Motorzaak marge op banden

Ik zoek ook wel uit waar mn banden het goedkoopst zijn, maar dan wel inclusief montage.

Ik ga niet naar een bandenboer die zelf ook banden verkoopt om even te vragen of hij mijn ergens anders gekochte banden wilt monteren, ik zou me schamen, ondanks dat mijn bandenboer dat wel op zijn site heeft staan.

Maar zo veel mensen zoveel meningen 😉


Waarom? :? Je betaalt er toch gewoon voor? Bandenboer blij want die verdient weer een paar piekies en jij blij omdat je wat bespaart heb.
 
Waarom? :? Je betaalt er toch gewoon voor? Bandenboer blij want die verdient weer een paar piekies en jij blij omdat je wat bespaart heb.
Een motorzaak hier in de buurt zei wel eens tegen mij: Andermans banden omleggen? Ik zou het de hele dag wel willen doen. Het verdient goed.
 
Gewoon bij de motorzaak die ook onderhoud aan mijn motor doet. Hij zal niet de goedkoopste zijn maar ik weet zeker dat hij niet elke uur opschrijft tijdens onderhoudswerkzaamheden.....het gaat dus verder dan alleen maar banden die ik om de paar jaar koop.

Hij tevreden en ik tevreden!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon bij de motorzaak die ook onderhoud aan mijn motor doet. Hij zal niet de goedkoopste zijn maar ik weet zeker dat hij niet elke uur opschrijft tijdens onderhoudswerkzaamheden.....het gaat dus verder dan alleen maar banden die ik om de paar jaar koop.

Hij tevreden en ik tevreden!
Om de paar jaar. Ik koop 2 setjes per jaar, anderen vast wel meer.
 
Ben ook een echte mooi weer rijder op Michelin Roads en daarom ga ik echt niet shoppen op internet voor een paar goedkope bandjes.....ik gun de motorzaak ook wat en andersom ook.

Nogmaals, mij is dat vele malen meer waard dan dat centenneuken om een paar bandjes...in mijn geval dan.

En daar ligt ook in het klein ook de tevredenheid mbt diensten bijv. nazorg op allerlei vlakken..... :]
 
Ik zoek ook wel uit waar mn banden het goedkoopst zijn, maar dan wel inclusief montage.

Ik ga niet naar een bandenboer die zelf ook banden verkoopt om even te vragen of hij mijn ergens anders gekochte banden wilt monteren, ik zou me schamen, ondanks dat mijn bandenboer dat wel op zijn site heeft staan.

Maar zo veel mensen zoveel meningen 😉
Het is de keuze van het bedrijf.

Om mij heen zaten natuurlijk meerdere motorzaken en bandenzaken.
En met name de motorzaken, hadden de ouderwetse insteek: alleen hier gekochte banden monteren. Of een extra hoog tarief voor elders aangeschafte banden, en dan ook echt hoog.

Dat was goed voor mij, want men kwam uiteindelijk bij mijn zaak terecht (zowel motor als auto).

Die ouderwetse motorzaken, zagen motorbanden als er bij, of als een onderdeel van het totaal van hun werkzaamheden en verkoop.

Ik zag mijn zaak in delen:
werkplaatsuren uren als technicus
verkoop van producten
montagepunt voor banden

Ik was dus ook veel meer bandengericht, en had daar ook een tweede bedrijfsnaam voor (uiteraard wel in 1 pand).

En het is echt goede business. Ik denk er zelfs over om dat weer op te starten. enkel en alleen bandenservice, met een zeer beperkte voorraad. En levering enkel op bestelling en afspraak (enkele dagen wachttijd). En dan bedrijfsmatig bestellen in DLD.

Goed gereedschap kost wel, maar voor enkel banden is wat je nodig hebt niet zo heel erg veel. Ruimte ook beperkt. Auto en motor moeten naast elkaar kunnen staan, en plek voor de machines en een bali/bureau.

Relatief behapbare investering, laag risico, hoge doorloop. Klantje of vijf per dag gemiddeld, telkens direct afgerekend.

Heerlijk :)
 
Ben ook een echte mooi weer rijder op Michelin Roads en daarom ga ik echt niet shoppen op internet voor een paar goedkope bandjes.....ik gun de motorzaak ook wat en andersom ook.

Nogmaals, mij is dat vele malen meer waard dan dat centenneuken om een paar bandjes...in mijn geval dan.

En daar ligt ook in het klein ook de tevredenheid mbt diensten bijv. nazorg op allerlei vlakken..... :]
Ik ga ook niet shoppen. Ik ga naar een bandenzaak dicht in de buurt die lage prijzen hanteert. Het verschil met de merkendealer is zeer groot.
 
Ik ga ook niet shoppen. Ik ga naar een bandenzaak dicht in de buurt die lage prijzen hanteert. Het verschil met de merkendealer is zeer groot.
10 x per week 20 euro per band 'winst'
Of 1x per week 200 euro.
 
Oooh, wat een heerlijk topic is dit!
Heb wel weer veel nieuws gehoord wat ik niet wist, waarvoor mijn dank.
 
Voor mij was het omslagpunt ergens in '97-'98 toen ik voor een achterband incl montage en balanceren meer dan 500 gulden moest betalen bij de plaatselijke bandenboer.
Vanaf dat moment banden bestellen via een vriend en later internet.Zelf omleggen met bandenlichters,bankschroef en stukkies hout ertussen.Nu bij de lokale scooterzaak voor een paar euro per wiel.
Wel al heel lang dezelfde leverancier(zit hier ook in dit topic),heb geen trek om steeds de goedkoopste leverancier te zoeken.De één moet je betalen,de andere moet je geld geven....Bovendien leverd hij super service,ook als er eens een verkeerde band tussen zit.
Ik denk nu te weten wie jij bent..... :+ Bedankt voor het compliment!
En ja, even langsrijden voor nieuwe bandjes is voor jou dan wel iets meer werk dan voor de gemiddelde Noord-Hollander...... |(

Ik ben trouwens ook in ongeveer die periode gaan zoeken, en een paar jaar later via Internet gaan leveren. Pas eind 2006 had ik mijn eigen montagewerkplaats.
 
Laatst bewerkt:
Oooh, wat een heerlijk topic is dit!
Heb wel weer veel nieuws gehoord wat ik niet wist, waarvoor mijn dank.
Ook voor ons "de vakhandel" is dit een leuk topic. Ook ik/wij leren hier soms wat bij over onze klanten en onze collega's.

Dat je ook nog eens indirecte reclame maakt voor je bedrijf is dan mooi meegenomen. :+
 
Laatst bewerkt:
Ook voor ons "de vakhandel" is dit een leuk topic. Ook ik/wij leren hier soms wat bij over onze klanten en onze collega's.

Dat je ook nog eens indirecte reclame maakt voor je bedrijf is dan mooi meegenomen. :+


Jep, zeer informatief voor iedereen :t


Ik zat af en toe wel even te stoken, maar dan komt er wel de meeste info los :+
 
Ben ook een echte mooi weer rijder op Michelin Roads en daarom ga ik echt niet shoppen op internet voor een paar goedkope bandjes.....ik gun de motorzaak ook wat en andersom ook.

Nogmaals, mij is dat vele malen meer waard dan dat centenneuken om een paar bandjes...in mijn geval dan.

En daar ligt ook in het klein ook de tevredenheid mbt diensten bijv. nazorg op allerlei vlakken..... :]

Als je alleen met mooi weer en op pliot roads rijdt, dan ben je zeker pas om de 2-3 jaar aan de beurt voor nieuwe banden. En maken die paar centen meer of minder niet uit.

Voor iemand die racet of veel sportief rijdt worden banden kostenpost nummer 1, en is het logisch dat je gaat kijken hoe je dit enigszins betaalbaar kunt houden.

Er zit hier een MF-held die zich elke maand een nieuwe band á 340 euro kan permitteren, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.
 


Het mooiste vind ik eigenlijk nog dat sommige bandenopleggers het liefst klanten hebben met internetbanden, kuj ze der evven omhen leggen?
Joa is good.
2 dagen later, hej het is een hobbelpeerd. Ik heb toch garantie, of neet?
Not, doei doei _O- _O-

Das toch helem^l geweldig, of neet dan? -O- *O*
 
Inderdaad.
Paar jaar geleden setje nieuwe banden gemonteerd gekregen, bleek dat één band niet goed was; er was wel 80 gram nodig voor balanceren. Ze hanteerden een max van 50 gram als toelaatbaar dus die band hebben ze er direct weer afgehaald en er een andere omgelegd.
Als je zelf met 2 bandjes aankomt, en er zit zo'n foute tussen, wat dan? Wat een gedonder...
 
Inderdaad.
Paar jaar geleden setje nieuwe banden gemonteerd gekregen, bleek dat één band niet goed was; er was wel 80 gram nodig voor balanceren. Ze hanteerden een max van 50 gram als toelaatbaar dus die band hebben ze er direct weer afgehaald en er een andere omgelegd.
Als je zelf met 2 bandjes aankomt, en er zit zo'n foute tussen, wat dan? Wat een gedonder...
Dat komt af en toe voor.
Hoe mijn collega's daar mee omgaan weet ik niet, maar wat ik doe (bij aanleveren losse velgen) is de band weer losmaken, roteren op de velg en opnieuw opblazen en balanceren (geheel gratis!). Blijft hij dan zoveel balanceergewicht nodig hebben, dan is het het probleem van de klant geworden. Hij kan dan kiezen tussen:
1. ermee doorrijden. Hij betaald dan dus 1x montagekosten.
2. oude band er weer op, en foute band terugsturen voor omruilen. Wanneer deze binnenkomt opnieuw monteren. Is deze dan goed, dan betaald hij voor deze band dus 3 keer montagekosten.
3. bij mij een nieuwe band kopen en deze laten monteren. Ook dan reken ik 1x montagekosten.

Komt hij met de complete motor waarbij ik dus de wielen moet (de-)monteren, dan reken ik gewoon alle tijd die ik er mee bezig ben.

In de meeste gevallen heb je een boze klant. Alsof ik er iets aan kan doen dat het duurder wordt omdat een ander een verkeerde band heeft geleverd. Ik snap het wel, ze dachten lekker goedkoop uit te zijn, en uiteindelijk wordt het duurder dan als ze meteen bij het montagebedrijf besteld hadden. En vrijwel al deze klanten zijn alleen maar uit op de laagste prijs, dus dat wekt irritatie op als het duurder wordt. Maar moet dat ons probleem zijn dan? O-)
 
Inderdaad.
Paar jaar geleden setje nieuwe banden gemonteerd gekregen, bleek dat één band niet goed was; er was wel 80 gram nodig voor balanceren. Ze hanteerden een max van 50 gram als toelaatbaar dus die band hebben ze er direct weer afgehaald en er een andere omgelegd.
Als je zelf met 2 bandjes aankomt, en er zit zo'n foute tussen, wat dan? Wat een gedonder...
Als jij met een foutieve band aan komt, is het probleem voor de klant.
 
...
In de meeste gevallen heb je een boze klant. Alsof ik er iets aan kan doen dat het duurder wordt omdat een ander een verkeerde band heeft geleverd. Ik snap het wel, ze dachten lekker goedkoop uit te zijn, en uiteindelijk wordt het duurder dan als ze meteen bij het montagebedrijf besteld hadden. En vrijwel al deze klanten zijn alleen maar uit op de laagste prijs, dus dat wekt irritatie op als het duurder wordt. Maar moet dat ons probleem zijn dan? O-)
Nee natuurlijk niet. En dat is dus één van de redenen waarom ik kies voor aanschaf + montage op 1 adres. Dan kan ik gewoon relaxed een kop koffie extra drinken en gewoon even wachten tot het opgelost is.
 
Ook voor ons "de vakhandel" is dit een leuk topic. Ook ik/wij leren hier soms wat bij over onze klanten en onze collega's.

Dat je ook nog eens indirecte reclame maakt voor je bedrijf is dan mooi meegenomen. :+

Wat voor mij belangrijk is, is dat je liefde toont voor motoren maar voornamelijk voor mijn velgen als je een bandenservice begint. Heb 1x voor mijn tourmotor zelf banden besteld en deze bij 1 van de Pneus "dealers" laten vervangen. Van te voren gevraagd of hij deze service kan verlenen zonder de velgen te beschadigen. Ja dat kon hij. Nou je raadt het al: Achtervelg beschadigd. En voorband bleek achteraf niet goed gebalanceerd te zijn. Voor mij 1x en nooit meer. Maar er schijnen er te zijn die het wel goed kunnen. En die zogenaamde Pneus dealers moeten betalen om op de site van Pneus te mogen staan als "dealer", hoorde ik van deze prutser.
 
Wat voor mij belangrijk is, is dat je liefde toont voor motoren maar voornamelijk voor mijn velgen als je een bandenservice begint. Heb 1x voor mijn tourmotor zelf banden besteld en deze bij 1 van de Pneus "dealers" laten vervangen. Van te voren gevraagd of hij deze service kan verlenen zonder de velgen te beschadigen. Ja dat kon hij. Nou je raadt het al: Achtervelg beschadigd. En voorband bleek achteraf niet goed gebalanceerd te zijn. Voor mij 1x en nooit meer. Maar er schijnen er te zijn die het wel goed kunnen. En die zogenaamde Pneus dealers moeten betalen om op de site van Pneus te mogen staan als "dealer", hoorde ik van deze prutser.

Hoe bedoel je dit? Als nieuwe band meteen laten controleren, of bij vervanging na 10k km nog even nagekeken en toen kwam onbalans naar voren?

Ik geloof namelijk niet dat een band die nieuw gemonteerd, mooi in balans in gebracht, dit bij vervanging (door slijtage) nog steeds is als je zou nameten. Maar das onderbuikgevoel en dat kan hier vast bevestigd/ontkrachtigd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan