ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Ik heb nooit een motor gekocht bij Hofland motoren, maar ik ben er wel een paar keer geweest voor o.a. een reparatie aan mijn ZRX. Ik heb ze als zeer kundig, betrouwbaar en klantvriendelijk ervaren.

En als ik zijn artikelen in de Promotor voor de geest haal dan is meneer Erik van Lent ook zeer kundig. Denk dat je voor wat betreft de (mogelijke) aanschaf van de ZRX in goede handen bent gezien de expertise van de betrokkenen.
 
Ik heb nooit een motor gekocht bij Hofland motoren, maar ik ben er wel een paar keer geweest voor o.a. een reparatie aan mijn ZRX. Ik heb ze als zeer kundig, betrouwbaar en klantvriendelijk ervaren.

En als ik zijn artikelen in de Promotor voor de geest haal dan is meneer Erik van Lent ook zeer kundig. Denk dat je voor wat betreft de (mogelijke) aanschaf van de ZRX in goede handen bent gezien de expertise van de betrokkenen.

Ik ken Erik van Lent helemaal niet , maar ik denk dat onwillekeurig iedere kundige monteur dit moet kunnen, een beetje motorrijder eigenlijk ook denk ik , als je een technische achtergrond hebt :? :Y

GREETZ
 
Klopt natuurlijk. Maar een monteur van de zaak zelf is niet echt onpartijdig.... :X

Gewoon Erik even contacten en hij filtert meteen alle mankementen er uit. Die man heeft een schat aan ervaring en zo heb je nooit een miskoop :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ken Erik van Lent helemaal niet , maar ik denk dat onwillekeurig iedere kundige monteur dit moet kunnen, een beetje motorrijder eigenlijk ook denk ik , als je een technische achtergrond hebt :? :Y

GREETZ


Een mens kan niet alles Huip :N jij bent toch ook geen vaatchirurg :N
 
naar rechts trekken is toch wel een dingetje, weet niet hoe erg het was? Kan ook je positie op de motor zijn natuurlijk. Of uitlijnen van het achterwiel misschien? Bandenspanning is belangrijk, 2,5 voor en 2,9bar achter is een goed uitgangspunt, lager kan al snel looiig stuurgedrag opleveren.

Keuring is nooit verkeerd, zeker als je twijfels hebt.
 
Haha, hele discussie meteen. :P

Het was niet heel erg en alleen bij stuur los. Kan inderdaad aan vanalles hebben gelegen maar voor mijn eigen gemoedsrust vond ik een keuring wel een goed plan. Mocht 't wel iets spannender zijn dan bandenspanning dan is dat goed om te weten voordat ik 4K uitgeef. ;)

Ik ga er trouwens wel een beetje vanuit dat er niet zoveel aan de hand is en ik misschien volgende week al op een mooie ZRX rijd. :]

Keuring staat gepland voor komende donderdag.
 
Laatst bewerkt:
Top! Ben benieuwd of ie goed door de keuring komt! Zie dat je in heemskerk woont, dus wellicht eens een (mini) zrx meet in noord-holland? Of gaan we nog eens met een groepje zrx'en op zandvoort rijden?
 
Pffffffffft, dat n-h raakt wel een beetje oververtegenwoordigdt zo,
kapsones met een eigen mini-meet _O- :+



Ik ben ook wel benieuwd wat er uit zo n keuring komt :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
waarschijnlijk excenters een beetje scheef getrokken bij vastzetten achteras.zet ze tegenwoordig eerst vast op de merktekens en dan as vastzetten, dan is het één geheel.

Jij mag ook wel mee hoor Jan, moet je alleen niet een weiland in rijden met die crosser van je ;)
 
Top! Ben benieuwd of ie goed door de keuring komt! Zie dat je in heemskerk woont, dus wellicht eens een (mini) zrx meet in noord-holland? Of gaan we nog eens met een groepje zrx'en op zandvoort rijden?
Yes why not! :t

Pffffffffft, dat n-h raakt wel een beetje oververtegenwoordigdt zo,
kapsones met een eigen mini-meet _O- :+
:P

Ik ben ook wel benieuwd wat er uit zo n keuring komt :Y
:^

Ik vind de verhalen van meneer van Lent in de Promotor alsook het item in MotoMe altijd wel interessant. En gezien ikzelf niet bijzonder handig ben en de machine voor dagelijks woon-werk wil gebruiken vind ik een beetje zekerheid wel fijn. En ja ik begrijp dat je bij 2e hands altijd wel wat werk hebt. Als 'ie maar een beetje veilig is ben ik allang blij.
 
Vandaag de eerste kilometers gereden op mijn ZRX, zo'n NH mini meet klinkt als een leuk idee :-)
op Zandvoort rijden hoeft van mij niet zo.

Top! Ben benieuwd of ie goed door de keuring komt! Zie dat je in heemskerk woont, dus wellicht eens een (mini) zrx meet in noord-holland? Of gaan we nog eens met een groepje zrx'en op zandvoort rijden?
 
niemand die dit weet of nameten kan ?

vraagje , is een achterbrug van een 1200 langer dan van een 1100 , meende ergens gelezen te hebben dat die van een 1200 2 cm langer zou zijn.\
[/quote]


full
 
dat wel maar nu heb ik en geheugensteuntje


Maar gaat het je dan om de achtervork en de 1200 5,5j velg ombouw?
Wat win je dan? of mooier dan gelijk een 6j velg erin :Y :t


Haha, hele discussie meteen. :P

Het was niet heel erg en alleen bij stuur los. Kan inderdaad aan vanalles hebben gelegen maar voor mijn eigen gemoedsrust vond ik een keuring wel een goed plan. Mocht 't wel iets spannender zijn dan bandenspanning dan is dat goed om te weten voordat ik 4K uitgeef. ;)

Ik ga er trouwens wel een beetje vanuit dat er niet zoveel aan de hand is en ik misschien volgende week al op een mooie ZRX rijd. :]

Keuring staat gepland voor komende donderdag.


T is nog wat vroeg misschien .maarrrrrrrrrrrr ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
T is nog wat vroeg misschien .maarrrrrrrrrrrr ???
Nououou, het naar rechts trekken voelde hij ook wel, maar hij voelde 'm naar links trekken als hij links (dus tegen het verkeer in) ging rijden, dus heeft vermoedelijk vooral met bolling vd weg te maken. Niets aan de hand dus.

Maarrrrr, het stuur staat niet helemaal recht. Iets naar links. Waar dat aan lag dat kon hij zo snel niet beoordelen, dan zou de boel uit elkaar moeten.

Motor heeft wat schade gehad. Kuipje is rechts overgespoten geweest, deukje in de radiator en 't rempedaal is iets afgeshaafd. Daarbij kan het stuur links tegen de tank aan worden gedrukt (ja, dat had ik zelf ook kunnen zien/testen maar heb ik niet gedaan). Het is naar zijn idee echter niet heel ernstig of onveilig maar zorgt wel voor extra slijtage van de voorband. Verder werkt de wegrijbeveiliging van de jiffy niet.

Verder moet 'ie even een beurtje hebben, maar da's niet zo spannend.

Ik heb de verkoper gemaild (niet gebeld, want ik wilde het rapport meesturen en dat gaat zo lastig door de telefoon) en gevraagd of ze het stuur recht willen zetten voor de verkoop en de jiffybeveiliging kunnen/willen fixen.
 
Nououou, het naar rechts trekken voelde hij ook wel, maar hij voelde 'm naar links trekken als hij links (dus tegen het verkeer in) ging rijden, dus heeft vermoedelijk vooral met bolling vd weg te maken. Niets aan de hand dus.

Maarrrrr, het stuur staat niet helemaal recht. Iets naar links. Waar dat aan lag dat kon hij zo snel niet beoordelen, dan zou de boel uit elkaar moeten.

Motor heeft wat schade gehad. Kuipje is rechts overgespoten geweest, deukje in de radiator en 't rempedaal is iets afgeshaafd. Daarbij kan het stuur links tegen de tank aan worden gedrukt (ja, dat had ik zelf ook kunnen zien/testen maar heb ik niet gedaan). Het is naar zijn idee echter niet heel ernstig of onveilig maar zorgt wel voor extra slijtage van de voorband. Verder werkt de wegrijbeveiliging van de jiffy niet.

Verder moet 'ie even een beurtje hebben, maar da's niet zo spannend.

Ik heb de verkoper gemaild (niet gebeld, want ik wilde het rapport meesturen en dat gaat zo lastig door de telefoon) en gevraagd of ze het stuur recht willen zetten voor de verkoop en de jiffybeveiliging kunnen/willen fixen.


O.k dus :t
heb je deze ook gezien

Kawasaki ZRX 1200 S (bj 2001)
€ 3.445,00
http://link.marktplaats.nl/m1250411...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons

is wel ff ouder maar ziet er zo op de foto wel rete netjes uit ,en ik vindt die kleur uitvoering ff mooier,Anbergen is ook wel een goed adres dacht ik
 
Kweenie, die advertentie is van gisteren dus ik denk van niet. Maar om eerlijk te zijn vind ik de grijze mooier. :P

Houweffer: Hofland heeft gereageerd dat ze de punten op gaan lossen. Maw: binnenkort staat 'ie in onze garage. :t
 
Kweenie, die advertentie is van gisteren dus ik denk van niet. Maar om eerlijk te zijn vind ik de grijze mooier. :P

Houweffer: Hofland heeft gereageerd dat ze de punten op gaan lossen. Maw: binnenkort staat 'ie in onze garage. :t

Zo, dus "de kogel is door de kerk", de ZRX bij Hofland, dat wordt hem? Succes met de aankoop en veel prettige en veilige kilometers toegewenst :]
 
Kweenie, die advertentie is van gisteren dus ik denk van niet. Maar om eerlijk te zijn vind ik de grijze mooier. :P

Houweffer: Hofland heeft gereageerd dat ze de punten op gaan lossen. Maw: binnenkort staat 'ie in onze garage. :t


Mooi :t gefeliciteerd *O* *O*
 
Haha, hele discussie meteen. :P

Het was niet heel erg en alleen bij stuur los. Kan inderdaad aan vanalles hebben gelegen maar voor mijn eigen gemoedsrust vond ik een keuring wel een goed plan. Mocht 't wel iets spannender zijn dan bandenspanning dan is dat goed om te weten voordat ik 4K uitgeef. ;)

Ik ga er trouwens wel een beetje vanuit dat er niet zoveel aan de hand is en ik misschien volgende week al op een mooie ZRX rijd. :]

Keuring staat gepland voor komende donderdag.

Ik heb dat ook gehad waren de balhoofdlagers slecht. Vervangen en klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan