Het grote Yamaha XTZ 750 Super Ténéré topic - deel 12

full


En toen was ik XTZ loos -O-
 
Mijn klusje voor afgelopen zaterdag:
U7Fg7eN.jpg


ditHRcL.jpg


Ergerde me al een tijdje aan m'n losse schakelpookje, dus afgelopen zaterdag de carterkap vervangen voor een met een goede schroefdraad.

Het doel van de sleutelmiddag:
zlTrgBt.jpg


Zit een stuk beter zo:
pZiBaCy.jpg
 
Goed geschoten 4takt meneer. :}


@Willemvu,
Wil je deze foto in de openingspost plaatsen? I
k zie dat er meerdere foto`s verdwenen zijn sinds de goudkoorts van fotobukket.

Goed bezig Bowler.

Het lege gevoel zal voorlopig wel blijven 3Ldre.
Ken nog een buurman die dit ontkent maar zijn best doet om via allerlei omwegen uiteindelijk toch weer
bij een suup uit te komen. :X
 
Done! Ik zie dat er meer dingen zijn die niet lekker linken maar nu ff weinig zin om te fixen O-)
 
Laatst bewerkt:
......

Het lege gevoel zal voorlopig wel blijven 3Ldre.
Ken nog een buurman die dit ontkent maar zijn best doet om via allerlei omwegen uiteindelijk toch weer
bij een suup uit te komen. :X

Ik ga het niet ontkennen, de TDM is leuk maar eigenlijk niet meer dan een vervoermiddel. Die heb ik nou eenmaal nodig. Ooit komt er weer een XTZ, ook een vervoermiddel maar daarnaast nog zoveel meer. Dat mis ik echt bij de TDM. -O-
 
Het lege gevoel zal voorlopig wel blijven 3Ldre.
Ken nog een buurman die dit ontkent maar zijn best doet om via allerlei omwegen uiteindelijk toch weer
bij een suup uit te komen. :X

Nou...... ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat die buurman best wel blij is met z'n italiaanse bastaard, maar dat de Suup altijd een plekje in z'n hart zal houden ;)
 
hoi,
Weet iemand wat meer info over een gescheurd frame, is gescheurd net voor de accu. Ik ben ooit ergens foto`s tegengekomen over een reparatie maar kan ze niet meer vinden.
 
hoi,
Weet iemand wat meer info over een gescheurd frame, is gescheurd net voor de accu. Ik ben ooit ergens foto`s tegengekomen over een reparatie maar kan ze niet meer vinden.

Die info en foto's stonden waarschijnlijk op super-tenere.net, maar helaas is die site al een paar maanden uit de lucht :(
 
Heeft iemand nog een frisse suup waar je vanaf wil? Rotte uitlaat mag.

Mijn super begint een beetje op te raken. Geen onderdeel is roestvrij, elektra overal een beetje rommelig en roestig en begint te spoken, meerdere scheuren in de kuip en een aantal dolle boutjes, kmstand 120k+. Rijdt op zich nog best maar ik moet er ook betrouwbaar mee naar mn werk kunnen en het is elke ochtend weer een meevaller als de boel goed start en loopt. Sleutelen is geen feest want dingen breken af omdat ze vastrotten. Fijn he zo'n huis aan zee :')

Dus iemand die een nette suup heeft en open staat voor verkoop; laat me weten!
 
Een nieuwe suup is natuurlijk ultiem, maar ik overweeg ook nieuwe(re) motoren. Op mijn shortlist staan nu:

  • Yamaha Super tenere 750 uiteraard
  • KTM 990 adventure
  • Honda CRF1000L africa twin
  • Yamaha Tenere 700 world raid (nog even wachten op release)
  • Suzuki DRZ400
  • Ducati Diavel
  • Ducati multistrada 620

Iemand nog meer tips/suggesties? Al eens met deze motoren gereden? Ik namelijk nog niet maar om ze nu allemaal te gaan proefrijden vind ik wat veel

Wensen:
  • ik moet er op passen (1.93m), ben bereid om aanpassingen te doen
  • het is fijn als het 120/u kruissnelheid kan rijden en dan evt nog iemand kan inhalen
  • bij voorkeur minstens 220 km op 1 tank
  • hoeft niet per se offroad te kunnen, is wel leuk als het kan

Bagage opties zijn leuk, maar geen eis. Het hoeft niet heel hard te kunnen en ook niet ultiem comfortabel. Het moet vooral leuk rijden en een beetje praktisch blijven. Een leuke cruiser of naked sluit ik ook niet uit maar daar weet ik vooral niet wat leuk is
 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe suup is natuurlijk ultiem, maar ik overweeg ook nieuwe(re) motoren. Op mijn shortlist staan nu:

  • Yamaha Super tenere 750 uiteraard
  • KTM 990 adventure
  • Honda CRF1000L africa twin
  • Yamaha Tenere 700 world raid (nog even wachten op release)
  • Suzuki DRZ400
  • Ducati Diavel
  • Ducati multistrada 620

Iemand nog meer tips/suggesties? Al eens met deze motoren gereden? Ik namelijk nog niet maar om ze nu allemaal te gaan proefrijden vind ik wat veel

Wensen:
  • ik moet er op passen (1.93m), ben bereid om aanpassingen te doen
  • het is fijn als het 120/u kruissnelheid kan rijden en dan evt nog iemand kan inhalen
  • bij voorkeur minstens 220 km op 1 tank
  • hoeft niet per se offroad te kunnen, is wel leuk als het kan

Bagage opties zijn leuk, maar geen eis. Het hoeft niet heel hard te kunnen en ook niet ultiem comfortabel. Het moet vooral leuk rijden en een beetje praktisch blijven. Een leuke cruiser of naked sluit ik ook niet uit maar daar weet ik vooral niet wat leuk is

Zit nogal een prijsverschil tussen die motoren, of niet?

Ik mis nog de Multistrada 1000 (DS1000), de versys 650 en de Aprillia Caponord 1000. Voor het geld waarvoor je een KTM 950 Adventure hebt, kun je ook al bijna kijken naar een BMW F800GS (of de goedkopere F650GS (ook met een twin)) . Ik heb er zelf ook naar zitten kijken, maar heb besloten eerst m'n XTZ nog te houden :)
 
Het mag wat kosten, maar hoeft niet per se! :)

Mij leek de multi 620 leuker maar de ds1000 is inderdaad ook te overwegen. Versys vind ik wat saai, evenals de caponord en die BMWs. Versys rijdt blijkbaar wel leuk en is goedkoop. Keuzes keuzes...
 
Africa Twin CRF1000, komt veruit het dichtst bij de Suup.
Geweldige machine en serieus snel dus die 120km is een eitje en in het terrein ook erg goed.

De rest valt af.

:]

Gr,
Ervaringsdeskundige.
 
Laatst bewerkt:
Het mag wat kosten, maar hoeft niet per se! :)

Mij leek de multi 620 leuker maar de ds1000 is inderdaad ook te overwegen. Versys vind ik wat saai, evenals de caponord en die BMWs. Versys rijdt blijkbaar wel leuk en is goedkoop. Keuzes keuzes...

De multi 620 lijkt me juist te saai, net te weinig vermogen. De Caponord had ik er bij staan omdat het juist een leuk, onbekend alternatief is voor de BMW's. Zijn goede fietsen, ook voor grotere rijders (ben zelf 1.95) en betrouwbaar. Bovendien lijkt een 1000cc Aprillia v-twin me niet saai (blok ligt ook in de RSV Mille etc.)
 
Zo veel zijn het er nu ook niet meer.. lijst was veel langer want er is zo veel leuks te koop. En ik weet niet of ik nog jaren kan wachten want mijn suup is toch wel erg brak de laatste tijd :(

Diavel valt wel een beetje af want die is wel prijzig en het minst praktisch. Drz is te licht voor ww. Dan moet het dus een africa twin of een oude multi worden.

Caponord leek me altijd zo'n logge toerbuffel, een beetje een varadero. Of is het stiekem een leuke fiets? Ik zal me eens inlezen :)

Edit: inmiddels ingelezen maar ik word er niet warm van. Ik ga binnenkort eens kijken voor een proefritje op een AT
 
Laatst bewerkt:
Dag mede Tenere'rs

Ik heb mijn Super Tenere gister voorzien van een TDM 850 3VD Blok.
Voorheen zat er een TRX 850 4NX blok in.
Nu loopt de motor met het nieuwe 3vd blok nog niet erg goed en heb ik al begrepen dat dit aan de CDI ligt (dit is nog de 4tx CDI van het 4NX blok)
Nou heb ik begrepen dat ik alsnog de 4tx cdi kan gebruikem maar dat ik dan iets moet door lussen naar beide bobines, kan iemand dit toe lichten?
Alvast dank!
Folkert
 
Dag mede Tenere'rs

Ik heb mijn Super Tenere gister voorzien van een TDM 850 3VD Blok.
Voorheen zat er een TRX 850 4NX blok in.
Nu loopt de motor met het nieuwe 3vd blok nog niet erg goed en heb ik al begrepen dat dit aan de CDI ligt (dit is nog de 4tx CDI van het 4NX blok)
Nou heb ik begrepen dat ik alsnog de 4tx cdi kan gebruikem maar dat ik dan iets moet door lussen naar beide bobines, kan iemand dit toe lichten?
Alvast dank!
Folkert

Hallo Folkert,

lijkt mij sterk dat je de 4tx tci kan gebruiken door iets door te lussen, aangezien het ontstekingstijdstip van de 4tx en de 3vd wezenlijk verschilt. Normaliter had ik je doorgewezen naar het super tenere forum, daar stond het waarschijnlijk wel op, maar die ligt helaas plat :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan