Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, die zijn niet stoer.

Hoe komt het dat jou gedachten richting 'stoer' gaan ??

Verder snap ik de discussie niet. Van oudsher heeft bikkel de betekenis van een dier/mens met 1 testikel ipv 2.
Testikels vind men over het algemeen niet bij vrouwen, hooguit in bruikleen.

Hoe je 'bikkel' dan vrouwelijk zou willen gaan interpreteren ??
Prima hoor, gelijkheid enz maar sommige dingen moet je niet willen forceren om genderneutraal te laten zijn, slaat gewoon nergens op.

Omdat mijn gedachten altijd alle richtingen op gaan.. je kon met jouw opmerking natuurlijk verschillende kanten op, maar ook omdat we het over stoere wezens hadden maakte ik die link.. en spreekwoordelijk bestaan er vrouwen met ballen, toch? :P


Normaal gesproken zou ik er langs sjezen, maar ivm bouwactiviteiten ligt er veel drek en rommel op de weg. Loop het risico liever niet om op mn plaat te gaan.

Dat valt me de laatste dagen ook op, veel troep op de weg.. :N
 
Van oudsher heeft bikkel de betekenis van een dier/mens met 1 testikel ipv 2.
Heb je daar een bron van? In de gangbare woordenboeken- en encyclopediewebsites, bijvoorbeeld hier, kan ik het niet vinden. Wel vind ik "persoon met heel veel doorzettingsvermogen" en "stukje bot waarmee het bikkelspel wordt gespeeld." Graag dus een vindplaats, zo mogelijk met iets wat jouw bewering dat het "van oudsher" die betekenis heeft ondersteunt.
 
Laatst bewerkt:
Omdat mijn gedachten altijd alle richtingen op gaan.. je kon met jouw opmerking natuurlijk verschillende kanten op, maar ook omdat we het over stoere wezens hadden maakte ik die link.. en spreekwoordelijk bestaan er vrouwen met ballen, toch? :PDat valt me de laatste dagen ook op, veel troep op de weg.. :N

En dan moet het ‘mest’ seizoen met de trekkers ed nog beginnen...
 
En dan moet het ‘mest’ seizoen met de trekkers ed nog beginnen...
Moet je mijn trapfiets eens zien... Volgens mij zijn ze nog niet eens begonnen met stoppen... Overal zijn kanten kapotgereden, uitgereden plakken modder van het land, na een zoveelste regenbui ligt het tot halverwege de weg vol met zand, grind en zooi... Ik heb er inmiddels al een nieuw setje banden op liggen na de zoveelste keer lek te hebben gereden. :/
 
:^

Ik was vergeten m'n verwarmde handschoenen op te laden... al na een kwartier viel de verwarming uit en toen moest ik er nog 3. |(
Het was nog wel te doen, maar ben blij dat ik de lader meegenomen heb. :P
 
Wegenverkeersreglement

Die bestaat al heul lang niet meer. Het is tegenwoordig de Wegenverkeerswet (WVW 1994), maar daar heeft MBM geen vrijstelling voor. Wel voor het Reglement Verkeerstekens en Verkeersregels (RVV 1990), waar eigenlijk alle praktische verkeersregels in staan.
 
Het was idd frisjes vanmorgen. De stoplichtpauzes gebruikt om de handen te warmen aan de cilinders :)

Dat is ook nog een idee! Nooit aan gedacht, voel me blond nu :') ik was m'n handen aan het wrijven, maar dat werkte niet. Balen, en toen zag het verkeerslicht mij ook niet waardoor ik nog een ronde mocht wachten, brrr..

Maar alleen koude vingers gehad, meer niet. Afentoe het zonnetje tegen gehad, maar op de weg was het rustig (vond ik).
 
Jaja, bestuurders van elektrische voertuigen doen alles om hun actieradius te vergroten. :+
Dat vind ik vooralsnog een probleem met elektrische voertuigen: er is geen afvalwarmte van de motor, dus elk gebruik van verwarming komt direct in mindering op de actieradius. En elektrische verwarming is een energieslurper, dus die vermindering is ook nog eens aanzienlijk. Of hebben de fabrikanten hier al een oplossing voor?
 
Dat vind ik vooralsnog een probleem met elektrische voertuigen: er is geen afvalwarmte van de motor, dus elk gebruik van verwarming komt direct in mindering op de actieradius. En elektrische verwarming is een energieslurper, dus die vermindering is ook nog eens aanzienlijk. Of hebben de fabrikanten hier al een oplossing voor?
Tuurlijk: een extra accu voor de handvatverwarming. :+
 
Dat vind ik vooralsnog een probleem met elektrische voertuigen: er is geen afvalwarmte van de motor, dus elk gebruik van verwarming komt direct in mindering op de actieradius. En elektrische verwarming is een energieslurper, dus die vermindering is ook nog eens aanzienlijk. Of hebben de fabrikanten hier al een oplossing voor?
Lijkt me meer een vraag voor in het elektrische motoren subforum.

Maar ... ben niet naar het autosalon geweest vorige maand
omdat ik mezelf niet wilde pijnigen met nog mooiere auto's te zien en misschien ook iets goedkoper dan die ik onlangs gekocht heb :+
Maar ik heb wel ergens iets gelezn van een elektrische motor die incl 'extra battery pack' of zoiets aan een actieradius komt van 325km, en daarvoor 15.500€ kost.
Nog niet erg goedkoop nee, maar in vergelijking met de actieradius van 260km aan 18.000€ enkele jaren geleden al reeds een hele verbetering.

Met zulk een actieradius (in ideale omstandigheden welteverstaan) mag er wel wat km's afgepitst worden door handvat verwarming. Zelfs als daardoor en door de koude in de winter de actieradius halveert kom je nog een heel eind!

Ik voel de omschakeling naar elektrisch rijden voor mijzelf korterbij komen! :]
 
Dat vind ik vooralsnog een probleem met elektrische voertuigen: er is geen afvalwarmte van de motor, dus elk gebruik van verwarming komt direct in mindering op de actieradius. En elektrische verwarming is een energieslurper, dus die vermindering is ook nog eens aanzienlijk. Of hebben de fabrikanten hier al een oplossing voor?
Ik heb dat natuurlijk getest, de handvatverwarming verbruikt amper stroom en ik kan hem gemakkelijk op de heen- en terugreis aanzetten :)
De motor kan trouwens behoorlijk heet worden hoor, dus op zich zou daar mss nog wat te halen zijn.
 
Welke je in een zijspan kan zetten.

Vervolgens kan je dat zijspan volplempen met accu's. Wel allemaal van dezelfde capaciteit nemen!



Actieradius jonguh. :t

En dan zorgen dat het wat makkelijk stuurt met een extra wiel aan de voorkant. Dan kun je ook meteen je windscherm hoger zetten en een dak erop zetten, zit je lekker droog. Radio erin, kan het motorpak ook wel thuisblijven. Verwarming erop.
En ruimte voor accu's joh! -O-
 
En dan zorgen dat het wat makkelijk stuurt met een extra wiel aan de voorkant.

Makkelijker stuurt ? Extra wiel voor?
Het gaat over een zijspan, een voertuig voor mensen die echt willen leren rijden, mag ik vragen niet te vloeken aub?



O-)
 
Ff rap rekenen: Elektrische handvatverwarming is 20 watt per kant dus 40 watt samen voluit. Een uurtje handvatjes aan trekt dus 40 Watt/uur. De accu van mijn fietsje is 13kWh, dus kan ik de handvatten er 13000/40=325 uur op laten pruttelen. Andersom gerekend: Mijn motor gebruikt ongeveer 60Wh/km dus voor elk uur warme handjes kan ik dus 0,6 km minder rijden.

Dus @Max Snelheid: Valt wel mee he, die enorme energieslurpers?

PS Oxford Hot Grips als voorbeeld genomen die volgens het boekje 40W gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan