KTM SuperDuke 990 Deel 14

Zijn er hier meer mensen die last hebben (gehad) van de vloeistof in de koppeling die zwart wordt?
Heb die van mij al meerdere keren ververst en de boel schoongemaakt, maar na een paar ritjes is hij weer zwart.
Als hij een tijdje gestaan heeft zit er onderin het reservoir een laagje drab, wat gaan mengen met de vloeistof als de motor loopt (door het trillen)

[afbeelding]

Heb het vermoeden dat het van de originele slave cilinder komt die z'n beste tijd gehad heeft en waar dus misschien troep in zit.

Koppeling functioneert trouwens nog prima.

Plan is om binnenkort maar een sigutech of Oberon te bestellen.

Ik krijg van m'n schoonmoeder voor m'n verjaardag 3 nieuwe brembo smoked reservoirs voor de remmen en koppeling :t
Dus hoop dat het dan over is.
Maar vroeg me af of er meer mensen ervaring mee hebben.

Iedereen met een hydraulische koppeling zal dit hebben, is een bijverschijnsel.. op zich maakt het voor de werking niks uit
 
De vloeistof staat bijna stil dus ik denk niet dat die troep helemaal naar boven reist. Denk dat de olie gewoon inwerkt op dat rubberen slangetje.
 
Zo, mijn winteronderhoud to-do list is al behoorlijk afgevinkt :)

Mooie is dat ik de dynamodeksel heb vervangen, vorig jaar startte daardoor mn SDR niet meer. Kwam dus doordat de deksel een update heeft gehad en dat er ergens een zoveelste mm afgeslepen is. Nu met een andere ging het dus goed.

Verder mn nieuwe knipperlichten gemonteerd, ketting grondig schoongemaakt, veel gepoetst, tankspoiler bevestiging gefixt, oliedop gefixt, bouten op het blok nagetrokken, rottweiler filter schoongemaakt en ingeolied, en optimate draad mooi weggewerkt (opladen gaat zo wat simpeler).

Laat 2018 maar komen...
 
De vloeistof staat bijna stil dus ik denk niet dat die troep helemaal naar boven reist. Denk dat de olie gewoon inwerkt op dat rubberen slangetje.

Dat zou ook nog kunnen.
Slangetje ook maar meteen vervangen dus :t

@bazzaz, het is een gesloten systeem, net als de remmerij, maar die blijft wel helder?
Dus lijkt mij dat die koppeling als alles in orde is, ook gewoon helder moet kunnen blijven toch?

@SvR: goed bezig geweest! :t
Hoe heb je die tankspoiler bevestiging gerepareerd?
 
Ja dat was wel een dingetje. Ik was bijna bereid om de plastic bevestiging door te zagen. Uiteindelijk na de zoveelste keer wrikken, met frisse moed nog eens wat geprobeerd. Ik draaide die avond 1 keer aan de schroef en hij was los :? :? *O*

Toen de bout en het schroefdraad vd bevestiging 'gerepareerd'. Uiteindelijk draait ie er nu weer supersoepel in. Take out: wees geduldig :Y
 
Wat zou een knappe dealer inruil prijs zijn voor mijn SDR 2010? Zwart, 24000 km, dealer onderhouden met alles erop en eraan. Akra systeem + origineel.
 
Noohh, wat ga je terugkrijgen vd dealer dan? Maar ben ook wel benieuwd, die van jou is superstrak en heeft mooie upgrades. Enige wat op de prijs kan drukken is misschien de aankomende grote beurt inclusief klepspeling controle.
 
Noohh, wat ga je terugkrijgen vd dealer dan? Maar ben ook wel benieuwd, die van jou is superstrak en heeft mooie upgrades. Enige wat op de prijs kan drukken is misschien de aankomende grote beurt inclusief klepspeling controle.

Das bij 30000 pas ;)

Zit te loeren naar een Speed triple. Mis em toch.
 
8/8,5?


Kreeg voor mijn superduke 2008 (overjarige 2007) 6,5/7 dus jij misschien 1/1,5 meer denk ik zo?

Ik kijk juist naar een 1290 :$

normaal dat een dealer naar je framenummer vraagt bij inruil? Normaal zijn foto's en kenteken toch voldoende?
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ook nog kunnen.
Slangetje ook maar meteen vervangen dus :t

@bazzaz, het is een gesloten systeem, net als de remmerij, maar die blijft wel helder?
Dus lijkt mij dat die koppeling als alles in orde is, ook gewoon helder moet kunnen blijven toch?

@SvR: goed bezig geweest! :t
Hoe heb je die tankspoiler bevestiging gerepareerd?

Zijn verschillende theorieen over, de slang voor de koppelingsvloeistof loopt dicht langs het blok en zorgt dus voor meer warmte wat een oorzaak zou kunnen zijn, een andere theorie die ik wel eens heb langs zien komen is dat het door reactie met aluminium koppelingspomp zou komen.

Hoe dan ook; op iedere motor met hydraulische koppeling heb ik tot nog toe zwarte vloeistof gehad, maar nooit problemen met koppelen
 
Zijn verschillende theorieen over, de slang voor de koppelingsvloeistof loopt dicht langs het blok en zorgt dus voor meer warmte wat een oorzaak zou kunnen zijn, een andere theorie die ik wel eens heb langs zien komen is dat het door reactie met aluminium koppelingspomp zou komen.

