Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er een wat beefier (minder brommer) model zou zijn, voor een redelijke prijs. Zou ik het serieus overwegen.
De huidige Zero's zijn me wat te klein en iel.

Zaken als handvatverwarming en het effect op de actieradius is aan te wennen. Mijn actieradius van de motor gaat ook naar beneden als het koud wordt.
 
Als er een wat beefier (minder brommer) model zou zijn, voor een redelijke prijs. Zou ik het serieus overwegen.
De huidige Zero's zijn me wat te klein en iel.
Daar zou ik voorheen ook zo over gedacht hebben. Maar nadat ik op de Filipijnen met een Kymco RKS 150 heb gereden, een motor(tje) waarbij ik toen ik eerst erop plaatsnam, hetgevoel op een met botox behandeld brommertje te zitten, verbaast was nadat ik er ook mee gereden heb. Wat een gooi en smijt ding is me dat! :]
Dus wat mijzelf betreft, ik zie me wel goed zitten/rijden op een Zero :t

Maar toen ik zei "de omschakeling naar elektrisch rijden komt korter", bedoelde ik niet dat het nu vlakbij is, maar wel korter dan een paar jaar terug!
Zaken als handvatverwarming en het effect op de actieradius is aan te wennen. Mijn actieradius van de motor gaat ook naar beneden als het koud wordt.
Ja dat probleem ken ik ook. Dezer dagen moet ik mij tevreden stellen met pakweg 460 a 475 km per tank, tegenover 500 tot 525 in de zomer -O-

:+
 
Ff rap rekenen: Elektrische handvatverwarming is 20 watt per kant dus 40 watt samen voluit. Een uurtje handvatjes aan trekt dus 40 Watt/uur. De accu van mijn fietsje is 13kWh, dus kan ik de handvatten er 13000/40=325 uur op laten pruttelen. Andersom gerekend: Mijn motor gebruikt ongeveer 60Wh/km dus voor elk uur warme handjes kan ik dus 0,6 km minder rijden.

Dus @Max Snelheid: Valt wel mee he, die enorme energieslurpers?
Ja. De gedachte die in mijn achterhoofd meespeelde ging over het verwarmen van een hele auto. Maar da's voor een ander topic, neem ik aan.
 
:^

Ik was vergeten m'n verwarmde handschoenen op te laden... al na een kwartier viel de verwarming uit en toen moest ik er nog 3. |(
Het was nog wel te doen, maar ben blij dat ik de lader meegenomen heb. :P


Ai... das vervelend! Ik heb zo'n accukabel bij mijn gerbing handschoentjes.. ik weet niet welk merk je hebt, maar voor 10 euro koop je een accukabel incl zekering en hoef je de handschoenen niet op te laden :-)
 
Ik heb mijn Gerbin's deze week op standje 3= rood.
Nou... dat is ook wel nodig, pff... Maar er staat tegen over dat mijn handen er ook geschroeid aan de knokkelsuit komen. Standje twee = oranje, is nu echt te koud voor mij.

Vorig jaar aangeklooid met handvatverwaming en thermo binnenhandschoenen op batterij. Nou... dat was hem toch niet voor mij...!

Verder inderdaad erg rustig op de weg. Dat rijdt ook lekker hoor: Zonnetje, niet zoveel file; ik zeg: ZOMER!
 
Ai... das vervelend! Ik heb zo'n accukabel bij mijn gerbing handschoentjes.. ik weet niet welk merk je hebt, maar voor 10 euro koop je een accukabel incl zekering en hoef je de handschoenen niet op te laden :-)
Jaaaa die heb ik erbij gekregen maar daar heb ik nog geen sigarettenaanstekerstekker (:+) aan gemaakt.
Gerbings trouwens, ja.

Ik heb mijn Gerbin's deze week op standje 3= rood.
Nou... dat is ook wel nodig, pff... Maar er staat tegen over dat mijn handen er ook geschroeid aan de knokkelsuit komen. Standje twee = oranje, is nu echt te koud voor mij.

Vorig jaar aangeklooid met handvatverwaming en thermo binnenhandschoenen op batterij. Nou... dat was hem toch niet voor mij...!

Verder inderdaad erg rustig op de weg. Dat rijdt ook lekker hoor: Zonnetje, niet zoveel file; ik zeg: ZOMER!
Standje 3 vond ik vanmorgen nog niet nodig. Standje geel was voldoende om de kou een beetje weg te houden en standje 2 zou voldoende zijn geweest om 't een beetje comfortabel te maken. Standje uit daarentegen viel wel een beetje tegen. :P

Gisteren heen-en-weer geweest met de Macna's van Hjerteknuser. Die zijn dunner maar stiekem toch warmer dan de Gerbings als de stroom uitvalt.
 
Laatst bewerkt:
Goed geanticipeerd!
Haha, ja, zo klinkt het wel positief :t
Het irritante van die provinciale wegen is dat je geen kant op kunt als er iets fout gaat. De meeste schade kun je dus het beste voorkomen.
Bij mij viel het vandaag mee met de idiote acties, hoewel ik toen ik mijn wijk in reed, achter een of andere opa zat die het prima vond om amper 15 km/pu te rijden en stil te gaan staan voor vluchtheuvels alvorens er overheen te rijden.
Heel irritant. Normaal gesproken zou ik er langs sjezen, maar ivm bouwactiviteiten ligt er veel drek en rommel op de weg. Loop het risico liever niet om op mn plaat te gaan.
Met dit weer (kou, vochtige wegen, losgekomen steentjes uit het asfalt) doe ik het sowieso maar erg voorzichtig. Liever als een dweil door de bocht dan het asfalt van dichtbij inspecteren.
 
Ik heb enige tijd in Canada doorgebracht, bij 34 graden onder nul. Voor mij is het hier zomer. 8-)
 
Ik heb enige tijd in Canada doorgebracht, bij 34 graden onder nul. Voor mij is het hier zomer. 8-)

Niet zo stoer doen, he! :P De kou is daar heel anders.. gevoelstemperatuur is hier vaak stukken lager door de luchtvochtigheid dan wat het kwik aangeeft. In Canada (ligt er wel aan waar) kun je met -10 nog in shirt rondlopen, bij wijze van..
 
Laatst bewerkt:
Niet zo stoer doen, he! :P De kou is daar heel anders.. gevoelstemperatuur is hier vaak stukken lager door de luchtvochtigheid dan wat het kwik aangeeft. In Canada (ligt er wel aan waar) kun je met -10 nog in shirt rondlopen, bij wijze van..
En hij zat daar heus niet op de motor hoor, maar liep bibberend door de sneeuw en was blij dat hij met het comfortabel verwarmde koekblik kon ... _O-
 
Ja fris... zo zou ik het vandaag wel noemen.
Verder zeker vanochtend rustig aan gedaan bij op/afritten burggen e.d.
Vanmiddag in het zonnetje een prima ritje :]
 
Niet zo stoer doen, he! :P De kou is daar heel anders.. gevoelstemperatuur is hier vaak stukken lager door de luchtvochtigheid dan wat het kwik aangeeft. In Canada (ligt er wel aan waar) kun je met -10 nog in shirt rondlopen, bij wijze van..
Ja joh :N
 
Oef, gezien het weerbericht vandaag toch maar eens mijn all-season handschoenen aantrekken in plaats van de dunne leren zomerhandschoentjes :) (Nou heb ik makkelijk praten met tien minuten reistijd dwars door Amsterdam Centrum... Maar toch.)
 
Op een provinciale weg kwamen me twee auto's tegemoet, vlak achter elkaar. Dan ga ik als het kan naar rechts zodat de bumperklever ook ziet dat er een tegenligger is. Maar dat hielp niet. Op het moment dat de voorste auto nog een meter van me verwijderd was begon de achterste een inhaalactie. Gelukkig zat ik rechts, dus niets gebeurd, niet uit hoeven wijken, maar de schrik zat er goed in. |(
Je maakte mooi ruimte voor zijn inhaalaktie
 
Oef, gezien het weerbericht vandaag toch maar eens mijn all-season handschoenen aantrekken in plaats van de dunne leren zomerhandschoentjes :) (Nou heb ik makkelijk praten met tien minuten reistijd dwars door Amsterdam Centrum... Maar toch.)

Ja, ritjes door Amsterdam vs Den Bosch Utrecht 130 km/pu met -8 is inderdaad een verschil.
Wel fijn dat ook jij erkent dat het koud was vanochtend ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan