#gts1000

full


Oplossing komt mij bekend voor ;)
 
Top gedaan :t

Voorste shock hoort wel andersom en is waarschijnlijk ook niet geschikt om ondersteboven gemonteerd te worden
En hoe ga je de demping afstellen zo? ;)
 
De voorste schokbreker kan niet anders ivm de bevestiging aan het frame. Het laat het niet toe om een piggyback type te monteren vanwege het reservoir...in ieder geval niet de types die ik tot mijn beschikking had.
Het heeft geen invloed op het funtioneren omdat de schokbrekers onder druk staan en het gas en olie gescheiden zijn van elkaar.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook wel lekker dik vind staan.....
 
De veer wordt inderdaad progressief...en de demping wordt daar weer op aangepast.
Ik heb heel lang zitten stoeien om toch een link systeem te kunnen plaatsen, maar kreeg het niet voor elkaar om de schokbreker goed af te steunen in het frame. Dus....werd het dit.
 
De borging voor de platen gemaakt en dit sluit het geheel op
full
 
Onderzijde.
Alleen nog een gaatje in de bout om nog een borg clip te kunnen monteren en dan kan ik mij focussen om het design en het turbo systeem.....
 
die 2 klemplaten, zitten die geborgt zodat ze niet richting motorblok kunnen wegglijden ?
en zijn die gelaserd of gefreest ?

ziet er trouwens keurig uit :t

mischien als je ze er eens uit hebt de kantjes "breken" met de vijl oogt wat minder scherp, maar dat is wel muggenzifterij.
 
Laatst bewerkt:
De borg platen kunnen niet richting motorblok door de wrijving, maar het is zeker iets om in de gaten te houden

Platen zijn trouwens volledig met de hand gemaakt, en de scherpe randen gaan er zeker nog af, net als de ruwe oppervlakken. Maar dan valt bij mij onder het spuitklaar maken...😉
 
Laatst bewerkt:
met de hand :? dus boren, zagen en vijlen, vind ik knap :t :t
hoe dik zijn die platen ?

ik zou toch nog even nadenken over het wegglijden v/d platen, als dat gebeurt ben je ze waarschijnlijk kwijt, en mischien schade. je zou gewoon 4x een M4 inbusje in de schetsplaten kunnen tappen, en in de klemplaten dan een blind gat boren die over die inbus kopjes vallen. een onzichtbare borging.
 
Laatst bewerkt:
@trixo: bedank voor de tip met de inbus boutjes, dat is wel een oplossing. En ja...alles met de hand...10mm dik staal

De borging vastlassen gaat niet omdat ik dan problemen krijg met blok demonteren/ vervangen....wat nog wel een keer zal voorkomen vanwege mij ervaring met turbo motoren....;-)
 
Het gaat erom dat alles van de achtervering weer van het frame af kan, dus ja de bout kan gewoon los.
 
Waarom las je die rechthoekige platen niet gewoon vast aan de andere die er haaks op staan ? Dan is bout de verbinding toch ? En die bout kan er altijd uit en daarmee alles los, of mis ik iets ?
 
Hieronder de reden dat de verticale borging niet vast gelast kan worden aan de stalen schokbreker ophanging:

De stalenplaten waar de schokbreker in vast zit kunnen niet (blijvend) vast met elkaar verbonden worden. Dit heeft met de binnenzijde van de originele aluminium schokbreker ophanging te maken op het frame, welke aan de binnenzijde niet haaks loopt, maar een bolling/hol verloop heeft die naar het midden van het frame uitloopt (vanwege de sterkte van deze ophanging). Hierdoor zijn de stalen platen aan de binnenzijde aangepast om ze toch aan te laten sluiten op de originele schokbrekerophanging, want ik wil op deze plek niet aan het frame slijpen.

Dit houdt echter in dat de stalenplaten eerst in het midden over de balk geschoven worden en dan zijdelings tegen de originele ophanging. De aluminium bus, aan de schokbrekerzijde tussen de platen, drukt ze tegen de originele schokbreker ophanging en de (horizontale) bout sluit ze op.
Het is makkelijker om met een foto uit te leggen, maar die heb ik niet ….
 
Terug
Bovenaan Onderaan