Honda X-ADV

Oh ja nou snap ik het, had wel gezien dat die Italiaan zijn gemaakte carbon delen ook aanbood in de x-adv custom club. Maar wist niet dat jij die had gekozen.

Mvg. Jan
 
1 iets is er al niet duidelijk. Je moet eerst het schermpje monteren op je stuur. Er is een houder voorzien om die te monteren.

Dan moet je de monitor aanzetten maar de vraag is hoe. Er is geen on of off toets.

Aan de rechterkant twee toetsen om bepaalde parameters in te stellen. Aan de linkerkant een usb aansluiting om de monitor op te laden. Volgens de handleiding is hij na een uur opgeladen.

De sensoren die je op de wielen installeert daar van zou de batterij 8 maanden mee gaan.

De monitor is nu aan het opladen. Straks sensoren installeren en het systeem uit testen.
 
Laatst bewerkt:
Had dat beter niet gekocht denk ik. Ik probeerde psi te veranderen naar bar en nu is alles weer weg en is spanning 0 op beide banden......grrrrrrr
 
altijd effe uitzoeken in begin maar als het werkt werkt het waarschijnlijk(blijft ali)
 
Laatst bewerkt:
Ik slaag er niet in om te veranderen van Psi naar Bar en van Farenheit naar C°.

Het staat uitgelegd...zie afbeelding en ik doe het zoals het er staat maar er blijft telkens psi en F.

Er staat dan ook save en exit maar telkens je dat doet kom je weer in het instellings menu terecht.

 
Gewoon wat rommelen met die functies PSI & Bar en rustig door ademen.
Niet gelijk gaan zeggen dat je zoiets beter niet had gekocht

Apparaatje gaat waarschijnlijk AAN/UIT zodra de wielen een stukje hebben gedraaid?

Meestal blijven zulk soort apparaatjes ook na het afzetten van de motor nog een minuutje AAN voor dat hij vanzelf UIT gaat.

UIT knop is dan ook vaak bij zulk soort dingetjes overbodig en alleen maar vervelend.
Als er al batterijen in de ventieldoppen zitten, hebben ze er vaak een stickertje tussen
zodat de batterij nieuw blijft tot dat hij wordt verkocht/gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Heb er twee uur zitten aan rommelen. Hij blijft telkens op psi en F staan.

Exit lukt helemaal niet ....je blijft in de settings .

Als je de sensors los draait en weer er in heb je dan soms een lezing op de monitor in psi.
 
"Long press" betekend dat je de knop langer ingedrukt dient te houden,
denk hierbij aan ongeveer 3 seconden... en misschien wel 5
Zal vanavond (mits ik tijd heb) eens dat fotootje van je gaan bestuderen met de uitleg.

Uiteindelijke persoonlijke instellingen opslaan "Hold on press SET" is ook iets langer ingedrukt houden.
 
Laatst bewerkt:
Zal er eentje voor doen voor je, waarbij het dus idd. zo is als ik al aangaf dat je soms een knop langer dient in te drukken op b.v. instellingen op te slaan.
Zo ver redelijk gangbaar in de menu instellingen wereld van apparaatjes met gecombineerde knoppen.

Voorbeeldje van het instellen van Celsius of Fahrenheit

hVQhbU.png


Temperature unit setting

1/ Druk lang op de 'SET' knop om in de menu modus te komen.
2/ Druk 'Pijltje omhoog' om bij de menu instelling van Celsius & Fahrenheit uit te komen.
3/ Druk op 'SET' knop daarna druk op 'Pijltje omhoog' om Celsius of Fahrenheit te selecteren.
4/ Druk lang op 'SET' knop om de gekozen voorkeur instelling op te slaan.

Om het voor een buitenstaander zoals ik nog makkelijk te maken om het aan jou uit te leggen had een extra foto met de beide knoppen ook nog welkom geweest.
Dit voornamelijk omdat ik denk dat er pijltjes 'omhoog/omlaag' of iets dergelijks bij de knoppen zou kunnen staan en dat best ook wel had willen zien om jou nog beter te kunnen bedienen.

Stuurmontage zou ik persoonlijk waarschijnlijk zelf niet willen gebruiken, bij mij komen er geen slechte nep ABS (Acrylonitril-Butadieen-Styreen) plastic prullaria beugeltjes aan een stuur, maar nogmaals dat is persoonlijk!
Er zijn door middel van de schroefdraad aan de achterkant van de unit plenty andere opties om het subtiel ergens te plaatsen met eigen maak beugeltje of iets dergelijks.
Maar daarvoor moet ik eerst een X-ADV hebben, en dat kan wel maart/april worden voor ik die heb staan.

Succes gewenst
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp Web maar dat heb ik zo gedaan.

Het probleem is als je bij het wijzigen lang op de set knop drukt (en hij heeft een biep signaal om dat te bevestigen) hij terugkeert naar de oorspronkelijke settings , namelijk F en psi.

Niks aan te doen zeker.

Heb al verschillende keren alles terug er op geplaatst maar geen wijzigingen. Zal er mij niet meer aan ergeren en het spul opbergen.
 
oef......het is gelukt

de eerste maal moet je redelijk lang duwen om in het settings programma te komen

de tweede keer moet je iets minder lang duwen (een paar sec.) om een selectie te kunnen maken.

nadien weer redelijk duwen om alles te bevestigen

de aanhouder wint.....de uitleg had wel duidelijker mogen zijn
 
De aanhouder wint ;)
Helemaal goed zo, er is ook namelijk niemand die klaagt bij de recensies van deze specifieke bestelling bij Ali.
Veel plezier met je leuke gadget gewenst.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mooi, weet ik ook hoe ik die bandspanningsmeter volgende week moet instellen. Vandaag de X-ADV opgehaald, wat een machine, meteen maar even wat kilometers gemaakt.
 
Je moet de monitor eerst 30 min opladen want van mij was hij volledig plat.

Veel plezier Man of Atlantic.

Ik heb al een dikke 200 km op de teller...niet veel hé.
 
ik heb nu paar keer op de advx gezeten en ga over 2 weken proefrijden bij goedhart motoren (niet om te kopen maar gewoon omdat het kan)maar hij blijft zeer intressantvoor mij
 
MTeun, is beter dan de eerdere Italiaanse scooter. Rijdt voortreffelijk. Je kunt lekker door de stad, een zandweggetje en is snel.
 
Het mooiste kleur vind ik persoonlijk. Maar ja dat is elk voor ons....ik zie ook liever brunettes dan blond.
 
in ieder geval jij ook gefeliciteerd.... ben zeer tevreden met me nieuwe burgman op het moment.
 
Nu ook de bandenspanningsmeter geinstalleerd. Gaat het display vanzelf uit of kun je dat uitzetten?
Het installeren ging snel en werkte direct.
 
Terug
Bovenaan Onderaan