Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Shark einddemper is iets korter dan de originele demper.
full
 
Dank. :} Over poetsen gesproken. Ik ga het motorblok polijsten zit onder de oxidatie.
Jan ik kan mij herinneren dat jij jou blok in een waslaagje zette na het polijsten, maar hoe heet dat spul wat jij gebruikt?
Groet , Peter :W
 
Dank. :} Over poetsen gesproken. Ik ga het motorblok polijsten zit onder de oxidatie.
Jan ik kan mij herinneren dat jij jou blok in een waslaagje zette na het polijsten, maar hoe heet dat spul wat jij gebruikt?
Groet , Peter :W

Hoi Peter.
Ik heb die polijstschijf nog liggen inclusief polijstpasta. Mag je gebruiken als je wil.
Voor de wax moet ik even naar de berging lopen doe ik morgen. Het is perfect spul :t :t :t Ik poets eenmaal per jaar mijn blok een beetje op en een beetje wax erop en dan kan hij er weer een jaartje tegen. *D *D *D Ik hoor het wel.
Groet Jan :W
 
Mijn blok is door de 1e eigenaar ook iets te enthousiast gepoetst. Ik heb niet het idee dat het oxidatie is maar een beschadiging van de clear coating? Is dit zo maar weg te polijsten of moet het gestraald en opnieuw gecoat worden?
full
 
Blanke lak is beschadigd.
Als het mijn motor geweest zou zijn, zou ik het deksel eraf halen, de blanke lak verwijderen, het deksel polijsten en daarna heb je twee keuzes:

1: ben je een poetser en rij je niet in de winter (pekel), deksel weer monteren en regelmatig poetsen met autosol/ belgom alu oid.
2: het deksel na het polijsten weer in de blanke lak (laten) zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de delen die met blanke lak bewerkt waren, met afbijtmiddel kaal gemaakt en daarna na uiteraard goed schoongemaakt te hebben e.e.a met Belgom gepoetst tot hoogglans.
Door het seizoen heen een beetje bijhouden en dat is prima te doen
 
Mijn blok is door de 1e eigenaar ook iets te enthousiast gepoetst. Ik heb niet het idee dat het oxidatie is maar een beschadiging van de clear coating? Is dit zo maar weg te polijsten of moet het gestraald en opnieuw gecoat worden?[afbeelding]
Ik heb mijn blok gepolijst zonder te demonteren. Ik heb de karterdelen afgeplakt en ik heb de deksel met een grote poetsschijf gepolijst. Verder in de wax gezet en na ieder seizoen even oppoetsen en opnieuw in de wax. https://www.motoronderdel...e-nieuwe-groene-spuitbus/
Zie hier het resultaat.
full

full



By the way, ik heb alle poetsspullen nog in de schuur; geef maar een gil en je kan ze zo gebruiken.
Groet Jan
 
Jan , bedankt voor de tip. Ik had zelf al een polijstschijf liggen . Jouw motor ziet er prachtig uit dus zo doe ik het ook . Misschien wat peek erover waar Iwan het over had .
 
Jan , bedankt voor de tip. Ik had zelf al een polijstschijf liggen . Jouw motor ziet er prachtig uit dus zo doe ik het ook . Misschien wat peek erover waar Iwan het over had .
Hoi Peter.
Ik heb polijstpasta gebruikt; eerst grof om de blanke lak te verwijderen en dan nabehandeling met met fijn voor de uiteindelijke glans.
Groet Jan :W
 
Heren, bedankt voor alle adviezen! Jan, hoe kom je bij de kleine inkepingen waar de inbusbouten in gaan?

Is wetblasting eventueel nog een optie?
 
Lekker aan het polijsten / poetsen, uitlaten er maar afgehaald om wat meer ruimte te hebben voor de polijstschijf. Hoe gemakkelijk komen die uitlaten los amper iets van roest te bekennen na 18 jaar. :} Wat is het toch een fijne motor die W ! :]
full
:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan