Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Hier nog zo’n nieuwe toepassing, het eerste vol elektrische container binnenvaartschip.

Binnenvaartkrant

Sla de grote letterreeks maar over, onderaan staat het zelfde verhaal maar dan wél leesbaar.

In China vaart al een elektrisch kolenschip... Ja, echt.

Deze nieuw te bouwen 110 m lange containerschepen gaan varen in Nederland. De batterijpakketten zitten in containervormige behuizingen en kunnen worden gewisseld tegelijk met de containers.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat er geen pv bovenop zit :P

Ben trouwens bezig de supercharger te upgraden met een nieuw koelingssysteem.
 
Hier nog zo’n nieuwe toepassing, het eerste vol elektrische container binnenvaartschip.

Binnenvaartkrant

Sla de grote letterreeks maar over, onderaan staat het zelfde verhaal maar dan wél leesbaar.

In China vaart al een elektrisch kolenschip... Ja, echt.

Deze nieuw te bouwen 110 m lange containerschepen gaan varen in Nederland. De batterijpakketten zitten in containervormige behuizingen en kunnen worden gewisseld tegelijk met de containers.
Het eerste schip van 110 bij 1145 meter
Dat is een flinke boot Zijn de afstanden tussen brugpijlers wel zo groot? Dan durf ik nog niet aan een sluis of een bocht te denken. De Lorelei gaat nooit lukken.
 
Dat is een flinke boot Zijn de afstanden tussen brugpijlers wel zo groot? Dan durf ik nog niet aan een sluis of een bocht te denken. De Lorelei gaat nooit lukken.

haha 110 m X 11.45 mbreed 5.5 m hoog

bedrijf waar ik werk zijn ook bezig met ferrie schepen op accu.
 
Nog een nieuwtje, Ferrari is om.

De Italianen denken, voelen en praten in verbrandingsmotoren; maar met de Tesla Roadster 2 in aantocht moeten ze toch ook mee, ze komen met een vol elektrische supersportwagen.

Topman Marchionne heeft in het verleden vrij krasse uitspraken gedaan over elektrisch, ach....

Zie dit artikel in The Verge.
 
dat hij heel snel van 140 naar 60 ging met een boel lawaai vanuit de elektrische motor en daarna pas kon uitrollen. 60 terwijl de rest 120+ rijdt en je nog 3/4 banen moet oversteken zonder licht is, wederom, niet tof.

Is niet tof nee. Maar waarom 3-4 banen oversteken, links is ook een redresseerstrook voor geval van nood. Als je eenmaal staat met die fakkel aan maakt het verkeer snel genoeg ruimte. En daar staan is niet tof, klopt, maar de andere opties ook niet.

Rode kruizen verschijnen vrij snel hoor, daar let RWS echt wel op.
 
Nog een nieuwe grootschalige toepassing van batterijen.

In Australië gebruiken ze een groot batterijsysteem om de pieken en dalen van gebruik en levering van zonne- en windenergie op te vangen.
Blijkbaar werkt het goed, zie dit artikel.
 
Laatst bewerkt:
Nog een nieuwe grootschalige toepassing van batterijen.

In Australië gebruiken ze een groot batterijsysteem om de pieken en dalen van gebruik en levering van zonne- en windenergie op te vangen.
Blijkbaar werkt het goed, zie dit artikel.

In Amerika ook al enige tijd.
Ook voor thuis batterij pakketten.
Zodat je de energie van je zonnepanelen op kan slaan tot je het nodig heb.
wat je zelf niet nodig heb lever je terug aan het net.
Er zijn al een hele tijd mooie systemen voor verkrijgbaar.
Misschien interessant voor degene die naar een slimme meter zijn overgegaan.
En er door hun energie leverancier niets tot weinig voor terug krijgen.
Heb zelf nog de oude draaistroom meter , en lever een beetje teveel terug.
dit wordt zolang het duurt nog een op een verrekend.
geen electrakosten en krijg er nog een peer tientjes per maand voor terug.
 
https://maritiemnieuws.nl/83596/volledig-elektrische-veerponten-voor-amsterdam/?uid=3848

in 4min zijn de batterijen vol genoeg :o

Ik maakte me al zorgen om het kollosale vermogen en de stromen die er zouden moeten lopen om die accu's in 4 minuutjes te laden. Gelukkig staat iets verderop in het artikel dat ze in de praktijk gewoon op diesel varen; diesel-electrisch bestaat in de scheepvaart al honderd jaar.
Ze hebben trouwens wel een grappige verklaring voor de aanwezigheid van die diesel: bij bijvoorbeeld niet standaard omstandigheden (die zullen bij een veerpont niet zo snel aanwezig zijn), maar de volgende vond ik echt de klapper: als het ding toevallig naar de werf zou moeten voor reparatie of onderhoud; dat komt op een scheepsleven sporadisch voor, en daar gebruik je normaalgesproken dan een sleepboot voor, investeren in een diesel die je een keer in de vijf jaar nodig hebt zou onzin zijn, maar ik vrees dat 't ding elke dag draait. Maar goed, we zijn op de goede weg.
 
Nieuws over het Harley Davidson Livewire project.

In 2014 kwam HD tot ieders verrassing met een prototype elektrische motorfiets. Er werd een hele toer georganiseerd rondom deze motor, in allerlei landen kon men er mee proefrijden en natuurlijk waren ze bij HD benieuwd naar de reacties.

Nu heeft HD aangekondigd dat ze volgend jaar daadwerkelijk met een elektrische motorfiets gaan komen. Hoe die eruit gaat zien is nog niet duidelijk maar voor een hyperbehoudend merk als HD is het een reuzenstap.

Artikel hierover in Electrek.
 
Laatst bewerkt:
Ok, 18 maanden dus volgens HD. Even speculeren dan over de te verwachten lanceer data:
Eind 2019 in de USA, waarschijnlijk alleen in California.
Misschien eind 2020 rest van USA en 2021 op zijn vroegst Europa.
 
In de autowereld gaat het hard, bij de motorfietsen een heel stuk minder is mijn indruk.

Zelf dacht ik tot voor kort dat HD helemaal nooit zou elektrificeren, dat ze tot in lengte van dagen ouderwetse dingen met 45° V twins voor conservatieve mensen zouden maken. Allemaal meer van hetzelfde, verkoopt prima immers.

Dit is een signaal voor de industrie en voor de behoudende consument als zelfs Harley een elektrische motor uitbrengt....
 
Ok, 18 maanden dus volgens HD. Even speculeren dan over de te verwachten lanceer data:
Eind 2019 in de USA, waarschijnlijk alleen in California.
Misschien eind 2020 rest van USA en 2021 op zijn vroegst Europa.
Dit tijdpad lijkt me onwaarschijnlijk.
De markt in de USA is volgens mij een stuk conservatiever dan in Europa, kan me niet voorstellen dat ze hem twee jaar nadat hij daar te koop is buiten Europa houden. Daarnaast gaan hun nieuwe modellen nu ook wereldwijd gelijktijdig de markt op.

@Hybride
Vergeet niet dat het steeds moeilijker wordt om die enorme blokken door de milieu-normen te krijgen hé, ook HD zal tzt echt wel moeten.
Het gaat minder hard dan bij auto's, logisch. R&D budgetten zijn veelvouden kleiner en het meergewicht van accu's is op een motor schadelijker dan in een auto.

Zelf zie ik het wel zitten, ik heb op de LiveWire mogen rijden en dat is gewoon een feestje dat ding *O* enkel het bereik was veel te beperkt.

Snap niet waar je vandaan haalt dat hij door Buell ontworpen is trouwens. De liefde tussen HD en Erik is helaas echt allang voorbij.
 
Laatst bewerkt:
...Snap niet waar je vandaan haalt dat hij door Buell ontworpen is trouwens. De liefde tussen HD en Erik is helaas echt allang voorbij...
Dat las ik destijds in een artikel over dat project... Niet echt vreemd leek me.
Maar het zal wel verkeerde informatie zijn want ik kan het inderdaad nergens terugvinden. Heb het dan ook weggehaald.
 
Waarom gelijk in de verdediging?

Waarschijnlijk ontstaan bij de later toegevoegde powertank.
Best lastig als het gebeurt bij 140km/h op de linkerbaan, terwijl de A50 vanuit Nijmegen er net bij komt. Alle licht valt uit, terwijl er ook nog eens een auto naast je rijdt.
Gelukkig kon hij veilig naar de vluchtstrook komen.

Zo contact met de garage. Ben benieuwd hoeveel moeite het kost om een nieuwe Zero te krijgen.
Is er wat meer duidelijk ivm de oorzaak van de geplofte accu's.
Is het door de fabrikant opgelost.?.
 
Is er wat meer duidelijk ivm de oorzaak van de geplofte accu's.
Is het door de fabrikant opgelost.?.
Geen officieel bericht.

Er was iets met een door de dealer gemeten weerstand, waar hij twijfels bij had. Hij had gebeld met Zero. De persoon aan de lijn gaf aan dat het gewoon kon. Maar dat is nergens zwart op wit vastgelegd. En de betreffende persoon werkt niet meer op de betreffende afdeling.
Het is dus het woord van de dealer tegen het woord van Zero.

Feit is wel, dat mijn collega een nieuw motor krijgt (model 2018 dus).
 
Geen officieel bericht.

Er was iets met een door de dealer gemeten weerstand, waar hij twijfels bij had. Hij had gebeld met Zero. De persoon aan de lijn gaf aan dat het gewoon kon. Maar dat is nergens zwart op wit vastgelegd. En de betreffende persoon werkt niet meer op de betreffende afdeling.
Het is dus het woord van de dealer tegen het woord van Zero.

Feit is wel, dat mijn collega een nieuw motor krijgt (model 2018 dus).
Dan wordt dat netjes opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan