Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

2 dagen moet kunnen dag 1 naar het zwarte woud zon 575 km snelweg vanuit eindhoven....bedenk me nu dat ik niet weet waar je woont...
Dag 2 binnendoor naar italie....

Ik kom uit Hengelo, dus Italië is 975 / 1000 km, eerste dag tot Rothenberg ob der Tauber, leuk dorp met prachtige vakwerkhuisjes.
Vanuit daar de A7 af en binnendoor richting de Seiseralm.
Over de Fernpas en dan door naar Innsbruck en onder de Brenner door naar Italië.
 
Ik ga dit jaar voor het eerst met de motor naar de Dolomieten, kom er al een jaar of 10 maar dit jaar voor het eerst met de motor. Uitvalsbasis is Seis Am Schlern, appartement op een boerderij, vanuit daar zijn alle passen binnen handbereik.
Ben alleen nog aan het twijfelen over het heenrijden, 2 of 3 dagen, denk dat 2 moet kunnen maar ben er nog niet uit.
Alle passen staan natuurlijk op het programma en een rondje Garda meer.
Heb 2 weken de tijd voor de nodige hoogtemeters en bochten.


een rondje Garda meer:

zorg dat je de Brasa Schlucht niet mist, en even bij Hotel Paradiso langs voor het terras.
 
Wij willen van 7 tot/met 11 mei gaan dit jaar. Zes man, allebei een eigen kamer.

We zitten met de annuleringsvoorwaarden, we willen in de vercors, oost-tirol en de dolomieten iets reserveren en een week voor vertrek, afhankelijk van het weer, naar een van die accomodaties toe en dus twee annuleren.

Weet iemand in de dolo's nog een gezellig hotel wat makkelijk met annuleringen omgaat?

Thx.
 
Boeken via bv booking.com.
Kan je tot kort voor de overnachting annuleren.
Wel redelijk onsympathieke manier van doen, 3 x boeken en dan later 2 annuleren.
 
Wij willen van 7 tot/met 11 mei gaan dit jaar. Zes man, allebei een eigen kamer.

We zitten met de annuleringsvoorwaarden, we willen in de vercors, oost-tirol en de dolomieten iets reserveren en een week voor vertrek, afhankelijk van het weer, naar een van die accomodaties toe en dus twee annuleren.

Weet iemand in de dolo's nog een gezellig hotel wat makkelijk met annuleringen omgaat?

Thx.


Wij gaan 28 april ri. Doloos en het hotel was een paar weken geleden al bijna vol. Denk niet in mei is er nog ruimte zat, vergeet het maar. En zeker niet een week voor vertrek, maar proberen kun je altijd.
 
Boeken via bv booking.com.
Kan je tot kort voor de overnachting annuleren.

Dat hangt van het hotel af, maar booking.com is wel de site om daar achter te komen en keuzes naast elkaar te leggen.

Maar in die regio in die tijd hanteren de meeste hotels dat er een week of twee van te voren moet worden geannuleerd. In minder populaire tijden en regio's kun je via booking.com inderdaad vaak nog dezelfde dag voor 18.00 annuleren.

Wel redelijk onsympathieke manier van doen, 3 x boeken en dan later 2 annuleren.

Als het twee weken van te voren is, krijgen ze die kamers wel weer vol.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Dat hangt van het hotel af, maar booking.com is wel de site om daar achter te komen en keuzes naast elkaar te leggen.

Maar in die regio in die tijd hanteren de meeste hotels dat er een week of twee van te voren moet worden geannuleerd. In minder populaire tijden en regio's kun je via booking.com inderdaad vaak nog dezelfde dag voor 18.00 annuleren.Als het twee weken van te voren is, krijgen ze die kamers wel weer vol.


ik doe het meestal onderweg. ik ga rijen zonder iets te boeken en neem de booking.com app mee.
daar heb ik favorieten in staan, die ik te voren bekeken heb.
meestal zo rond 15:00-16:00 uur bij de laatste stop, zoek ik een hotel verder op de route en boek het meteen. simpel.

alleen van de zomer een kleine vautje gemaakt...
het was zo f*king heet bij de stop, en ik boek het eerste het best hotel in de app.
kom ik bij het hotel, is het een nonnenklooster die ook kamers verhuren.. . _O- _O-
 
Fijne tips, dank. Wij moeten in overweging nemen dat we met zessen zijn, dus op de bonnefooi vind ik wat risicovol, het is natuurlijk wel de bedoeling dat we in hetzelfde hotel zitten.

Maar ik ben benieuwd of het er nu wel of niet druk is in die periode.Er zijn verschillende hotels die pas de week van Pinksteren of net ervoor open gaan. dat zou je laten denken dat het toch niet zo druk is daar in die week. Maar misschien weet Alpenrijder, als localo, hier meer over te vertellen?
 
Denk dat ook veel bergpassen nog zullen dicht zijn

Kans zit er dik in.
Aantal jaren geleden zijn wij ook die week geweest, en lag er op een aantal passen behoorlijk tot veel sneeuw :] 8-) ( o.a. Gavia en Stelvio )

Maar wel ONTZETTEND mooi *O* om tussen die hoge wallen, tot ca. 3 meter sneeuw langs de weg, te rijden op beide passen, waarbij de Gavia wel open was, maar de Stelvio alleen vanaf de zijde van Bormio/Gavia gereden kon worden tot de top 8-) 8-)

Het asfalt op zich was gewoon zuiver, en temperatuur viel wel mee.
Anders ff een stukje lopen, op grote hoogte heb je het dan toch al snel warm a.g.v. de ijle lucht :$
 
Tot nu toe altijd nog geluk mee gehad. Dat is de reden dat we meer opties open willen houden. Als Alpen en Dolo’s nog veel dichte passen hebben wijken we uit naar Vercors of Ardèche.
 
Een kennis van me wil deze zomer met de auto naar de Dolomieten.
(Ik wil er ook wel een keer met de auto heen. Ik ben er vaak met de motor geweest).

Voor de routeplanning gebruikt hij Googlemaps.

Hij kan op dit moment geen routes malen omdat de passen zijn gesloten en google je dus niet toestaat om die pas te rijden.
# Weet iemand of (en hoe) je dat kunt omzeilen? (Je kunt wel een dag ingeven dat je de route wilt rijden, maar geen maand.)
 
Enigste optie is denk ik een andere routeplanner.
Of wachten tot half mei, en dan de routes maken.

In Basecamp kun je dat met 1 vinkje aanpassen, alleen Basecamp is wel een programma met een hoge leercurve.
Het beste is een andere planner, En dan kun je het te zijner tijd nog eventueel aanpassen in Google maps, als je daar dan nog behoefte aan hebt.
 
In myrouteapp moet je bij kaarten kiezen voor Here maps. Dan krijg je bij opties uitschakelen seizoensafsluitingen. Daar dus een vinkje plaatsen en je kan plannen
 
ik rij altijd zonder te boeken, nooit een probleem, zeker buiten het hoogseizoen om.
let wel dat hemelvaart in de meeste landen geen feestdag is.

Klopt, in die regio (Tirol en omstreken) vieren ze juist Maria Hemelvaart dat ergens in juni is.
 
Ik maak m'n routes nog steeds met map-source, en dat werk perfect.
Augustus 2017 nog naar Arrabba geweest (met de auto)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan