Circuitbanden-Topic

Check! Thanks :)

SC1 voorbanden heb ik volgens mij nog wel liggen *O*
En SC2 achterbandje klopt toch? Voor de april temperaturen zeg maar.. :P
 
Check! Thanks :)

SC1 voorbanden heb ik volgens mij nog wel liggen *O*
En SC2 achterbandje klopt toch? Voor de april temperaturen zeg maar.. :P

Superbike slick voor sc1 of sc3, achter sc3

voor 2.3-2.5 warm
achter 1.6/1.7 warm

luchtdruk meten direct bij binnenkomst pitstraat en evt aanpassen.
Bandenspanning meten uit de bandenwarmers zegt niets over wat de druk op de baan is.
 
Einsatzbereich_Pirelli_Superbike_Slick_front_renngrib.jpg
 
Dank heren :)

Volgens het grafiekje zit er dus opzich niet zo ontzettend veel verschil in de SC2 en SC3 compound.

Heeft iemand een goeie gebruikte SC2 of SC3 achterband? (190/55 of 200/60)
 
Dank heren :)

Volgens het grafiekje zit er dus opzich niet zo ontzettend veel verschil in de SC2 en SC3 compound.

Heeft iemand een goeie gebruikte SC2 of SC3 achterband? (190/55 of 200/60)

oud grafiekje

Zit wel veel verschil in. Compounds veranderen 2x per jaar en daarmee ook de inzetbaarheid van de band. Weet dus goed wat je koopt.
 
+1

Typisch italiaans ook..........logica 0

Wat in 2016 qua compound de juiste keuze was, moest je in 2017 precies andersom doen.
Eigenlijk zou je een grafiek moeten hebben voor elke serie/jaartal.........geen touw op vast te knopen af en toe.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaringen met de Dunlop D212 GP racer slicks?

Ben aan het overwegen om dit seizoen een set te gaan proberen...
Rij op een 600 (ZX6R)

Ik kan op internet weinig mensen vinden met ervaringen over deze band *D
 
Iemand hier ervaringen met de Dunlop D212 GP racer slicks?

Ben aan het overwegen om dit seizoen een set te gaan proberen...
Rij op een 600 (ZX6R)

Ik kan op internet weinig mensen vinden met ervaringen over deze band *D


Gewoon doen, voorzijde soft kiezen en achterop medium.
 
Ik begrijp zoveel niet ;) Daar reed ik eerst ook mee en nu niet meer })

En wat reed jij voor tijdne en wat rijd je nu? Je kent de context niet en roept maar wat.. ( neem ik aan, of je moet m kennen ) voor hetzelfde geld heeft de beste jongen net n circuitdag gehad en rijd die 2:40 op assen.. dan zou het advies bv kunnen zijn op niet naar slicks te stappen ivm vasthouden van warmte.. etc etc etc
 
En wat reed jij voor tijdne en wat rijd je nu? Je kent de context niet en roept maar wat.. ( neem ik aan, of je moet m kennen ) voor hetzelfde geld heeft de beste jongen net n circuitdag gehad en rijd die 2:40 op assen.. dan zou het advies bv kunnen zijn op niet naar slicks te stappen ivm vasthouden van warmte.. etc etc etc

Ik had het niet over slicks ,rij zelf altijd met profiel Dunlop GP 212 racer.

Met Dunlops is het veel belangrijker wat de baan temperatuur is , dan je snelheid.Plus hoe zwaar ben je ook dat speelt mee.Wat voor een type rijder ben je ?

Wat ik doe is kijken naar mijn banden en niet teveel afgaan op wat anderen beweren. ;)
 
Ik had het niet over slicks ,rij zelf altijd met profiel Dunlop GP 212 racer.

Met Dunlops is het veel belangrijker wat de baan temperatuur is , dan je snelheid.Plus hoe zwaar ben je ook dat speelt mee.Wat voor een type rijder ben je ?

Wat ik doe is kijken naar mijn banden en niet teveel afgaan op wat anderen beweren. ;)

Chris0 had het duidelijk over slicks, dus wel terechte opmerking over de snelheid.


@Chris0, imo moet je idd wel een basissnelheid hebben om met slicks te rijden......dus de vraag is, wat voor rondetijden rij je bv. op Assen/ZV?
Ondanks dat ze minder onderhevig zijn aan slijtage en daardoor vaak een betere prijs/km verhouding hebben, zul je toch redelijk snel moeten zijn om de warmte in de slicks te houden.
Rij je bijvoorbeeld rond of boven de 2 minuten op Assen, dan zou ik ze niet adviseren.
Persoonlijk vind ik ze pas meerwaarde hebben als je onder de 1.50 rijdt, maar als je er goedkoop aan kunt komen, dan kan daarboven ook nog.......anders lekker profiel blijven rijden.
 
Laatst bewerkt:
Chris0 had het duidelijk over slicks, dus wel terechte opmerking over de snelheid.



Bij dit type Dunlop GP 212/211 zit er geen verschil in rubber tussen slick en profiel.


De D212 GP RACER SLICK.
- MEDIUM bij asfalttemperaturen tussen 20°C en 35°C (afhankelijk van het circuit).
Bandenspanning is 1.5-1.6 bar warm gemeten.

Dunlop D212 GP RACER (profiel)
- MEDIUM bij asfalttemperaturen tussen de 20°C en 35°C (afhankelijk van het circuit).
Bandenspanning is 1.5-1.6 bar warm gemeten

==================

Hierom neem ik geen ENDURANCE meer bij de 212 band.Met de 211 reed ik wel met de ENDURANCE. De 212 GP RACER ENDURANCE bij asfalttemperaturen tot 20°C (afhankelijk van het circuit).
 
Goedemorgen, heeft iemand toevallig nog een goede Pirelli voorband liggen sc1 of sc2 die die wil verkopen? Geen slick.

Ik zoek er nog 1 voor de Pirelli dag.
 
Even een vraagje,

Ik heb nu een setje Metzeler racetec RR K1 voor en K2 achter.
Ik zat vorig jaar rond de 2:10 op assen echter zat daar nog wel veel meer in omdat het de eerste keer was op deze motor en ook de eerste keer op assen en iets van mijn 3de circuitdag tot nu toe.

Nu wil ik een nieuwe set bestellen omdat ik 3 dagen naar Alcarras ga en deze banden dat niet meer redden. Alleen welke banden bestel je dan? Racetec slick? Alleen daarvoor rij ik denk ik te langzaam. Of de Racetec Compk slick? Of toch de normale Racetec RR alleen zijn die een stukje duurder.
 
Even een vraagje,

Ik heb nu een setje Metzeler racetec RR K1 voor en K2 achter.
Ik zat vorig jaar rond de 2:10 op assen echter zat daar nog wel veel meer in omdat het de eerste keer was op deze motor en ook de eerste keer op assen en iets van mijn 3de circuitdag tot nu toe.

Nu wil ik een nieuwe set bestellen omdat ik 3 dagen naar Alcarras ga en deze banden dat niet meer redden. Alleen welke banden bestel je dan? Racetec slick? Alleen daarvoor rij ik denk ik te langzaam. Of de Racetec Compk slick? Of toch de normale Racetec RR alleen zijn die een stukje duurder.
Wil je je louter aan Metzelers wagen?
Ik heb zelf weinig kennis mbt Metzelers, maar gezien je tempo en doelen voor komend seizoen zou je perfect uit de voeten kunnen met een Pirelli Rosso Corsa set, mede in dit topic heb ik heel veel gelezen van MFers die vanaf jouw tempo tot onder de 2:00 zich prima hebben kunnen redden met deze band
 
Terug
Bovenaan Onderaan