De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Hey,

Juist een 2dehands CBR 250R gekocht met +-15k, optisch niet meer in topstaat.



Met welke banden rijden jullie op de CBR 250r?
Hieronder zitten bij mij nog de standaard "IRC road winner" banden. Beide banden hebben nog ruim voldoende profiel (vanachter meer dan vanvoor...) wat me doet vermoeden dat al zeker de achterband al vervangen is geweest door nogmaals de originele band. Ik vindt echter weinig goeds over deze banden terug en ik overweeg dus indien dit de moeite is de banden te vervangen. Iemand suggesties ?

[afbeelding]
Vind'm d'r nog best netjes uit zien hoor :}

De IRC banden lijken op die op mijn CBR125R zaten, ze volstaan maar veel vertrouwen had ik er nooit in. Weet niet of ze-ze hebben in die maat maar Pirelli heeft wel leuke achterbandjes, had destijds een MT45 achter en Michelin Pilot Street voor. Gaven stuk meer vertrouwen, als je veel snelweg rijdt zou ik toch kijken voor een wat hardere achterband, misschien dat Michelin wat heeft.

Veel veilige km's en rijplezier gewenst uiteraard, maar dat komt vast wel goed :]
 
Laatst bewerkt:
Bedankt :) .
Vroeger veel met Michelin gereden op mijn Honda MSX en moto Dax, altijd wel content van, grote kans dus dat ik de Michelin Pilot Streets eens ga proberen. Het zullen voornamelijk wel binnenwegen zijn, maar wel veel km's dus eerder richting een tour band. Echt hard wordt er toch niet gereden met zo een 250 denk ik O-) :]
 
Hoi Willem, welkom bij de CBR250R rijders. *O*

Ik had je al doorverwezen uit het bandentopic. ;)

Ik vind de CBR250R een hele leuke speelfiets, stuurt goed, rijdt enorm lekker.
En door het lage verbruik en stille motorloop, ook bij uitstek geschikt voor woon-werk. :]

Je vraag over de banden wordt niet echt beantwoord, dat had ik al verwacht.
Met deze bandenmaten is erg weinig ervaring.

Persoonlijk vallen de IRC banden mij enorm mee :Y maar met nat wegdek kijk ik wel twee keer extra uit.
Droog is er niets op aan te merken, in de bochten op mijn woon-werk traject noteer ik overal dezelfde snelheden als mijn S1000R op S21 hypersport banden. :9

Als mijn CBR de winter overleefd, ga ik wellicht voor Pirelli Angel CiTy banden.
Deze zijn op basis van de bekende Pirelli Angel compounds, maar dan speciaal aangepast voor een lichte motor. (Karkas)
Gewoon uit nieuwsgierigheid of er nog veel te halen valt met sturen. (Qua motorvermogen verwacht ik eigenlijk niet)
En wellicht iets meer veiligheid in het natte.

Maar gewoon voorzichtig rijden is ook wel verstandig.
Ik zie mijzelf in het nat met de Pirelli's al veel harder rijden en dan juist vallen. :')
 
Laatst bewerkt:
Verbruik met 14T voortandwiel: 1:29 slechtste - 1:31.5 beste.

De laatste twee keer getankt met 15T voortandwiel: 1:25 - 1:26.

Met de aantekening dat de gemiddelde snelheid nu wat hoger ligt i.c.m. de harde wind deze drie weken.
Gisteren ook gewoon over de A4. :]

Alleen voor 1:25/26 rij ik eventueel ook met een krachtigere NC700/CBR500.
Stilletjes denk ik al aan inruilen op de nieuwe en nog sportievere Ninja 400 voor de zomer.
:P
 
Laatst bewerkt:
Netjes! Van zo een gebruikscijfers wordt ik blij :9~ :]

Vandaag eerste echte rit kunnen maken, reed top 8-) . Motor reed soepel, genoeg pit. Morgen toeren we verder. :] :] . Hierna motor wat verder in orden zetten, bandjes gedroegen zich in het droge al prima. Nu is het de eerste regen afwachten. Wel denk ik nog aan het plaatsen van handvatverwarming. Toch nog wat frisjes O-)
 
Net dot code banden gecheckt, zijn van begin 2012 en dus toch +- 6 jaar oud. In regen presteerde ze een pak minder dan de Michelin Citygrips op mijn MSX.

Volgende week toch eens zien voor de banden te laten vervangen.

Ik dacht aan de Michelin Pilot Street's.

Ik zou deze nodig hebben in de volgende maten :
Voorzijde : 110/70
Achterzijde : 140/70

Ik heb net even op banden pneus gekeken, er zijn 2 types van micheling Pilot street's
Je hebt de "gewone"en met een r ( radial) aanduiding. Welke hebben we nodig op de CBR 250r ?

Alvast bedankt!
full
 
Net dot code banden gecheckt, zijn van begin 2012 en dus toch +- 6 jaar oud. In regen presteerde ze een pak minder dan de Michelin Citygrips op mijn MSX.

Volgende week toch eens zien voor de banden te laten vervangen.

Ik dacht aan de Michelin Pilot Street's.

Ik zou deze nodig hebben in de volgende maten :
Voorzijde : 110/70
Achterzijde : 140/70

Ik heb net even op banden pneus gekeken, er zijn 2 types van micheling Pilot street's
Je hebt de "gewone"en met een r ( radial) aanduiding. Welke hebben we nodig op de CBR 250r ?

Alvast bedankt![afbeelding]
Heb je geen instructieboekje? Kijk anders even op de huidige originele banden of die radiaal zijn. Of kijk op de Michelin website.
 
Instructie boekje heb ik niet, op banden kan ik het niet terug vinden.
Ik denk dat ik binnenkort een set boekjes over heb. O-)
Morgen zal ik even de specs voor je bekijken.

Hier is het RIP CBR250R. -O-
Maandagochtend zelf in de hoofdrol. :X
Totaal niets van meegekregen en net na drie dagen uit het ziekenhuis.
Er scheen maandagochtend na Schiedam - A4 tunnel naar Delft - een witte bus rechts op de weg stil te staan - pech?
Hier klapten een aantal auto's op waarna de laatste mijn baan op schoot.
Van achteren werd ik omver getikt en ik lag volgens zeggen een paar minuten op de weg tussen de denderende vrachtwagens.
Twee mensen vervulden een heldenrol, een verpleegkundige en de bestuurder van de witte bus gingen door het verkeer om bij mij te komen staan.

Er hebben al een paar getuigen gebeld hoe afschuwelijk ze het vonden, en vandaar ook kwamen informeren hoe het met mij gaat.
Daar was een man bij die al twee dagen niet kon slapen van de beelden.

Voor mijn gevoel is er amper één dag voorbij deze week, maar het zijn er toch drie.
Hopelijk kan ik volgende week de arm flexen en al wat rijden. :? :+ :N

Nu een arm met twaalf schroeven en het herstel afwachten.

full

Vakantiepic.
 
Ik denk dat ik binnenkort een set boekjes over heb. O-)
Morgen zal ik even de specs voor je bekijken.

Hier is het RIP CBR250R. -O-
Maandagochtend zelf in de hoofdrol. :X
Totaal niets van meegekregen en net na drie dagen uit het ziekenhuis.
Er scheen maandagochtend na Schiedam - A4 tunnel naar Delft - een witte bus rechts op de weg stil te staan - pech?
Hier klapten een aantal auto's op waarna de laatste mijn baan op schoot.
Van achteren werd ik omver getikt en ik lag volgens zeggen een paar minuten op de weg tussen de denderende vrachtwagens.
Twee mensen vervulden een heldenrol, een verpleegkundige en de bestuurder van de witte bus gingen door het verkeer om bij mij te komen staan.

Er hebben al een paar getuigen gebeld hoe afschuwelijk ze het vonden, en vandaar ook kwamen informeren hoe het met mij gaat.
Daar was een man bij die al twee dagen niet kon slapen van de beelden.

Voor mijn gevoel is er amper één dag voorbij deze week, maar het zijn er toch drie.
Hopelijk kan ik volgende week de arm flexen en al wat rijden. :? :+ :N

Nu een arm met twaalf schroeven en het herstel afwachten.

[afbeelding]
Vakantiepic.

:X :X :X

Zag net je reactie in ‘t action olie topic..
maare; dit is zwaar klote. Die motor oké; vervangbaar. Maar je arm is flink verziekt zo.
Sterkte met het herstel. Heb zelf in 2013 een ongeval gehad met een pizza bromsnor. Moest zo nodig tegen het verkeer in over een fietspad waar ie ook niet rijden mocht uit een uitrit komen waaien zonder te kijken. Toen was het boem en mijn linker elleboog uit de kom en breuk en mn rechter hand de pink gebroken. Resultaat was 4 weken gips links en 6 weken gips rechts. Yep. Tegelijk. En dát is, was, ook heel kut. Kan mijn elleboog niet meer volledig strekken en tot op de dag van vandaag nog steeds last van.

Nogmaals sterkte..
 
Laatst bewerkt:
Heftig... Veel beterschap gewenst! Hopelijk komt alles fysiek, maar ook kwa kosten in orde. Ben er ondertussen al uit, het worden Pirelli Angelcity's. 183 euro inclusief plaatsing, dus dat valt ook al goed mee.
 
Ik denk dat ik binnenkort een set boekjes over heb. O-)
Morgen zal ik even de specs voor je bekijken.

Hier is het RIP CBR250R. -O-
Maandagochtend zelf in de hoofdrol. :X
Totaal niets van meegekregen en net na drie dagen uit het ziekenhuis.
Er scheen maandagochtend na Schiedam - A4 tunnel naar Delft - een witte bus rechts op de weg stil te staan - pech?
Hier klapten een aantal auto's op waarna de laatste mijn baan op schoot.
Van achteren werd ik omver getikt en ik lag volgens zeggen een paar minuten op de weg tussen de denderende vrachtwagens.
Twee mensen vervulden een heldenrol, een verpleegkundige en de bestuurder van de witte bus gingen door het verkeer om bij mij te komen staan.

Er hebben al een paar getuigen gebeld hoe afschuwelijk ze het vonden, en vandaar ook kwamen informeren hoe het met mij gaat.
Daar was een man bij die al twee dagen niet kon slapen van de beelden.

Voor mijn gevoel is er amper één dag voorbij deze week, maar het zijn er toch drie.
Hopelijk kan ik volgende week de arm flexen en al wat rijden. :? :+ :N

Nu een arm met twaalf schroeven en het herstel afwachten.

[afbeelding]
Vakantiepic.
Ojee. Beterschap!
 
:X :X :X

Zag net je reactie in ‘t action olie topic..
maare; dit is zwaar klote. Die motor oké; vervangbaar. Maar je arm is flink verziekt zo.
Sterkte met het herstel. Heb zelf in 2013 een ongeval gehad met een pizza bromsnor. Moest zo nodig tegen het verkeer in over een fietspad waar ie ook niet rijden mocht uit een uitrit komen waaien zonder te kijken. Toen was het boem en mijn linker elleboog uit de kom en breuk en mn rechter hand de pink gebroken. Resultaat was 4 weken gips links en 6 weken gips rechts. Yep. Tegelijk. En dát is, was, ook heel kut. Kan mijn elleboog niet meer volledig strekken en tot op de dag van vandaag nog steeds last van.

Nogmaals sterkte..
Ja, dat ongemak wordt door derden al snel vergeten.
Als je een ongeluk ondergaan bent dan ben je gewoon verward en hulpbehoevend.
Harde leerschool, maar nu wel even een andere ervaring dan van horen zeggen. :)
De hersteltijd duurt ook lang (al vijf dagen :+ ), al ben ik maar twee uur per dag op.
(over je zes weken gesproken ;) wat een horror dat niets kunnen doen, we zijn geen 105+)

Ben nu overal bont en blauw, gezicht - lippen in en uitwendig - heupen binnen en buitenkant.

full


Aan de onderkant zit nog zo'n soort reparatie, daar was e.a. opengesleten op het wegdek.

Volgende week maar zien of dit minder stijf gaat worden, de pols flexen kan ik me nog niet voorstellen.
Of kracht om te remmen, kan de dop van de tandpasta er niet eens afkrijgen en een plastic verpakking open maken.
Wil dan wel op zoek naar een andere motor...

(Maar zie nu nog constant sterren en heb geen vast beeld)
 
Laatst bewerkt:
Heftig... Veel beterschap gewenst! Hopelijk komt alles fysiek, maar ook kwa kosten in orde. Ben er ondertussen al uit, het worden Pirelli Angelcity's. 183 euro inclusief plaatsing, dus dat valt ook al goed mee.
full
 
Ja, dat ongemak wordt door derden al snel vergeten.
Als je een ongeluk ondergaan bent dan ben je gewoon verward en hulpbehoevend.
Harde leerschool, maar nu wel even een andere ervaring dan van horen zeggen. :)
De hersteltijd duurt ook lang (al vijf dagen :+ ), al ben ik maar twee uur per dag op.
(over je zes weken gesproken ;) wat een horror dat niets kunnen doen, we zijn geen 105+)

Ben nu overal bont en blauw, gezicht - lippen in en uitwendig - heupen binnen en buitenkant.

[afbeelding]

Aan de onderkant zit nog zo'n soort reparatie, daar was e.a. opengesleten op het wegdek.

Volgende week maar zien of dit minder stijf gaat worden, de pols flexen kan ik me nog niet voorstellen.
Of kracht om te remmen, kan de dop van de tandpasta er niet eens afkrijgen en een plastic verpakking open maken.
Wil dan wel op zoek naar een andere motor...

(Maar zie nu nog constant sterren en heb geen vast beeld)
Pff wat een ellende. Maar hee; als deze kerel met 1 arm en 1 been op het circuit kan racen dan kun jij dat ook ;)
 
Pff wat een ellende. Maar hee; als deze kerel met 1 arm en 1 been op het circuit kan racen dan kun jij dat ook ;)
Geweldig voorbeeld _O- collega apte ook dat het motorrijden nu wel over zal zijn voortaan. |(
En mijn baas zal het ook wel adviseren en denken.
Maar op de motor stappen is prio nummero uno. :Y
Snel de verzekering rond breien, ben al akkoord met een KTM Racer, maar moet wel opschieten.
De KNMV/Allianz laten alles op zich af komen. O-)

In ieder geval nu de eerste avond weer een beetje helder, tunnelvisie, maar er is licht. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik deze met de CBR250R gemaakt hebt even in dit topic.

full


Maandag gaat de CBR naar Motoport, en dan zal ik het wel snel horen. :Y
 
Note to myself:

  • Olie ververst 4.850 kilometer, alles ok.
  • Olie ververst 6.997 kilometer, alles ok.
  • Next stop: +/- 11.000 kilometer. (Officieel kleppen stellen..)
Goed onderhoud wordt niet altijd beloond. :+

De CBR250RA is totall loss volgens Motoport.
Morgen zal ik meer horen over de schade.. en dan kunnen we declareren bij de tegenpartij.

(Ze wisten niet eens dat ze er zelf een voor 3.500 hebben staan met 28.000 km meer dan de mijne..)

full
 
Laatst bewerkt:
Ja van mijn kant ook veel beterschap, en al veel plezier gewenst met je nieuwe G310R. Is het een splinternieuwe, of een nette ingereden van een maandje oud.
 
Beterschap kerel!
Thanks, leuk om te zien dat er (bekende) mensen meelezen in dit stille topic. :t
Ja van mijn kant ook veel beterschap, en al veel plezier gewenst met je nieuwe G310R. Is het een splinternieuwe, of een nette ingereden van een maandje oud.
Hij heeft 2.200 kilometer en fabrieksgarantie tot april 2019.
Voor mij wel even iets om naar uit te kijken weer wat nieuwers. Alsof ik er beter van kan worden.
Maar moet nog wel naar een letseladvocaat.

Ik was een half uur bij kennis vorige week maandagavond en gelijk op Marktplaats aan het browsen. :)

Vandaag wilde ik hem ophalen, maar het thuisfront die zorgverlof heeft werkte even niet mee. _O-
De pijlen zijn op volgende week gericht.

Morgen nog even een hersenscan maken, het gratis vuurwerk (sterrren) is nog niet zo snel uit beeld.
Meer om familie gerust te stellen, ik zie het zelf niet zwaar in. :P
 
Laatst bewerkt:
Thanks, leuk om te zien dat er (bekende) mensen meelezen in dit stille topic. :tHij heeft 2.200 kilometer en fabrieksgarantie tot april 2019.
Voor mij wel even iets om naar uit te kijken weer wat nieuwers. Alsof ik er beter van kan worden.
Maar moet nog wel naar een letseladvocaat.

Ik was een half uur bij kennis vorige week maandagavond en gelijk op Marktplaats aan het browsen. :)

Vandaag wilde ik hem ophalen, maar het thuisfront die zorgverlof heeft werkte even niet mee. _O-
De pijlen zijn op volgende week gericht.

Morgen nog even een hersenscan maken, het gratis vuurwerk (sterrren) is nog niet zo snel uit beeld.
Meer om familie gerust te stellen, ik zie het zelf niet zwaar in. :P
Ik zou maar niet te snel weer gaan rijden, als niet zeker is of je kop in orde is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan