Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoe dan! en tis toch niet dat je twee linker handen hebt..😱
Geen idee, ga er dinsdag weer ff naar kijken. Hij is getest met een originele air intake, dus zou dat gewoon goed moeten zijn, bij mij werkt die niet echt mee. Gooi alles ff los en dan maar even diverse opties bekijken vwb manieren van monteren. We gaan het zien...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het al 2x eerder gedaan. Wat een drama. De laatste keer heb wat vaseline op de inlaatspruitstukkem gedaan. Dat heeft niet geholpen.
 
Blade is bij ons uiteindelijk gedemonteerd en in onderdelen verkocht ipv al rijdend in 1 stuk. Wilde er geen kosten meer in steken die ik er met de verkoop niet meer uit zou halen.
 
Ik ben nu bezig met een paar balken en een krik. Ik heb er een foto van gemaakt, maar weer niet hoe ik die met mijn telefoon kan bijvoegen.
 
Mijn SC28 loopt op 2 cilinders. Hij heeft 10 maanden stil gestaan. Ik verwacht dat vervuilde carburateurs de oorzaak is. Ik wil ze er alle vier tegelijk af trekken. Maar ze zitten zoals gewoonlijk muurvast.

Weten jullie een handige truc om de 4 carbs er in 1 keer af te halen?

Op 2 cilinders verdenk ik eerder een defecte bobine, deze sturen per bobine 2 cilinders aan.

(1 bobine stuurt cilinder 1 en 4 aan en de andere 2 en 3.)

heb je al gechecked of je wel een vonk hebt op alle 4 de cilinders?
 
Op 2 cilinders verdenk ik eerder een defecte bobine, deze sturen per bobine 2 cilinders aan.

(1 bobine stuurt cilinder 1 en 4 aan en de andere 2 en 3.)

heb je al gechecked of je wel een vonk hebt op alle 4 de cilinders?
Nee, ik heb nog niet naar de bobines gekeken. Hij starte wel op 4 cilinders, viel toen terug naar 3 en toen ik gas ging geven naar 2.
Lijkt op het effect van een lege benzine tank. Als het de carburateurs niet zijn, dan zou het ook het benzine filter of de brandstofpomp kunnen zijn.
Maar ik sluit de bobines ook niet uit.
Dank voor het meedenken :t
 
Om het verhaal compleet te maken:
Alle 4 uitlaatbochten waren warm.

Toen hij op 2 cilinders liep, klonk hij als een Harley.
Ik denk dat hij onregelmatig liep als een V-twin, of in mijn geval een staande twin met verdraaide kruktappen.
Maar dat is op het gehoor, durf ik geen conclusies uit te trekken.

Ik heb het benzinefilter de afgelopen 12 jaar niet vervangen. De benzine die ik er in giet ziet er altijd schoon uit, maar misschien is het toch een goed idee om het benzine filter eens te vervangen. Ik kan er nu goed bij.

Weten jullie hoe je de brandstofpomp kunt controleren?
Op mijn SC57 hoor ik altijd even gezoem als ik hem op contact zet. Op mijn SC28 hoor ik niks.
 
Om het verhaal compleet te maken:
Alle 4 uitlaatbochten waren warm.

Toen hij op 2 cilinders liep, klonk hij als een Harley.
Ik denk dat hij onregelmatig liep als een V-twin, of in mijn geval een staande twin met verdraaide kruktappen.
Maar dat is op het gehoor, durf ik geen conclusies uit te trekken.

Ik heb het benzinefilter de afgelopen 12 jaar niet vervangen. De benzine die ik er in giet ziet er altijd schoon uit, maar misschien is het toch een goed idee om het benzine filter eens te vervangen. Ik kan er nu goed bij.

Weten jullie hoe je de brandstofpomp kunt controleren?
Op mijn SC57 hoor ik altijd even gezoem als ik hem op contact zet. Op mijn SC28 hoor ik niks.


Die nieuwere heeft injectie? ,
Carbs aftappen, contact aan, aan pomp voelen op ie tikkert, als de vlotterkamers vol zijn stopt de pomp.
Bij een sc28 is het soms slecht te horen, vandaar het voelen.
 
Die nieuwere heeft injectie? ,
Carbs aftappen, contact aan, aan pomp voelen op ie tikkert, als de vlotterkamers vol zijn stopt de pomp.
Bij een sc28 is het soms slecht te horen, vandaar het voelen.
Ja, SC57 heeft injectie.

Okay, voelen of hij tikt. Ik denk dat ik hem dus ook kan testen zonder carburateurs. Dan zou hij moeten blijven tikken. Ik kan er nu lekker bij ;)
Misschien zelfs zonder tank. Minder gevaarlijk zonder benzine.
 
