Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Mijn koplamporen zijn trouwens binnen dus met een beetje mazzel en tijd vanavond even een lampje op de boel schroeven, kan ik met de motort naar 't werk. Ze waren er gistermiddag al maar direct doen had niet echt meerwaarde aangezien, nou ja, kijk maar uit je raam :')
 
Laatst bewerkt:
Ik zit een beetje in dubio. Mijn originele remschijven hebben een 'gouden' hart.
Mijn nieuwe remschijven zijn geheel staalkleurig(?).
Wat ik erg mooi vind staan zijn die schijven waarvan het hart zwart is. Deze waren echter allemaal veel duurder dan de schijven die ik nu heb.

Nu heb ik wel eens voorbij zien komen dat mensen het hart zelf spuiten. Lijkt mij een simpele manier om aan die zwarte harten te komen. Enerzijds een simpele manier om een mooi detail toe te voegen, anderzijds misschien een te 'poser-wilde-wel-maar-had-het-geld-er-niet-voor(-over) dingetje...?

Wat zijn volgens jullie de cons en pro's?
 
Ik zit een beetje in dubio. Mijn originele remschijven hebben een 'gouden' hart.
Mijn nieuwe remschijven zijn geheel staalkleurig(?).
Wat ik erg mooi vind staan zijn die schijven waarvan het hart zwart is. Deze waren echter allemaal veel duurder dan de schijven die ik nu heb.

Nu heb ik wel eens voorbij zien komen dat mensen het hart zelf spuiten. Lijkt mij een simpele manier om aan die zwarte harten te komen. Enerzijds een simpele manier om een mooi detail toe te voegen, anderzijds misschien een te 'poser-wilde-wel-maar-had-het-geld-er-niet-voor(-over) dingetje...?

Wat zijn volgens jullie de cons en pro's?
Con: Verf weegt bijna net zoveel als water, dus je voegt wel nogal wat onafgeveerd gewicht toe.

Pro: 't ziet eruit zoals jij wilt.



Als je netjes spuit en vooral afplakt wordt het eindresultaat prima, dat ziet geen kip.
 
Laatst bewerkt:
Con: Verf weegt bijna net zoveel als water, dus je voegt wel zogal wat onafgeveerd gewicht toe.
Maar gauw met sinterblokjes een paar mm van het staal afremmen dan :P

Zeau! Klaar voor!

[~[url="http://preview.ibb.co/jQGqER/IMG_1064.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="http://preview.ibb.co/mheAER/IMG_1059.jpg"]afbeelding~][/url]

En dan heb je dit pisweer, vorige week toen hij in 30 stukken lag was het prima :')
Nice! Hmm bar-endspiegeltjes toch ook maar op m'n wishlist zetten. Zit er toch wel strak uit. :)

Tja dat weer, schiet niet echt op :N net sneeuwde het hier B|
Al zijn de vooruitzichten nu dat het wat kouder wordt maar ook droger de komende week geloof ik...
 
Ik heb deze collectors hier nog nooit voorbij zien komen.
Het is een bekend euvel bij de Bandits, de kans lijkt me klein dat iemand zo even een 'spare' op de plank heeft liggen.

Volgens mij laten de meeste mensen er een vervangend stuk tussen lassen.
 
ja ik had al verwacht dat die kans klein was want ik heb 1 paar bij een zaak zien liggen en die waren bijna net zo verroest als diegene die er nu onderzitten.

Maar aangezien ik geen kennissen heb die dat kunnen en ik dus toch al iemand zou moeten betalen om het te laten lassen, kijk ik liever naar een set nieuwe voor dan maar wat meer geld.
 
Wat mij vaak opvalt bij de vervangende bochten is dat die downpipes heel dun zijn... de B12 bochten zijn dubbelwandig dus de interne diameter zal niet anders zijn, maar 't is geen gezicht als er een paar van die pielige buisjes naar beneden lopen :') Zou ik eerder naar Pajic oid gaan om een mooie set bochten te laten vouwen denk ik. Je hebt ook wel wat full system uitlaten die er beter uitzien (en dat ook zijn, tbh) maar de kosten daarvan zijn dan wel weer even wat anders.

Balen dat je die voorbochten niet los kan krijgen maar dan gelijk aan de volledige combi vast zit, beetje aan de prijs.
 
Laatst bewerkt:
heb je toevallig enig idee wat het zou kosten bij pajic dan? Om of een complete bochtenset te laten maken of om mijn huidige te laten repareren?

Of zou het logischer zijn om gewoon ff wat foto's te maken van de huidige situatie en die te sturen naar pajic
 
Laten repareren is altijd het goedkoopste. Weet niet precies wat hij rekent, maar denk ongeveer 400 voor nieuwe voorbochten. Nieuw stukje buis op de collector is ruim onder de 100, normaal gesproken.
 
Zeau, voor wanneer Squishy weer eens onder de levenden is, mag deze wel in de OP, staat nu iets van toen het nog een project was :P


Bandit 1200 *D S B| 1998



Mods:
LED koplamp, achterlicht en knippers
WP lineaire voorvering
GSX-R 1000 K2 achterveer progressief gemonteerd met 21,5cm dogbones
Stage 2 getuned (Reiner Vater kit)
LSL Streetbar
CNC Bar-end spiegels (gewoon bamispul :+)
Viper uitlaat
Taartschep pleitte, buddyslotje onder de kont
Eigen productie kentekenhouder
Go-faster streepies op het blok en de wieltjes


Wil nog wel stalen remleidingen hebben, maar los daarvan is ie voorlopig prima zo :Y
 
Laatst bewerkt:
Zeau, voor wanneer Squishy weer eens onder de levenden is, mag deze wel in de OP :)


[~[url="http://preview.ibb.co/miDRw6/IMG_1092.jpg"]afbeelding~][/url]

Mods:
LED koplamp, achterlicht en knippers
WP lineaire voorvering
GSX-R 1000 K2 achterveer progressief gemonteerd met 21,5cm dogbones
Stage 2 getuned (Reiner Vater kit)
LSL Streetbar
CNC Bar-end spiegels (gewoon bamispul :+)
Viper uitlaat
Taartschep pleitte, buddyslotje onder de kont
Eigen productie kentekenhouder
Go-faster streepies op het blok


Wil nog wel stalen remleidingen hebben, maar los daarvan is ie voorlopig prima zo :Y
Hij staat er netjes bij hoor!
Had ik nog nooit gezien zo'n LED koplamp, dat zwarte heeft wel wat zo. al vind ik die aftermarket helder beglaasde koplampen ook altijd wel erg mooi. Ben benieuwd hoe het smoelt als hij aan staat!

Die go-faster streepjes, merk je dat vooral in pk's of in koppel? :+
Ziet serieus best leuk uit op dat zwarte blok.
Zat er gelijk aan te denken om ook zoiets aan detail op mijn blok toe te voegen, maarja grijs blok he, daar wordt ik tot nu toe niet heel creatief van...

Ik mis je handvatverwarming nog! Het wordt droog aankomende week ;)

Edit: Hoe heb je die streepjes eigenlijk gedaan? Gewoon witte lak?
 
Laatst bewerkt:
mNV9RiLO.jpg
Vrijdag ook maar even de Bandit van stal gehaald even heerlijk stukje gereden. Helaas komt er nu weer vorst aan.
 
Laatst bewerkt:
Hij staat er netjes bij hoor!
Had ik nog nooit gezien zo'n LED koplamp, dat zwarte heeft wel wat zo. al vind ik die aftermarket helder beglaasde koplampen ook altijd wel erg mooi. Ben benieuwd hoe het smoelt als hij aan staat!
Best geinig, de twee halve cirkels zijn DRL's, dus vet modern en zo :P



Niet op de foto te zetten, in ieder geval niet met m'n telefoon. Ze zijn knap fel, lekker opvallend :) Lichtbeeld van de projectors kan beter tbh. De gewone lichtbundel is best een klein hokje, en grootlicht vult grappig genoeg eronder bij. Dat wordt in het donker dus permanent met grootlicht rijden. Het is bijna alsof ze de projectors verkeerdom bedraad hebben... Hoe dan ook, de lampen zelf zijn helemaal niet duur. Ik heb ook een gewone heldere koplamp liggen met halogeenreflector, die kostte 60 euro of zo, de LED koplamp was 55. De heldere koplamp had ik nodig voor de behuizing... maar daarna kun je zonder gezeik elke 7" lamp erin schroeven eigenlijk.
Die go-faster streepjes, merk je dat vooral in pk's of in koppel? :+
Ziet serieus best leuk uit op dat zwarte blok.
Zat er gelijk aan te denken om ook zoiets aan detail op mijn blok toe te voegen, maarja grijs blok he, daar wordt ik tot nu toe niet heel creatief van...

Ik mis je handvatverwarming nog! Het wordt droog aankomende week ;)

Edit: Hoe heb je die streepjes eigenlijk gedaan? Gewoon witte lak?
Nee, schuren en polijsten :P

Handvatverwarming zit er ook nog niet op, ik wacht nog op het een en ander aan stekkertjes om de boel gelijk goed te bedraden :)
 
Laatst bewerkt:
Best geinig, de twee halve cirkels zijn DRL's, dus vet modern en zo :P

[~[url="http://preview.ibb.co/mS8gUR/IMG_1099.jpg"]afbeelding~][/url]

Niet op de foto te zetten, in ieder geval niet met m'n telefoon. Ze zijn knap fel, lekker opvallend :) Lichtbeeld van de projectors kan beter tbh. De gewone lichtbundel is best een klein hokje, en grootlicht vult grappig genoeg eronder bij. Dat wordt in het donker dus permanent met grootlicht rijden. Het is bijna alsof ze de projectors verkeerdom bedraad hebben... Hoe dan ook, de lampen zelf zijn helemaal niet duur. Ik heb ook een gewone heldere koplamp liggen met halogeenreflector, die kostte 60 euro of zo, de LED koplamp was 55. De heldere koplamp had ik nodig voor de behuizing... maar daarna kun je zonder gezeik elke 7" lamp erin schroeven eigenlijk.
Ziet er zeker wel hip uit zo ja!

Nee, schuren en polijsten :P
Ah ja, het leek op de foto wit, maar het is dus gewoon supershiny! 8-)

Aangezien de zon weer eens wat meer om de hoek komt kijken heb ik de nieuwe remschijven eens even in het daglicht bekeken. Het hart van de schijven heeft al een andere kleur/oppervlaktebewerking dan het remgedeelte. Ik was vooral bang dat het twee metaalkleurige hompen zouden worden. Dat is dus niet zo, de harten zijn donkergrijs en brengt dus net even wat contrast er in. Ga ik dus niet spuiten. (Wat een gezever, waar maak je je druk om, zie je straks helemaal niets meer van als je aan het rijden bent, inderdaad.. _O- )

Nu vraag ik me alleen af: Als ik 'm op de bok zet, leunt hij op zijn voorwiel. Komt het voorwiel los als ik iets onder de bok leg zodat hij wat hoger komt of moet ik de achterkant nog wat verzwaren? (Je zou zeggen: Probeer het even. Maar zit nu op mijn werk en heb geen geduld ;) )
 
Laatst bewerkt:
Hoe hoger je de bok maakt, des te verder leunt ie voorover. Totdat ie van de bok dondert, dan valt ie vanzelf op z'n kant en is je voorwiel omhoog.

Kunt ook een krat bier achterop zetten.
 
Nu vraag ik me alleen af: Als ik 'm op de bok zet, leunt hij op zijn voorwiel. Komt het voorwiel los als ik iets onder de bok leg zodat hij wat hoger komt of moet ik de achterkant nog wat verzwaren? (Je zou zeggen: Probeer het even. Maar zit nu op mijn werk en heb geen geduld ;) )
Zwaartekracht doet niet zoveel uit op een blokje hout, dus dan komt alleen je achterwiel hoger ;)

Even en flink gewicht achterop (en vastzetten, je wilt niet dat het er af valt) of een spanband naar het dak of soortgelijks als je dat hebt.
Ik heb ook wel eens een krik met een blok hout onder de uitlaatbochten gezet, maar wel in combi met een gewicht achterop.
 
Hoe hoger je de bok maakt, des te verder leunt ie voorover. Totdat ie van de bok dondert, dan valt ie vanzelf op z'n kant en is je voorwiel omhoog.

Kunt ook een krat bier achterop zetten.
Het wordt optie twee denk ik :Y
Zwaartekracht doet niet zoveel uit op een blokje hout, dus dan komt alleen je achterwiel hoger ;)

Even en flink gewicht achterop (en vastzetten, je wilt niet dat het er af valt) of een spanband naar het dak of soortgelijks als je dat hebt.
Ik heb ook wel eens een krik met een blok hout onder de uitlaatbochten gezet, maar wel in combi met een gewicht achterop.
Klinkt allemaal wel weer zo logisch dat als ik er aan had begonnen ik er waarschijnlijk wel uit had gekomen...
Alleen dat is het probleem.. Het zonnetje schijnt, en ik zit op m'n werk B|
Dus bij gebrek aan het echte klussen, dan er maar over lullen :')
 
Zeau, voor wanneer Squishy weer eens onder de levenden is, mag deze wel in de OP :)


[~[url="http://preview.ibb.co/miDRw6/IMG_1092.jpg"]afbeelding~][/url]

Mods:
LED koplamp, achterlicht en knippers
WP lineaire voorvering
GSX-R 1000 K2 achterveer progressief gemonteerd met 21,5cm dogbones
Stage 2 getuned (Reiner Vater kit)
LSL Streetbar
CNC Bar-end spiegels (gewoon bamispul :+)
Viper uitlaat
Taartschep pleitte, buddyslotje onder de kont
Eigen productie kentekenhouder
Go-faster streepies op het blok


Wil nog wel stalen remleidingen hebben, maar los daarvan is ie voorlopig prima zo :Y
Mooi hoor, leuke koplamp ook, zou er bijna mijn kuipje voor wegdoen :+

blok ziet er inderdaad snel uit met gepolijste koelribben, net een gsx1400.
 
Terug
Bovenaan Onderaan