Hoe dan ook; op iedere motor met hydraulische koppeling heb ik tot nog toe zwarte vloeistof gehad, maar nooit problemen met koppelen

Die reactie van de minerale olie met het materiaal van de koppelingscilinder had ik ook gelezen.

Bij de Honda's van m'n vader en broer (cbr1000f en cbr1100xx) blijft hij al jaren helder.
Maar daar zit dot4 in, misschien scheelt dat ook.
 
Iemand hier al eens zijn balhoofdlagers vervangen?

zo ja hoe de voorkant van de grond gehouden zonder bok :O
 
Nog iemand hier interesse in LED knippers voor de 990?
Kosten nieuw bijna €90 mogen weg voor €45
Is compleet en ook nog plug-and-play :+

full
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier al eens zijn balhoofdlagers vervangen?

zo ja hoe de voorkant van de grond gehouden zonder bok :O

Zorgen dat je een ankerpunt aan je plafond hebt (of schommel buiten ;) )
Dan achter het balhoofd, aan beide kanten van het frame ophangen.

Of opkrikken onder het blok, op de uitlaatbochten. Veel mensen doen het, ik krijg er jeuk van..
 
@Folkmar: als je dat nou een paar maanden eerder gezegd had, ik heb afgelopen zomer nog de volle mep betaald -O-


Zorgen dat je een ankerpunt aan je plafond hebt (of schommel buiten ;) )
Dan achter het balhoofd, aan beide kanten van het frame ophangen.

Of opkrikken onder het blok, op de uitlaatbochten. Veel mensen doen het, ik krijg er jeuk van..

Ik ook :X vind dat er altijd maar twijfelachtig uitzien. Liever gewoon onder het blok zelf. Eventueel met een paar blokjes zodat de uitlaat vrij blijft.
 
iemand wel eens gehad dat de duke benzine "lekt" onder de dop vandaan? Mijn tank zit niet zo vol dat deze overstroomt. Stomme is is dat er wel steeds benzine in de rand zit. Het ene gat is de overloop en de andere ontluchting? zo ja welke is welke?
 
Thanks. dat doorspuiten met lucht wilde ik indd al doen. Had de slang wel al geprobeerd door te prikken met een gitaarsnaar, maar stuit op een gegeven moment ergens op en kan niet verder. Kan natuurlijk ook dat elleboogje op de tank zijn waar die op vast loopt. Was meer benieuwd hoe die benzine daar uberhaubt komt.

Jammere van wrappen is is dat het niet benzine bestendig is en stompgrip ook niet....
 
@Folkmar: als je dat nou een paar maanden eerder gezegd had, ik heb afgelopen zomer nog de volle mep betaald -O-

Ik had set natuurlijk ook het liefst aan jou verkocht voor die schappelijke prijs :+
Ik wilde ze op de nieuwe zetten, maar ik zag zaterdag dat ze daar standaard al op zitten.

Ook had ik al bijna die chique smoke rem/koppeling potjes gekocht vorige week, maar heb een beetje maand over aan het eind van mijn geld _O- en daarom doorgeschoven.
Gelukkig maar, want ook die zitten er al op.

Dus de knippers zijn voor andere geïnteresseerden hier of anders op marktplaats.
 
Ik had set natuurlijk ook het liefst aan jou verkocht voor die schappelijke prijs :+
Ik wilde ze op de nieuwe zetten, maar ik zag zaterdag dat ze daar standaard al op zitten.

Ook had ik al bijna die chique smoke rem/koppeling potjes gekocht vorige week, maar heb een beetje maand over aan het eind van mijn geld _O- en daarom doorgeschoven.
Gelukkig maar, want ook die zitten er al op.

Dus de knippers zijn voor andere geïnteresseerden hier of anders op marktplaats.
Oeps :+
 
@lompje heb het bij mijn gsxr gedaan door een bok te bouwen die onder het frame ging. Maar zie deze mogelijkheid niet echt bij de duke.

Onder het blok vind ik inderdaad ook eng, zeker omdat je de lagerschalen eruit moet tikken en de volgende weer erin (uiteraard met beleid, maar als die dan omvalt :O 0

ankerpunt aan het plafond..... mhhh eens over nadenken heb een balkenplafond in de garage en een schommel heb ik niet :P
 
@lompje heb het bij mijn gsxr gedaan door een bok te bouwen die onder het frame ging. Maar zie deze mogelijkheid niet echt bij de duke.

Onder het blok vind ik inderdaad ook eng, zeker omdat je de lagerschalen eruit moet tikken en de volgende weer erin (uiteraard met beleid, maar als die dan omvalt :O 0

ankerpunt aan het plafond..... mhhh eens over nadenken heb een balkenplafond in de garage en een schommel heb ik niet :P

Ik heb ook een balken plafond. Ik heb een soort dikke klemmen waar je behoorlijk wat aan kan hangen. Daaraan een 250kg kettingtakeltje, daaraan 2 stropjes aan beide frame helften.
 
Terug
Bovenaan Onderaan