Zonder tank en carburateurs tikt de brandstofpomp helemaal niet als ik de motor op contact zet.
En aangezien er geen elektrische verklikkers zijn of ik wel of geen tank of carburateurs gemonteerd heb, lijkt de brandstofpomp overleden.
Ik was toch al begonnen om de carburateurs schoon te maken. Dat maak ik eerst af. Daarna nieuwe contactpuntjes en benzine filter.
 
Laatst bewerkt:
UUUHM zit de vacuümslang wel aangesloten?
Die is bij mij ook al eens los gekomen en dan krijgt hij dus ook geen benzine.
 
Als ik me niet vergis doet de brandstofpomp bij de oudere blades het alleen als de motor ook loopt.

Bij de modernere fietsen met injectie gaat de pomp altijd even lopen om te "primen" zodat de rail waar de injectoren op zitten op druk staat.

Bij de cbr600f van mijn vrouw functioneerde de pomp ook niet meer naar behoren, gevolg was dat de motor gewoon kon starten maar na een tijdje beroerd liep en afsloeg. Als je de motor dan even liet staan kon je hem gewoon weer starten.

In dit geval waren de contacten vuil en het demonteren en schoonmaken was voldoende.
In het werkplaatshandboek stond hoe je de aansturing van de pomp kan checken en ik vermoed dat dat in het werkplaatshandboek van de fireblade dit ook wel omschreven staat.
 
Als ik me niet vergis doet de brandstofpomp bij de oudere blades het alleen als de motor ook loopt.

Bij de modernere fietsen met injectie gaat de pomp altijd even lopen om te "primen" zodat de rail waar de injectoren op zitten op druk staat.

Bij de cbr600f van mijn vrouw functioneerde de pomp ook niet meer naar behoren, gevolg was dat de motor gewoon kon starten maar na een tijdje beroerd liep en afsloeg. Als je de motor dan even liet staan kon je hem gewoon weer starten.

In dit geval waren de contacten vuil en het demonteren en schoonmaken was voldoende.
In het werkplaatshandboek stond hoe je de aansturing van de pomp kan checken en ik vermoed dat dat in het werkplaatshandboek van de fireblade dit ook wel omschreven staat.

Volgens mij niet, maar zeker weten doe ik dat niet meer,(hoe krijgt ie anders de carburateurs vol als die afgetapt zijn)
wel kun je het dekseltje eraf halen dan is snel genoeg te zien of de contacten ingebrand zijn.
 
UUUHM zit de vacuümslang wel aangesloten?
Die is bij mij ook al eens los gekomen en dan krijgt hij dus ook geen benzine.
De mijne heeft geen vacuüm gestuurde brandstofkraan, maar alleen on-off-res.
Toch bedankt voor de tip! Het was wel een mogelijke oorzaak van mijn probleempje.
 
Volgens mij niet, maar zeker weten doe ik dat niet meer,(hoe krijgt ie anders de carburateurs vol als die afgetapt zijn)
wel kun je het dekseltje eraf halen dan is snel genoeg te zien of de contacten ingebrand zijn.

Gewoon, even lang doorstarten tot er genoeg brandstof in de vlotterbakken zit ;)

Ik weet het overigens ook niet 100% zeker hoor, maar weet wel dat het bij de cbr600 (1995) van mijn vrouw ook zo zat, ik kon toen de pomp ook gewoon loskoppelen en de 2 slangen met een stukje pijp doorverbinden en dan liep de motor verder goed, alleen als er meer brandstof nodig was ging dat uiteraard niet.

Hoe dan ook staat in het WPHB vast wel hoe de pomp en de aansturing ervan te controleren.
 
De mijne heeft geen vacuüm gestuurde brandstofkraan, maar alleen on-off-res.
Toch bedankt voor de tip! Het was wel een mogelijke oorzaak van mijn probleempje.

Heb je een andere brandstofkraan dan standaard erop?

In het werkplaatshandboek zie ik namelijk dat de brandstofkraan wel degelijk een vacuümgestuurde kraan is.
 
Volgens mij niet, maar zeker weten doe ik dat niet meer,(hoe krijgt ie anders de carburateurs vol als die afgetapt zijn)
wel kun je het dekseltje eraf halen dan is snel genoeg te zien of de contacten ingebrand zijn.
Jullie beschrijven precies mijn twijfel :Y :$
Maar inderdaad: even kijken kan geen kwaad.
Tussenstand carburateurs: uit de sproeiers van carb2 kwam wat vuil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan