Honda Hornet Start niet, blok stuk

beaux

MF'er
19 mei 2016
152
2
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was, die heb ik opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.
 
Laatst bewerkt:
images
 
Maar zot, zou het niet kunnen dat het idd gewoon een moertje van bv het luchtfilterhuis is wat de inlaat is ingerold nadat het luchtfilterhuis weer gemonteerd is, daar een tijd is blijven horrelen tijdens die 2000km en weg is gezet met open inlaat kleppen op die cilinder. ts pakt zijn motor uit de berging voordat hij hem startte en toen rolde alsnog dat moertje naar binnen en wilde hij niet meer starten....die kans is uiteraard zeer klein maar zeker mogelijk.

Ps: kan me namelijk niet voorstellen dat ts iedereen hier expres voor de gek houdt....
 
Maar zot, zou het niet kunnen dat het idd gewoon een moertje van bv het luchtfilterhuis is wat de inlaat is ingerold nadat het luchtfilterhuis weer gemonteerd is, daar een tijd is blijven horrelen tijdens die 2000km en weg is gezet met open inlaat kleppen op die cilinder. ts pakt zijn motor uit de berging voordat hij hem startte en toen rolde alsnog dat moertje naar binnen en wilde hij niet meer starten....die kans is uiteraard zeer klein maar zeker mogelijk.

Ps: kan me namelijk niet voorstellen dat ts iedereen hier expres voor de gek houdt....

In theorie kan het.


HTML:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qXDNuMlOavI?start=49" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
 
Ik sta open voor een toelichting op een andere theorie.

geen idee.

wel een vaststaand feit : ieder motorblok staat steeds in eenzelfde (give or take een paar graden) positie stil, namelijk met een zuiger ergens in de compressieslag. een 4 in ljn valt dus steeds in 2 posities stil, op 180° van elkaar : 1 of 4 in compressie, 2 of 3 in compressie.
maar nooit in een positie waarbij kleplift maximaal is : de weerstand van de klepveer is daar te groot voor, groot genoeg om de krukas zelf te verdraaien : een 4 in lijn staat steeds stil met de ene cylinder in compressie en de bijhorende in klepoverlap, waarbij de klepopenning ver verwijdert is van de maximale kleplift.

in rust zal de moer er nooit in gevallen zijn.

en 2000km er niet in vallen is me echt veel te lang ;inlaat staat veel te rechtop om zolang ergens halverwege te blijven liggen, en of die moer van onderin de airbox zo hoog kan springen ???
 
Laatst bewerkt:
geen idee.

wel een vaststaand feit : ieder motorblok staat steeds in eenzelfde (give or take een paar graden) positie stil, namelijk met een zuiger ergens in de compressieslag. een 4 in ljn valt dus steeds in 2 posities stil, op 180° van elkaar : 1 of 4 in compressie, 2 of 3 in compressie.
maar nooit in een positie waarbij kleplift maximaal is : de weerstand van de klepveer is daar te groot voor, groot genoeg om de krukas zelf te verdraaien : een 4 in lijn staat steeds stil met de ene cylinder in compressie en de bijhorende in klepoverlap, waarbij de klepopenning ver verwijdert is van de maximale kleplift.


in rust zal de moer er nooit in gevallen zijn.

o god, in theorie kan alles.

In de praktijk is 2000 km rijden met een moer in je inlaat kanaal dat schuin naar beneden loopt onmogelijk zonder problemen. De klep komt ergens klem open te staan en de zuiger zegt tikkerje jij bent um.

Wat regelmatig gebeurd is dat er dingen gedaan zijn aan een motor die niet verteld worden. In dit geval zou het goed mogelijk kunnen zijn in theorie dat TS nog een keer de carburateurs eraf heeft gehad. Maakt voor de reparatie niet zoveel uit, maarre

koffie @#$%

Enne, ik heb nog een cb600f blok *D
 
Heeft iemand die moer wel eens goed bekeken op de filmpjes,die moer is behoorlijk beschadigd,de hoeken die recht horen te zijn zijn helemaal afgerond en er zitten beschadigingen op het oppervlak en de rand is op een deel afgeplat.
die is er echt niet pas ingerold toen de motor is stilgezet,die heeft al een tijdje in de cilinder gebivakkeerd.
 
Laatst bewerkt:
geen idee.

wel een vaststaand feit : ieder motorblok staat steeds in eenzelfde (give or take een paar graden) positie stil, namelijk met een zuiger ergens in de compressieslag. een 4 in ljn valt dus steeds in 2 posities stil, op 180° van elkaar : 1 of 4 in compressie, 2 of 3 in compressie.
maar nooit in een positie waarbij kleplift maximaal is : de weerstand van de klepveer is daar te groot voor, groot genoeg om de krukas zelf te verdraaien : een 4 in lijn staat steeds stil met de ene cylinder in compressie en de bijhorende in klepoverlap, waarbij de klepopenning ver verwijdert is van de maximale kleplift.

in rust zal de moer er nooit in gevallen zijn.
knip

En bij het starten?

Het lijkt me persoonlijk ook sterk hoor dat die moer door de klep in invalt maar waarom zou TS ons voor de gek willen houden. Tis nog lang een 1 april.
 
Heeft iemand die moer wel eens goed bekeken op de filmpjes,die moer is behoorlijk beschadigd,
die is er echt niet pas ingerold toen de motor is stilgezet,die heeft al een tijdje in de cilinder gebivakkeerd.
ik heb alleen naar de zuiger gekeken. Als die moer 1 minuut in een verbrandingsruimte had gezeten was de zuiger een maanlandschap geweest
 
Laatst bewerkt:
ik heb alleen naar de zuiger gekeken. Als die moer 1 minuut in een verbrandingsruimte had gezeten was de zuiger een maanlandschap geweest

Er past op die moer echt geen sleutel meer,die is zo beschadigd dat kan nooit op een andere manier dan met een hamer bereikt worden.Die heeft al een tijd lang in die cilinder gelegen.
 
Laatst bewerkt:
die heeft al een tijdje in de cilinder gebivakkeerd.

dat wil ik geloven, en dat ze beschadigd is ook, TS zal ondertussen al dikwijls geprobeerd hebben te starten.

maar met die moer er in is die motor niet 1 keer rond gedraaid zonder dat het zuigeroppervlak nog herkenbaar is als zuigeroppervlak.

en zoals zot zegt : TS zou doof moeten zijn.
 
Kan ook nog zijn dat de schades aan het moertje ontstaan zijn tijdens het 2000km rondratelen ergens in de inlaat.... In de cilinder is ie niet geweest met lopend blok, daar is denk ik iedereen die een blok waarbij dat gebeurde van binnen gezien heeft het wel over eens.
 
De kop is eraf en de moer is eruit.

Weer veel geleerd om de kop eraf te halen, spannend klusje.
Handboek was goed te volgen, op youtube was gelukkig ook veel te vinden.

Oke, de moer, wat ligt die mooi in het midden precies onder de bougie gat.
De moer heeft helaas wat schade aangebracht op 1 van de uitlaat kleppen, die staat scheef.
De moer heeft nooit een slag gezien in de cilinder en die heeft zoals hierboven al ongeveer bekent was tussen de carbs en de kleppen heerlijk liggen stuiteren. Dat kan ik zien aan de metaal slijtage hiertussen.

Ik zal nu een nieuwe klep moeten plaatsen, of beter nog en makkelijker de kop moeten vervangen met van een donorblok.

https://ibb.co/dskDim

https://ibb.co/dywaw6


https://ibb.co/dW2hb6


https://ibb.co/iB3c9R


https://ibb.co/kFaeOm
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan