Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

@Bas zit je nou de buurt wakker te bléren met die pijp?
Ik heb 'm nog niet gehoord ;)
Tja, 180 euries - dan ga ik wel even kijken of ik wat kan vinden in die bende. En als de oude kabelboom er toch uit moet... :-)
Een naked Z :o
180 Euri's voor een kabelboom? Ik vind het persoonlijk aardig aan de prijs voor een paar stukkies koperkabel en een paar stekkertjes. Ik weet niet wat jouw uurloon is Marcel, maar voor 180 Euri's kan ik best lang zelf proberen het defect in de kabel te vinden en te repareren met een stuk kabel uit de oude doos, een beetje soldeertin en twee stukkies krimpkous. .

en eh . . . mooi kaal is niet lelijk })
 
Laatst bewerkt:
Ooh jongens wat ben ìk toe aan lekker, warm, droog (motor)weer.
Ondanks dat ik doorrijder ben, ben ik nu al helemaal klaar met die t*ringwinter..
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het linkje bewaard, Marcel :t Dank

En de winter moet nog komen Roger, volgende week lekker -6 en daarna...? Het heeft wel eens gesneeuwd begin maart. Omdat we al zoveel rukweer gehad hebben en toen wat lekkerder dacht je misschien 'hey lekker uit wintermodus', maar net als de natuur ben je dan dus de pineut _O-
 
Laatst bewerkt:
~
@Bas zit je nou de buurt wakker te bléren met die pijp?

Hahahaha! Het was denk ik rond half negen. Dus misschien allen wat kindjes, al sliep de mijne gewoon door. Deze pijp is echt wel iets stiller dan de vorige, dus ik denk dat de buurt er zelfs wel blij mee is. @Roger: als jij m had gehoord terwijl ik hier in de wijk ff reed... Dan was ik nu zeker doof en hier in de buurt zou nergens meer glas in de ramen zitten! *D
 
En de winter moet nog komen Roger, volgende week lekker -6 en daarna...
Dank voor deze opbeurende woorden. Precies wat ik nodig had. -O-
 
Even wat plaatjes...
full
 
Mooi hoor! Leuk piepke ook.
Kontje ook mooi zo met het Z1 achterlicht. :t
De platte stand van de klokken en de lamporen op de kop moet ik wel nog steeds aan wennen.
't Ziet er wel sportief uit met die lage koplamp.

Een stuur zoals dat van jou heb ik nog steeds niet gevonden . . .
Wel iets wat er redelijk op lijkt, maar dat van jou is iets rechter. De stuurhelften knikken iets minder naar binnen.
Als je 'm nog ergens tegenkomt even aan me denken hè.

Misschien ga ik toch een keer iets proberen met iets meer doorgestoken vorkpoten en clipons boven de kroonplaat net zoals op mijn SV. Die kun je in elke stand verdraaien die je wilt en het zit wat lager dan wat ik nu heb.

Maar 't is toch voorlopig toch nog geen weer... ;(
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Roger!
Als ik er zo'n stuur zie, zal ik zeker aan je denken!
De motor loopt wel, start wat moeilijk met dit koude weer en blijft wat (flink) hangen na wat gas gegeven te hebben...
Dit duidt volgens mij op een te arm mengsel, al is het benzine niveau in de vlotter kamers hoger dan eerst. En dus rijker... Hmmmm... Iemand suggesties?
Kan dit allemaal komen door de andere uitlaat??
 
Jezus wat een spiegels zitten er op jouw motorblok
Blijft ie niet hangen omdat ie te rijk staat?
En het is koud buiten, dat heeft ook effect op carbs

De fout in electra is trouwens gevonden, zat em in het stuk waar de kabelboom aangesloten moet worden aan de twee stuurschakelaars, die connectors zijn nogal wiebes. Was al een keer eerder gedaan blijkbaar, met zo'n knijptang en connectors maar die zijn dus klaar. Heb nu gesoldeerd/connectors vetvrij gemaakt... en nu werkt ie wel wat beter.

Maar de kabelboom is behoorlijk broos. Je kan gewoon stukjes eruit trekken...

dus uiteindelijk een geheel nieuwe is geen overbodige luxe... 8-)
 
Absoluut *O*
full


Dacht wel tjeempie wat een prijs voor een tank, maar na wat zoeken ben je wel flink de sjaak als je z1r tank rot is :/
 
Als ik het goed heb O-) ; heeft de z650 een kleinere offset tussen balhoofdpen en vorkpoten waardoor er een kortere naloop ontstaat en de motor "scherper" stuurt.

Ben er ooit eens mee bezig geweest maar kon geen geschikte (lees goedkope ;) ) komplete T-stuk met kroonplaat vinden.
Deze tip kreeg ik nog voor ik van MF afwist, sterker nog vóór ik überhaubt een kompjoeter had.
 
Als ik het goed heb O-) ; heeft de z650 een kleinere offset tussen balhoofdpen en vorkpoten waardoor er een kortere naloop ontstaat en de motor "scherper" stuurt.

Ben er ooit eens mee bezig geweest maar kon geen geschikte (lees goedkope ;) ) komplete T-stuk met kroonplaat vinden.
Deze tip kreeg ik nog voor ik van MF afwist, sterker nog vóór ik überhaubt een kompjoeter had.


Helaas niet helemaal waar wat je schrijft :N
"Offset" van de Z650 is gelijk aan die van de Z900-A4/5 en Z1000-A1/A2.
Alleen de Z1, Z1-A en Z1-B hadden een grotere offset. Vandaar dat ook die "bekertjes" onder de lamphaken/oren die overal als replica kan kopen niet passen, die passen alleen op de oude modellen.

Offset van de Z650, Z900 en Z1000 zijn ca. 45mm (zojuist gemeten bij onze brommers), van de oude modellen is het, volgens mij ca.60mm.

Maar goed dat we het er nu over hebben hier, heb vorig jaar bij Lenden in Duitsland een NOS T-stuk gekocht met stuurslot opname en wilde deze één dezer dagen in gaan bouwen :P

Gaat dus niet passen :( , is van een oud type zie ik nu B|
 
Laatst bewerkt:
Nu begin ik toch te twijfelen :?

Ik heb nu bij mijn Z900, die eigenlijk ooit een Z1000 was een offset van ca. 45mm.
Kan zijn dat men het ooit veranderd heeft want het NOS T-stuk dat ik gekocht heb zat in een verpakking met het originele onderdeelnummer voor de Z900 maar meet ca. 60mm.

Moet ik toch Ton "Turbo" maar eens bellen en vragen of hij weet hoe of wat........
 
Het was mij verteld door iemand met veel ervaring met zed's, het verbaasde mij (toen) al dat de poten van een 650 gelijke dikte hadden als die van een z900/1000 :?

Maar goed ,ik heb het zelf niet uit geprobeerd.

Ik heb zelf (van origiene) een 900, zal morgen ook eens meten.
 
Laatst bewerkt:
Het was mij verteld door iemand met veel ervaring met zed's, het verbaasde mij (toen) al dat de poten van een 650 gelijke dikte hadden als die van een z900/1000 :?

Maar goed ,ik heb het zelf niet uit geprobeerd.

Ik heb zelf (van origiene) een 900, zal morgen ook eens meten.

Dat van die vorkpoten was redelijk normaal destijds bij veel merken 8-)
Wist je dat een CBX1000 dezelfde (dunne) vorkpoten heeft als van een CB750; helemaal een groot verschil qua vermogen, en was goed te merken ook :X
 
De vorkpoten van de Z650 zijn toch wat korter dan die van de Z900/Z1000? (correct me if I'm wrong)
Als dat zo is heb je daardoor een steilere balhoofdhoek, minder naloop. Hierdoor ook meer gewicht (van motor en bestuurder) op het voorwiel dat direct merkbaar is in een strakker stuurgedrag. Mijn voorpoten zijn nu doorgestoken tot ze niet verder konden Tot tegen het stuur aan, ik schat zo'n 15 mm, en de achterkant staat door langere schokkers wat hoger, maar meer is zeker mogelijk. Als ik geen 'recht M-stuur' kan vinden wil ik iets met clipons boven de kroonplaat gaan proberen. De Fehling clipons hebben 35 mm hoge clampen, dus zou best wel eens een leuke doorsteek en verbetering van geometrie kunnen opleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan