Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, ritjes door Amsterdam vs Den Bosch Utrecht 130 km/pu met -8 is inderdaad een verschil.
Wel fijn dat ook jij erkent dat het koud was vanochtend ;)
Wie zou het durven ontkennen? Goed, het was niet zó koud als bij de rit van het gezinnetje met de trojka door 't eindeloze woud, waarover drs. P. zong, maar toch.
 
Het was zeker koud, maar -8? Denk 't niet hoor. Wel vanmorgen de handschoenverwarming in de hoogste stand (maar daar wordt de rest van m'n lijf niet zoveel warmer van :P).

Had meer last van de laagstaande zon...
 
Het was zeker koud, maar -8? Denk 't niet hoor. Wel vanmorgen de handschoenverwarming in de hoogste stand (maar daar wordt de rest van m'n lijf niet zoveel warmer van :P).

Had meer last van de laagstaande zon...
Dat zeiden ze. Dat het hier in Bilthoven -8 was. Don't shoot the messenger...

Zometeen lekkuuurrr op de motort :] :] :] :] :]
 
Het was zeker koud, maar -8? Denk 't niet hoor. Wel vanmorgen de handschoenverwarming in de hoogste stand (maar daar wordt de rest van m'n lijf niet zoveel warmer van :P)

Hier in het Hoge Noorden wel -8.

Verbazingwekkend genoeg heb ik het niet koud aan mijn lijf, ben toch best een koukleum, alleen mijn vingers zijn erg koud en mijn nek een beetje. Maar goed, dan heb ik wel een coltrui en een fleecevest onder mijn jas aan.
 
Kweenie, hier in Amersfoort volgens weeronline 'tussen de -6 en de 2 graden' vandaag, dan is 't om 8 uur 's ochtends al geen -6 meer. ;)

Maar 't waait ook minder, dan voelt 't minder koud.... dus misschien klopt die -8 toch wel hoor. Ik vond 't in ieder geval best meevallen vanmorgen. Nog steeds niet de neiging een dikke trui onder m'n jas aan te trekken. Vorig jaar bij -5 echt wel. :)
 
Die dikke trui heb ik er al snel onder aan..

Maar inderdaad, om 8 uur is het al wat minder koud. Ik was om 6.45 uur de deur uit.
 
Het lijf en de benen weet ik nog wel warm te houden, maar m'n handen worden zo verschrikkelijk koud. Zelfs met winter handschoenen en dan hoef ik niet eens zo ver. Gelukkig heb ik het koekblik er nog bij, dus ik kan sochtends nog kiezen wat ik doe.
 
Het lijf en de benen weet ik nog wel warm te houden, maar m'n handen worden zo verschrikkelijk koud. Zelfs met winter handschoenen en dan hoef ik niet eens zo ver.
:Y

Maar om nou voor die drie vorstdagen die we hier per jaar hebben handvatverwarming of verwarmde handschoenen te gaan kopen ... Dat kan echt niet uit. Nijmegen-Arnhem is nog net te doen zonder.
 
Verwarmde handschoenen zijn prettig bij temperaturen onder de 15C, en zeer prettig als het onder de 5C komt en dat is het toch wel wat vaker dan 3x per jaar.
 
Ik draag ze in de winter eigenlijk altijd, maar je hoeft ze natuurlijk niet altijd aan te zetten. Onder de 5 graden heb ik ze vaak al aan, en dat is ongeveer de halve winter. Maar ik heb dan ook snel koude handen. Vanochtend was ik er in ieder geval wel erg blij mee.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend de KTM weggebracht (terugroepactie): lekker met verwarmde handvatten en zadeltje 8-) heerlijk comfortabel 30 km naar het zuiden. En toen... werd de vervangende motor uitgereikt: een Suzuki SV650, met... niets -O- .

Daar had ik even geen rekening mee gehouden, dus vervolgens 150 km naar het noorden (klant) en zojuist ca. 100 km huiswaarts. Nu wel klaar met die winterse temperaturen, mag de zomer weer aan?
 
Zadelverwarming? Dat heb ik nou echt nog nooit gemist, ook niet onder de -10.

Ik merk deze dagen wel weer dat ik nog steeds niet meer rook. Voor het eerst in vele jaren zijn mijn vingers en tenen bijna niet koud te krijgen. Toen ik nog rookte kon ik mijn romp warmhouden wat ik wilde, maar de doorbloeding naar tenen/vingers was gewoon duidelijk slechter.

Zometeen even de net binnengekomen SW-Motech handkappen op de FJR monteren en kijken of het dan met de zomerhandschoentjes en de handvatverwarming zo goed te doen is als ik hoop.
 
Zadelverwarming? Dat heb ik nou echt nog nooit gemist, ook niet onder de -10.

Ik merk deze dagen wel weer dat ik nog steeds niet meer rook. Voor het eerst in vele jaren zijn mijn vingers en tenen bijna niet koud te krijgen. Toen ik nog rookte kon ik mijn romp warmhouden wat ik wilde, maar de doorbloeding naar tenen/vingers was gewoon duidelijk slechter.

Zometeen even de net binnengekomen SW-Motech handkappen op de FJR monteren en kijken of het dan met de zomerhandschoentjes en de handvatverwarming zo goed te doen is als ik hoop.
Als jij de spiegelkappen op de FJR hebt zitten, dan is het in mijn ervaring ook zonder handkappen goed uit te houden met zomerhandschoentjes.

Zadelverwarming had ik ook nog nooit gemist, maar sinds ik het heb (alleen op de KTM trouwens) gebruik ik het vaker dan ik ooit voor mogelijk hield. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb me er nog niet toe kunnen zetten het voor de FJR te bestellen, dus zo enorm onmisbaar is het nou ook weer niet.
 
Die dikke trui heb ik er al snel onder aan..

Maar inderdaad, om 8 uur is het al wat minder koud. Ik was om 6.45 uur de deur uit.

Het is volgens mij het koudst vlak voor zonsopgang, voordat de zon de aarde weer gaat verwarmen.
En aangezien zonsopgang in deze tijd van het jaar zo rond 8 uur is... ;)
 
Als jij de spiegelkappen op de FJR hebt zitten, dan is het in mijn ervaring ook zonder handkappen goed uit te houden met zomerhandschoentjes.
Ik heb gewoon de standaard kuip met standaard spiegels. Als ik met vrieskou op de snelweg rijd krijg ik ook met handvatverwarming aan koude vingers in mijn zomerhandschoenen. Maar ik heb geen zin in dikke handschoenen, dus ik heb losse aftermarket handkappen besteld. Wilde ik sowieso al, tegen de steentjes en insecten en zo, maar uiteindelijk zal het ook tegen de koude wind wel helpen.

Zadelverwarming had ik ook nog nooit gemist, maar sinds ik het heb (alleen op de KTM trouwens) gebruik ik het vaker dan ik ooit voor mogelijk hield. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb me er nog niet toe kunnen zetten het voor de FJR te bestellen, dus zo enorm onmisbaar is het nou ook weer niet.
Ik heb een tijdje in een auto gereden met stoelverwarming en daar werd ik echt kriegel van... Alles gaat zweten en plakken en broeien en jeuken, zelfs als het maar een klein beetje aan staat. Maar wie weet... Misschien werkt het op de motor ook voor mij beter.
 
Ik heb een tijdje in een auto gereden met stoelverwarming en daar werd ik echt kriegel van... Alles gaat zweten en plakken en broeien en jeuken, zelfs als het maar een klein beetje aan staat. Maar wie weet... Misschien werkt het op de motor ook voor mij beter.
Ik deed er 2 jaar over om te ontdekken dat ik stoelverwarming in mijn auto heb, en zeer waarschijnlijk ook in de 2 die er aan vooraf gingen, haha. Voelt wel een beetje viezig idd, dus die gebruik ik niet zoveel.

Op de motor is dat imho net ff anders, maar zoals gezegd: als ik er teveel voor moet bijbetalen dat hoef/mis ik het niet. Op de KTM was het onderdeel van een introductie-pakket en kreeg ik het feitelijk gratis meegeleverd met de zijkoffers.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend voor de verandering maar eens lopend naar mijn werk. Klant redelijk dichtbij. Vanwege de kou lekker warm aangekleed. Na 10 min lopen al loeiwarm.
 
Jeetje wat een bikkels zijn jullie. Ik ben blij dat ik deze week gewoon ingeblikt ben. :$
Ik zit gewoon op de motor zonder hvv of verwarmde handschoenen.
Kan zelfs ff de voering van de motorbroek niet vinden, dus ook zonder dat.
Wel met twee ballen, dat dan weer wel :t
 
Heb nu al mijn derde koekblik met stoelverwarming, maar ik gebruik die nooit. Ik vind dat echt een van de meest nutteloze accessoires die de fabrikanten tegenwoordig aanbieden.
 
Het was zeker koud, maar -8? Denk 't niet hoor. Wel vanmorgen de handschoenverwarming in de hoogste stand (maar daar wordt de rest van m'n lijf niet zoveel warmer van :P).

Had meer last van de laagstaande zon...
Hier -7 om 06:15 in de randstad.
Zowaar in de file nog een andere motorrijder voorbij gereden, vanmiddag terug niks gezien. Blij dat ik met de motor was, de welbekende avondspitschaos op de ring Rotterdam *D
 
Ik zit gewoon op de motor zonder hvv of verwarmde handschoenen.
Kan zelfs ff de voering van de motorbroek niet vinden, dus ook zonder dat.
Wel met twee ballen, dat dan weer wel :t
Die voering heb ik dan wel gevonden, gisteren erin gedaan. Heeft 2 jaar op zolder gelegen, maar moest gisteravond 260 km rijden, dus was er weer blij mee :P
Handvatverwarming vind ik maar niks, krijg ik zweethanden van.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan