De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Mijn Yamaha XT 1200 uit 5-5-2012 van de week naar de 17.000 km gereden
full
 
Mijn Yamaha XT 1200 uit 5-5-2012 van de week naar de 170.000 km gereden
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik voel me een broekie hier.
Mijn Diversion heeft de 52000 aangetikt, en ik me maar zorgen maken dat ie wel of niet de ton haalt :')
Gaat helemaal goed komen!
 
Heel fijn topic voor wie twijfelt of zijn motorfiets al moet worden ingeruild. En als je toch moet inruilen: liever voor hetzelfde geld een jonge motorfiets met een ton op de teller dan een 15 jaar oud exemplaar dat nauwelijks is gebruikt.
 
:')

Ik ben serieus op zoek naar iets anders. Na 50K op de V-Strom (ik heb 'm in maart 2016 gekocht met 44.250 op de teller) wil ik graag eens een wat soepeler ding.... dus waarschijnlijk kan ik binnenkort opnieuw beginnen met 'inrijden'. :P
 
Ik voel me een broekie hier.
Mijn Diversion heeft de 52000 aangetikt, en ik me maar zorgen maken dat ie wel of niet de ton haalt :')
Gaat helemaal goed komen!

Daar zou ik me inderdaad geen zorgen over maken, die blokken zijn bulletproof. Ik heb bij mijn Div bij 60.000 de kleppen voor het laatst gesteld, hij staat nu op 175.000. In de tussentijd alleen een paar keer olie ververst.
 
Daar zou ik me inderdaad geen zorgen over maken, die blokken zijn bulletproof. Ik heb bij mijn Div bij 60.000 de kleppen voor het laatst gesteld, hij staat nu op 175.000. In de tussentijd alleen een paar keer olie ververst.

Goed om te weten!
Ik ben echt zo ontzettend blij met mn blauw smurfje (lees: Diversion). De veren moeten vervangen worden denk ik, een wat duurdere reparatie, maar tja: als t motorblok goed is, waarom zou ik em dan weg doen? Ik dacht ook: oude yamaha's zijn onverwoestbaar. Jij bevestigt dat verhaal :t
Dus... Blauw smurfje blijft wat mij betreft op de weg!
 
Hangt ervan af wat jij veel vind. Ik zie dat je een Hyperpro streetbox (nieuwe veren voor de voorvork + een nieuwe achterschokbreker) voor jouw Diversion voor 549 koopt. Ga je even bij ze langs betaal je iets meer en stellen zij 't meteen voor je af.

Goede schokbrekers maken een wereld van verschil. Dat is het wat mij betreft hoe dan ook waard. :]
 
Hangt ervan af wat jij veel vind. Ik zie dat je een Hyperpro streetbox (nieuwe veren voor de voorvork + een nieuwe achterschokbreker) voor jouw Diversion voor 549 koopt. Ga je even bij ze langs betaal je iets meer en stellen zij 't meteen voor je af.

Goede schokbrekers maken een wereld van verschil. Dat is het wat mij betreft hoe dan ook waard. :]

Ik kijk naar de dagwaarde van de motor, maar ja, die is zowat afgeschreven natuurlijk.

Maar, als ik een andere, duurdere zou kopen, zijn de onderhoudskosten ook gelijk weer hoger. Het is maar net wat je wilt natuurlijk.
Ik ben verder prima tevreden met mijn motor, dus dan zou het de investering ook wel waard zijn.
 
Xtz750 super tenere uit 1990 met 122.500 op de teller. De km stand doet m werkelijk niets. Buiten slapen is een stuk slechter voor dit ouwe beestje. Afgelopen 30k nul komma nul olieverbruik zelfs. Zometeen maar weer een stukkie rijden want er zitten nog wel wat kms in :)
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk naar de dagwaarde van de motor, maar ja, die is zowat afgeschreven natuurlijk.
Hier ook zo eentje :Y
Maar, als ik een andere, duurdere zou kopen, zijn de onderhoudskosten ook gelijk weer hoger. Het is maar net wat je wilt natuurlijk.
Dat is een feit.
Ik ben verder prima tevreden met mijn motor, dus dan zou het de investering ook wel waard zijn.
Ook van mijn motor zeer tevreden. Maar ook ik denk eraan om voor mijn voorvering hyperpro's of zo iets aan te schaffen. En een balhoofdlagerset.
Daarbovenop moet ik binnen 17.400km mijn km teller laten resetten, dat zal dus ongeveer voor ergens na de zomer moeten zijn.
En ook de banden en ketting/tandwielen zullen op dat moment (of enkele maanden eerder), vervangen moeten worden.

Al die kosten samen komt nog steeds op (veel) minder uit dan een andere motor te moeten kopen.

Op dit moment zijn de kosten per km met mijn motor ergens rond de 0,12€/km.
Dat is werkelijk alles inbegrepen, behalve kleding.
 
Veren moeten sowieso op een gegeven moment vervangen worden, toch? Is dus eigenlijk gewoon onderhoud. En als je er dan meteen iets 'beters' in zet ben je in verhouding niet eens zoveel duurder uit (misschien zelfs goedkoper dan origineel?)

Met name de voorkant van mijn V-Strom werd er echt serieus beter van. Veel stabieler, veel minder windgevoelig. Op de achterkant heb ik uit kostenoverweging enkel een andere veer laten trekken... dat was achteraf een verkeerde besparing. Ik denk dat een hele nieuwe demper een stuk beter was geweest.

Nu echter ga ik binnenkort iets anders kopen en gaat de V-Strom de deur uit... dus de prijs per kilometer is nu per ongeluk aan de hoge kant... maar als je door blijft rijden en kilometers maakt dan is een keertje 700 euro uitgeven natuurlijk helemaal zo erg niet.
Trouwens, als ik even snel reken heb ik +/- 4 cent per kilometer betaald aan nieuwe schokbrekers (ik heb 'maar' zo'n 400 euro afgetikt). Valt nog best mee.
 
Veren moeten sowieso op een gegeven moment vervangen worden, toch? Is dus eigenlijk gewoon onderhoud. En als je er dan meteen iets 'beters' in zet ben je in verhouding niet eens zoveel duurder uit (misschien zelfs goedkoper dan origineel?)

Met name de voorkant van mijn V-Strom werd er echt serieus beter van. Veel stabieler, veel minder windgevoelig. Op de achterkant heb ik uit kostenoverweging enkel een andere veer laten trekken... dat was achteraf een verkeerde besparing. Ik denk dat een hele nieuwe demper een stuk beter was geweest.

Nu echter ga ik binnenkort iets anders kopen en gaat de V-Strom de deur uit... dus de prijs per kilometer is nu per ongeluk aan de hoge kant... maar als je door blijft rijden en kilometers maakt dan is een keertje 700 euro uitgeven natuurlijk helemaal zo erg niet.
Trouwens, als ik even snel reken heb ik +/- 4 cent per kilometer betaald aan nieuwe schokbrekers (ik heb 'maar' zo'n 400 euro afgetikt). Valt nog best mee.

Dat klopt. Als je een motorvoertuig op de weg wilt houden, kost dat gewoon geld. Ik rijdt minimaal 30.000 per jaar, dat is eigenlijk alleen maar woonwerkzaken.
Je kan niet verwachten dat dat 'gratis' kan. Daar bedoel ik mee: na de aanschaf van je motorvoertuig (auto/motor/whatever) kosteloos rijden.
Tenzij het een leasevoertuig is natuurlijk, maar ja, daar zitten de onderhoudskosten al in de prijs verwerkt natuurlijk.

Mijn motor is over een km of 3000 weer aan de beurt voor een bezoekje aan de monteur. Dat is denk ik over begin/medio maart. Ik zal eens overleggen wat het beste is wat veren betreft.

En het is natuurlijk erg fijn om wat stabieler op de weg te zitten als je de wind van de afgelopen weken ervaart... !
 
Veren moeten sowieso op een gegeven moment vervangen worden, toch? Is dus eigenlijk gewoon onderhoud. En als je er dan meteen iets 'beters' in zet ben je in verhouding niet eens zoveel duurder uit (misschien zelfs goedkoper dan origineel?)

Niet de veren, wel de dempers. En die hoeven eigenlijk niet vervangen te worden maar de olie en de rubbertjes moeten regelmatig vervangen worden. Bij veel fabrieksdempers is dat niet echt eenvoudig, maar het kan wel.
 
En ook de lijst der lijsten is bijgewerkt. Daar staan dus alle bewezen kilometerstanden in van motorfietsen die ooit van een MF-er geweest zijn of nog steeds in hun bezit zijn.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xNwxsS1poc3kzbPI5hMdh1c_PlbtnmXsVOduuruZ_DI/edit?usp=sharing (Hier vind je de lijst der lijsten!)

Wil je in de lijst? Dan weet je wat je moet doen... Foto posten met het merk en type van je motor!

Voorbeeldje:

[afbeelding]

Er zullen ook nog extra statistieken komen, maar dat is voor een andere keer ;)

Hey, leuk, kom ik mezelf tegen in de lijst..
Update: mijn F800ST uit de lijst was van bouwjaar 2009 en is vorig jaar ingeleverd met 183244km.
pdv_moto in "KM STAND 1/1/2017 - 31/12/2017" (2e foto)

En die lijst zet een mooie uitdaging neer voor de nieuwe motor, waar deze week 55k op kwam.
(maar weet niet of ik zoveel tijd+geduld heb)

Verder: leuk om de meningen over onderhoud, vervanging etc.. weer eens te lezen.
veel fietsen lijken me toch niet meer "engineered" om echt lang mee.
De F800 is een goed voorbeeld, ging best veel stuk.
Sommige garantie-dingen lopen bv maar tot 80K.
Volgende zou toch wel eens een degelijke jap kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hey, leuk, kom ik mezelf tegen in de lijst..
Update: mijn F800ST uit de lijst was van bouwjaar 2009 en is vorig jaar ingeleverd met 183244km.
pdv_moto in "KM STAND 1/1/2017 - 31/12/2017" (2e foto)

En die lijst zet een mooie uitdaging neer voor de nieuwe motor, waar deze week 55k op kwam.
(maar weet niet of ik zoveel tijd+geduld heb)

Verder: leuk om de meningen over onderhoud, vervanging etc.. weer eens te lezen.
veel fietsen lijken me toch niet meer "engineered" om echt lang mee.
De F800 is een goed voorbeeld, ging best veel stuk.
Sommige garantie-dingen lopen bv maar tot 80K.
Volgende zou toch wel eens een degelijke jap kunnen zijn.

De politie heeft als opvolging van de BMW gekozen voor een Yamaha. Lijkt me niet meer dan logisch als je van belastingcenten een wagenpark moet onderhouden.

Maakt dat ding van jou ook zo,n herrie als hij loopt? Gerateld en mechanische bijgeluiden?
 
Laatst bewerkt:
De politie heeft als opvolging van de BMW gekozen voor een Yamaha. Lijkt me niet meer dan logisch als je van belastingcenten een wagenpark moet onderhouden.

Maakt dat ding van jou ook zo,n herrie als hij loopt? Gerateld en mechanische bijgeluiden?

Geratel en bijgeluiden: ja, maar volgens mij niet meer dan andere tweecylinders.
Rustig lopen, neuh, vind ik niet, maar ik heb niet zo heel veel vergelijkingsmateriaal.

Trillen: Ja. Zowel de ST als de GT.
En sommige dagen is trillen meer dan andere. dat vind ik nog steeds vreemd, maar kan ook "gevoel" of verbeelding zijn.

Als ik weer eens meer-dan-ander trillingen (geschok) denk te voelen dan vrees ik altijd voor de riem, want als die versleten is gaat (snelheidsafh-) trillen heel snel van kwaad naar erger naar "stop". Maar die riem kan bij deze versie blijkbaar wel 35K mee.
*klopt af*

Ach, hij gaat meestal gewoon lekker. Dit type motor "past" mij blijkbaar goed.
Vrijwel Elke dag genieten !
(vandaag niet op motor naar werk, maar vanavond even een boodschapje doen ... met de motor. hehehe).
 
Ik kan moeilijk aan dat geluid wennen.Het hoort kennelijk zo. ;(

Toch wel benieuwd: hoeveel km maken die Fjes bij de politie ?

ik zie in DHg af en toe een F800GS(?) rijden, maar altijd "in de stad".
Soms zwaait-tie terug. hehehe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan