KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Heb even gegoogled maar ik kan nergens de hoogte van al die spiegels vinden. Ze staan ook niet op de site van KTM. Ik heb dus een detective ingeschakeld, want voordat ik accoord ga wil ik graag harde bewijzen hebben. Hij (het is een hij) gaat ook op zoek naar de definitie van "overzicht". Want ik heb sinds het moment dat ik motor ben gaan rijden (1974) nog nooit een gebrek aan overzicht ervaren. Maar ik geef volmondig toe: als je gaat staan op die steppies (dat hoort op een allroad), dan heb je zeeën van overzicht.

En nog even over die spiegels, dat geldt helaas niet voor mijn SDGT aangezien ik er andere op gezet heb. Nee, niet omdat de spiegels van auto's me in de weg zaten in de file, maar omdat ik die standaarddingen in praktisch alle gevallen gewoon lelijk vind (eigenlijk is dit meer een feit). En mijn nieuwe CNC gefreesde spiegels trillen ook vrijwel niet. Een prettige bijkomstigheid. Ook een feit, trouwens. Want dat kan ik demonstreren.

Nu nog even afwachten waar mijn detective mee komt.

_O-

Have fun! ;)
 
Het is een feit dat de Adventure (en zeker de R) meer overzicht biedt
Het is een feit dat de Adventure (en zeker de R) minder last heeft van spiegels van auto's, door zijn hoger geplaatste eigen spiegels.

Dat maakt dat hij meer geschikt is om tussen de file door te rijden.

Je weerlegt enkel mijn stelling dat het een feit is. Zonder argumenten. Altijd jammer zo'n inhoudsloze reply.

En met ' los daarvan', dat is pas een mening :)
De meeste mensen kopen een motor voor al hun ritten. Als daarvan 80% woonwerk is, waarom zou je daar geen rekening mee houden? En waarom zou dat niet de motor van 20K mogen zijn? Bedragen zijn relatief ook. Voor jou veel, voor andere weinig.

Voor mij stopt het hier trouwens. Ieder zijn ' mening'. ;)
Doe eens niet zo serieus ;)
 
gisteren is mijn motor opgehaald voor de terugroepactie van de rem en brandstofpomp.
hij starte niet meer dus gelijk maar regelen.
des te sneller straks weer knallen.
 
Zojuist de brieven binnengekregen, één voor de oude en één voor de nieuwe SDGT _O-

Edit: zojuist afspraak gemaakt en verneem dat de ook brandstofpomp bij alle SDGT's (preventief) dient te worden vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga morgen denk ik ff ouwehoeren bij mijn dealer, zal meteen zeggen dat ie beide reparaties alvast kan doorvoeren vóór levering :P
 
Dus eh.. Hendel, brandstofslang en pomp dienen vervangen te worden?

Iemand een idee hoe ik kan controleren of dat gebeurd is?
 
Dus eh.. Hendel, brandstofslang en pomp dienen vervangen te worden?

Iemand een idee hoe ik kan controleren of dat gebeurd is?
Who cares? 24 maanden garantie, desgewenst met jaren uit te breiden *O*

Zonder gekheid, e.e.a. wordt door de dealers in de database van KTM genoteerd. Is dus op te vragen. Daarbij is KTM de eerste fabrikant (in mijn ervaring) waarbij ik het gevoel heb dat ze garantie-aangelegenheden werkelijk serieus nemen: mijn vorige SDGT (eerste serie) ging tweemaal retour Mattighofen, en is minimaal eenmaal volledig en met nieuwe onderdelen opnieuw opgebouwd.

Daarnaast kun je je dealer natuurlijk altijd vragen of ze de oude onderdelen voor je bewaren (om te zien, niet om mee te nemen, want het oude spul moet zeer wss retour fabriek). En desnoods ga je er met je neus bovenop staan als ze e.e.a. vervangen: rempomp + hendel duurt een uurtje, brandstofpomp anderhalf uur. Onderdeelnummers zullen verschillen, dus aan de hand daarvan zou je e.e.a. ook moeten kunnen controleren.

Brandstofslang betrof een zeer beperkte oplage.
 
Laatst bewerkt:
Ook een brief gehad en die boven mijn bed gehangen, naast die foto van Brigitte Bardot (in haar gloriejaren). Maar over een brandstofpomp wordt niet gesproken. Dat is volkomen nieuw voor mij.
 
Ook een brief gehad en die boven mijn bed gehangen, naast die foto van Brigitte Bardot (in haar gloriejaren). Maar over een brandstofpomp wordt niet gesproken. Dat is volkomen nieuw voor mij.
Ik zei niet voor niets al dat ik het hoorde toen ik een afspraak maakte voor het vervangen van de rempomp. Voor die brandstofpomp komen wss geen brieven: dealers zijn geïnstrueerd om het ding preventief te vervangen als de motor binnenkomt, bijvoorbeeld voor onderhoud. Dat doen fabrikanten vaker op die manier, als het om ongevaarlijke dingetjes gaat, want anders zouden ze overal een terugroepactie van moeten maken (en dat vinden de marketeers niet zo leuk).
 
:X kunnen ze gelijk de uurtjes voor het vervangen van de brandstofpomp doorberekenen naar de klant. Die weet dan niet dat dat moet. :o
 
Vanmiddag ff in Cuijk geweest, er stond in de showroom bijna dezelfde als de mijne. De mijne is nog niet opgebouwd.
Maar wat is het toch een ontzettend dik geil apparaat! Kwijl :9~
Nog een maandje en dan ga ik 'm ophalen *D

Heb trouwens wel een cool kenteken: 58-MJ-GT 8-)
 
Oorzaak bekend?
sleutels en immobelizer herkende elkaar niet meer.
kreeg een rood lampje bij de toerenteller.
wat hij precies heeft gedaan weet ik niet hoor ik van de week wel.
heeft alle 3 de sleutels opnieuw ingeleerd van wat ik begreep.
weet van de week meer, maar was blij dat hij weer starte.
 
Och, dan is het geen mankement, maar noemen we het gewoon "karakter" :+

Zelf eergisteren de SDGT weer opgehaald, na vervangen rempompplunjertje (mooi woord!) en brandstofpomp. Klein beetje sneeuw meegepakt op de terugweg - ondanks (dacht ik) goed getimede planning - en wederom overtuigd van deze motor: ja, bij gebrek aan grip onder die omstandigheden zwabbert het hier en daar af en toe en beetje, maar het gemak waarmee de fiets zichzelf stabiliseert is fenomenaal. Natuurlijk rij je bij gladheid wat gelijkmatiger, maar nergens heb ik een directe noodzaak gevoeld om ook echt langzamer dan normaal te rijden. Hooguit een beetje oppassen bij inhalen, want bij matig versnellen in 3e, 4e en 5e versnelling wilde het achterwiel af e toe wat spinnen _O- :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan