Knipperlichten probleem geen LED Tuono

V4Wim

MF veteraan
22 sep 2005
4.522
2
Op mijn 2004 Tuono heb ik de originele 10w lollies vervangen voor 21w microknippers van Louis. Beide gloeilampen. Nu knipperen ze niet maar branden heel zwak en continue. Ik hoor het relais trillen. Maar tot knipperen komt het niet. Ik lees vergelijkbare problemen bij led verlichting. Dat wordt dan opgelost met een weerstandonafhankelijk relais. Maar werkt dat ook bij gloei? En wat moet ik dan hebben? Want ik ben de door lampen het licht kwijt...
 
Een ander relais werkt misschien wel, maar bij een tuono moet je ook nog diodes plaatsen omdat er maar 1 controlelampje voor beide kanten op zit.
 
Ik ben geen electronica kenner. Kun je mij vertellen wat voor relais ik moet hebben en waar ie te krijgen is?
Als je voor en achter 21 watt hebt heb je een relais nodig voor 2x21 watt.
Deze relais zitten standaard in de meeste motors. Pas als je overgaat op led raw's moet je ook het indicatielampje aanpassen.
 
Ik zie op EOM parts dat Aprilia inderdaad een 10W + 10W RAW relais gebruikt.
05 AP8124235 FLASHER UNIT 12V 10+10W 1 18.03
Als je dus 21W RAW plaatst moet je ook een relay plaatsen van 2x 21W.

Zoals al gezegt is het controle lampje geeft geen probleem als je gloeilampen gebruikt.
 
Of gewoon alsnog een lastonafhankelijk relais die geen drol kost, universeel is en later ook gebruikt kan worden als je toch Led's gaat gebruiken.

Heb er net een in de Guzzi gezet (ook vanwege aftermarket knippers). Bovendien gaan ze in mijn ervaring langer mee op trillingsgevoelige motoren.
 
Of gewoon alsnog een lastonafhankelijk relais die geen drol kost, universeel is en later ook gebruikt kan worden als je toch Led's gaat gebruiken.

Heb er net een in de Guzzi gezet (ook vanwege aftermarket knippers). Bovendien gaan ze in mijn ervaring langer mee op trillingsgevoelige motoren.

Deze tip ter harte genomen. Met resultaat. Knippert nu perfect.
 
Terug
Bovenaan Onderaan