Honda Hornet Forum Deel 21

Mocht iemand nog spul nodig hebben, ik moet nogsteeds van m'n troep af :P

Zelf ooit deze originele onderdelen vervangen voor aftermarket spul, motor zelf is helaas niet meer maar nog wel dit allemaal in de schuur liggen.

- Bochtensysteem
- Einddemper
- Knipperlichten voor & achter
- Spiegels
- Knipper relais
- Stuur
- Rem + koppeling hendel
- Zadel

Ook nog een Haynes handboek liggen voor de liefhebber

Handboek uit welke jaar, model?
 
Mijn honda Hornet 600 2004 start niet.
Eerst dacht ik dat de accu leeg was opgeladen, helaas zelfde probleem.
Nieuwe accu geprobeerd, zelfde isseu.
Nieuwe accu opgeladen nog steeds niet.

Ik hoor een tikkend geluid, iemand een idee?
Hieronder heb ik een Video geüpload.


https://youtu.be/POZ4fd7sxs8
Is dat gedrag van de meters en lampjes normaal?
 
Laatst bewerkt:
zijn de hornet 600/900 zadels uitwisselbaar of zit hier nog verschil in? En speelt bouwjaar hier nog een verschil?
 
zijn de hornet 600/900 zadels uitwisselbaar of zit hier nog verschil in? En speelt bouwjaar hier nog een verschil?

Hoewel ze hetzelfde lijken, wijken ze toch iets af van pasvorm. Heeft te maken met de andere vorm van de tank en zijkappen op de 900. Dit geldt voor alle bouwjaren.

Weet iemand of het blok van 2003 en 2004 uitwisselbaar is in onderdelen?

De 2003 en 2004 zijn van dezelfde generatie, dus die zijn uitwisselbaar.
 
Mocht iemand nog spul nodig hebben, ik moet nogsteeds van m'n troep af :P

Zelf ooit deze originele onderdelen vervangen voor aftermarket spul, motor zelf is helaas niet meer maar nog wel dit allemaal in de schuur liggen.

- Bochtensysteem
- Einddemper
- Knipperlichten voor & achter
- Spiegels
- Knipper relais
- Stuur
- Rem + koppeling hendel
- Zadel

Ook nog een Haynes handboek liggen voor de liefhebber

Bochtenset is geen aftermarket zeker?
 
Mede Horneteers,

Onderstaande situatie doet zich bij mij voor:

- Honda Hornet PC41 CB600F 2008

Motor in november 2017 in de schuur gezet, aan de lader (van de Lidl). Motor liep op dat moment probleemloos. Accu dateert van maart 2017.

In januari dit jaar geconstateerd dat de lader slechts nog 6,7V aangaf en een icoon van een lege accu. M.a.w. accu laadde niet meer bij.

Daarop de accu losgehaald (accupolen waren tijdens laden gewoon aangesloten) en getest op mijn werk. Daar gaf de testapparatuur aan dat de accu kapot was en vervangen dient te worden.

Vervolgens de accu toch, met een andere lader, opgeladen en daarmee de motor proberen te starten. Dit lukte niet, de accu leverde te weinig spanning. Daarop heb ik de motor aangelopen.

De eerste paar minuten liep de motor wat verhoogd stationair, maar dat zal met de kou en stilstand te maken hebben. Vervolgens een stukje gaan rijden. Echter, na enkele honderden meters ging mijn rode F1 (foutcode) lampje branden en tevens het HISS controle lampje. De motor verloor op dat moment ook vermogen en ging in een soort van noodloop.

De motor is NIET afgeslagen tijdens deze foutmelding.

Nadat ik de koppeling inkneep ging de storing weer weg en liep de motor weer zoals het hoort. Hierop ben ik doorgereden maar kreeg enkele malen opnieuw de foutmelding en vermogensverlies.

Ik ben toen maar, zo goed en kwaad als het kon, teruggereden naar huis.


Is het mogelijk dat bovenstaande veroorzaakt wordt door de lege accu of lijkt hier meer aan de hand te zijn?



p.s. De aankoopbon van de accu kan ik werkelijk nergens terugvinden, dus deze claimen voor garantie is uitgesloten.



Ik verneem graag van de deskundigen :)

Thanks vast!

gr. Justin
 
Zou er lekker een nieuwe accu in zetten.
En het dan weer even aankijken...

Accu kost ook niet de wereld, simpel accuutje ben je misschien 5 tientjes voor kwijt??

Als je met nieuwe (en opgeladen!) accu nog steeds problemen hebt, dan is het moment om verder te zoeken.
 
Zou er lekker een nieuwe accu in zetten.
En het dan weer even aankijken...

Accu kost ook niet de wereld, simpel accuutje ben je misschien 5 tientjes voor kwijt??

Als je met nieuwe (en opgeladen!) accu nog steeds problemen hebt, dan is het moment om verder te zoeken.

Ja, daar heb je absoluut gelijk in. Maar wellicht is 't een probleem wat vaker voorgekomen is. :)

gr. J
 
Inderdaad eerst eens een nieuwe accu proberen,en laat voortaan niet de lader constant aangesloten,grote kans dat je accu dan weer kapot gaat.
 
Laatst bewerkt:
vanavond mijn nieuwe rijbewijs aangevraagd en de handvatverwarming geinstalleerd :) moet er nog wel even een relais tussen zetten om ze hufterproof te maken.
 
Tijdens schuuropruiming nog het een en ander tegen gekomen;

Powercommander 5 CB600 '07 - '10 + push Quickshifter Huidige nieuwprijs is rond de €550,-
Heeft ongeveer een jaar onder de motor gezeten, mag weg tegen een realistisch bod.

Dynojet Power Commander V voor Honda CB 600 Hornet
Dynojet Quick Shifter Kits


Setje ongebruikte zwarte Puig voetsteunen voor + achter
Heeft mij 120 euro gekost, is nog splinternieuw in doos en nooit gebruikt. voor 100 euro over te nemen.

Voetsteunen Puig voorzijde Honda diverse modellen | bij MDI-online.nl
 
Heeft er iemand een idee waar de vacuum aansluiting bij de carbs zitten? Ik vermoed een lek / niet aangesloten slang.

Mijn Hornet start altijd heel slecht en vaak alleen als ik de luchtaanvoer dichtknijp met de hand waardoor er een vacuum wordt getrokken namelijk.
 
Heeft er iemand een idee waar de vacuum aansluiting bij de carbs zitten? Ik vermoed een lek / niet aangesloten slang.

Mijn Hornet start altijd heel slecht en vaak alleen als ik de luchtaanvoer dichtknijp met de hand waardoor er een vacuum wordt getrokken namelijk.

niet 100% zeker maar ik gok nummertje 31.
honda-cb600f-hornet-1998-w-switzerland-kph-carburetor-assy_bigecbzw41e__1800_2f6a.gif


bron: Honda CB600F HORNET 1998 (W) SWITZERLAND KPH CARBURETOR (ASSY.) - buy CARBURETOR (ASSY.) spares online
 
Vanaf gisteren officieel over naar de Yamaha familie met een MT-09 SP :]
CrBqX3o.jpg


Zal hier uiteraard nog rondhangen :P
 
Hoi mede-motorliefhebbers,

Mijn naam is Tycho, 25 jaar oud en kom uit Zandvoort.
Ik ben nu 3 jaar in het bezit van mijn rijbewijs, waarvan 2 jaar een A2 en nu een jaartje het grote A rijbewijs. Mijn huidige motor is een Honda NC700S uit 2012 (35kW).
Nu ben ik wel echt toe aan een zwaardere motor en nu is mijn hart veroverd door een Honda CB900F Hornet.

Als het lukt ga ik aankomende zaterdag bij een dealer kijken voor een Honda CB900F Hornet uit 2003 met 20.000km. Ik ben van mening dat dit best weinig kilometers zijn voor een motor uit 2003 maar die fiets ziet er op de foto's erg netjes uit.

Ik heb geprobeerd om op het Honda Hornet forum informatie te halen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips waarop ik moet letten als ik zaterdag ga kijken? en zo ie zo tips voor aanpassingen aan de Hornet?

Alvast bedankt :) .
Groetjes Tycho
 
Hoi mede-motorliefhebbers,

Mijn naam is Tycho, 25 jaar oud en kom uit Zandvoort.
Ik ben nu 3 jaar in het bezit van mijn rijbewijs, waarvan 2 jaar een A2 en nu een jaartje het grote A rijbewijs. Mijn huidige motor is een Honda NC700S uit 2012 (35kW).
Nu ben ik wel echt toe aan een zwaardere motor en nu is mijn hart veroverd door een Honda CB900F Hornet.

Als het lukt ga ik aankomende zaterdag bij een dealer kijken voor een Honda CB900F Hornet uit 2003 met 20.000km. Ik ben van mening dat dit best weinig kilometers zijn voor een motor uit 2003 maar die fiets ziet er op de foto's erg netjes uit.

Ik heb geprobeerd om op het Honda Hornet forum informatie te halen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips waarop ik moet letten als ik zaterdag ga kijken? en zo ie zo tips voor aanpassingen aan de Hornet?

Alvast bedankt :) .
Groetjes Tycho

Ik kan het alleen maar aanbevelen :) als hij er goed uit ziet en lekker rijdt dan zou ik er gewoon voor gaan :]

Een dikke openpijp is altijd een mooie upgrade O-)
 
Hoi mede-motorliefhebbers,

Mijn naam is Tycho, 25 jaar oud en kom uit Zandvoort.
Ik ben nu 3 jaar in het bezit van mijn rijbewijs, waarvan 2 jaar een A2 en nu een jaartje het grote A rijbewijs. Mijn huidige motor is een Honda NC700S uit 2012 (35kW).
Nu ben ik wel echt toe aan een zwaardere motor en nu is mijn hart veroverd door een Honda CB900F Hornet.

Als het lukt ga ik aankomende zaterdag bij een dealer kijken voor een Honda CB900F Hornet uit 2003 met 20.000km. Ik ben van mening dat dit best weinig kilometers zijn voor een motor uit 2003 maar die fiets ziet er op de foto's erg netjes uit.

Ik heb geprobeerd om op het Honda Hornet forum informatie te halen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips waarop ik moet letten als ik zaterdag ga kijken? en zo ie zo tips voor aanpassingen aan de Hornet?

Alvast bedankt :) .
Groetjes Tycho

1 ding snap ik niet nu heb je een vrij recente motor en wil die weg gaan doen voor
1 die 9jaar ouder is :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan