Kawa ZZR 600 van 1990 ombouwen

fredjeh

Rookie
9 nov 2017
15
1
Hallo, ben bezig met een project waarbij ik de motor wil gebruiken voor een ander doel.
Motor loopt goed, carburatoren eens uit elkaar gehaald en netjes gereinigd, motor loopt prima.
Motor is intussen uit het frame, moet elders ingebouwd worden.
Momenteel ligt de kabelboom op tafel, alles moet eruit wat ik niet nodig heb, moet enkel de motor kunnen starten, dus alle andere zaken moeten eruit, maar voor ik begin te knippen heb ik toch enkele vragen, namelijk wat moet er zeker in blijven, er zitten namelijk wel wat voorwaarden voor het starten die ik niet zomaar mag verwijderen of zal moeten overbruggen.
De neutraal stand, koppeling en zijstandaard heb ik al gevonden, maar zijn er nog andere zaken waarop ik moet letten?
Ook moet ik de aandrijving veranderen, moet vooraan een veel groter tandwiel krijgen, maar daar is geen plaats voor.
Hopelijk zitten hier enkele enthousiaste meedenkers met mij. :)
 
Momenteel een buggy met 1 cilinder motor erin, wil daar de motor inbouwen, weet nog niet of het zal lukken, komt enorm veel bij kijken en wil de buggy origineel houden(geen slijp en laswerk)
 
Ondertussen eens alles aan het opmeten, gaat krap worden ga problemen krijgen met de carburators, geen plaats frame zit in de weg, mag ik de afstand van de carburators wijzigen, verder van de cilinderkop plaatsen, gaat dit problemen geven?
Ook de enorme filterkap zal weg moeten, bestaat er iets om rechtstreeks op de carburators te monteren, flexibel en de filter elders te plaatsen?
Alle info van harte welkom.
 
Waarom niet lassen en slijpen,dat moet vaak met zulke projecten om het pas te maken. Denk dat je frame ook wel steviger gemaakt moet worden want je gaat richting de 100 pk lijkt me. Je zou losse open luchtfiltertjes op de 4 carburateurs kunnen zetten scheelt ruimte maar je moet de boel dan wel weer afstellen daarop. Lijkt me wel een leuk project. Ik zou voor een dikke 2 cilinder gaan,meer koppel onderin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan