Kwastert's XJ900 Hybrid met EZS RX1, derde hoofdstuk alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uiteraard ;) Maar dat drie spaaks wiel is sterk zat van de TRX.
Maar in de 3states setup met drie de zelfde wielen moet hij weg uiteraard.

De kwaliteit zal wel het struikelblok zijn, maar zie graag een test review in deze topique. Kan je er mooi een paar oproken voor dat geld voordat er een 3j's 3Steets oplossing komt.
 
Laatst bewerkt:
heb zelf de 195/45 niet om een velg gelegd, maar ik vond de 175/55 echt wel heel mooi vallen op een 5,5 J velg.
Nog steeds een mooie volle band die erg lekker smoelt
full
 
Laatst bewerkt:
Omdat die ook is gemaakt voor een 5,5j. Een Speedster of Elise voorwiel is ook 5,5j. Mooi dat er nu meer mogelijkheden zijn in die maten voor veel minder geld.
 
Bliksem da's lang geleden dat ik hier wat gepost heb!

Gisteren de banden van de XJ vervangen. Voor heb ik een nieuwe Michelin City Grip 150/70-14 opgelegd. Eenzelfde band dan wat er oplag. En achter een PremiumContact5 van Continental. 175/65-14 Ook gelijk dan de oude.

Met name die scooterachterband is toch wel erg geschikt als voorband. Hij was een beetje gecupt, maar dat merkte je alleen bij het met de hand verplaatsen, verder zat er een beste slijthoek in, maar dat kwam door de vlot genomen linkerbochten *D . Maar nu blijkt dat bij 2.1bar druk ik geen verschil merk in de rijeigenschappen van de oude en de nieuwe banden. En dat is bij andere scooter banden wel eens anders geweest!

Ik moest toch wel even denken weer hoe dat dat moest, het achterwiel eruit halen. Maar het was al snel weer duidelijk. Alles moet los, schokkers, klauw, reactiestang schijf, cardanklok.... Zelfs de wind in de band dient gedemonteerd te worden voordat ie eruit kan.
Knap gemaakt hoor :Y ;) . Oja, ik heb in de brug minder dan 2 mm speling tussen band en aluminium afdekplaatje. Ik kan niet zien dat het elkaar geraakt heeft. En tussen bevestigingsboutkop van de remreactiestang en velgrand zit een millimetertje, hooguit. Aan de bovenkant van de velg! Ook daar geen slijtsporen

De oude banden waren nog niet helemaal op, maar zaten wel aan de slijtmarkeringen. En omdat we wellicht nog een zakenreisje naar Frankrijk voor de boeg hebben, wil ik geen risico lopen in discussie's met de Gendarmerie over gladde banden. Ik kan namelijk niet dicussieren in het Frans :+ zji-eune parlepa fraansaajs meneer.
 
Potverdikkie, da's lang geleden dat ik hier wat postte!

Druk met de TRX, maar de XJ verdient toch ook wat TLC. Dat is voorlopig nog wel m'n rijapparaat en dus dient die ook betrouwbaar te blijven.
Eerder deze winter heb ik de remklauwen gecheckt, schoongemaakt en van nieuwe remvloeistof voorzien. Hij remt weer als een tierelier.
En dit weekeinde krijgt ie een beurtje. Dat was al eerder voorzien, maar daar kwamen wat niet-motor-gerelateerde dingen en een longontsteking bij tussendoor.......

De XJ staat weer op hoogte, olie en filter worden vervangen, evenals de bougies. Verder kwam ik erachter dat sinds de blokrevisie ik er al weer meer dat 16000 km mee gereden heb, dus dan verdienen de kleppen ook hoognodig een controlebeurtje. Want dat hoort eigenlijk elke 12000km te gebeuren.
Nu zal daar niet veel mee aan de hand zijn, verlopen doet het niet want ze worden gesteld met shims. Na het kleppenstellen zal ik 'm even synchroniseren.

Verder mag ik er nu eigenlijk wel van uitgaan dat ik de blokrevisie goed genoeg uitgevoerd heb, anders had het blok het geen 16000km uitgehouden :P

full
 
En even m'n vorige post van april 2017 teruglezend: Ook de achterband is binnenkort al weer aan vervanging toe. :o
 
Laatst bewerkt:
Blijft ook zeker een heel mooi span en als ik het geld had dan wist ik het wel
 
Wel jammer dat die bak niet aan de trix komt.

Longontsteking, das niet mooi. Helemaal de oude weer?
 
Als we dan toch met onderhoud bezig zijn: de koppeling begint ook af en toe te slippen. Dan kun je ringetjes onder de veren leggen, zwaardere veren plaatsen of andere kunstgrepen toe passen.

Maar in mijn beleving is er maar één echte oplossing: nieuwe frictie-, stalenplaten en veren plaatsen. En dan originele spullen. Om het afte toppen doe ik er ook nog een nieuwe kabel op.

Want de toekomstige eigenaar van het span zal een goed onderhouden span kopen, geen barrel!
 
Als we dan toch met onderhoud bezig zijn: de koppeling begint ook af en toe te slippen. Dan kun je ringetjes onder de veren leggen, zwaardere veren plaatsen of andere kunstgrepen toe passen.

Maar in mijn beleving is er maar één echte oplossing: nieuwe frictie-, stalenplaten en veren plaatsen. En dan originele spullen. Om het afte toppen doe ik er ook nog een nieuwe kabel op.

Want de toekomstige eigenaar van het span zal een goed onderhouden span kopen, geen barrel!

Goed bezig! Beetje te bereiken of moest de bak eraf?
 
Ik heb een wellicht probleempje waar ik zelf eigenlijk niet alles van weet, ik hoop dat zijspanneners zijn die meer ervaring met carburateurs hebben dan ik ;)

Punt is het volgende: ik verdenk m'n XJ van wat overmatig drankgebruik, en dat wordt de laatste tijd zeker niet minder. Ik heb 4 mikuni BS36CV carburateurs, welke voorzien zijn van een Dynojet Stage3 set en 4 originele K&N filters. De uitlaat is een 4-in-1 set met eenSebring demper.

Hij loopt er prima op, en daar is ook niks aan veranderd. Maar waar eerst 1:12 destandaard was, heb ik gisteren al 1:9.5 gehaald na het tanken. En nu was het toch de laatste tijd ook geen weer om eens effen lekker het onderste uit de kan te halen mbt benzine er door jassen......

Ik heb wel net een Forte behandeling gedaan, vanwege een lekkende vlotter. Dat probleem heeft zich opgelost.

Nu heb ik ooit wel eens wat gelezen over slijtage aan dynojet naalden. Of aan de naaldsproeiers. De naalden zou ik kunnen meten of er onderling verschil is. Maar wat de nieuwwaarden zijn weet ik natuurlijk niet. En wellicht zou ik de naaldsproeiers kunnen vervangen, maar mij ontbreekt eigenlijk de kennis om dit aan te pakken.

Wie heeft er tips, hoe pak ik dit aan? (een setje flatside's er op schroeven kan altijd nog O-) )

Oja, hij loopt nog steeds prima!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan