Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prijzen had ik nog niet naar gekeken hoor, had de site opgeslagen toen ik ook eens op zoek was naar stekkers.

Evt www.conrad.nl nog een optie?
 
Zou er iemand met een sp-2 een duidelijke foto kunnen maken van de zwarte en grijze stekker van de ecu? Dan kan ik de draadkleuren controleren met het schema.
Ik wil een sp-2 ecu monteren op een sp-y kabelboom,maar dat schijnt niet te kunnen zeggen ze op diverse forums.
Ik heb net het hele elektrische schema van de sp-y en sp-2 gecontroleerd en de kleuren en pinbezetting zijn precies hetzelfde met uitzondering van pin 16 zwarte stekker,waar het draadje(groen/blau) voor het fan relais aan zit.Deze positie is bij de sp-y leeg.

Bedankt
 
Ik heb nu de andere gasklephuizen erop,maar hij loopt in het midden gebied niet goed(gisteren even gereden).
Moet hem nog wel aan de uitlaatgaskast hangen of hij te arm of te rijk is in dat gebied,want dat is evt wel af te stellen met de PCV.
Nu schijnt het dat de SP2 ecu de andere injectoren anders schakelt.
De sp2 ecu schijn wel sneller te rekenen.
 
Laatst bewerkt:
ECU moet wel verschiilend zijn


Differences between SP1 and SP2:

-RADIATORS SP2 radiators have three mount locations, and two fans as apposed to one, SP2 also used the ECU to turn the fans on, SP1 used a thermo sensor in one of the radiators
-ENGINE SP1 have round exhaust ports, SP2 have "D" shaped ports, The right hand side cover (the larger one behind the round clutch cover) is silver on SP1 models and painted gold on SP2 models to match the clutch cover and valve covers. This is the case for US spec, others may be different. The SP2 engine has a sleeve for a smaller swingarm pivot bolt. The sleeve isn't sold through Honda without ordering cases for an SP2.
-EXHAUST HEADERS Different port shapes to match the heads, and different routing of the pipes. SP1 and SP2 exhausts are NOT interchangeable unless they are full systems, but some of those might hit the swingarm if it is incorrect for whatever year the exhaust was designed for, slip ons are not interchangeable unless you swap headers or can cut and weld them. This also means the stock canisters are different and will interchange.
-THROTTLE BODIES are larger on the SP2. Which means the airboxes and velocity stacks are different.
-FUEL INJECTORS SP2 are 12 hole, SP1 are 2 hole
-ECU's are different due to the injectors and cooling system differences
-WIRING HARNESSES are different for the same reasons as the ECU
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de andere gasklephuizen erop,maar hij loopt in het midden gebied niet goed(gisteren even gereden).
Moet hem nog wel aan de uitlaatgaskast hangen of hij te arm of te rijk is in dat gebied,want dat is evt wel af te stellen met de PCV.
Nu schijnt het dat de SP2 ecu de andere injectoren anders schakelt.
De sp2 ecu schijn wel sneller te rekenen.
Aha ok, duidelijk. Zou mooi zijn als je dat geregeld kan krijgen...
 
ECU moet wel verschiilend zijn


Differences between SP1 and SP2:

-RADIATORS SP2 radiators have three mount locations, and two fans as apposed to one, SP2 also used the ECU to turn the fans on, SP1 used a thermo sensor in one of the radiators
-ENGINE SP1 have round exhaust ports, SP2 have "D" shaped ports, The right hand side cover (the larger one behind the round clutch cover) is silver on SP1 models and painted gold on SP2 models to match the clutch cover and valve covers. This is the case for US spec, others may be different. The SP2 engine has a sleeve for a smaller swingarm pivot bolt. The sleeve isn't sold through Honda without ordering cases for an SP2.
-EXHAUST HEADERS Different port shapes to match the heads, and different routing of the pipes. SP1 and SP2 exhausts are NOT interchangeable unless they are full systems, but some of those might hit the swingarm if it is incorrect for whatever year the exhaust was designed for, slip ons are not interchangeable unless you swap headers or can cut and weld them. This also means the stock canisters are different and will interchange.
-THROTTLE BODIES are larger on the SP2. Which means the airboxes and velocity stacks are different.
-FUEL INJECTORS SP2 are 12 hole, SP1 are 2 hole
-ECU's are different due to the injectors and cooling system differences
-WIRING HARNESSES are different for the same reasons as the ECU

Klopt, maar het ging mij om de aansluitingen, pin bezetting.zodat ik mijn eigen kabelboom kan gebruiken. Aansturing fan gebruik ik toch niet.
 
Die had ik al, maar dat is sp1.
Maar bedankt voor het meedenken, heb er nog ééntje gevonden van een rc51 2002.
 
Omdat die 10 jaar geleden voor mij niet te betalen waren!

En makkelijk lullen als je hem op de zaak rijdt, dat scheelt wel wat toch?

Haha ja dat scheelt zeker.. *D Mij hoor je niet klagen.

Maar serieus (en achteraf): je was ondanks het prijsverschil toch echt wel goedkoper uitgeweest met een SP2 dan van een SP1 een SP2 proberen te maken.
 
enige wat er een beetje oplijkt zijn de FEP connector....wat een geld, en alles apart bestellen...male, female, stekkers, schoentjes en isolatoren...gek zijn ze !!

maar wel bedankt voor de tip :)

Heb wel een part# voor je, maar dan krijg je de rest van de achterste kabelboom er gratis bij.. https://www.motorcyclespareparts.eu...0sp-2002/f-29-1-wire-harness-rear-545028.aspx

Maar wil je persé het originele stekkertje? Want een willekeurige andere connector (met een beetje bescherming tegen vocht) is toch ook prima?
 
Haha ja dat scheelt zeker.. *D Mij hoor je niet klagen.

Maar serieus (en achteraf): je was ondanks het prijsverschil toch echt wel goedkoper uitgeweest met een SP2 dan van een SP1 een SP2 proberen te maken.

Voordeel is nu dat het over 10 jaar is uitgesmeerd en daarbij komt nog dat het een soort van hobby(en dat mag wat kosten) is geworden.Zo zou
ik nooit een fiets kopen die al helemaal naar wens/af is.
En bij een sp2 zou ik ook de nodige modificaties doen, waardoor die ook weer duurder zou uitvallen...
Denk aan wielen, remmen, vork,schokdemper, uitlaat, rearset,PCV en ga zo maar door.
Alleen is nu de achterbrug en gasklephuizen/ecu van sp2.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan