Yamaha Tracer 900 deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoop binnenkort een uitgebreide testrit te kunnen maken :)

Poosje geleden had MotoStore Barendrecht een demo voorzien van een Akra :9~
Wie weet er een Tracer demo met een vervangende demper? Geluid = voor mij al de helft van de beleving.
 
Ik hoop binnenkort een uitgebreide testrit te kunnen maken :)

Poosje geleden had MotoStore Barendrecht een demo voorzien van een Akra :9~
Wie weet er een Tracer demo met een vervangende demper? Geluid = voor mij al de helft van de beleving.

Je bent welkom om het geluid te horen van de Akra onder een Tracer :) Woon je in de buurt van Nieuwerkerk?
 
Gisteren de trotse eigenaar geworden van deze Tracer! Nu wachten tot al het pekel weg is en dan voor het eerst eens op de Tracer rijden. Rijden jullie al weer? [afbeelding]


Nee, gewoon nog steeds .... :]
Ik heb geen winterstop in de verzekering, dus ik hoef niet te wachten tot de motorbeurs :? geweest is, voordat het paard de stal uit kan.

Heb ook geen pekelbrik, dus gewoon in het najaar dik in de Korrosionsschutz-spray en in het voorjaar kijk ik wel weer hoe alles eronder vandaan komt.

Het is tenslotte gewoon het werkpaard
 
Laatst bewerkt:
full

Ik ben nu voor het eerst op een blog. Ik heb mijn Tracer sinds einde van de zomer. Ik weet nog niet of ik vaak berichten zal posten.
 
Een forum dus.
De SW tassen zijn prima, er niet sneller mee gereden dan 180 en dan in iedergeval geen last. De toegange tot de tas is een beetje krap, de opening had groter kunnen zijn, maar waarschijnlijk is dit steviger. Ik kan alles wat ik wil meenemen er wel in en uit krijgen.
 
Heeft er iemand al zelf handvat verwarming geïnstalleerd op de tracer.
Ik ga eind maart een weekje Schotland doen en liefst met warme handen 😁
 
Mijn tracer heeft de originele handvat verwarming van Yamaha. Drie standen, welke alle drie in te stellen zijn van 1 tot 10. Heb de mijne ingesteld in 4,6 en 8 en heb gisteren gereden, maar 6 is al warm genoeg. ;-)
 
Ik heb ook de originele hvvw, boven standje zes trekken mijn handen het ook niet haha. Heb er voor de echte koude dagen grotere handkappen op gezet, scheelt ook een hoop.
Als er gepekeld is, stap ik na een goede regenbui gewoon weer op - het is inderdaad een werkpaard, maar ik hou niet zo van poetsen :-)

Gisteren voor het eerst weer in het licht van en naar werk gereden, de zomer komt eraan!
 
Ik heb verwarmde handschoenen (Gerbing).

Veel meer gedoe als HVVW, (kabeltjes inpluggen etc.)

Maar lekker... Je kan ze zo instellen dat je geen kou, maar ook geen warmte voelt. Neutraal dus, ook de achterkant van de hand.
Ik had ze al bij de vorige motor, je kan ze dus mee verhuizen.
En inderdaad: handen niet koud = lichaam niet koud, soort radiateur functie van het lichaam.
 
Ik heb ook de verwarmde handschoenen van Gerbing.
Heb ze aangesloten op de hvvw connector. Als ik ze aansluit voor ik de motor start zijn ze ook via het menu in te stellen. Werkt perfect.

Hiervoor had ik de juniorcontroller van gerbing in mijn jaszak zitten.
Als ik een ander stand wilde moest ik eerst stoppen, ding uit mijn jaszak halen en instellen.
Ik heb nu dus deze controller niet meer nodig, en kan onder het rijden via het menu van stand veranderen.
 
Ik heb ook de verwarmde handschoenen van Gerbing.
Heb ze aangesloten op de hvvw connector.

Vind ik een briljante oplossing, ik wist niet dat dat zo makkelijk ging met non - native apparatuur!

Ik heb de zekering voor de std cockpit 12v connector verhoogd naar 3A (was 2A), zodat ik niet op het randje zit met de Gerbings (die 2A voluit gebruiken).

Ik laat de Gerbing regelaar eigenlijk altijd op dezelfde stand staan, dus kan er mee leven.
Maar regelen over de Yamaha hardware is natuurlijk nog mooier! Wat is daar de maximum stroom van?
 
Ben ik, gewoon voor de kennis, ook wel benieuwd naar. Gewoon inpluggen en werken als het ware? Of zijn er nog andere zaken nodig (weerstanden ergens tussen ofzo, ik noem maar wat).
 
Heb het volgende besteld: 1 x Adapterkabel knipperlicht Suzuki (past ook op hvvw connector). en de Y kabel van gerbing. spanning is minder als rechtstreeks op de accu. Maar handschoenen worden nog warm genoeg. Dus gewoon plug and play.
Ik weet niet wat de maximum stroom is die je mag trekken. Werkt al een jaar zonder problemen.

Een verwarmde jas erbij aansluiten is waarschijnlijk wat teveel van het goede.
 
Laatst bewerkt:
Handvatverwarmingen werken op zich prima.
Op mijn vorige motor had ik ook HVV, uitgerust met 4 standen.
Werden ècht superwarm echter:
Boven de 90 of 100 km/h neemt de dan aanwezige (koele) rijwind zodanig de overhand,
Dan helpt de allerbeste HVV er niet meer aan vrees ik...
Misschien dat een set erg nauw sluitende handkappen wat verbetering brengt...
Op de Tracer zijn de handkappen in ieder geval niet de beschermende factor: staan veel te ver weg.

Verwarmde handschoenen bieden denk ik meer confort , maar zijn weer dikker...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan