Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je een andere brandstofkraan dan standaard erop?

In het werkplaatshandboek zie ik namelijk dat de brandstofkraan wel degelijk een vacuümgestuurde kraan is.

Ja die had ik er dus ook maar even bij gepakt. Je hebt toch en sc28 ik ook en die heeft als je er op zit aan de linkerkant een dun slangetje aan het blok zitten die naar de benzinekraan loopt.
volgens mij is het fuel off het vacuüm die er dan voor zorgt dat er benzine in je pomp komt.
en op on zou die altijd dan benzine moeten krijgen
 
Jullie beschrijven precies mijn twijfel :Y :$
Maar inderdaad: even kijken kan geen kwaad.
Tussenstand carburateurs: uit de sproeiers van carb2 kwam wat vuil.


Toen ik, een aantal jaar geleden, de contactpunten verving begon de pomp gelijk te draaien tot de vlotterbakjes vol waren. (Uiteraard na aanzetten contact)
Toen stopte de pomp, als de motor loopt en je pakt de pomp beet voel je af en toe een "plopje", bij het stijgen van het toerental zullen de "plopjes" wat sneller gaan.
 
Constructie om de carburateurs er af te trekken
full
 
Sorry, de foto is een kwart slag gedraaid.
Je moet even uitkijken dat je het spanbandje niet om het choke ijzer doet.
Het lijkt een boel geweld zo met een krik, maar dat valt reuze mee.
Het probleem is dat je met blote handen de motor omver trekt als je kracht zet.
Op deze manier steunt de kracht weer af op het frame en komen de carburateurs er rustig af.
 
Bij carburateur 1 kwam ook vuil uit de sproeiers, net als bij carb 2. Vuil is een groot woord, het zijn stofjes. Het lijken papiervezeltjes.
Ik begrijp niet waar die meuk vandaan komt.
Toen ik vooraf de sproeiers tegen het licht hield zaten ze niet verstopt. Ik had verwacht dat er taai slijm in zou zitten van ingedroogde benzine. Dat lag wel op de bodem van alle 4 vlotterkamers. Ook dat klinkt veel en erg, maar het is niet meer dan een klein vlekje die ik zo weg kon vegen.
 
Al die jaren dat ik een SC28 reed nooit problemen gehad. Zelfs een toertocht van 1500 km gereden waarna er 2 liter olie in moest. Wel geschrokken van het verbruik maar geen problemen.
Nou ja.... toertocht? Leek wel 3 circuitdagen achter elkaar. Vandaar het verbruik.

Met de SC50 ook nooit problemen tot nog toe.
Dik 120k km gereden en denk er nu over een onderhoudsbeurtje uit te laten voeren. Kleppen stellen en NAKS vervangen. Verder niets nodig.
Ter info, van de zomer wel olie ververst met nieuw filter. Dus dat ik nou niets doe......
 
Al die jaren dat ik een SC28 reed nooit problemen gehad. Zelfs een toertocht van 1500 km gereden waarna er 2 liter olie in moest. Wel geschrokken van het verbruik maar geen problemen.
Nou ja.... toertocht? Leek wel 3 circuitdagen achter elkaar. Vandaar het verbruik.

Met de SC50 ook nooit problemen tot nog toe.
Dik 120k km gereden en denk er nu over een onderhoudsbeurtje uit te laten voeren. Kleppen stellen en NAKS vervangen. Verder niets nodig.
Ter info, van de zomer wel olie ververst met nieuw filter. Dus dat ik nou niets doe......
Kewl, ik ga mijne echt nooit meer weg doen :t :]
Heb er wel eentje bij, 990 superduke van 2009 opgehaald. Firestorm is weer verkocht...
Lekker voor de toerritjes :+
 
Laatst bewerkt:
Kewl, ik ga mijne echt nooit meer weg doen :t :]
Heb er wel eentje bij, 990 superduke van 2009 opgehaald. Firestorm is weer verkocht...
Lekker voor de toerritjes :+

Gebruik de SC50 voor circuit (lesgeven en zelf rijden), voor toerritten (minimaal 1000 km per weekend) maar ook voor ritjes tussendoor (minimaal 100 km). En natuurlijk voor de M&G :Y
Heb geen andere, wil geen andere en moet geen andere. (Alhoewel.... een S1000RR kan ik ook wel bekoren) Voorlopig bevalt de SC50 mij uitermate goed, kan het er best op vinden kwa zit, (uit)houding en comfort, dus hoef er geen tweede bij. Zonde van de investering en onderhoudskosten.

Maar ieder zijn meug toch?

Vuurmesje vraagt zich wel af waarom jij er een tweede bij wil hebben en waarom de Firestorm niet beviel en de Duke wel.
 
Goedemiddag, Ik zal mij eens even voorstellen.

Ik ben niels en sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een iets rammelige CBR900RR FireBlade uit 2001. Hiervoor had ik een CBR600F2 uit 1991 maar die was echt op. In een heeeel ver verleden ben ik ooit actief geweest op dit forum, maar op zowel mijn actieve emailadressen als wat ik denk dat mijn gebruikersnaam was kon ik er niet in en was geen account te vinden, dus daarom een vers account.

Ik heb het apparaat echt heel goedkoop overkunnen nemen met wat gebreken. Verlichting doet raar (knipperlichten branden continue als ik verlichting aanzet enzo), rammeltje nokkenaskettingspanner, continue primende benzinepomp als het contact aan staat etc. Maarja daar was de prijs ook naar.

Ik zie voorop lijstjes met modificaties dus dan zal ik die van mij er ook maar bij zetten:
Powercommander III USB
Sportuitlaat
Voor de rest volgens mij standaard (op een berg kroonsteentjes enzo bij de verlichting na |( ) Ik zal als de zon schijnt even een mooi fototje voor op de voorpagina maken.

Maar man, man, man... zo'n blade gaat wel als de brandweer zeg... HEERLIJK! :]
 
Goedemiddag, Ik zal mij eens even voorstellen.

Ik ben niels en sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een iets rammelige CBR900RR FireBlade uit 2001. Hiervoor had ik een CBR600F2 uit 1991 maar die was echt op. In een heeeel ver verleden ben ik ooit actief geweest op dit forum, maar op zowel mijn actieve emailadressen als wat ik denk dat mijn gebruikersnaam was kon ik er niet in en was geen account te vinden, dus daarom een vers account.

Ik heb het apparaat echt heel goedkoop overkunnen nemen met wat gebreken. Verlichting doet raar (knipperlichten branden continue als ik verlichting aanzet enzo), rammeltje nokkenaskettingspanner, continue primende benzinepomp als het contact aan staat etc. Maarja daar was de prijs ook naar.

Ik zie voorop lijstjes met modificaties dus dan zal ik die van mij er ook maar bij zetten:
Powercommander III USB
Sportuitlaat
Voor de rest volgens mij standaard (op een berg kroonsteentjes enzo bij de verlichting na |( ) Ik zal als de zon schijnt even een mooi fototje voor op de voorpagina maken.

Maar man, man, man... zo'n blade gaat wel als de brandweer zeg... HEERLIJK! :]
Welkom *O*
 
Goedemiddag, Ik zal mij eens even voorstellen.

Ik ben niels en sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een iets rammelige CBR900RR FireBlade uit 2001. Hiervoor had ik een CBR600F2 uit 1991 maar die was echt op. In een heeeel ver verleden ben ik ooit actief geweest op dit forum, maar op zowel mijn actieve emailadressen als wat ik denk dat mijn gebruikersnaam was kon ik er niet in en was geen account te vinden, dus daarom een vers account.

Ik heb het apparaat echt heel goedkoop overkunnen nemen met wat gebreken. Verlichting doet raar (knipperlichten branden continue als ik verlichting aanzet enzo), rammeltje nokkenaskettingspanner, continue primende benzinepomp als het contact aan staat etc. Maarja daar was de prijs ook naar.

Ik zie voorop lijstjes met modificaties dus dan zal ik die van mij er ook maar bij zetten:
Powercommander III USB
Sportuitlaat
Voor de rest volgens mij standaard (op een berg kroonsteentjes enzo bij de verlichting na |( ) Ik zal als de zon schijnt even een mooi fototje voor op de voorpagina maken.

Maar man, man, man... zo'n blade gaat wel als de brandweer zeg... HEERLIJK! :]
Welkom hier :W
 
Hoeveel forumgangers hebben we binnen het Blade 900? En hoeveel zijn actief? Is weleens anders geweest. Leek toen wel faceboek. *D
 
Denk dat de meeste wachten op beter weer...

Zodra het rond de tien graden is en het zout een beetje weggespoeld is ga ik de weg weer op.

Duurt veel te lang weer zo
 
Hoeveel forumgangers hebben we binnen het Blade 900? En hoeveel zijn actief? Is weleens anders geweest. Leek toen wel faceboek. *D

Ik lees wel eens mee omdat ik op een oudje (sc28) weer heropgestapt ben, inmiddels al een paar jaartjes een SP1, maar de blade ook wel een interessante fiets blijf vinden.
Ben vorig jaar nog eens bij je gestopt bij die rotonde in Lelystad om te vragen of je hulp nodig had, weet je nog?
Of is het inmiddels al weer 2 jaar geleden, als je ouder wordt lijkt het allemaal wel veel sneller te gaan. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan