Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Bagage-rekken voor koffers op de motor gemaakt. *O*

In de vakantie had ik steeds veel werk om alle spullen af en op de motor te krijgen.
Voor een reis naar het noorden met tent bleek ik duidelijk meer bagage te hebben dan met reizen naar de Middellandse Zee. Voor mij was duidelijk dat ik meer inpak-ruimte moest hebben.
Daarom via MP 2 fikse zijkoffers gekocht waar zelfs de gemiddelde BMWrijder stil (?)van wordt.
Bedoeling is dat koffers en ook de rekken snel van de motor gehaald kunnen worden.
Rest door het jaar heen wil ik al dat ijzerwerk niet op de motor hebben. :N

BBH rekken zijn voor een heel andere motor, dus het paste van geen kanten.
Na veel passen en meten, hechten en lassen met soms toch weer los slijpen zit het spul er op.
Try and error,: Dus heel vaak is het rek erop en eraf geschroefd. :')

O, ja......De knipperlichten hoeven niet verplaatst te worden!
Bovenzijde zijkoffers zijn gelijk met buddy, dus bagagerol kan er simpel bovenop.
(ikzelf/ geen duo, behoud een prima zitpositie zonder ruzie met de koffers)

Eindresultaat:
Met paar minuten zitten rekken er STABIEL op. Koffers inklikken en reis kan beginnen. :]
Met 2x 40L(?) en 48L /topkoffer had ik al, moet het nu (mss met rol) wel lukken vwb ruimte.
Afbramen, schuren, stralen, mss nog effe moffelen dan lijkt alles geleverd af fabriek. :t
(Hoewel? Mijn buurman heeft een aftermarkt rek waar de koffers zo ongeveer in de rondte dansen)

74690e44afe28635d99dfccf726cfa7b

Dit plaatje gevonden. Nee, is niet mijn topkoffer.
 
Laatst bewerkt:
Carb ultrasoon gereinigd.
Nieuwe achterwiellagers gestoken.
Electromotor weer teruggehangen in de motor en een stekkerverbinding gesoldeerd.
 
Vanochtend platte accu, ipv starten en wegrijden.

Wss op parkeer stand gezet ipv stuurslot.

Accu er uit, ook vloeistof te laag. Verwaarloosd, achterstallig. O-)

Nu bijgevuld en aan lader. Nog een andere passende accu er bij gepakt, voor t geval dat.

Ik heb gelukkig een lader met display dat aangeeft wattie aan het dien is, waarom en hoelang. Komt denk ik wel goed. En anders backup accu er in.
 
Motorolie vervangen + filter.
Luchtfilter vervangen
Kvs flush gedaan
Gisteren kwam mijn angel eyes binnen!!!! *O* *O*
De hele dag daarmee bezig geweest, wat een k*t werk zeg! -O-
Niet voor herhaling vatbaar (of toch wel?) :+
De kit zit nu te drogen om de angel eyes op zijn plek goed vast te zetten.
29lms10.jpg

10d6ywz.jpg


Gehoopte/verwachte resultaat :} *O* :]

34pf5eg.png
 
Vanochtend platte accu, ipv starten en wegrijden.


Ik heb gelukkig een lader met display dat aangeeft wattie aan het dien is, waarom en hoelang.

Zelfde probleem had ik maandag. Zojuist pakketje bij buren opgehaald.

Verse accu en meteen lader erbij die aangeeft wattie aan het dien is. Handig *O*
 
Gisteren nieuwe tassen op de motor gezet. Zijn oorspronkelijk cruiser tassen dus moest the flappen voor onder het zadel verwijderen, en wat gaatjes maken voor de bevestiging. Ben wel tevreden over het resultaat, tassen passen goed bij de motor naar mijn mening.


 
Eerlijk gezegd vind ik het maar niets, maar het is jouw fiets, dus jouw stijl :Y
Wel ballen hebben, zo'n ding openmaken en die angeleyes erin plakken. Zou ik mezelf nooit vertrouwen :')
PS: is het trouwens al opgelost met je "warmloper"?
 
Ik vind het wel apart, geeft de motor alleen wel een heel vrouwelijke uitstraling. Kleur via schakelaartje terug naar wit te zetten hoop ik?
 
Eerlijk gezegd vind ik het maar niets, maar het is jouw fiets, dus jouw stijl :Y
Wel ballen hebben, zo'n ding openmaken en die angeleyes erin plakken. Zou ik mezelf nooit vertrouwen :')
PS: is het trouwens al opgelost met je "warmloper"?

Haha inderdaad, de ene vindt het niet mooi en de ander weer wel. Ik zelf vind het erg mooi :)
Ik bleek geen "warmloper" gehad te hebben alleen dat de kvs temperatuur te hoog werd en dat wat stank af gaf. (Door de roestwater wat circuleerde als kvs van de vorige eigenaar)
Het enige wat technisch nog gedaan moet worden is opnieuw afstellen van de motor en als we daar toch bezig mee zijn een nieuwe bougie erin doen.
 
Ik vraag me af hoe lang het duurt voor je hiermee staande gehouden wordt.

Als ik rij gaat het uit en rij ik met mijn normale verlichting.
Het is voor de sier bedoeld bij de meetings waar ik vaak aanwezig ben :t

@timothy.
Ik heb voor een meerprijsje een kit gehaald met de mogelijkheid om het te veranderen in 16 kleuren. Paars is 1 daarvan. Donker blauw ziet er idd wel beter en mannelijker uit.(wit kan ook)
 
Laatst bewerkt:
Niet vandaag maar vorige week, en ook niet zelf gedaan... Deze kwam uit mijn elektrisch niet meer optimaal functionerende CBR600F:

EfVD6fX.jpg


Nu zit er een goed functionerend tweedehandsje in, en ook een nieuw spanningsregelaartje, en snort 'ie weer als een malle *O*
 
Ik hoop niet lang. Al die verschillende kleuren koplampen die er tegenwoordig zijn ... buitengewoon irritant, en die op de lampen van hulpverleningsvoertuigen lijken nog het meest.
:^

Die irritante knalblauwe Xenonlampen die zo oscillerend feller en minder fel worden... En dan zeggen ze dat het eigenlijk geen blauw is maar dat het alleen maar als blauw wordt waargenomen door een soort biologisch/psychologisch principe dat je hersenen opvallend licht blauwer vinden dan minder opvallend licht... Maar wat rot dat nou?! :( Als het als blauw overkomt is het blauw genoeg om irritant en gevaarlijk te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Moet wel zeggen dat ik Nuri's resultaat best wel :9~ vind. Mooi hoor! Als je er maar niet echt de weg mee opgaat natuurlijk.
 
full

De carbs van een mede mf-er ultrasoon gereinigd.
Zat wat meuk/zwarte teer oid in de vlotterbakken.
De tank is al een keer behandeld tegen roest en het lijkt me dat dit deels in de carbs terecht gekomen is. Hoedanook, ze xijn weer clean.
 
[afbeelding]
De carbs van een mede mf-er ultrasoon gereinigd.
Zat wat meuk/zwarte teer oid in de vlotterbakken.
De tank is al een keer behandeld tegen roest en het lijkt me dat dit deels in de carbs terecht gekomen is. Hoedanook, ze xijn weer clean.

Dit topic heet "Wat heb jij vandaag aan jouw (vet MS) motor gedaan?! Part 5!!!" Voor wat je aan andermans motor gedaan hebt een apart topic starten? :P

Maar evengoed sympathiek :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan