KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb veel klets gehoord in mijn leven maar dit is een van de betere _O- _O- zal vast e.e.a. mis zijn geweest maar een krukas KAN er helemaal niet verkeerdom in zitten.. en als je 4mm speling op je zuigers hebt zal die sowieso niet starten :+
Een krukas die er op meerdere manieren in kan heb IK nog nooit gezien. Zelfs bij een Puch Maxi kan ie er maar op één manier in.
4 mm speling op een blokonderdeel is ook ver buiten alle stijtagetolleranties. Mogelijk alleen bij HD of MotoGuzzu niet. _O-
Maar de soep bleek inderdaad wat minder heet (de post was inmiddels aangepast), maar dat neemt niet weg dat ze er een schandalige bende van hebben gemaakt...
 
Laatst bewerkt:
Ja Frans heeft hem blijkbaar als schademotor gekocht, van 2 blokken 1 laten maken door iemand die dus niet helemaal 100 is.

Hannamax wist zo de naam niet van diegene, maar wel dat hij vaker slecht werk heeft afgeleverd.
Ik zit nu met de gebakken peren :P

Heb Frans nog niet kunnen bereiken voor een reactie, maar verwacht er ook niet teveel van.

wel een duur geintje, ik hoop oprecht dat die nu van de problemen af is

Ik ook, Dipi gaf aan dat de balansas nog 1 tand verkeerd zit, maar dat hij om dit op te lossen heel het blok open moest maken en dat het dan nog ~600 euro extra kostte..
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de motor verkocht toch, dus de nieuwe eigenaar zit in feite met de gebakken peren. Eigenlijk niet meer, want de peren zijn uit de frituurolie gehaald, maar wel met een gepeperde rekening. Ik kan me wel voorstellen dat jij je er knap lullig door voelt. Zelf een schadebak gereden en die naar eer en geweten als goede motor verkocht aan een bekende die veel kosten heeft moeten maken. Ik vrees dat ik de reactie van die Frans al kan raden. Gelukkig is het nu allemaal wel technisch OK..
 
Laatst bewerkt:
Ja hij is er nu ook heel blij mee. Het is ook een goede vriend, dus ik heb aangeboden dat ik meebetaal met het factuur, wat hij ook wel kan waarderen (hij zou hetzelfde doen)

Ik probeer het straks ook even.

Ik heb ook vol lof gesproken over frans in dit topic: Frans Motoren Schijndel

Maar ga het wel even aanvullen nadat ik hem gesproken heb met dit verhaal. Wil hem alleen eerst ff de kans geven, want ik denk dat best veel mensen op motorforum kijken
 
Kappen zitten er op.
Met het vulbusje past het nu prima met beide steuntjes onder de kabels door.

full
 
Was het maar voorjaar ....
Je haalt me de woorden uit de mond. Ik ben ook al helemaal klaar met die t*ringwinter. :r :r :r :r :r
De enige die het nog leuk vindt is mijn motorfiets zelf :?

Heeft iemand de service manual van de Duke 125 als pdf?
Ik ben me nog steeds aan het oriënteren en zo'n service manual geeft mij een aardig beeld van het technische gedeelte en 'wat je er zelf mee kunt.' De 790 klinkt mij als vééél te veel elektronica. Waarschijnlijk gaat het me een hele bult frustatie opleveren. Afstellen moet aan de computer; is er iets vervangen dan communiceert het niet met de rest en kun je alsnog naar de dealer. Dit weerhoudt me wel, ondanks dat ik de 790 nog niet heb gezien.

In het KTM Duke 125 topic geen respons op een soortgelijke vraag, dus mogelijk iemand hier ...
Van de 690 (recent) zou ook welkom. Er zullen verschillen, maar ook overeenkomsten zijn.

Een 390 zou ook een optie kunnen zijn, maar dan hebben mijn kinderen er niet direct na het halen van het rijbewijs iets aan. Ik neem aan dat een 125 cc blokje er niet zomaar even tijdelijk in te zetten zal zijn, of financieel onzinnig.
 
Laatst bewerkt:
thx, maar dit is de owners manual. Ik bedoelde eigenlijk de service manual (aka repair manual / werkplaatshandboek) , maar dit is inderdaad ook al iets.
Ik kom alleen maar websites tegen waar je eerst een abonnement moet hebben voor de manual die ik zoek.

EDIT: op de site die je stuurde wel ook de repair manual van de Duke 125 gevonden.
Download KTM 125 DUKE EU Repair Manual
2012 model (helaas), ik zoek verder. Als ik iets ga kopen wordt het het 2017 model (identiek aan 2018)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag ok even op de site van Ktm mijn gegevens ingevoerd
En mijne moet ook voor de recal
Ja, een bijzondere recall inderdaad. Het onderdeel komt van een toeleverancier. Goed dat ze dit zo doen en geen risico op letsel willen lopen. Claims zouden natuurlijk ook niet achterblijven. Nu is het eigen schuld dikke bult als je niet van de recal gebruik maakt.
De manual die ik eigenlijk zoek is deze, maar verder dan een plaatje van de cover ben ik nog niet gekomen. -O-
full
 
De oude vind je via torrents wel.
Het zou me verbazen als deze er al ergens tussen staat. Maar ze zeggen zelf dat die voor de 2011 modellen ook ok is. Misschien is er dan technisch niet zo veel verschil.

En ga je een nieuwe direct zelf 'behandelen'? Of toch eerst de garantieperiode braaf uitzitten?
 
Wel de garantieperiode uitzitten, maar dat wil niet zeggen dat ik er zelf helemaal niets aan zou willen doen. En dan toch wel handig om vooraf te kunnen kijken of dat mogelijk is of dat je na het verwijderen van een stekkertje ergens de boel eerst weer moet laten 'inlezen' bij de dealer. Voor de 790 zal dat kansloos zijn. Daar zit zowat niéts mechanisch meer aan. Voor de 125/390 denk/hoop ik dat het meevalt, maar de repair manual moet daar een antwoord op geven. Ik ga 'm lezen, die 2012 editie.
 
vast wel wat, maar of het de prijs waard is??? zeker bij een systeem als KTM wat in de ECU zelf ook al e.e.a. aan kan passen zullen de verschillen minimaal zijn
 
Weer een terugroepactie.

Nu is het de tankdop die brandstof(damp) laat ontsnappen.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat is goed nieuws
Ik heb met afgetankte motor na een wheely dat de brandstof langs de tanktops er uit loopt.
Nou ben ik dat na een artikel 5 met mijn vorige motor wel wat minder gaan doen.
Maar ja moet toch kunnen 🤨
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan