Frame aanpassen

Soesko

Die hard MF'er
14 dec 2008
739
1
Voor een nieuw project ben ik op zoek naar iemand of een bedrijf dat mijn frame aan kan passen. Het is de bedoeling dat een Bandit 1200 blok in het frame van een GSX1100E komt. Het blok moet tussen de 5 en 10 cm naar voren worden geplaatst in het frame. Hierdoor zal er aan de achterzijde een nieuwe dwarsbalk moeten komen met bevestigingsogen en aan weerszijde moet er dan ook nog een bevestiging worden gemaakt.
full
 
Een beetje kantelen en in het ergste geval een extra kettingwieltje. Ik zou me meer zorgen maken over het vermogen in dat zwabberframe.

een beetje kantelen ? zoals in 90° ?

extra kettingwiel ? naar waar ? achterbrug zit "lichtelijk" in de weg.

enige deftige oplossing is een kompleet nieuwe achterkant waarbij het scharnierpunt van de brug serieus omhoog komt, zodat het klein tandwiel onder de centerlijn van de achtrbrug komt te liggen.
ligt het erboven ga je rare reakties krijgen in de achterkant omwille van het kettingeffect.
 
Ik zat me af te vragen waarom dat blok niet in een bandit 1200 frame kan. Beetje nieuwsgierigheid gemixt met praktisch denken.

dacht je dat ook over dit zelfbouw project ? -> KLIK

als we zo beginnen denken gaat het maar een saaie wereld worden. moet zelfbouw beperkt worden tot het kleven van een sierstripje op de velgen en er wat fake carbon onderdelen op vijzen ?
 
Volgens mij ligt het blok er gewoon tussen, nog niks op maat oid.
Banditblok is toch oorspronkelijk gsxr1100 blok?
En dat is al veel vaker gedaan.
De nodige frame verstevigingen moeten dit kunnen op vangen.

Is ook een website , speciaal voor oude gsx’en.
Oldskoolgixxer oid.

Edit; oldskoolsuzuki.info

Leuk project :t , probeer update’s bij te houden. Zou ik leuk vinden
 
Laatst bewerkt:
dacht je dat ook over dit zelfbouw project ? -> KLIK

als we zo beginnen denken gaat het maar een saaie wereld worden. moet zelfbouw beperkt worden tot het kleven van een sierstripje op de velgen en er wat fake carbon onderdelen op vijzen ?
Nee.
Maar afhankelijk van doel, zijn er diverse mogelijkheden.

Van gebruik downtubes banditframe, hele onderzijde, tot nagenoeg hele van dit frame.

Aangezien we het niet weten, is advies op maat lastig.
 
een beetje kantelen ? zoals in 90° ?

extra kettingwiel ? naar waar ? achterbrug zit "lichtelijk" in de weg.

enige deftige oplossing is een kompleet nieuwe achterkant waarbij het scharnierpunt van de brug serieus omhoog komt, zodat het klein tandwiel onder de centerlijn van de achtrbrug komt te liggen.
ligt het erboven ga je rare reakties krijgen in de achterkant omwille van het kettingeffect.
Het blok moet een beetje achterover en tussen het frame zakken. En als je onder het scharnierpunt van de achterbrug een vrij draaiend kettingwieltje plaatst kan je de ketting onder het scharnierpunt door geleiden. Je moet natuurlijk niet binnen bestaande kaders denken, het is custombouw.
 
Ik zat me af te vragen waarom dat blok niet in een bandit 1200 frame kan. Beetje nieuwsgierigheid gemixt met praktisch denken.
Blok komt uit een Bandit 1200 en zou er dus prima in terug passen. Het frame van de Banit is echter niet erg mooi en beperkt de mogelijkheden voor het plaatsen van een andere tank. Ik wil perse de tank van de GSX1100e erop, want die vind ik erg fraai. Voor de rest moet de motor de uitstraling krijgen van een Superbike uit de jaren 80. Het blok is inmiddels gereed en ik hoop er wat meer NM's uit te kunnen halen vergeleken met het originele.
 
Terug
Bovenaan Onderaan