ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Bullig? Wat bedoelen jullie daarmee?
Ik ga er sowieso ff op rijden zaterdag. Ben heel benieuwd.
 
Bullig? Wat bedoelen jullie daarmee?
Ik ga er sowieso ff op rijden zaterdag. Ben heel benieuwd.

Dit :t
full
:+

Gewoon eigenlijk een beetje lomp lekker grof,duidelijk? :N :W
 
_O-

OK, ik denk dat ik dat wel kan waarderen. Hoewel er natuurlijk wel een reden is dat ik van die bokkige V-Twin af wil. We gaan 't meemaken. :)
 
hij is bullig, niet bokkig ;) blok is van onderuit al supersterk en soepel, echt beter dan een twin. maar het is een kort ding met wat gewicht (net als Jan's hond), zo stuurt het ook.

op circuitdagen kan ik het de sportrijders nog moeilijk maken, dus het werkt wel hoor ;)
 
Vandaag een rondje gereden op deze ZRX 1200S uit Amersfoort:
1517066599.jpg


Grandioos ding! Als jullie met 'bullig' bedoelen dat hij zwaar/looiig stuurt dan ben ik dat zeker niet met jullie eens! Ondanks het hogere gewicht stuurt deze echt veel lichter dan mijn DL1000. :)

Daarna ook een proefrit op een Honda CBF1000 uit 2008 gemaakt. Viel dat even tegen. :P

Nu nadenken of ik deze ZRX echt wil hebben. Misschien nog eens op een andere rijden om te vergelijken.
 
Vandaag een rondje gereden op deze ZRX 1200S uit Amersfoort:
[afbeelding]

Grandioos ding! Als jullie met 'bullig' bedoelen dat hij zwaar/looiig stuurt dan ben ik dat zeker niet met jullie eens! Ondanks het hogere gewicht stuurt deze echt veel lichter dan mijn DL1000. :)

Daarna ook een proefrit op een Honda CBF1000 uit 2008 gemaakt. Viel dat even tegen. :P

Nu nadenken of ik deze ZRX echt wil hebben. Misschien nog eens op een andere rijden om te vergelijken.


Je zegt;grandioos ding ,dus :t waarom zou je dan nog wat anders proberen,een r is mooier maar een s is ws praktischer in jouw geval,dus kopen dat ding :Y
 
Misschien wel. :)

Hoe doen jullie dat als er bv een laptop mee moet? Ik heb wel het idee dat m'n grote tanktas niet zo'n groot succes zal zijn op een ZRX.

1516724045.jpg
 
Je zegt;grandioos ding ,dus :t waarom zou je dan nog wat anders proberen,een r is mooier maar een s is ws praktischer in jouw geval,dus kopen dat ding :Y
Wat stom, ik dacht dat ik dat in m'n post al had aangegeven maar zo te lezen vergeten:
Ik had het idee dat ie iets naar rechts trok. Als ik het stuur losliet dan ging ie niet rechtdoor. Niet heel storend maar wel iets om te bekijken. Daarom misschien nog eens een andere rijden om te vergelijken.
 
Hier iemand interesse in een kawasaki zepyhr 750. Van 93 prijs 750 euro loopt als de shoke aan is maar zet je die uit niet helemaal lekker dus heeft wel wat onderhoud nodig.
 
Laatst bewerkt:
Hoe doen jullie dat als er bv een laptop mee moet? Ik heb wel het idee dat m'n grote tanktas niet zo'n groot succes zal zijn op een ZRX.

Heb voor mijn ZRX een Bagster tanktas zoals deze. Ik krijg in die tanktas een 15" laptop mee. Het is een setje van twee tanktassen die je op elkaar kunt ritsen als je ze allebei mee wilt nemen en in de grootste past een laptop. Of anders in een topkoffer als de laptop tas ook mee moet.
 
Laatst bewerkt:
Heb voor mijn ZRX een Bagster tanktas zoals deze. Ik krijg in die tanktas een 15" laptop mee. Het is een setje van twee tanktassen die je op elkaar kunt ritsen als je ze allebei mee wilt nemen en in de grootste past een laptop. Of anders in een topkoffer als de laptop tas ook mee moet.
Oh dat ziet er niet eens groter uit dan mijn huidige tanktas en daar krijg ik met moeite een 13" laptop in. Maar dat zit dus niet heel erg in de weg? Gezien de wat sportievere zit op de ZRX ten opzichte van mijn DL zou ik dat wel verwachten.
 
Oh dat ziet er niet eens groter uit dan mijn huidige tanktas en daar krijg ik met moeite een 13" laptop in. Maar dat zit dus niet heel erg in de weg? Gezien de wat sportievere zit op de ZRX ten opzichte van mijn DL zou ik dat wel verwachten.

Zo sportief zit je er toch niet op?
Ja als je 1.30 bent _O- .
En dat trekken in t stuur ,hoe was de voorband?



Zo ff mijn bedje weer opgemaakt ;) [afbeelding]


Lekker Leo :Z
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zei: wat sportiever. Vergeleken met een DL is dat op bijna alle fietsen het geval. :+

De banden zagen er prima uit. Waren volgens mij bijna nieuw.
 
Oh dat ziet er niet eens groter uit dan mijn huidige tanktas en daar krijg ik met moeite een 13" laptop in. Maar dat zit dus niet heel erg in de weg? Gezien de wat sportievere zit op de ZRX ten opzichte van mijn DL zou ik dat wel verwachten.

Het hangt ook van de tanktas af. In die desbetreffende Bagstar tankpas gaat veel meer in dat dat je op het eerste gezicht zou zeggen. Verder heb je een vrij rechte zit op de ZRX en de tank van de ZRX is ook vrij breed en horizontaal waardoor je alles op die motor mee krijgt zonder dat het in de weg gaat zitten. Moet wel zeggen dat ik nooit de volledige set van twee op elkaar geritste tanktassen heb meegenomen omdat het geheel te hoog wordt en alles dan wel in de weg gaat zitten. Je ziet de tellers dan ook niet meer goed.
 
Ik heb de verkoper (Hofland te Amersfoort) eens gemaild met de vraag wat hun garantie precies inhoudt (ik zie geen binding met iets als Bovag en er staat ook niet bij hoe lang de garantie geldt) en gevraagd of ze eventueel openstaan voor een keuring door Erik van Lent.

Ik vond 't een fantastisch ding maar dat naar rechts trekken houd me toch teveel bezig om meteen tot koop over te gaan. En veel ZRX1200's staan er niet te koop. De meeste zijn ouder / duurder / veel verder van huis.

[edit]
Ze zeggen dat ze geen binding met iets als Bovag hebben maar 3 maanden / 1500km garantie bieden. Een keuring staan ze wel voor open dus ik heb meneer van Lent een mailtje gestuurd met de vraag of hij hem wil keuren. Voor nog geen 200 euro heb ik dan een stuk meer zekerheid. Gezien ik ongeveer 20x dat bedrag moet uitgeven om 'm te kopen leek mij dat wel waard.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de verkoper (Hofland te Amersfoort) eens gemaild met de vraag wat hun garantie precies inhoudt (ik zie geen binding met iets als Bovag en er staat ook niet bij hoe lang de garantie geldt) en gevraagd of ze eventueel openstaan voor een keuring door Erik van Lent.

Ik vond 't een fantastisch ding maar dat naar rechts trekken houd me toch teveel bezig om meteen tot koop over te gaan. En veel ZRX1200's staan er niet te koop. De meeste zijn ouder / duurder / veel verder van huis.

[edit]
Ze zeggen dat ze geen binding met iets als Bovag hebben maar 3 maanden / 1500km garantie bieden. Een keuring staan ze wel voor open dus ik heb meneer van Lent een mailtje gestuurd met de vraag of hij hem wil keuren. Voor nog geen 200 euro heb ik dan een stuk meer zekerheid. Gezien ik ongeveer 20x dat bedrag moet uitgeven om 'm te kopen leek mij dat wel waard.
[/edit]

Heb je ze zelf ook nog gevraagd naar een evt oorzaak van t naar rechts trekken?
als ze meewerken aan zo n keuring is al wel een teken dat ze vertrouwen in t ding hebben,
was die zrx hier ook al niet is voorgesteld :?

edit; hij staat zelfs in de o.p volgens mij , misschien even contact opnemen met Eagle :Y
dan weet je veel meer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uiteraard heb ik dat gevraagd. De verkoper heeft daarna een rondje gereden en meldde het zelf niet te voelen. Ze zeggen ook dat een monteur er vandaag een rondje op gedaan heeft en ook niets heeft gemerkt.

Maar zo'n keuring kost 150 euro (+ reiskostenvergoeding, dus misschien 175 totaal). Voor dat geld heb ik een stuk meer zekerheid. Ik maak nogal kilometers en heb 'm straks iedere dag nodig dus dat is het mij wel waard. Het is geen wantrouwen, puur even een beetje meer zekerheid voor mijn eigen gemoedsrust.

Eens dat het een goed teken is dat ze mee willen werken aan een keuring. :Y

De fiets van Eagle in de OP lijkt er wel verdacht veel op ja. :P
Zal hem ook eens een bericht sturen.
 
Uiteraard heb ik dat gevraagd. De verkoper heeft daarna een rondje gereden en meldde het zelf niet te voelen. Ze zeggen ook dat een monteur er vandaag een rondje op gedaan heeft en ook niets heeft gemerkt.

Maar zo'n keuring kost 150 euro (+ reiskostenvergoeding, dus misschien 175 totaal). Voor dat geld heb ik een stuk meer zekerheid. Ik maak nogal kilometers en heb 'm straks iedere dag nodig dus dat is het mij wel waard. Het is geen wantrouwen, puur even een beetje meer zekerheid voor mijn eigen gemoedsrust.

Eens dat het een goed teken is dat ze mee willen werken aan een keuring. :Y

De fiets van Eagle in de OP lijkt er wel verdacht veel op ja. :P
Zal hem ook eens een bericht sturen.

kijk de voorband spanning maar eens even na.
Dit maakt een hoop verschil, had ik ook tijdens mijn proefrit de eerste keer.
Zat toen bij mij maar 1 bar in en reed niet lekker, dacht dat die krom was.
Thuis meer lucht erin en reed weer als een scheermes. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan