Timmy93 CBR600 Streetfighter

timmy93

MF'er
22 dec 2012
43
0
Ugchelen
Hallo allemaal,

Een tijdje terug ben ik wezen kijken bij een CBR600F uit 1993.
Het is een onafgemaakt project van iemand die inmiddels al driekwart jaar stilstaat in zijn schuur.

Ik ga deze komende zaterdag ophalen (mits alles meezit) en wil dit project gaan afmaken geheel naar eigen smaak.
Ik zal het hier dan ook zo nu en dan gaan bijhouden.

Hieronder is eigenlijk mijn inspiratie, betreft wel een CBR954RR maar dat maakt niet uit.
Daarbij ook alvast mijn eerste vraag, weten jullie wat voor kont dit is en waar die vooral te koop is?
Dit is een goede basis voor wat ik graag wil.

dqt5pk.jpg



Zodra ik hem heb opgehaald zal ik even wat foto's posten zodat jullie ook een plaatje bij het praatje hebben.

Groet,

Timmy93
 
Laatst bewerkt:
Zal wel een custom made kont zijn. Zou mij verbazen als er een kont op zit die gewoon van de plank komt, gezien het werk wat er in deze motor zit (achterbrug, uitlaatsysteem, voorvork, etc).
 
Bedankt lui,

Dit lijkt hem inderdaad te zijn.
Moet ook eerlijk zijn dat ik het concept van flat-tracker niet heel erg goed ken.
Ik zag deze kont toevallig gisteren voorbij komen in een advertentie op marktplaats (niet los, maar deze was ook gebruikt bij een project welke nu in de verkoop ging) vandaar dat ik ervan uit ging dat deze zo kant en klaar gekocht kon worden.

Mochten jullie nog tips en tricks hebben dan hoor ik het graag.
Voor de rest word het gewoon echt een motor naar mijn smaak.
 
Bedankt lui,

Dit lijkt hem inderdaad te zijn.
Moet ook eerlijk zijn dat ik het concept van flat-tracker niet heel erg goed ken.
Ik zag deze kont toevallig gisteren voorbij komen in een advertentie op marktplaats (niet los, maar deze was ook gebruikt bij een project welke nu in de verkoop ging) vandaar dat ik ervan uit ging dat deze zo kant en klaar gekocht kon worden.

Mochten jullie nog tips en tricks hebben dan hoor ik het graag.
Voor de rest word het gewoon echt een motor naar mijn smaak.

Succes met de bouw!; de CBR600F2 is niet echt een makkelijke basis, omdat frame, achterbrug, voorvork (dunne pootjes), wielen geen hoogstandjes zijn qua looks. Met de kuipen er op valt dat eigenlijk niet op, maar als ze in het zicht komen des te meer ;)
 
Klopt, ik zat al rond te kijken naar een andere achterbrug.
Ik meende dat een achterbrug van een VFR750 zonder al te veel aanpassingen past op een CBR600F.
Daarnast staat een enkelzijdige achterbrug tig keer beter de originele.

Hoe zit het met een dikkere (USD) voorvork.
Zijn er voorvorken van andere motoren die ook zonder al te veel aanpassingen passen?
 
goedemiddag allemaal,

Vandaag de motor wezen ophalen.
3 uur onderweg geweest maar dan heb je ook wat.

Zoals beloofd wat foto's:

2i9oxuq.jpg


2lsikk9.jpg


Zoals te zien moet er nog veel aan gebeuren.

Ook wat technische dingetjes:
-sleutel bij latenmaken
-chokekabel zit vast
-verlichting achter zit er nog niet op.
 
Even een kleine update.

Inmiddels is het beurtpakketje binnen dus dat zal ik eerst gaan doen.
Voor de rest heb ik een R6 zadel op de kop kunnen tikken die ik graag wil gaan gebruiken.

Ik wil het subframe/kontje zo kort mogelijk houden, puur uit smaak.

Hieronder even een superstrakke paint foto wat eigenlijk het plan moet gaan worden:

20zcl5e.png


ik ben redelijk nieuw met motoren, dus elke tip is welkom.

Daarbij al mijn eerste probleem:

Tijdens de koop bleek de choke niet te werken, dit is inmiddels opgelost.
Maar hierdoor werd de Pilot Screw/stationair schroef (of hoe je het ook wilt noemen) gebruikt bij een koude start. Nu staat deze schroef dus compleet verkeerd waardoor de motor eigenlijk niet wilt aanslaan.

Misschien dat iemand hier kan vertellen hoe ik hem in ieder geval lopend krijg? een pagina uit een Haynes boek oid?

Groet,

Tim
 
Die schroeven staan meestal wel goed maar meestal zijn de inwendige kanalen van de carbs en/of de sproeiers erg vervuild. Vooral bij motoren die lang stil gestaan hebben.
De pilot/stationair screw wordt zo gauw de motor loopt altijd gebruikt btw
 
Aah oke,

Dus de carburateurs reinigen kan ook geen kwaad.

Ik heb hem wel horen lopen overigens, maar dus wel nadat er aan die pilot screw is gedraaid. Nu in combinatie met de choke die weer werkt wil die dus niet aanslaan. Naar mijn weten is die schroef dus de enigste die niet meer in zijn originele stand staat.
 
Leuke plannen!

Mocht je nog zo'n achterbrug zoeken zoals op jouw inspiratie plaatje stuur mij rustig een PM.

Heb nog zoiets liggen namelijk ;)
ZhmGjjP.jpg
 
Aah oke,

Dus de carburateurs reinigen kan ook geen kwaad.

Ik heb hem wel horen lopen overigens, maar dus wel nadat er aan die pilot screw is gedraaid. Nu in combinatie met de choke die weer werkt wil die dus niet aanslaan. Naar mijn weten is die schroef dus de enigste die niet meer in zijn originele stand staat.

Ps. aan die pilot screw(s) moet je niet teveel draaien. Als jouw motor ooit fatsoenlijk heeft gelopen dan zullen de carbs wel vuil zijn. Even naar de pomp en een flesje injector reiniger (jep, werkt prima ook bij carbs) in je tank gooien. Tank zo goed als leeg rijden en als die motor dan nog steeds zo slecht loopt dan de carbs ultrasoon (laten) reinigen.

Draaien aan stelschroeven heeft over het algemeen geen zin ;)

Ps.2 draai die pilot screw (of meerdere) helemaal in en dan 2 en halve slag naar buiten, zou voldoende moeten zijn.
 
Ps. aan die pilot screw(s) moet je niet teveel draaien. Als jouw motor ooit fatsoenlijk heeft gelopen dan zullen de carbs wel vuil zijn. Even naar de pomp en een flesje injector reiniger (jep, werkt prima ook bij carbs) in je tank gooien. Tank zo goed als leeg rijden en als die motor dan nog steeds zo slecht loopt dan de carbs ultrasoon (laten) reinigen.

Draaien aan stelschroeven heeft over het algemeen geen zin ;)

Ps.2 draai die pilot screw (of meerdere) helemaal in en dan 2 en halve slag naar buiten, zou voldoende moeten zijn.


Bedankt voor je reactie, ik ben er inmiddels achter dat de throttle stop screw was verdraaid, ik had de verkeerde benaming gebruikt. Over de Achterberg stuur ik je even een pm.

Accu is daarnaast ook leeg, ik ga alles spoelen/reinigen. Nieuwe bougies, olie en de oude benzine ga ik er uit halen. Hopen dat het dan verholpen is
 
Ik neem aan dat er aan de stationair stelschroef is gedraaid. Gewoon daarmee weer een beetje experimenteren en dan zal ie uiteindelijk best starten.
 
Klopt, dat plastic ding onder het zadel, soort van slangetje is het eigelijk. Ik ben et inmiddels mee bezig. Accu ligt nu aan de lading want die heeft best een opdonder gehad omdat ik contant heb gestart om te kijken of het lukt. Hoop dat ik hem dit weekend lopend krijg. Daarna maar verder met het optische stukje. Trouwens nog een vraag.ik ben opzoek naar een koplamp voor deze motor, ik ga over 2 weken natuurlijk naar de motorbeurs, daar hebben ze vast wel van dit leuke spul te koop toch?
 
Even een update...

Hij loopt weer!

Bougies, luchtfilter en benzine zijn vervangen.

Olie+filter komt van het weekend even. Ik was een opvangbak en een nieuwe koperring vergeten mee te nemen van werk.

Brandstofslang op de benzinekraan was Wel lek, dit stukje heb ik afgesneden voor nood. Hiervoor moet ik nog even een nieuwe aanschaffen aangezien hij eigenlijk te kort is nu.

Er komt wel wat rook uit de uitlaat, meer dan normaal als je het mij vraagt. Maar ik neem aan dat dat van het lange stilstaan is?

Ik moest hem daarom ook uitzetten, want de rookmelder in de parkeergarage ging af.

Die gaat overigens al bij een poep en een scheet af, dus dat zegt ook niet heel veel...
 
Laatst bewerkt:
Je voorbeeld fiets ben ik ook tegen gekomen op het internet. Mooi ding!! Ben benieuwd wat je van die 600 gaat maken. Lijkt me lastig zon vastgelaste kont.
 
Terug
Bovenaan Onderaan