Motorzaak marge op banden

Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)

Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo. :W
 
Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)

Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo. :W
Niet zo agressief (als je op mijn post reageert). Ik kom al heel lang bij deze dealer en dat hij zo'n mooie zaak heeft opgebouwd ligt uiteraard aan zijn kennis en kunde in deze branche, en ik gun het hem van harte, maar de laatste posts in dit topic suggereerden dat er niets te verdienen valt voor een dealer, en dat is niet waar.
 
Laatst bewerkt:
Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)

Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo. :W

Handel is gunnen. De voordelen van die vaste klant heb ik op pech na allemaal mogen ervaren. Stuurgewocht verloren, werd meteen een van een sloper afgeschroefd. Bij onderhoud brengt hij me thuis en haalt me op, kan dat niet, krijg ik een willekeurige motor mee. En altijd een fatsoenlijk model waar ff de handschoenverwarming op over gezet wordt.

Persoonlijk vind ik het fijner om lokaal mijn zaken te regelen. Het maakt dat het geld in de gemeenschap blijft, maar ook dat de ondernemers een fatsoenlijk inkomen heeft waarmee hij voor zijn gezin kan zorgen. Bij grote multinationals sponsor ik dan het tweede buitenhuis van de aandeelhouders.
 
Een dealer / middenstander mag van mij verdienen wat ie wilt,
gun ze allemaal oprecht een 2e huis, een 3e vrouw en 4 luxe wagens voor de deur..


Alleen niet over mijn rug, red mezelf wel..
Als ik dat nu lang genoeg vol hou, zit er voor mij misschien ook wel eens dat
2e huis.. 3e vrouw.. en 4 luxe wagens voor de deur in..

Zolang ik het blijf wegbrengen naar een ander, gaat het me zeker niet lukken :)
 
Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)

Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo. :W

full

Ik ben zo slim/dom om mijn vaste dealer gewoon zijn inkomsten te gunnen. En ja, ik kijk echt wel of het (on)redelijk is. Maar ik ben blij dat hij binnen 10 km van mijn huisadres zit.
Daarbij komt dat in geval van nood, ze voor mij klaar staan (incl ophalen en leenmotor meegeven als ik hem maar weer afgetankt terugzet :} ). Service kost wat en dat heb ik er voor over. Daar hoef ik bij een webshop en een zaak die ik alleen maar de bandjes er op laat zetten echt niet om te komen. Ieder zijn ding, maar ik ben het eens met bovenstaande. :Y

2e huis.. 3e vrouw.. en 4 luxe wagens voor de deur in..
Zolang ik het blijf wegbrengen naar een ander, gaat het me zeker niet lukken :)

Wordt je echt niet gelukkiger van.
 
Laatst bewerkt:
Net zoals alle motorzaken krijg ik ook netjes elk jaar voor iedere band 10 euro extra gestort op mijn rekening, banden zijn overigens bij alle motorzaken inkoop gratis, balanceer en montage apparatuur kon ik alleen gratis krijgen als ik de allerbeste uitvoering zou kiezen, dus dat heb ik dan ook maar gedaan.
Ook heb ik een deal voor bandenopslag betreffende de brandweer regels, ik mag ze namelijk zo buiten gooien, en ik hoef geen afsluitbare container aan te schaffen, ook de verwijderingsbijdrage heb ik weten om te draaien, ik krijg er nu geld voor als ze de oude meuk komen ophalen, maar ook alleen als ik ervoor kies als het opgehaald mag worden door een team van zeer mooie vrouwen in dito kleding.., mocht ik het zelf willen doen dan kost het gewoon geld..
Zo zien jullie maar weer, stinkend rijk word je van een motorfietsbedrijf, er zijn ook nagenoeg geen faillissementen in deze branche... :} :} :}
 
Nou schijnt het ook met bakkers slecht te gaan. Het brood levert zo weinig op dat het pakken ervan uit het rek en het op de toonbank leggen de boel al verliesgevend maakt. :+
 
En dat komt allemaal door de mensen die het brood in de winkel komen proeven om het vervolgens in China te bestellen.
 
Gewoon zelf die banden monteren. Ik balanceer mijn banden beter dan de dealer omdat ik het voor mezelf doe en dus doe het erg zorgvuldig. En nu heb ik banden met een binnenband, ze zijn veel soepeler dan die tubeless dingen. Kan dus heel makkelijk in de garage. Als je dat niet zelf doet, dan moet je altijd bij die gasten komen zuren. O, het trilt een beetje, het doet dit, het doet dat. Ik ben het echt zat.
Wedden van niet?
Kom maar eens langs met jouw wielen, en ik zal je laten zien dat ze NIET perfect gebalanceerd zijn. En dan zal ik ze ook nog eens gratis perfect balanceren voor je.
Enige tegenprestatie is dat je dan alhier door het stof zal moeten...... :+
 
Het is voor Nederlanders ook zo moeilijk om een ander 'omzet' te gunnen, en 'winst' is al helemaal not-done! Als de monteur die jouw banden verwisselt in een grotere auto dan jou rijdt, dan is het meteen een grote gore afzetter, toch?
Maar de mensen die een paar tientjes op een band te veel vinden zullen waarschijnlijk zelf geen winkeltje hoeven spelen en dus ook geen idee hebben hoe je toch je niet betaalde uren moet zien te compenseren. De meeste lekker in dienst bij een groot bedrijf en geen idee dat het bedrijf zelf ook gewoon minimaal 250% marge op hun producten/diensten pakt.(dan roep ik snel iets van ING winst over 2017 van 5 miljard)

Maar dit mes snijdt aan 2 kanten en dat is iets wat veel mensen zich niet realiseren. Een vaste klant die ook voor zijn beurtjes komt krijgt eerder ergens wat korting, of wordt gematst met een stukje extra service, mag de leenmotor (bijna)onbeperkt meenemen, of krijgt dat verloren kuipboutje gewoon mee.
Of wat dacht je van de gestrande rijder die langs de kant van de weg staat en opeens de hulp van de motorzaak nodig heeft? Voor de vaste klant wordt naar een snelle oplossing gezocht, de andere belt de ANWB maar ofzo. :W

Wat een onzin :)

Net zoals dat de motorzaak rond moet zien te komen zo moet jij en ieder ander dat ook.

Als wij het nu eens omdraaien.

Als die motorzaken ons motorrijders nu eens wat gunnen. Kunnen wij tenminste voor normaal geld onze motoren laten onderhouden en hoeven wij niet zelf onze tijd daaraan te verdoen om wat centen over te houden zodat je deze maand nog iets leuks kan doen ook.

|(

Gaan we bij de bakker dan ook maar meer betalen? Bij de Appie Heijn ook? Bij de benzinepomp ook maar?

Want waarom de ene wel en de andere niet?
 
Laatst bewerkt:
Wedden van niet?
Kom maar eens langs met jouw wielen, en ik zal je laten zien dat ze NIET perfect gebalanceerd zijn. En dan zal ik ze ook nog eens gratis perfect balanceren voor je.
Enige tegenprestatie is dat je dan alhier door het stof zal moeten...... :+

En wat is dat, perfect balanceren? Straaljager kwaliteit?
 
Wat een onzin :)

Net zoals dat de motorzaak rond moet zien te komen zo moet jij en ieder ander dat ook.

Als wij het nu eens omdraaien.

Als die motorzaken ons motorrijders nu eens wat gunnen. Kunnen wij tenminste voor normaal geld onze motoren laten onderhouden en hoeven wij niet zelf onze tijd daaraan te verdoen om wat centen over te houden zodat je deze maand nog iets leuks kan doen ook.

|(

Gaan we bij de bakker dan ook maar meer betalen? Bij de Appie Heijn ook? Bij de benzinepomp ook maar?

Want waarom de ene wel en de andere niet?


Het is geen onzin!

De motorzaak verdient minder, dus nieuwe monteurs gaan ook minder verdienen.
De bakker verdient minder, dus het personeel verdient minder, of de zaak stopt of word overgenomen door een andere bakker met meerdere vestigingen.

Zo gaat het overal, in bijna elke brache. Na tig jaren krijgt iedere Nederlander dit op zijn brood.
Ik zit nu nog steeds 1,5 euro onder mijn uurloon van 2008. En ik zit in de techniek.

Regering bedankt, medelanders bedankt!
 
En wat is dat, perfect balanceren? Straaljager kwaliteit?

Hoe weet je met een balanceer bokje of je onbalans op de hartlijn, linker of rechter kant velg zit? Zelfs een spaakwiel met een slag er in kan vaak trillingsvrij gebalanceerd worden (door de juiste persoon met de juiste spullen).
 
Wat een onzin :)

Net zoals dat de motorzaak rond moet zien te komen zo moet jij en ieder ander dat ook.

Als wij het nu eens omdraaien.

Als die motorzaken ons motorrijders nu eens wat gunnen. Kunnen wij tenminste voor normaal geld onze motoren laten onderhouden en hoeven wij niet zelf onze tijd daaraan te verdoen om wat centen over te houden zodat je deze maand nog iets leuks kan doen ook.

|(

Gaan we bij de bakker dan ook maar meer betalen? Bij de Appie Heijn ook? Bij de benzinepomp ook maar?

Want waarom de ene wel en de andere niet?

Kun je ook eens anders reageren dan "Onzin" te roepen? Moeilijk als je een andere mening hebt, maar probeer het eens. :Y

Er zit in mijn tekst namelijk geen woord onzin ALS je tenminste snapt hoe het werkt om een winkel/shop/bedrijf te runnen. (Economie was klaarblijkelijk niet jouw sterkste vak op school). En het woord MEER, als in meer betalen, heb ik nergens genoemd toch?


P.H.C. Ritzen benoemd het mooi :t
 
Het is geen onzin!

De motorzaak verdient minder, dus nieuwe monteurs gaan ook minder verdienen.
De bakker verdient minder, dus het personeel verdient minder, of de zaak stopt of word overgenomen door een andere bakker met meerdere vestigingen.

Zo gaat het overal, in bijna elke brache. Na tig jaren krijgt iedere Nederlander dit op zijn brood.
Ik zit nu nog steeds 1,5 euro onder mijn uurloon van 2008. En ik zit in de techniek.

Regering bedankt, medelanders bedankt!

Is gewoon een vicieuze cirkel :Y

Jij verdient minder, dus geef je minder uit, dus de motorzaak verdient minder, waardoor de monteur minder verdient, waardoor de monteur minder uitgeeft bij de bakker, waardoor de bakker weer minder uitgeeft in de techniek, waardoor jij minder verdient etc etc etc
 
En wat is dat, perfect balanceren? Straaljager kwaliteit?
Vrijwel alleen de betere bedrijven kunnen dynamisch balanceren. Ik ken tenminste geen enkele consument die een dynamisch balanceerstation van een paar duizend Euro thuis heeft staan.
En het verschil tussen statisch en dynamisch balanceren kan behoorlijk groot zijn.
Zie ook de reactie van Mechanism hierboven.

En voor jouw informatie: wielen van een straaljager worden totaal niet gebalanceerd.
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin :)

Net zoals dat de motorzaak rond moet zien te komen zo moet jij en ieder ander dat ook.

Als wij het nu eens omdraaien.

Als die motorzaken ons motorrijders nu eens wat gunnen. Kunnen wij tenminste voor normaal geld onze motoren laten onderhouden en hoeven wij niet zelf onze tijd daaraan te verdoen om wat centen over te houden zodat je deze maand nog iets leuks kan doen ook.

|(

Gaan we bij de bakker dan ook maar meer betalen? Bij de Appie Heijn ook? Bij de benzinepomp ook maar?

Want waarom de ene wel en de andere niet?
Wat is 'normaal' volgens jou? Ik laat m'n motor altijd bij Lemstra in Alkmaar onderhouden. Meestal op een zaterdag zodat 't me geen uren kost. Nog nooit teveel voor betaald naar mijn idee.

Banden wisselt. Bij diezelfde Lemstra vond ik de prijs voor een achterband de vorige keer wat hoog en omdat ik een advertentie zag van een zaak in Amsterdam met flinke kortingen stuurde ik die eens een mail, maar die vonden dat ik de monteur maar moest bellen. Joh dan niet, geef gewoon een prijs.
Vervolgens de man die hierboven aanbied om gratis iemands banden te balanceren een berichtje gestuurd. Daar was ik toevallig al eens geweest om 'de petfles' op te halen. Zijn prijs vond ik prima dus ging ik eens bij hem langs. Was wat mij betreft een prima ervaring en voor herhaling vatbaar. Echt shoppen heb ik dus niet gedaan.

Nu krijg ik 19ct per gereden kilometer woon-werk. Ik heb 't eens in een app bijgehouden, er gaat gemiddeld zo'n 9ct per kilometer aan benzine in. Als ik vervolgens het onderhoud + banden over de gereden kilometers verdeel dan blijf ik prima binnen de overgebleven 10ct.

OK, ik houd geen rekening met afschrijving maar gezien ik een wat oudere fiets rijd denk ik dat dit wel mee zal vallen. En anders is 't jammer. Zonder woon-werk kilometers zou ik immers ook een motor in de schuur hebben staan.

Ik denk dat mensen die motorrijden duur vinden het vooral zien als een 'extra' kostenpost en nog nooit serieus de TCO per kilometer (jaja, IT nerd) van een motor hebben vergeleken met een auto. Kon je nog wel eens goed meevallen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Kun je ook eens anders reageren dan "Onzin" te roepen? Moeilijk als je een andere mening hebt, maar probeer het eens. :Y

Er zit in mijn tekst namelijk geen woord onzin ALS je tenminste snapt hoe het werkt om een winkel/shop/bedrijf te runnen. (Economie was klaarblijkelijk niet jouw sterkste vak op school). En het woord MEER, als in meer betalen, heb ik nergens genoemd toch?


P.H.C. Ritzen benoemd het mooi :t

Ja, dat kan ik. Dat moet ik inderdaad niet doen :)

Ik vind het wel onzin, want waarom zou dit niet gelden voor andere zaken. Dat zijn ook bedrijven.

Wanneer je namelijk meer betaald dan bij de concurrent. Dan betaal je toch meer?

Is dat niet wat je bedoelt met "gunnen"?

Ritzen beschrijft het heel mooi. Vanuit zijn zakelijk oogpunt.

Ik bekijk het, zoals je wel was opgevallen, vanuit de consument haar oogpunt.
 
Laatst bewerkt:
Wat is 'normaal' volgens jou? Ik laat m'n motor altijd bij Lemstra in Alkmaar onderhouden. Meestal op een zaterdag zodat 't me geen uren kost. Nog nooit teveel voor betaald naar mijn idee.

Banden wisselt. Bij diezelfde Lemstra vond ik de prijs voor een achterband de vorige keer wat hoog en omdat ik een advertentie zag van een zaak in Amsterdam met flinke kortingen stuurde ik die eens een mail, maar die vonden dat ik de monteur maar moest bellen. Joh dan niet, geef gewoon een prijs.
Vervolgens de man die hierboven aanbied om gratis iemands banden te balanceren een berichtje gestuurd. Daar was ik toevallig al eens geweest om 'de petfles' op te halen. Zijn prijs vond ik prima dus ging ik eens bij hem langs. Was wat mij betreft een prima ervaring en voor herhaling vatbaar. Echt shoppen heb ik dus niet gedaan.

Nu krijg ik 19ct per gereden kilometer woon-werk. Ik heb 't eens in een app bijgehouden, er gaat gemiddeld zo'n 9ct per kilometer aan benzine in. Als ik vervolgens het onderhoud + banden over de gereden kilometers verdeel dan blijf ik prima binnen de overgebleven 10ct.

OK, ik houd geen rekening met afschrijving maar gezien ik een wat oudere fiets rijd denk ik dat dit wel mee zal vallen. En anders is 't jammer. Zonder woon-werk kilometers zou ik immers ook een motor in de schuur hebben staan.

Ik denk dat mensen die motorrijden duur vinden het vooral zien als een 'extra' kostenpost en nog nooit serieus de TCO per kilometer (jaja, IT nerd) van een motor hebben vergeleken met een auto. Kon je nog wel eens goed meevallen. ;)

Wat is normaal. Goeie vraag.

Wat mij vooral stoort aan het "gun gedoe" in dit topic is het op mij nogal selectief overkomt.
Wellicht interpreteer ik het verkeerd en moet ik het zien als wij moeten iedereen wat gunnen.

Als dat het geval is dan denk ik eigenlijk dat jullie waarschijnlijk geldboompjes in de tuin hebben liggen.

Anderzijds, gun ik iedereen net zo veel. Of net zo weinig.


Hier wordt nu geroepen dat je de motorzaak wat moet gunnen, maar zoals aangegeven, die andere 100 zaken dan??

Bij de bakker brood halen ipv bij de goedkopere supermarkt? Bij de groenteboer groente halen ipv bij de goedkopere supermarkt? Bij de slager vlees halen ipv bij de goedkopere supermarkt?
Die mensen moet je ook wat gunnen of tellen die niet mee?

Dat is onmogelijk al zou je het willen.

Ik gun iemand best wat. Ik ben jaren naar SuperBlackBird gereden terwijl Motoport 5 minuten van mijn huis zat. Deed ik dat om hem wat te gunnen? Deels.
Voor het andere deel gewoon omdat hij goede service levert met een daarbij goede prijs. Deed hij dat niet dan kwam ik er ook niet. Dat staat ver boven "gunnen".

Om nou te roepen dat men een ander niets gunt vind ik hypocriet. Ik geloof namelijk niet dat men zo handelt zoals ik hierboven beschrijf. In dat geval is het selectief en dat is :N
 
Laatst bewerkt:
Wat is normaal. Goeie vraag.

Wat mij vooral stoort aan het "gun gedoe" in dit topic is het op mij nogal selectief overkomt.
<knip>
Ik geloof dat wij het stiekem gewoon met elkaar eens zijn. Ik vroeg zomaar ergens een prijs op omdat ik de vorige achterband wat aan de dure kant vond. Dan is 'gunnen' eventjes over.

Anderzijds ga ik niet uitgebreid lopen shoppen, als de prijs goed is dan vind ik 't verder prima. De allerallerallerlaagste prijs willen en piepen dat alles zo duur is vind ik een beetje idioot. Natuurlijk kan 't goedkoper als je alles zelf wil doen, maar die paar tientjes extra voor professionele montage heb ik er graag voor over. Al is het maar omdat ik 't met m'n twee linkerhanden niet kan. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan