Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Ik ben dit jaar overgestapt van Motul 300V naar de 7100, beiden 15W50.
Dit omdat ik begrijp dat 300V eigenlijk niet bedoeld is om 1x per jaar gewisseld te worden.

De 7100 bevalt mij net zo goed en is goedkoper, nl. 8 euro per liter (tov 12eu voor de 300V)

Maar voornaamste is: ik wil gewoon een goede olie en ik heb het idee dat Motul die biedt.
 
300V is inderdaad niet geschikt om lang te bewaren. Sommige motoren kunnen zelfs last krijgen met de koppeling met die olie (geen 748/916/996/998 ofc :p ). Op 't circuit om mij heen veel mensen gehoord die van 300V zijn afgestapt. Ik heb zelf ook met 7100 gereden van Motul, voornamelijk in m' n Hypermotard, is goede olie, beter geschikt als de 300V. Ben nu over op Minerva oil gezien dat de sponsor van ons team is, en onze motoren na 24u races (Le Mans en Bol d'Or) er van binnen nog perfect uit zagen. Volgens mij is die olie in Nederland niet te krijgen. Betaal 4€ de liter.

Zolang de typegoedkeuringen goed zijn (api, Jaso). Gebruik zelf 10W40 of 10W50, afhankelijk van voorraad en weer.
 
Laatst bewerkt:
Al vast iedereen de beste wensen ! Dat we maar weer veel mooie Ducati kilometers kunnen maken dit jaar.

Iemand toevallig nog lekker aan het sleutelen deze winter ?
 
Mijn 916 winterproject staat er zo bij, heel wat veranderingen gedaan aan de brommer. Tijd om weer op te gaan bouwen. :)

full


:W
 
Ik ben op zoek naar een smetteloze Ducati 916 996 of 998 in hele mooie staat. Bij voorkeur met lage km-stand en compleet met originele onderdelen er bij.

Een SPS, R of Final Edition zou ik ook overwegen.

Betaal een goede prijs voor de juiste motor. Weet of heb je er een? Graag PB of bericht naar NUL6 28203152.
 
Ik ben op zoek naar een smetteloze Ducati 916 996 of 998 in hele mooie staat. Bij voorkeur met lage km-stand en compleet met originele onderdelen er bij.

Een SPS, R of Final Edition zou ik ook overwegen.

Betaal een goede prijs voor de juiste motor. Weet of heb je er een? Graag PB of bericht naar NUL6 28203152.

Ik weet niet of buitenlands een probleem is,op bijvoorbeeld Mobile.de staan er wel een aantal te koop met weinig km.s,kosten wel een paar centen :)
Voorbeeld,
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=7b40c0ad-2a07-dd45-b0e1-a56bfc6d3f70
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een smetteloze Ducati 916 996 of 998 in hele mooie staat. Bij voorkeur met lage km-stand en compleet met originele onderdelen er bij.

Een SPS, R of Final Edition zou ik ook overwegen.

Betaal een goede prijs voor de juiste motor. Weet of heb je er een? Graag PB of bericht naar NUL6 28203152.
Mijn pa heeft een hele strakke 996 met dymag wielen en termis. (alleen de orginele wielen er niet meer bij)
1e eigenaar met een 20k km. (dealer onderhouden)
Ik app even. (fiets mag weg).
 
Laatst bewerkt:
En nu zijn we natuurlijk erg benieuwd wat je allemaal hebt verandert!! Heb je nog meer plaatjes van je Duc?

Veel standaard onderdelen vervangen voor carbon. Ook de luchtbuizen veranderd voor de grotere (RS Superbike spec) buizen, maar daar door moet er weer een andere topkuip op waar de gaten in vallen en er moet weer een ander luchtfilter op (die moet ik nog ff halen).
Verder de koplampen verwijderd en zo ook de complete koplamp behuizing en dit vervangen door een kuip framepje waar ik ook me teller set op heb gemonteerd. Als koplamp komt er voor in zo'n klein lens lampje.
Verder staan er voor volgend seizoen een setje magnesium vijfspaaks marchesini met Supercorsa's klaar . In het voorwiel nog ff nieuwe lagers monteren.
Zo heb ik ook een lithium accu gekocht maar nu is die grote accu bak wat overdreven geworden dus heb een ander accu bakje gemaakt uit dun aluminium plaat maar die is nog niet helemaal klaar maar schiet ook op. Cnc clip-on houders met carbon stuurdelen.
Verder de hele boel los gemaakt om me oude achterbrug uit te bouwen en te vervangen voor een exemplaar van een Ducati 1098 met een 848 HUB maar daar ben ik vooral nog bezig alles op te meten om een adapter te maken voor het linksysteem zodat hij de juiste rijhoogte weer krijgt (als je hem er zo in zet is het net een chopper haha) maar ook daar ben ik inmiddels al weer wat verder mee, dit hoop ik Zondag af te hebben. Verder ook een 1098 schokbreker en een aftermarket rijhoogte versteller gemonteerd.
En ook maar gelijk de originele stalen tandwiel vervangen voor een aluminium Renthal tandwiel en en aluminium tandwieldrager (snel wissel systeem). Verder een nieuwe ketting, was hard nodig ook.
En verder nog wat kleine dingen. Maar heb ook nog genoeg te doen voor de zon weer om de hoek komt kijken. :)

full
 
Stomme vraag; wat voor koelvloeistof gooi ik in mijn 748? Mijn wphb zegt enkel half/half koelvloeistof/demi water. Maar niet welke koelvloeistof (rood of blauw)
 
Terug
Bovenaan Onderaan