Heavy Duties koffers

Wtrpeeters

MF'er
6 aug 2011
70
0
Hallo allemaal,

Sinds kort rijd ik op een Triumph Tiger 800 xc, bj 2010. Ik ben er over aan het denken om een kofferset van Heavy Duties hiervoor aan te schaffen. Helaas zit de dealer in Nederland zover ik weet alleen in Meppel, ik zelf woon namelijk in Venlo

Ik vroeg me af of er iemand in de regio van Venlo een kofferset van heavy Duties heeft. Hopelijk kan ik deze dan eens in het echt gaan bewonderen en een goede keuze maken voor mijn mogelijke aankoop.

Ik hoop dat ik snel.ergens mag gaan kijken!

Groeten
 
Een beetje motorrijder maakt er dan toch gelijk een mooie trip van. :]
Dat is nu juist de lol van de motor. Afstand is geen straf maar juist een plezier.

Via de toeristische weg naar Groesbeek, langs de Rhein naar Elten en Montferland, doorsteken naar de IJsseldijk, via Kampen en de Beulaker naar Meppel. :t
 
full

Nog een leuke route ook. Eventueel even kijken wat het weer doet en je hebt een leuke dagtour.
 
Heavyduties koffers is werkelijk topmateriaal. Daar kunnen sommige ‘topmerken’ nog niet aan tippen, ik heb zelf hepco & becker gehad op mijn vorige xt maar deze vond ik veel fragieler tegenover nu de heavyduties en dat voor maar half de kostprijs als je deze in Roemenië besteld.
Het is volledig betrouwbaar via henzelf en op 2 weken heb je ze normaal aan huis geleverd.
Ikzelf ben van Turnhout, en daar kan je ze eventueel ook eens bekijken.
 
Ik ga in juli eens kijken bij de fabriek vlakbij Cluj-Napoca in Roemenie.., ook een stukje omrijden, maar dit scheelt weer bezorgkosten!
 
Ik heb ze bekeken in Assen bij de motorbeurs, de koffers zijn OK maar de plastic scharnieren vond ik maar niks.
 
Gewoon goed spul :)
Plastic scharnieren zijn super degelijk en kunnen erg veel verdragen.
Enige opmerking die ik heb is dat de koffers een vrij hoog eigen gewicht hebben... Maarja daar door ook zeer degelijk.
 
Ze zien er ook fraai uit. :9~

Ik heb de standaard RVS koffers op mijn GSA, viel me een beetje tegen dat boven in Zweden wakker werd met 10L water in mijn koffer. (niet waterdicht dus)

Ik vind zwart persoonlijk het mooist, ook nog eens het degelijkst!
 
Ze zien er ook fraai uit. :9~

Ik heb de standaard RVS koffers op mijn GSA, viel me een beetje tegen dat boven in Zweden wakker werd met 10L water in mijn koffer. (niet waterdicht dus)

Ik vind zwart persoonlijk het mooist, ook nog eens het degelijkst!
Zijn die koffers van BMW dan zo lek?
Een maat van mij met een RT gebruikt ook een waterdicht-stoffen binnenkoffer ivm lekkage.
(maar of zoiets ook nog gaat werken met 10L water onderin......?)

Kan nog niet voor mezelf spreken. Onlangs 2e hands zijkoffers gekocht via MP. (van Honda)
Ik heb ze flink bespoten met de tuinsproeier, maar zero-lekkage. Dat geeft vertrouwen!
Oke, oke, moet ze nog wel gaan testen op de motor in hevige regen.

Ik gebruikte al langer een GIVI topkoffer en die is WEL waterdicht.
Na een hele dag super-slecht weer, zelfs een stop ivm al te veel plenzen, kurkie-droog!
Bij regen altijd alle kleding en electronica in de topkoffer.

's Avonds in het hotel is wel heel prettig schone, maar ook DROGE kleding!
En een mobieltje die 't nog doet........ :t
 
Laatst bewerkt:
Ik rij sinds een paar jaar BMW R1200gs en zit ook op het BMW GS-forum, maar dat de GS/GSA koffers lek zijn, lees ik eigenlijk zelden (ik zeg bewust geen NOOIT)

Integendeel, ik lees eigenlijk alleen maar dat mensen tevreden zijn over de BMW koffers.
(Dat wil niet zeggen dat men niet voor andere koffers kiest, zoals bv Heavy Duties)

En binnentassen gebruikt men omdat men niet met de koffers zelf wil slepen.

Vorig jaar 10 dagen in Schotland gezeten en we hebben de nodige regen gehad........maar geen drup in de koffers zelf.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij sinds een paar jaar BMW R1200gs en zit ook op het BMW GS-forum, maar dat de GS/GSA koffers lek zijn, lees ik eigenlijk zelden (ik zeg bewust geen NOOIT)

Integendeel, ik lees eigenlijk alleen maar dat mensen tevreden zijn over de BMW koffers.
(Dat wil niet zeggen dat men niet voor andere koffers kiest, zoals bv Heavy Duties)

En binnentassen gebruikt men omdat men niet met de koffers zelf wil slepen.

Vorig jaar 10 dagen in Schotland gezeten en we hebben de nodige regen gehad........maar geen drup in de koffers zelf.
Een bmw rijder zal zijn motor en accessoires nooit afkraken, omdat hij/zij er (te) veel geld voor betaald heeft. Dan maak je jezelf natuurlijk belachelijk als bijv een koffer blijkt te lekken _O-
 
Zijn die koffers van BMW dan zo lek?
Een maat van mij met een RT gebruikt ook een waterdicht-stoffen binnenkoffer ivm lekkage.
(maar of zoiets ook nog gaat werken met 10L water onderin......?)

Moet er wel bij zeggen dat het als een idioot regende daaro. Mijn fiets stond gewoon op zijn standaard ipv bok, en de linkerkoffer zat helemaal vol, de rechter en topkoffer niet.
 
Moet er wel bij zeggen dat het als een idioot regende daaro. Mijn fiets stond gewoon op zijn standaard ipv bok, en de linkerkoffer zat helemaal vol, de rechter en topkoffer niet.

misschien gebruikt als urinoir? :+
 
Een bmw rijder zal zijn motor en accessoires nooit afkraken, omdat hij/zij er (te) veel geld voor betaald heeft. Dan maak je jezelf natuurlijk belachelijk als bijv een koffer blijkt te lekken _O-
Jij en je glazen bol snappen het helemaal.



Moet er wel bij zeggen dat het als een idioot regende daaro. Mijn fiets stond gewoon op zijn standaard ipv bok, en de linkerkoffer zat helemaal vol, de rechter en topkoffer niet.
Zijstandaard, middenbok of rijdend zou eigenlijk geen verschil moeten maken.

Van foto's vind ik de Heavy Duties er wel erg mooi uitzien, maar nog niet van dichtbij gezien.
 
Een vriend van mij heeft de 48l koffers op een Transalp 700 zitten en vond het volume te groot. Hij heeft met kampeertrips van enkele weken zelfs nog ruimte over in zijn koffers en gebruikt dan zijn topkoffer niet ivm leeg laten voor helm ed. Achteraf gezien had hij liever de 39l versie gehad ivm loze ruimte nu in de koffers. Voor de rest is hij erg te spreken over de koffers, geen lekkage, goed te bevestigen en zorgen (mits goed ingepakt) niet voor een negatieve beïnvloeding van het rijgedrag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan