Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe bar ends gemonteerd.. gaat toch een stukje makkelijke door de poort.
[afbeelding]

Helaas de spiegels nog niet kunnen monteren (verkeerde schroefdraad besteld, dom)
De NC heeft toch M10, Rechtse draad?
Deze bar-ends zien er niet uit als de flat-caps die je eerder hebt gelinkt:
Heb je een nieuw linkje? Ik vind ze er namelijk wel erg goed uit zien :D
 
Laatst bewerkt:
Deze bar-ends zien er niet uit als de flat-caps die je eerder hebt gelinkt:Heb je een nieuw linkje? Ik vind ze er namelijk wel erg goed uit zien :D

Als je even op google zoekt naar Rizoma MA516A dan moet hij tevoorschijn komen.
Ik heb ze bij de lokale motorzaak vandaan voor 30 euro. Wel prijzig maar ze passen direct op je huidige stuur zonder aanpassing. Er zit zo'n half maantje bijgeleverd + een afstandsbusje voor de kant van de gashendel.

Linkje:
Rizoma MA516A Stuurgewichten Aluminium
 
gister de NC750X op de bank gehad met de nieuwe LeoVince katvervanger, K&N filter en ECU flash.

tot nu toe: over de hele linie sterker qua koppel met een Nm of 3, 3.7 pk op top erbij, en de toeren lopen gewoon knap door.
Nergens een dip of iets gecreëerd wat nadelig is ten opzichte van standaard.
Staat nu wel wat te arm, dus de ECU gaat nog even terug om de ontsteking nog wat aan te passen en de brandstof mapping wat rijker te zetten. Dan hopelijk volgende week weer testen. Met wat meer brandstof erbij zou die volgens de theorie nog wat extra vermogen moeten leveren. Maar dat gaan we dus weer testen *O*
 
Als je even op google zoekt naar Rizoma MA516A dan moet hij tevoorschijn komen.
Ik heb ze bij de lokale motorzaak vandaan voor 30 euro. Wel prijzig maar ze passen direct op je huidige stuur zonder aanpassing. Er zit zo'n half maantje bijgeleverd + een afstandsbusje voor de kant van de gashendel.

Linkje:
Rizoma MA516A Stuurgewichten Aluminium

Bar-ends zitten er niet voor niets op. Ze zijn er niet voor om de gaten van het stuur af te dichten. Ze hebben een stabiliserende werking. Wanneer ze licht zijn (kan gauw met aluminium) kan het stuur gaan trillen tijdens het rijden,
Het formaat doet er weinig toe maar het gewicht dus wel.
 
Als jij afhankelijk bent van je bar-ends voor de stabiliteit is er iets niet goed met de balancering van je gehele motorfiets hoor! Of je die gewichten er nu wel of niet op hebt moet geen bal uitmaken; aan allebei de kanten -(ik noem maar wat) 30 gram er af, maakt in het midden geen verschil, is het wel?
 
Een motor(blok) is nooit trillingsvrij en die bar-ends hebben daar een functie. Ze moeten die trillingen dempen.
Als het alleen maar is voor het afdoppen van de gaten, waren kunststof doppen veel goedkoper geweest.
 
Genoeg motoren gereden zonder bar-ends, altijd met losse handen kunnen rijden. Ik ben het niet met je stelling eens dus. Maar goed, er zijn belangrijker dingen in het leven
 
@Pretpiloot: Bazzaz heeft ook een fuel controller voor de NC700 en 750. Was aan het denken om zo'n dingetje aan te schaffen, maar voor een niet merkbare pk winst is het wel te veel geld.
Had ik toch maar een Versys of MT07 Tracer gehaald en wat opgevoerd :')
 
Genoeg motoren gereden zonder bar-ends, altijd met losse handen kunnen rijden. Ik ben het niet met je stelling eens dus. Maar goed, er zijn belangrijker dingen in het leven
Het is ook geen stelling is het gewoon een vaststaand feit dat er altijd trillingen van een motorblok zijn. Hoe heftig deze trillingen zijn is per merk, model en zelfs per specifiek exemplaar verschillend. Die bar-ends moet die trillingen dempen zodat jij ze niet (hinderlijk) voelt.

http://motorcycle-central.com/what-do-motorcycle-bar-ends-do/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trillingdempers

Het heeft dus niets te maken met het wel of niet met losse handen kunnen rijden.
 
Weet er iemand waar ik het werkplaatshandboek / gebruikshandleiding van de NC750X uit 2017 kan krijgen? Ik heb al op internet gezocht maar niks gevonden. Morgen ga ik even de zaak bellen waar ik hem gekocht heb en kijken of hun er aan kunnen komen. Lijkt me toch wel heel erg handig om te hebben.
 
Het is ook geen stelling is het gewoon een vaststaand feit dat er altijd trillingen van een motorblok zijn. Hoe heftig deze trillingen zijn is per merk, model en zelfs per specifiek exemplaar verschillend. Die bar-ends moet die trillingen dempen zodat jij ze niet (hinderlijk) voelt.

http://motorcycle-central.com/what-do-motorcycle-bar-ends-do/
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trillingdempers

Het heeft dus niets te maken met het wel of niet met losse handen kunnen rijden.

inderdaad, en je spiegels trillen wat minder met bar-ends
 
De gebruikershandleiding en werkplaatshandboek zijn 2 verschillende dingen.
De eerste zou uiteraard bij de motor moeten zitten en kan je dus via je dealer krijgen/kopen.
De tweede is zo ver ik weet normaal gesproken als origneel Honda niet los te koop. Vaak kan je via fora's wel een link vinden om deze te downloaden. 2016 en 2017 model is gelijk. Je zou eventueel met een werkplaatshandboek van het 2015 model ook nog ver komen.
 
Vandaag voor het eerst gereden met de "niet bar ends". Geen trillingen te merken tot nu toe.
 
daar ben ik weer:)

Even een vraagje, weet iemand hoeveel km ongeveer balhoofdlagers en voorvork keringen meegaan. Model 2015
 
Tot ze versleten zijn....................

Maar dat is slecht te zeggen, het is net of je wel of geen steenslag of andere ongerechtigheden op je vorkpoten krijgt en hoe je die onderhoudt.

En vwb de lagers; eigenlijk hetzelfde verhaal, raad er maar naar. Bij mijn Goldwing zijn ze vanwege de zware belasting eerder versleten dan bij deze relatief lichte machines. Elke keer controleren en evt natrekken of opnieuw smeren, wat een mooi klusje is. Zolang er geen speling voelbaar is niks aan doen.
 
@Pretpiloot: Bazzaz heeft ook een fuel controller voor de NC700 en 750. Was aan het denken om zo'n dingetje aan te schaffen, maar voor een niet merkbare pk winst is het wel te veel geld.
Had ik toch maar een Versys of MT07 Tracer gehaald en wat opgevoerd :')

Ja klopt maar dan heb je weer een extra kastje en bedrading die je weg moet werken, en nog steeds geen hogere toerenlimiet ;) opzich is de investering niet eens zo slecht, want ik heb nu in feite een 2018 spec draaiend blok. Die motor is al ruim €1200 duurder dan de mijne was ;)
 
daar ben ik weer:)

Even een vraagje, weet iemand hoeveel km ongeveer balhoofdlagers en voorvork keringen meegaan. Model 2015

tot zo teveel speling krijgen en je het niet meer gesteld krijgt.

heb met me fazer bijna een ton gereden en nog nooit het balhoofdlager vervangen is ook nooit nodig geweest.
 
Ja klopt maar dan heb je weer een extra kastje en bedrading die je weg moet werken, en nog steeds geen hogere toerenlimiet ;) opzich is de investering niet eens zo slecht, want ik heb nu in feite een 2018 spec draaiend blok. Die motor is al ruim €1200 duurder dan de mijne was ;)

Wat kostte die hele tune nou eigenlijk?
En wat heb je allemaal precies moeten veranderen
Uitlaat, luchtfilter, ECU?
 
Tot nu toe de uitlaat, luchtfilter en ECU idd. Luchtfilter (€76) verdient zichzelf terug dus tel ik niet mee.

Uitlaat had ik sowieso wel gedaan, de Leovince decat pijp was €252, uitlaatbochtje zelf gemaakt en had nog een RVS potje liggen voor €25.
ECU flash inclusief afstellen op de testbank komt ongeveer op €400-450
 
@ pretpiloot, dat valt nog best mee.. ga ik misschien ook wel doen over een aantal maanden.

Trouwens, ik heb geïnformeerd voor een gebruikshandleiding van de Honda NC750X uit 2016/2017.
Zelfs Honda Nederland kan alleen maar de handleiding leveren van het 2016 DCT model.. verder niks.
 
daar ben ik weer:)

Even een vraagje, weet iemand hoeveel km ongeveer balhoofdlagers en voorvork keringen meegaan. Model 2015
Globaal ergens tussen de 25.000 en 50.000 km is de richtlijn.
Er zijn er ook genoeg die veel meer kilometers met een balhoofdlager rijden. Je merkt aan het sturen wanneer het lager aan vervanging toe.

Als je motor altijd met een hogedrukreiniger schoon maakt en je behandeld je balhoofd ook goed met de reiniger, kan het maar zo met een paar duizend kilometer gedaan zijn (eigen ervaring).

Keringen geldt hetzelfde verhaal. Ze zijn goed zolang ze niet lekken. Ik heb vorig jaar mijn beide keringen lek gereden op een onverhard pad. Veel opspattend gruis en daarvan was helaas wat tussen de keringen gekropen.
 
Voor de geïnteresseerden, er staat op MP een professioneel opnieuw verbreed met leer bekleed zadel
voor een nc700/750 s. Met breedte dwars stiksels.
Vraag prijs 150 uuro. Geen geld. Slaat uw slag.
 
Honda nederland heeft mij een handleiding gestuurd van een 2016 DCT model. Maar er staat ook zat informatie in die te gebruiken is voor het non DCT model.

Mocht iemand de handleiding willen hebben van de NC750X (DCT) 2016 > , Stuur even een DM.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan