Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.262
112
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Hoi,

Ik heb deze verfspuit gekocht:

HBM Verfspuit met 100 ML. Beker Model 1

Maar weet niet goed welke afstelling waarvoor is. De onderste achterop is om de hoeveelheid lucht te regelen. Maar waarvoor is die daar boven?

Hoe stel ik de breedte van de bundel af?

Volgens mij kun je daar geen mooie hoge-vlakke straal mee creëren,
alleen een ronde.
en dan zal het niet meevallen daar een gewenst resultaat me te behalen.

edit;
met bv deze wel.

HBM Verfspuit met 600 ML. Beker
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die deze witte striping op mijn voorspatbord aan kan brengen?

5103_6.jpg


Ik heb het voorspatbord al in de juiste kleur rood, enkel de witte striping nog niet.
Meer foto's en het origineel aanwezig. Reacties mogen per PM.
 
Snij ik zo voor je moet enkel even een image hebben van het Duc logo. Waar kom je vandaan? Tegen prijs van de folie en een middagje leut klappen we die er zo op :-) Wat leuks voor de kids en ik ben een blij man,
 
Op de foto glimt die witte streep net zo hard als de rest van het spatbord dus ik denk dat dat blanke lak is.

Dat betekend dat het wit dus gespoten is of een foliesticker waar blanke lak overheen zit, waar ik dan weer een beetje huiverig over zou zijn zo'n groot stickeroppervlak onder de blanke lak

Ik persoonlijk zou die witte streep gewoon spuiten. Ducati logo stickertje erop en aftoppen met 3 lagen clear.

Je hebt een groot vingerhoedje witte base nodig en wat blanke lak, meer niet.
 
Origineel is het inderdaad een sticker gespoten onder de blanke lak.

Het stickertje is geen ramp, die kan ik er later nog als gewone sticker op plakken.

Als iemand zich geroepen voelt om het te doen (dan wel spuiten/wrappen), voel je vrij me te contacten.
 
Dan zou ik dat Ducati stickertje ook meteen onder de blanke lak zetten.

Beetje zonde om die witte strepen te plakken, er blanke lak overheen te zetten en dan later dat logo erop te plakken zodat er alsnog vuil onder kan komen.
 
Op de foto glimt die witte streep net zo hard als de rest van het spatbord dus ik denk dat dat blanke lak is.

Dat betekend dat het wit dus gespoten is of een foliesticker waar blanke lak overheen zit, waar ik dan weer een beetje huiverig over zou zijn zo'n groot stickeroppervlak onder de blanke lak

Ik persoonlijk zou die witte streep gewoon spuiten. Ducati logo stickertje erop en aftoppen met 3 lagen clear.

Je hebt een groot vingerhoedje witte base nodig en wat blanke lak, meer niet.

René ben het met je eens maar als er niet te veel eisen zijn aan het afwerking niveau kom je met een goede hoogglans vinyl een heel eind en ben je met een paar tientjes klaar. Uurtje plakken en presto

Groet Dré
 
Klopt helemaal. Ik heb altijd moeite met het plakken van grote oppervlakken stickers, zeker op zo'n bol oppervlak. (Lees: ik kan het gewoon niet.... :N )

Daarom kies ik al gauw voor spuiten, ik probeer stickers plakken te vermijden namelijk.

Hoor trouwens dat het origineel ook een witte sticker is zoals jij al aangeeft. Wel onder de blanke lak dan.
 
Mannen ik heb ook een vraagje en vergeef me alstublieft als deze vraag 1 pagina terug ook is gesteld maar ik heb een pagina of 10-20 gelezen en was toen klaar met zieken dus zodoende :)

Ik wil mijn racer een nieuw kleurtje geven en dat met een spuitbus gaan doen. Er zit al verf op de kappen alleen zittten er ook een paar stickers op die lijm hebben achtergelaten nadat ik ze eraf heb getrokken.

Wat is de beste manier om mijn kappen zelf aardig strak te maken? Het is een racer he dus het hoeft geen showfiets te zijn .... al zou dat wel stoer zijn :).

Bedankt alvast :Y
 
Zo iets ja, ALs de lak nog netjes is kun je meteen met een fijnere beginnen, en dan de basis primer. Is ze slecht schuur ik het 400 op en spuit er gelijk een vulprimer over. weer schuren maar dan fijner, dan de basis primer weer fijner schuren en dan kleur. Hierna je blanke lak. Soms sla ik stappen over soms niet ligt aan de ondergrond en de al aanwezige lak. Tussen alle stappen ontvetten.

Belangrijkste is dat je een egale laag basisprimer hebt die mooi dekt en niet ergens doorgeschuurd is. Dat geeft namelijk plekken in je kleur laag. Je kunt de bussen op kleur gebruiken die al dan niet met blank moeten af gewerkt worden.

Voordeel goede blanke lak laag je kunt wat polijsten en schuren voor een nog mooiere finish. Heb je een unikleur en geen metallic kan dit ook. Maar dan heb je al 2k spuitbussen benodigd.

Als je dit opzoekt op ons mooie www krijg geloof ik wel 100 verschillende stukken uitleg. Van de snelle jongen die met twee spuitgangen een acceptabel resultaat krijgt tot de purist die wel 6 voorlagen legt om een mirror finish te krijgen.
 
Sow Rene,

Je wou graag wat foto's van mijn motor na het monteren van de kappen. Het ziet er prachtig uit en word met de dag blijer :}

Het enige wat me opviel is dat bij een schuine hoek en juiste lichtinval nig wat oude hele ondiepe krassen ziet van de oude krasplek. Maar dat is op normale oog niet te merken en ben er blij mee in het algemeen. :t

2vwtdzs.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan