Racen/vrij rijden op een ZX-10R!

T drives voor de pimp factor of als je voor de 1:40 op Assen gaat. Anders flashen en af laten stellen door iemand die er verstand van heeft of gewoon meer oefengeld ;).

Vermoede het stiekem al haha, dan gaan we de centjes eens bij elkaar rapen voor het flashen. Thnx :+
 
Zou ik ook doen :Y
Zeker als je schijven nog niet versleten zijn is het perfect afstellen van de motor meer waard :)
 
Schijfjes zijn gelukkig nog zeer netjes :t. Alleen de klauwen deze winter nog even reviseren.

Iemand hier de org. rem klauw wel eens "vast" proberen te zetten aan de brug voor makkelijker wisselen van het achterwiel?

PS.

Nog even een paar rontjes mettet :]

https://youtu.be/SLUtEvAUhgs
 
Schijfjes zijn gelukkig nog zeer netjes :t. Alleen de klauwen deze winter nog even reviseren.

Iemand hier de org. rem klauw wel eens "vast" proberen te zetten aan de brug voor makkelijker wisselen van het achterwiel?

PS.

Nog even een paar rontjes mettet :]

https://youtu.be/SLUtEvAUhgs

zelf niet, maar sinds ik vaste bussen heb heb ik niet meer zitten te kloten met mijn achterremklauw. Weet niet of je die al hebt anders zou ik dat eerder aanraden. Scheelt mogelijk ook dat die nooit gebruikt wordt :') . Over het filmpje, best druk daar, en die gast die aan het eind voor je rijd gaat een keer op zijn plaat. ik zou proberen de eerste rechtse de bocht eerder af te hebben en 'm daar eerder overeind te zetten zodat je harder over dat korte rechte stuk kan (ik zit daar >180 op gps). Verder kan ik er zelf ook niets van dus heb ik geen tips :P .
 
Laatst bewerkt:
zelf niet, maar sinds ik vaste bussen heb heb ik niet meer zitten te kloten met mijn achterremklauw. Weet niet of je die al hebt anders zou ik dat eerder aanraden. Scheelt mogelijk ook dat die nooit gebruikt wordt :') . Over het filmpje, best druk daar, en die gast die aan het eind voor je rijd gaat een keer op zijn plaat. ik zou proberen de eerste rechtse de bocht eerder af te hebben en 'm daar eerder overeind te zetten zodat je harder over dat korte rechte stuk kan (ik zit daar >180 op gps). Verder kan ik er zelf ook niets van dus heb ik geen tips :P .

Vaste bussen staan al in het winkel mantje, ik zal dan eerst eens kijken hoe dat gaat voor ik ga boren in de klauw houder. Ik gebruik de achter rem wel regelmatig dat wel :z.

Was inderdaad een drukke sessie, was de eerste keer op mettet en durfde en was net niet snel genoeg om in de snelste groep te gaan rijden. Ik zie wat je bedoeld bij die gast ja haha, komt hij vanzelf achter.

Ik snap wat je bedoeld, helaas was die bocht best glad, organisatie zij dat er de dag er voor olie had gelegen. Dus durfde niet goed gas uit de bocht te geven. Maar zie wel wat je bedoeld, kan hem makkelijker iets eerder rechtop trekken, dankjewel voor de tip :t ! PS, mijn teller is gps gecorigeerd :+.
 
Vaste bussen staan al in het winkel mantje, ik zal dan eerst eens kijken hoe dat gaat voor ik ga boren in de klauw houder. Ik gebruik de achter rem wel regelmatig dat wel :z.

Was inderdaad een drukke sessie, was de eerste keer op mettet en durfde en was net niet snel genoeg om in de snelste groep te gaan rijden. Ik zie wat je bedoeld bij die gast ja haha, komt hij vanzelf achter.

Ik snap wat je bedoeld, helaas was die bocht best glad, organisatie zij dat er de dag er voor olie had gelegen. Dus durfde niet goed gas uit de bocht te geven. Maar zie wel wat je bedoeld, kan hem makkelijker iets eerder rechtop trekken, dankjewel voor de tip :t ! PS, mijn teller is gps gecorigeerd :+.

PPS.

Extra achterwiel is in de pocket, kan helaas maar geen voorwiel vinden. Iemand van hier toevallig nog een wieltje over :+
 
Ben overgestapt naar de dark side na jaren R1 en BMW geraced te hebben.
Heb een 2005 ZX10R gekocht met alles erop en eraan/erbij.
Gaan we dit jaar eens op proberen te knallen!
 
Ben overgestapt naar de dark side na jaren R1 en BMW geraced te hebben.
Heb een 2005 ZX10R gekocht met alles erop en eraan/erbij.
Gaan we dit jaar eens op proberen te knallen!
*O*
Gefeliciteerd!
De 2004/2005 is een pittige motor om lang, snel mee te rijden maar wel erg bevredigend. *O* :]

Wat voor modificaties zitten er allemaal op?
 
zoiets hoorde ik al maar zal wel meevallen lijkt me, we gaan het zien iig
wat erop zit:

-WIlbers volledig instelbare achtershock met piggyback
- Wilbers binnenwerk voorpoten
- ZX6r 2011 rempomp en remklauwen
- stalen remleidingen voor en achter
- Hyperpro stuurdemper
- Gipro gear indicator
- Gilles rem/schakelset
- Powercommander III usb
- carbon frameprotectie
- PP Clipons
- opklapbare koppelingshendel
- volledig titanium Arrow uitlaatsysteem
- carbon demperhouder
- valblokken
- dynojet quickshifter
- haakse ventielen
- Capit bandenwarmers en paddockstands erbij
- origineel uitlaatsysteem erbij
- werkplaatshandboek en duitse papieren erbij
- setje extra velgen erbij

lekker compleet dus, goprohouder en oud en nieuw type transponderhouder er al op, alles geborgd
gaan we wel plezier mee beleven denk ik
 
Tering wat een hel om dat achterwiel erin te doen...
Het lukt me gewoon niet, en dat na 9 jaar circuitrijden op allerlei verschillende motoren....
Nog nooit zo’n slecht systeem gezien. Ik moet perse vaste wielbussen plaatsen en de remklauw fixeren want met de originele configuratie is het ondoenlijk.
Ben er een uur mee bezig geweest en achterwiel zit er nog niet in
Iemand tips&tricks?
 
Tering wat een hel om dat achterwiel erin te doen...
Het lukt me gewoon niet, en dat na 9 jaar circuitrijden op allerlei verschillende motoren....
Nog nooit zo’n slecht systeem gezien. Ik moet perse vaste wielbussen plaatsen en de remklauw fixeren want met de originele configuratie is het ondoenlijk.
Ben er een uur mee bezig geweest en achterwiel zit er nog niet in
Iemand tips&tricks?
Het is inderdaad een waanzinnig gehannis _O-
Vaste wielbussen helpen al flink.
Wat ik altijd doe is de remklauw van de houder afhalen. Dan is het in je eentje redelijk te doen. Dan remklauw er weer op.
Helaas heb ik nog geen snelwissel systeem voor de 04/05 kunnen vinden B|
 
Tering wat een hel om dat achterwiel erin te doen...
Het lukt me gewoon niet, en dat na 9 jaar circuitrijden op allerlei verschillende motoren....
Nog nooit zo’n slecht systeem gezien. Ik moet perse vaste wielbussen plaatsen en de remklauw fixeren want met de originele configuratie is het ondoenlijk.
Ben er een uur mee bezig geweest en achterwiel zit er nog niet in
Iemand tips&tricks?

Vaste wielbussen is idd wel een must, ik leg altijd me doppendoos onder het wiel dan hoef ik het wiel niet meer op te tillen en komt dat gelijk in lijn uit met de achteras dat scheelt echt veel rem (bracket) nooit problemen mee gehad die klik je er zo in en schuif je over de schijf druk de blokjes soms voor het gemak wel iets verder open.
 
Laatst bewerkt:
Vaste wielbussen is idd wel een must, ik leg altijd me doppendoos onder het wiel dan hoef ik het wiel niet meer op te tillen en komt dat gelijk in lijn uit met de achteras dat scheelt echt veel rem (bracket) nooit problemen mee gehad die klik je er zo in en schuif je over de schijf druk de blokjes soms voor het gemak wel iets verder open.
Blokje hout eronder (mijn oplossing). Vorige keer was ik binnen 10 minuten klaar, stond er zelf vertwijfeld bij te kijken. En daarna 10 minuten contoleren of ik echt niets vergeten was, kon namelijk nooit zo snel gaan.
Mooiste moment was overigens nog toen ik aan mijn vriendin vertelde hoe snel dit was gegaan. Ik helemaal enthousiast en blij *O* :} , zij "ok" en ging weer verder met haar ding -O- .
 
Laatst bewerkt:
Tering wat een hel om dat achterwiel erin te doen...
Het lukt me gewoon niet, en dat na 9 jaar circuitrijden op allerlei verschillende motoren....
Nog nooit zo’n slecht systeem gezien. Ik moet perse vaste wielbussen plaatsen en de remklauw fixeren want met de originele configuratie is het ondoenlijk.
Ben er een uur mee bezig geweest en achterwiel zit er nog niet in
Iemand tips&tricks?

om te beginnen, aan welke kant heb je de moer van de as? Gaat vaak makkelijker als je de as er aan de remklauwkant al door doet zodat de houder blijft hangen.

Kom allerlei motoren tegen hier in de shop, is ff een handigheidje wat je moet hebben.

Aan de andere kant, vaste bussen kosten geen drol (of je lijmt ff snel een O ring erop als je de keerring en bus er uit hebt :) dit doe ik bij alle rijschoolmotoren die ik hier heb ook, scheelt toch weer iets) en de remklauwhouder vast zetten is 10min werk
 
om te beginnen, aan welke kant heb je de moer van de as? Gaat vaak makkelijker als je de as er aan de remklauwkant al door doet zodat de houder blijft hangen.

Kom allerlei motoren tegen hier in de shop, is ff een handigheidje wat je moet hebben.

Aan de andere kant, vaste bussen kosten geen drol (of je lijmt ff snel een O ring erop als je de keerring en bus er uit hebt :) dit doe ik bij alle rijschoolmotoren die ik hier heb ook, scheelt toch weer iets) en de remklauwhouder vast zetten is 10min werk

Mag ik vragen hoe je de remklauw vast gezet hebt. Wil dit misschien ook gaan doen O-)
 
om te beginnen, aan welke kant heb je de moer van de as? Gaat vaak makkelijker als je de as er aan de remklauwkant al door doet zodat de houder blijft hangen.

Kom allerlei motoren tegen hier in de shop, is ff een handigheidje wat je moet hebben.

Aan de andere kant, vaste bussen kosten geen drol (of je lijmt ff snel een O ring erop als je de keerring en bus er uit hebt :) dit doe ik bij alle rijschoolmotoren die ik hier heb ook, scheelt toch weer iets) en de remklauwhouder vast zetten is 10min werk

Ja normaal met alle motoren die ik ooit heb gehad ging het prima, bij deze niet
As erin zou kunnen, maar zodra ik het wiel maar beweeg pleurt de bus aan de remklauwkant er al uit. Deze krijg ik echt met geen mogelijkheid langs de remklauwhouder.
Dus ik laat vaste wielbussen maken en ga vanavond de remklauwhouder vastzetten.
En dan bij monteren de remklauw er maar ff van de houder afpakken

Blokje hout zit al onder het wiel.
Gaat wel goedkomen met alles dat ik eraan ga doen maar het is wel een kl*tesysteem tov yamaha/honda/bmw zeg...
 
Ja normaal met alle motoren die ik ooit heb gehad ging het prima, bij deze niet
As erin zou kunnen, maar zodra ik het wiel maar beweeg pleurt de bus aan de remklauwkant er al uit. Deze krijg ik echt met geen mogelijkheid langs de remklauwhouder.
Dus ik laat vaste wielbussen maken en ga vanavond de remklauwhouder vastzetten.
En dan bij monteren de remklauw er maar ff van de houder afpakken

Blokje hout zit al onder het wiel.
Gaat wel goedkomen met alles dat ik eraan ga doen maar het is wel een kl*tesysteem tov yamaha/honda/bmw zeg...
http://captivespacers.com/product/kawasaki-zx10r-2004-2005-full-set-29-00/?v=796834e7a283
 
Ja normaal met alle motoren die ik ooit heb gehad ging het prima, bij deze niet
As erin zou kunnen, maar zodra ik het wiel maar beweeg pleurt de bus aan de remklauwkant er al uit. Deze krijg ik echt met geen mogelijkheid langs de remklauwhouder.
Dus ik laat vaste wielbussen maken en ga vanavond de remklauwhouder vastzetten.
En dan bij monteren de remklauw er maar ff van de houder afpakken

Blokje hout zit al onder het wiel.
Gaat wel goedkomen met alles dat ik eraan ga doen maar het is wel een kl*tesysteem tov yamaha/honda/bmw zeg...

Klauw hoeft er echt niet af hoor
 
je foto's op photobucket werken niet ;) Ik kan ze niet bekijken iig

maar ik ga de remblokjes ook nog afschuinen aan de onderkant dat hij makkelijker over de schijf valt, veer tussen de remblokken doen, vaste wielbussen komen eraan

gisteren de remklauwhouder vastgezet dus die gaat geen kant meer op!
 
Terug
Bovenaan Onderaan