Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dat "wegwaai" gevoel, dat word nog beter als je er aan went of is dat een blijvertje? _O-
Het gevoel is een blijvertje, maar verder dan dat komt het ook niet. Je waait er niet af :N en als je een hekel hebt aan het gevoel zet je er gewoon een windscherm op.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat "wegwaai" gevoel, dat word nog beter als je er aan went of is dat een blijvertje? _O-
Nee de adrenalinerush van de eerste x snelweg is éénmalig; snelheid went snel. 140 op de snelweg rijden wordt al heel gauw saai.
Bochtjes daarentegen worden alleen maar leuker.... :]
 
Laatst bewerkt:
Nou, ben benieuwd hoe ik het de volgende keer ga ervaren. Volgens de weersverwachting in ieder geval met regen :')
 
wat voor motor rij je, een hayabusa met verlengede achterbrug? :)

je moet vooral rijden wat je leuk vind maar, pas je wel een beetje op jij valentino rossi })


3 motoren Honda cbr1000 en fireblade 954 en xr600r ,allemaal wel scheurijzers,dan nog honda mt brommer met 125cc getuned 6 bak goed voor 140 km p/u ,waar ik woon is het ook niet zo druk op de weg.
 
Net alvast maar een afspraak gemaakt op het gemeentehuis om m'n rijbewijs aan te vragen in de avond. Stok achter de deur :+ Nog 2 weekjes! *D

Ik heb overigens ook bij TET examentraining gedaan, naast m'n Vekabest boek & CD-ROM. Had helaas wel een paar pogingen nodig
 
Laatst bewerkt:
dan nog honda mt brommer met 125cc getuned 6 bak goed voor 140 km p/u ,waar ik woon is het ook niet zo druk op de weg.

Met dat slappe frame en onderbemeten trommelremmetjes? :N Oke, achterbrug zal je waarschijnlijk wel vervangen hebben door wat beters. Mijn MB5 met 70cc had tenminste nog een schijfrem in het voorwiel.
 
Heb vroeger ook een Honda MT gehad, dat was me eerste brommer met 70cc.
Daarna nog 2 Honda MB tjes gehad, 1 met 125 cc en, 1 met 110 cc malossi ,dat was toen de snelste cilinder die je kon kopen en, moet zeggen dat het frame echt niet slap was, het enige probleem dat ik toen had was dat de ketting spanners steeds krom bogen of los gingen.
 
Heb vroeger ook een Honda MT gehad, dat was me eerste brommer met 70cc.
Daarna nog 2 Honda MB tjes gehad, 1 met 125 cc en, 1 met 110 cc malossi ,dat was toen de snelste cilinder die je kon kopen en, moet zeggen dat het frame echt niet slap was, het enige probleem dat ik toen had was dat de ketting spanners steeds krom bogen of los gingen.

Ik had de 70cc Malossi. Met 'vierkante' achterbrug was het wel te doen, maar de originele spaghetti achterbrug is echt troep. Rest van het frame is ook niet echt bijzonder.

Maar goed, volgens drestar was het vast allemaal veel beter dan mijn huidige CBR600F _O-
 
De Honda MT en MB werden in de tijd dat ik brommer reed ook al verkocht als A1 motor in Duitsland.
70CC setjes en groter waren er dan ook in overvloed in NL verkrijgbaar.
 
Van me mt weet ik het niet meer maar, me MB had ook vierkanten achterbrug en, remschijf op het voorwiel.

Ik ben meerdere keren het hek in gereden of de bocht uit gevlogen met die dingen, echt goed rijden kon ik toen niet :)
In de meeste gevallen was even stuur recht zetten en weer door rijden
 
Net alvast maar een afspraak gemaakt op het gemeentehuis om m'n rijbewijs aan te vragen in de avond. Stok achter de deur :+ Nog 2 weekjes! *D

Slim!

Ik (donderdag jl. geslaagd, gem. Groningen) kon m'n rijbewijs gisteren (dinsdag) pas aanvragen op afspraak i.v.m. werk. Kan 'm over ca. 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Gelukkig toch te koud om nu al te willen rijden.


Leuk spul :t

Ik ben m'n autorijbewijs eens kwijtgeraakt door meer dan 30 te hard te rijden op deze:

bikepics-831078-full.jpg


Liep 110 maar voelde verantwoord qua rijwielgedeelte en remmerij
 
Laatst bewerkt:
Hier de honda MT 6 bak met 125cc caviga mito uitlaat waar de clinder speciaal op getuned is.het blok heb ik zelf gereviseerd. carburateur is 34mm met aangepast spruitstuk ook 34mm ,malossi 6 kleps membraan en hpi 2 ten ontsteking, dat ding trekt echt super op. is lekker licht ook en zit zo op zijn top. en de trommelremmetjes werken gewoon goed. geen schijfremmen nodig..hij is nog verhoogd met ophoogbussen ook..ik was wel een keer boven de 100 aan het rijden toen de moer van de kroonplaat eraf kwam zeilen haha en om de zoveel tijd moest de achterbrug moer opnieuw aangedraaid worden..

gpmplv4oes80.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi pijpie, zo te zien poets je em vaak.

Ik had vroeger een homoet pijp op me MB en, ook een hpi binnenrotor ontsteking met 34 mm carb.
Maar goed dat ik die niet meer heb want, ik had je helemaal zoek gereden😀
 
homoet is niet de beste pijp voor de M serie,zoals geen enkele standaard pijp eigenlijk echt goed was.
alleen die proma met koelribben op de demper uit de jaren 80 was best
 
Laatst bewerkt:
Je had toen ook de mb8 en mbx die als motor verkocht werden


Ja maar wie gaat daar nu mee op motorkenteken rondrijden ,compleet voor lul rijd je met motorplaat op zo'n ding,
en kan je nog belasting gaan betalen ook, komt er een gastje van 16 met zijn debi brommer jou met je standaard 80cc op motorkenteken eruit blazen.die zal lachen want hij heeft er niet eens een motorrijbewijs voor moeten halen.zit er een brommerkenteken op ben je gelijkwaardig maar van een motor word meer verwacht.
leukste is op brommerkenteken .als je dan een motor inhaalt zijn ze verbaast van heey er komt mij een brommertje voorbij.je moet altijd zorgen dat je een ander de baas blijft op de weg en het meeste vermogen hebt en dat niemand jou voorbij komt.
 
Ja maar wie gaat daar nu mee op motorkenteken rondrijden ,compleet voor lul rijd je met motorplaat op zo'n ding,
en kan je nog belasting gaan betalen ook, komt er een gastje van 16 met zijn debi brommer jou met je standaard 80cc op motorkenteken eruit blazen.die zal lachen want hij heeft er niet eens een motorrijbewijs voor moeten halen.zit er een brommerkenteken op ben je gelijkwaardig maar van een motor word meer verwacht.
leukste is op brommerkenteken .als je dan een motor inhaalt zijn ze verbaast van heey er komt mij een brommertje voorbij.je moet altijd zorgen dat je een ander de baas blijft op de weg en het meeste vermogen hebt en dat niemand jou voorbij komt.

Manmanman, echt hoe verzin je het elke keer weer. Gelukkig is het vrijdagmiddag en ga ik straks met mijn 50 pk lekker op huis aan toeren. Zwaai je wel even als je op de brommer voorbij komt? :W
 
zet je er een andere cilinder op .

lijkt mij best gaaf een honda mb met 110cc malosi cilinder op motor kenteken , ding weegt 89 kg en, onderdelen zijn veel goedkoper, als je het met een motor vergelijkt.
denk maar niet dat een brommer je dan zomaar in haalt, ik haalden vroeger gewoon auto's in op de snelweg .
 
Jeuj,

Vandaag m'n pasje opgehaald bij de gemeente. Nu is het officieel.

Is het omdat ik in Groningen woon, dat ik gratis een trekkerrijbewijs kreeg bijgeschreven? Of krijgt iedereen dat? :')
 
Heb je een geldig autorijbewijs met afgiftedatum van voor 1 juli 2015 en ben je minimaal 18 jaar? Dan krijg je tussen 1 juli 2015 en 1 juli 2025 het T-rijbewijs automatisch bijgeschreven bij de eerstvolgende vernieuwing van je rijbewijs.

Citaat van het CBR.

Veel plezier met je papiertje (klinkt beter dan pasje) !
 
Manmanman, echt hoe verzin je het elke keer weer. Gelukkig is het vrijdagmiddag en ga ik straks met mijn 50 pk lekker op huis aan toeren. Zwaai je wel even als je op de brommer voorbij komt? :W

Hahahaha



zet je er een andere cilinder op .

lijkt mij best gaaf een honda mb met 110cc malosi cilinder op motor kenteken , ding weegt 89 kg en, onderdelen zijn veel goedkoper, als je het met een motor vergelijkt.
denk maar niet dat een brommer je dan zomaar in haalt, ik haalden vroeger gewoon auto's in op de snelweg .

die 110cc malossi is wel de beste cilinder ja .ik heb er een athena 125cc op maar dan extra grote inlaatpoort in de cilinder gemaakt en ook in de zuiger,gesmeede prox zuiger dus geen vertex. plus andere uitlaatpoort timing,kop op maat met O ring en de juiste squish. hij trekt echt lekker weg. als ik 50 rijd in zijn 6 en dan gasgeef pakt hij nog super op en zit zo in zijn toeren,dat ding schiet werkelijk als een pijl uit een boog weg.je voelt ook echt dat je weggeschoten word..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan