Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ow ja was een type fout...190 55 uiteraard .

Nu nog op zoek naar een E keur demper, de vering nog laten aanpassen en de osco monteren.
En dan nog eens een set mille velgen scoren en monteren ,want reserve set velgen vind ik nu eenmaal erg makkelijk.
Ivm de vele kilometers die ik rijd per jaar..


Heb jij een idee welke demper het meest geschikt is voor een oer? Ik heb sinds kort een GPR maar daar loopt de motor niet zo lekker op met de DB killer gemonteerd.
 
Ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken voor een grote beurt + klepspeling controle + nazoeken waar een olielekkage vandaan komt (denk de klepdeksel pakking).

Zal wel pijnlijk worden voor de bankrekening.

Toevallig gisteren twee prijsopgaves ontvangen. Hou maar met €350 - €400 rekening, excl slijtonderdelen, incl btw. :+
Ga m dit voorjaar ook eens flink onderhanden laten nemen....
 
Laatst bewerkt:
Ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken voor een grote beurt + klepspeling controle + nazoeken waar een olielekkage vandaan komt (denk de klepdeksel pakking).

Zal wel pijnlijk worden voor de bankrekening.

Ik zie dat je in Oosterhout woont. Waar breng je hem heen?
 
Heb jij een idee welke demper het meest geschikt is voor een oer? Ik heb sinds kort een GPR maar daar loopt de motor niet zo lekker op met de DB killer gemonteerd.
Nog niet in verdiept ,maar zal eens bij superpole/startwin / en paijc info inwinnen voor een highmount set l+r.
Dinsdag de Tuono ophalen , wordt de eerste rit op de Vtwin ben benieuwd hoe het rijdt.
Ook meteen 16 tands tandwiel laten monteren en een set 2006 spiegels.
nog te doen ..... de navi en veel brandstof oprijden in oa de moezel/eifel/lux/dolomieten en schotland in 2018.
 
@martin waarom niet de full akra overgezet op de tuono?

Tja Joris, die zit/zat nog op de "duikboot".
Past trouwens ook niet op de 2017, niet zomaar iig.
Voor nu zelf een titanium linkpijp gemaakt met een KTM/690 Duke Akra demper op de positie waar ik hem wilde hebben. :)

misc.php


C/p van ander forumpje....., O-)


Nieuwe speeltje inmiddels redelijk gewend, wat nodige mods uitgevoerd en testgereden met de verschillende modi qua mappings en digi hulpmiddelen.

:} :} :} :}

Wat een "beul" van een brommer is dit.........., vond al in de "sport" modus dat ik geen gebrek aan vermogen had, iig niet onderin toerenbereik, supersoepel maar wel wat nerveus qua gasreactie, bijkomend "nadeel" was/is de flitsende kermislampjes die aangaan zodra je "echt" gas geeft. Bij "vlotjes" door accelereren beperkt het zich nog tot oplichten TC lampje, echter bij vol op het gas gaat sowieso het voorwiel omhoog, hoogte afhankelijk van welke AWC modus is je rijdt,aansluitend beginnen àlle, stuk of 12, lampjes bovenin het display op te flitsen. |(
Leidt dus af van waar je mee bezig bent. :Z
Na, niet allemaal, diverse combi's van mappings en rijmodi erbij uitgekomen dat met TC helemaal uit en in track mode ding gewoon het lekkerst loopt, minder nerveus, betere gasrespons en veel, héél veel vermogen. })
Dit trouwens met de open Akra, db-killer kost koppel, niet heel veel maar goed merkbaar. Ter illustratie, mét killer is wheeliën op het gas mogelijk tot in de 3, zonder komt ding ook in 4 los. :} En niet een hupje maar zo hoog als je wilt, mits goed gedoseerd.Waanzin dus eigenlijk maar wel erg leuk, te leuk feitelijk want het lijkt wel een, zei het te zware, Supermotard. Artikel 5 of rijcursus heb ik snel "verdiend" ben ik bang. :o
Hoe hard het ding loopt weet ik nog niet, nog niet geprobeerd. 250+ zit je erg snel aan/over iig.
Is de eerste brommer waarbij ik de neiging heb om tandje groter vóór te doen dus. :P
Verbruik is trouwens hoger dan bij de vorige "duikboot", zal HELLdeskert wel prettig vinden. *D
 
Laatst bewerkt:
titanium evo demper


Die heb ik. (van jou gekocht ;) )

Daar loopt hij inderdaad heel goed op en nadat ik de wol heb vervangen klinkt die ook nog eens heel mooi donker.

Maar ik ben van plan om dit jaar naar het buitenland te gaan en daarvoor wil ik een e-keur demper hebben.

Zo'n oldscool Arrow of Gianelli lijkt me ook wel wat, maar die hebben volgens mij ook geen e-keur.
 
Nog niet in verdiept ,maar zal eens bij superpole/startwin / en paijc info inwinnen voor een highmount set l+r.
Dinsdag de Tuono ophalen , wordt de eerste rit op de Vtwin ben benieuwd hoe het rijdt.
Ook meteen 16 tands tandwiel laten monteren en een set 2006 spiegels.
nog te doen ..... de navi en veel brandstof oprijden in oa de moezel/eifel/lux/dolomieten en schotland in 2018.


Links en rechts een demper is natuurlijk het mooiste voor een dikke twin. Maar ook duur.
 
Heb jij een idee welke demper het meest geschikt is voor een oer? Ik heb sinds kort een GPR maar daar loopt de motor niet zo lekker op met de DB killer gemonteerd.

Is die GPR een kort dempertje toevallig, of blokt de killer een groot gebied af? Voor een appie zou ik op zoek naar een lange demper. Onze machines doen het niet zo geweldig op die korte pijpjes zoals de mivv GP. Geldt voor zowel gen1 als gen2. Persoonlijk vind ik de Laser duotech een erg fijne demper, maar heb nu een Arrow racetech en dat is ook smullen (beide e-keur). Beste resultaat qua performance is een dubbel systeem óf collector mod, met een bijpassende eprom (Gabro/Forza).
 
Laatst bewerkt:
Is die GPR een kort dempertje toevallig, of blokt de killer een groot gebied af? Voor een appie zou ik op zoek naar een lange demper. Onze machines doen het niet zo geweldig op die korte pijpjes zoals de mivv GP. Geldt voor zowel gen1 als gen2. Persoonlijk vind ik de Laser duotech een erg fijne demper, maar heb nu een Arrow racetech en dat is ook smullen (beide e-keur). Beste resultaat qua performance is een dubbel systeem óf collector mod, met een bijpassende eprom (Gabro/Forza).


Het is een wat kortere demper inderdaad. Maar niet zo kort als een gp demper, ik schat hem op 35cm.
Het is een systeem met 2 DB killers, een kegel in de linkpijp en een ring in het eindtuitje.
Er zit een Forza eprom in die passend is gemaakt voor de EVO titanium.

Zonder db-killers loopt hij er goed op, maar daar koop je geen e-keur voor.
 
Laatst bewerkt:
Zo eindelijk de eerste kilometers kunnen rijden sinds de aanschaf in nov.
Jammer dat het toen net begon te regenen en er nieuwe banden oplagen daarom rustig aan gedaan.
Maar het rijdt niet verkeerd,Nu nog wachten op wat beter weer om de Tuono eens aan de tand te kunnen voelen.
 
Dag mede motorrijders en Aprilianen... na een paar jaar onder het stof te zijn geweest, weer eens uit de duisternis herrezen...

Heb een 2004 RSV Mille 1000 gehad, huidige motor is een Tuono 1000R uit 2006 en ben waarschijnlijk snel eigenaar van een Tuono V4 APRC. De Twin zal deze week nog wel verkocht worden...

Nu heb ik gelijk een vraagje; aanstaande woensdag ga ik kijken naar een Tuono V4 APRC (particulier) uit 2011 met minder dan 10.000 km op de klok.

Hoor tegenstrijdige geluiden over de 'probleempjes' die deze modellen hadden. Waren deze alleen bij de 2011 modellen / 2012/ 2013?

Mag ik jullie vragen of jullie tips hebben? (Mag zelfs de tip zijn hem niet te kopen als jullie weinig vertrouwen in het 2011 model hebben..??)

Gr ivoschrien
 
Dag mede motorrijders en Aprilianen... na een paar jaar onder het stof te zijn geweest, weer eens uit de duisternis herrezen...

Heb een 2004 RSV Mille 1000 gehad, huidige motor is een Tuono 1000R uit 2006 en ben waarschijnlijk snel eigenaar van een Tuono V4 APRC. De Twin zal deze week nog wel verkocht worden...

Nu heb ik gelijk een vraagje; aanstaande woensdag ga ik kijken naar een Tuono V4 APRC (particulier) uit 2011 met minder dan 10.000 km op de klok.

Hoor tegenstrijdige geluiden over de 'probleempjes' die deze modellen hadden. Waren deze alleen bij de 2011 modellen / 2012/ 2013?

Mag ik jullie vragen of jullie tips hebben? (Mag zelfs de tip zijn hem niet te kopen als jullie weinig vertrouwen in het 2011 model hebben..??)

Gr ivoschrien

Hoi Ivo,..... ik heb er ruim 40.000 km probleemloze kilometers mee gereden voordat ik de APRC verkocht.
De nokkenas kettingspanners kunnen uitgesteld raken... zodra je de ketting gaat horen ...wellicht een setje nieuwe monteren.
Dat kost je dan wel een € 700,--
Veel plezier met je aankoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan