Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Heb het boutje gister eruit gevist, indd met zo'n magneet op een flexibel stuk.
Hing hier voor een paar euro bij de automaterialenzaak.
Zal vast nog wel vaker van pas komen.
Maar is er weer bijna klaar voor. Nog een setje banden en beter weer.
 
De Falco is zo goed als seizoens klaar, nu met Alipovic pijpen (gewoon om eens te proberen :) ), Gabro chip en wat gespoten kappen.

Waar hebben jullie frame protectors en as protectors van? Je kan ze zo duur (R&G) of goedkoop (Ali) krijgen als je wilt, maar waar is iedereen tevreden over?
 
Die van Ali hebben geen breekbouten, dus bij een schuiver is de kans groot dat je frame of ophangpunten uitscheurt. Gelukkig zijn er regelmatig wel aanbiedingen van dat R&G spul, heb ze nu zelf ook voor rond de 100 euro besteld. Scheelt toch weer 3-4 tientjes.
 
Laatst bewerkt:
heb ze nu zelf ook voor rond de 100 euro besteld. Scheelt toch weer 3-4 tientjes.


Ik ga ook maar een setje vork protectors aanschaffen. Ik vond ze in een webwinkel voor 45euro voor de Falco. Voor een mille uit hetzelfde jaar (En zelfde voorvork)zijn ze 30euro. Je kan wel raden welke ik dan aanschaf *O*

EDIT 2: Ze zijn me tegemoet gekomen omdat er een technische fout zat in de website :t
 
Laatst bewerkt:
Nu zit ik al een tijdje te kijken naar een andere achterbrug aangezien die van mij 1 stelbout vernaggeld is.
Dan komt natuurlijk de achterbrug van een RSV in beeld en dan vind ik die van het model na 2004 mooier bij ons frame passen dan de eerdere.
Nu kwam ik ook toevallig een achterbrug tegen van een Dorsoduro.
Als we het hebben over bij ons frame passen dan lijkt dit mij zowat gemaakt voor elkaar.

Deze dus:
full


Iemand ervaring met de maatvoering en of dit redelijk te doen is in een Falco?
Ik weet even niet hoe de uitwisselbaarheid van Dorsoduro onderdelen met een Falco is namelijk.......
 
Ik weet het niet zeker.. Maar de bevestiging van de schokbreker lijkt mij wel een uitdaging. Ik weet niet de maatvoering van de bruggen maar op de foto's zit de schokbreker op een heel andere plaats.
Niks is onmogelijk maar het lijkt mij wel een uitdaging. Denk dat een rsv brug veel makkelijker is. Zelf geen ervaring mee alleen over gelezen.
 
Ik weet het niet zeker.. Maar de bevestiging van de schokbreker lijkt mij wel een uitdaging. Ik weet niet de maatvoering van de bruggen maar op de foto's zit de schokbreker op een heel andere plaats.
Niks is onmogelijk maar het lijkt mij wel een uitdaging. Denk dat een rsv brug veel makkelijker is. Zelf geen ervaring mee alleen over gelezen.

Dat is een goede, zover had ik zelf nog niet eens gekeken natuurlijk.
Ik schuw mij niet voor een uitdaging, wel vaker gedaan, maar met de schokker wordt het dan wel heel lastig idd.
Dank voor het opmerken. Dan blijf ik doorgaan voor de RSV achterbrug............
 
Ik zit momenteel met een dilemma, Ik twijfel om mijn falco streetfighter te koop gaan aan te bieden...

2001, ongeveer 25000Km, verder in goede staat en onderhouden bij motorzaak (niet motoport!).


hoeveel denken jullie dat de machine waard is? Reden van de twijfel is dat ik te weinig rij...

Hieronder foto's van het beest.

Gr Dominique
full

full
 
Ik zit momenteel met een dilemma, Ik twijfel om mijn falco streetfighter te koop gaan aan te bieden...

2001, ongeveer 25000Km, verder in goede staat en onderhouden bij motorzaak (niet motoport!).


hoeveel denken jullie dat de machine waard is? Reden van de twijfel is dat ik te weinig rij...

Er zit verschil tussen waarde en verkoopprijs.

Waard: tussen de 3000 en 4000 euro.
Maar helaas ga je dat er bij verkoop niet voor krijgen.

Ik denk dat je blij moet zijn met 2500 opbrengst.
 
Net zo makkelijk als een Rsv brug, plug And play zo’n beetje.

Nou... Je zult ook het bijbehorende achterwiel moeten gebruiken, dus bandjes omleggen.
En ik neem aan dat je dan ook het Futura voorwiel wilt gebruiken, zodat je weer een bij elkaar passende set wielen hebt.

Verder zal je de achterrem bediening ook moeten ombouwen.
 
Nou... Je zult ook het bijbehorende achterwiel moeten gebruiken, dus bandjes omleggen.
En ik neem aan dat je dan ook het Futura voorwiel wilt gebruiken, zodat je weer een bij elkaar passende set wielen hebt.

Verder zal je de achterrem bediening ook moeten ombouwen.

Ik neem aan dat hij daarvan bewust is dat een falco/mille velg niet past op een enkelzijdige brug.
Wat bedoel je met “achterrem bediening veranderen??”
En de vraag was of de brug er makkelijk ging passen. Antwoord daarop is ja!
 
Denk dat hij niet zozeer de bediening bedoelt maar je remslang zal te kort zijn om over de futura brug te leggen. Want als ik het goed zie moet je met de remslang naar de andere kant van de motor.
 
Na een aantal miskopen een paar weken geleden LED achterlichten geplaatst die wél werken en het (tot nu toe) blijven doen. Lichtopbrengst is verdriedubbeld schat ik zo. Erg blij mee!
Gloeilampen gingen sowieso al snel kapot bij mij, waarschijnlijk door de trillingen?

Voor de geïnteresseerden:
Linkje

Is er iemand die een Xenon of LED koplamp geplaatst heeft? Zie ook daar door de bomen het bos niet meer...
 
Ik neem aan dat hij daarvan bewust is dat een falco/mille velg niet past op een enkelzijdige brug.
Wat bedoel je met “achterrem bediening veranderen??”
En de vraag was of de brug er makkelijk ging passen. Antwoord daarop is ja!

Jongens, bijkomend werk snap ik allemaal wel.
Weet ook wel dat het geen puzzels zijn of lego welke zomaar past.
Heb ervaring met redelijk intensieve verbouwingen namelijk.
 
Na een aantal miskopen een paar weken geleden LED achterlichten geplaatst die wél werken en het (tot nu toe) blijven doen. Lichtopbrengst is verdriedubbeld schat ik zo. Erg blij mee!
Gloeilampen gingen sowieso al snel kapot bij mij, waarschijnlijk door de trillingen?

Voor de geïnteresseerden:
Linkje

Is er iemand die een Xenon of LED koplamp geplaatst heeft? Zie ook daar door de bomen het bos niet meer...

Ik ga ze ook proberen! Ik heb er nu wat van Banggood, maar deze knipperen een beetje, en het remlicht werkt niet altijd fijn. Bedankt voor de link.

Wat betreft de LED koplamp; volgens mij geeft een LED koplamp niet zo'n mooi lichtbeeld in een gloeilamp huis (deze is gemaakt om het licht te reflecteren, een ledlamp schijnt rechtuit?). Maar waarom koop je ook niet een redelijk goedkope LED koplamp, is dan misschien wel het proberen waard.
 
Ik neem aan dat hij daarvan bewust is dat een falco/mille velg niet past op een enkelzijdige brug.
Wat bedoel je met “achterrem bediening veranderen??”
En de vraag was of de brug er makkelijk ging passen. Antwoord daarop is ja!

Jouw stelling was

Net zo makkelijk als een Rsv brug, plug And play zo’n beetje.

Dat is niet zo.
Het is niet veel moeilijker, maar niet net zo makkelijk.

Ik denk dat een oer-RSV bananenbrug het makkelijkst te plaatsen is (echt plug en play).
Al moet daarvoor de ketting worden gebroken.

Met een brug van na 2004 (RSV1000) loop je overigens risico een afgekeurde (scheurende!) brug te pakken te krijgen. Dus die altijd goed onderzoeken en kijken hoe de afgekeurde exemplaren ook alweer te herkennen waren.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat hij niet zozeer de bediening bedoelt maar je remslang zal te kort zijn om over de futura brug te leggen. Want als ik het goed zie moet je met de remslang naar de andere kant van de motor.

Dat bedoel ik inderdaad. Plus de remklauw is waarschijnlijk anders, en zo zul je nog wel wat verrassingen tegenkomen die voor een ervaren ombouwer waarschijnlijk niks voorstellen.
 
Ik ga ze ook proberen! Ik heb er nu wat van Banggood, maar deze knipperen een beetje, en het remlicht werkt niet altijd fijn. Bedankt voor de link.

Wat betreft de LED koplamp; volgens mij geeft een LED koplamp niet zo'n mooi lichtbeeld in een gloeilamp huis (deze is gemaakt om het licht te reflecteren, een ledlamp schijnt rechtuit?). Maar waarom koop je ook niet een redelijk goedkope LED koplamp, is dan misschien wel het proberen waard.

Hoop dat deze goed werken bij je!
Dat een LED lamp een andere reflector nodig heeft las ik inderdaad. Vandaar dat ik benieuwd was of iemand al een bepaald setje geplaatst heeft. (Dan weet je dat het past...)
Zo'n goedkope LED koplamp lees ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen over? Gelukkig zijn we nog gezegend met een flinke bak grootlicht als het moet 8-)
 
Helaas sinds vorige week doet de mijne het niet meer. Kan iemand zich hierin vinden?

Het volgende:
Motor kwam uit de winterstalling, heeft sinds Oktober gestaan met half volle tank. Doe de vers opgeladen batterij erin, druk op de startknop, brommer meteen aan en prima. Heb er zo 4 dagen op rond gereden, starten en lopen zonder enig probleem.

Afgelopen Maandag getanked, tank was leeg, na mijn werk gereden en savonds weer naar huis. Ik wil hem de volgende ochtend starten, wil niet meer aan.... zucht :(

  • Accu is bomvol, heb ook nog een extra auto accu eraan voor meer sap
  • Motor draait wel maar start niet
  • Op gegeven moment kwam er benzine uit het spruitstuk druppelen
  • Heb de bougies van de achterste cilinder eruit, electroden waren perfect droog maar de schroefdraad wel vochtig
  • Diagnose zegt fout 11 en 12 maar heb beide doorgemeten en exact volgens specificaties 200+ ohm

Ik ga vanavond de bougies er nog een keer uithalen voor een vonk test. Iemand nog ideeen? :?
 
Helaas sinds vorige week doet de mijne het niet meer. Kan iemand zich hierin vinden?

Het volgende:
Motor kwam uit de winterstalling, heeft sinds Oktober gestaan met half volle tank. Doe de vers opgeladen batterij erin, druk op de startknop, brommer meteen aan en prima. Heb er zo 4 dagen op rond gereden, starten en lopen zonder enig probleem.

Afgelopen Maandag getanked, tank was leeg, na mijn werk gereden en savonds weer naar huis. Ik wil hem de volgende ochtend starten, wil niet meer aan.... zucht :(

  • Accu is bomvol, heb ook nog een extra auto accu eraan voor meer sap
  • Motor draait wel maar start niet
  • Op gegeven moment kwam er benzine uit het spruitstuk druppelen
  • Heb de bougies van de achterste cilinder eruit, electroden waren perfect droog maar de schroefdraad wel vochtig
  • Diagnose zegt fout 11 en 12 maar heb beide doorgemeten en exact volgens specificaties 200+ ohm

Ik ga vanavond de bougies er nog een keer uithalen voor een vonk test. Iemand nog ideeen? :?

Ik denk verzopen. Volgas starten kan dan helpen, tenzij je bougies inmiddels gesneuveld zijn door het lang doorstarten terwijl ze nogal nat waren.

Maar het zou ook je jiffy switch kunnen zijn.
 
Die voorste bougies zijn zo lastig bij te komen maar denk inderdaad alles eruit en goed laten drogen. Misschen verse benzine erin?

De jiffy heb ik al jaren doorgelust dus dat kan hem niet zijn. Wat onderbreekt nog de ontsteking, die omvalsensor toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan