Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

Beste forum lezers. Ik ben momenteel aan het kijken voor een TDM 900. Ik ga 2e hands kopen en wil graag weten waar ik al zoal op moet letten. Met andere woorden, wat zijn de zwakke punten waar aandacht aan gegeven moet worden bij een aanschaf. Ik hoor graag van jullie.
km stand, elke 40k kleppen controle.
algehele staat natuurlijk.
Technisch weet ik niet, de mijnen hadden eigenlijk nooit meer dan onderhoudsbeurten nodig.
 
Die van mij bleef eens hangen :+ :Y


Ook eens gehad. Schuifje bleef hangen. Kan blijven hangen naar rechts of naar links :Y :N -O-

(schuifje wordt op temperatuur gestuurd door een waselement.
Het schuifje zorgt voor extra brandstof en verhoogd toerental bij koude start)
 
Als de temperatuur onder nul is wil mijn tdm900 wat moeilijker starten.

Vanmorgen-7. Starten lukte niet! :[

De startmotor draait Even, maar dan stopt hij na een paar sec.
Na 4x zo proberen doet hij niets meer als ik de startknop indruk.

Nieuwe accu nodig misschien? :(
 
Dat klinkt wel als een slechte accu inderdaad... Met deze temperaturen heeft een accu het sowieso al moeilijk, en als hij dan niet meer 100% is kan hij al snel de hoge startstroom niet leveren die de startmotor nodig heeft.
 
Net een uurtje aan de druppellader. Gemeten met multi-meter. Voltage is eigenlijk goed. Dus starten. En direct lopen natuurlijk. Ook tijdens lopen keurig 13,46 volt. Hij mist dus NET ietsje punch als het zo koud is blijkbaar. Wel lastig, want 's nachts kan de lader er wel op, maar op mijn werk is dat iets lastiger denk ik. :( Iemand ervaring met die zelfstarters (zo'n Noco GB20 bv)?
 
Ok dankje! Toch maar eens nagemeten. Nu zegt de meter vanmorgen na een nachtje aan de lader 14,3.

Vandaag toch maar met ov ivm de sneeuw vanmiddag. (Anders zit mijn lieve vrouw ongerust te zijn)

Teddy mag nog even aan de lader blijven.
 
Ok dankje! Toch maar eens nagemeten. Nu zegt de meter vanmorgen na een nachtje aan de lader 14,3.

Vandaag toch maar met ov ivm de sneeuw vanmiddag. (Anders zit mijn lieve vrouw ongerust te zijn)

Teddy mag nog even aan de lader blijven.

Ik bedoelde de laadspanning bij draaiende motor
Laadspanning te laag : dynamo en/of spanningsregelaar controleren
Laadspanning goed : accu vervangen
 
Laatst bewerkt:
Hoi! Recent heb ik een TDM 850 aangeschaft, compleet met sloten, koffers en zeer recent uitgevoerd groot onderhoud, dus kan ik nu kijken naar upgrades en goodies. Uiteraard opzoek gegaan naar een wph, alleen manual NO.3540 van Haynes is voor de TDM tot (en met?) 1999.. en kan geen andere vinden.

Betekend het dat zowel de 3vd (1991 - 1996) als de 4TX (tot de modellen van 1999 schijnbaar)in 1 boek staan en de bouwjaren erna dusdanig hetzelfde waren dat er geen nieuwe manual nodig is?

Of is er nog een boek voor modellen 1999 - 2001 die ik gewoon weg niet kan vinden..

Ondanks de prijs koop ik het liever in 1x goed dan weer moeten ruilen en gedoe :)

Alvast bedankt!
 
Hoi! Recent heb ik een TDM 850 aangeschaft, compleet met sloten, koffers en zeer recent uitgevoerd groot onderhoud, dus kan ik nu kijken naar upgrades en goodies. Uiteraard opzoek gegaan naar een wph, alleen manual NO.3540 van Haynes is voor de TDM tot (en met?) 1999.. en kan geen andere vinden.

Betekend het dat zowel de 3vd (1991 - 1996) als de 4TX (tot de modellen van 1999 schijnbaar)in 1 boek staan en de bouwjaren erna dusdanig hetzelfde waren dat er geen nieuwe manual nodig is?

Of is er nog een boek voor modellen 1999 - 2001 die ik gewoon weg niet kan vinden..

Ondanks de prijs koop ik het liever in 1x goed dan weer moeten ruilen en gedoe :)

Alvast bedankt!
Er zijn handleidingen voor de TDM (4TX).
Dit zijn niet al te dikke boekjes.
Ikzelf heb er een van 1996 en 1999.
Ik heb zelf het boek van Haynes en een van Bucheli Verlag (band 5203).
De laatste is een Duitse uitvoering.
 
Heeft er iemand ervaring met Oxford handvatverwarming op de TDM900? Ik heb een TDM gekocht (die hopelijk snel wordt geleverd) en heb alvast de Hot Grips Sports gekocht voor erop. Nu las ik op Carpe TDM echter dat je voor de TDM de Adventure zou moeten hebben, omdat alleen die de juiste lengte zou hebben - Sports en Touring zouden te kort zijn.
 
Heeft er iemand ervaring met Oxford handvatverwarming op de TDM900? Ik heb een TDM gekocht (die hopelijk snel wordt geleverd) en heb alvast de Hot Grips Sports gekocht voor erop. Nu las ik op Carpe TDM echter dat je voor de TDM de Adventure zou moeten hebben, omdat alleen die de juiste lengte zou hebben - Sports en Touring zouden te kort zijn.

Je moet de versie hebben van 132mm.
 
Dank voor de bevestiging. Ik heb ze omgeruild en ga ze op deze jongen monteren:

y4mv1PH3A-SQI43469ZiMIBa99hJHqPfxTEFyoDea4e8i_PsgK_aMO4WvY5UjhFbPLvS2jmT3sq4tWvYiBgjTTLX3YJyW2HxvtmVhtIqYeUHiLBfT8TvM3uHXfRUCTuv7pdbDoe26_Zhrk_TA3ICKvVV-RY0vPeOvy1Csiju9Wo-oVDPF8PAtRM1Rfz63J8y03sHYRzAXQ5UwmUrQOTlO89oQ


y4mSFQ4xQpY_EZLK00v9F9MmOesUNYcaPR8fwUMeNKx9cVisgpxmCbJ-ff4ekj2uhNqXazQJ0PiF842txLNlyUGC8iG0BbX4fFdj5TjtVvDsU_l02HmZOSQAvx7qVaA08CaWILAPfocSdtcOHBupWY4H634_SUAd3UA8v4gTPwVsH20hpaErtem65hlOx2BoXDDN8hv58JhEmJZylBwGuwPmA
 
Sinds vandaag ook in het bezit van een TDM850 uit 1996. *O*

Motor heeft maar 36k gelopen en op de pitjes op de tank na (misschien even bijwerken met een lakstift?) nog in nette staat. Alleen even de olie nog verversen, is in 2015 gebeurd en die man heeft daarna nog geen 1000km meer mee gereden. En wil er nog handkappies op, misschien nog handvatverwarming en m'n Tomtom moet er nog weer op. :)

PK31FG0.jpg
 
Ik heb sinds een aantal maanden dat mijn TDM 900 af en toe op 1 cilinder loopt. Het gebeurt met name in de eerste 2 versnellingen, en altijd onder de 3000 toeren. Ik kan niet goed pinpointen wanneer het optreedt, het gebeurt zowel met koude als warme motor. Ik heb verse iridium bougies, maar die verhelpen het probleem helaas niet. Hebben jullie suggesties?
 
Mooie fiets, veel fijne kilometers gewenst!
Dankje! :)

Ik heb sinds een aantal maanden dat mijn TDM 900 af en toe op 1 cilinder loopt. Het gebeurt met name in de eerste 2 versnellingen, en altijd onder de 3000 toeren. Ik kan niet goed pinpointen wanneer het optreedt, het gebeurt zowel met koude als warme motor. Ik heb verse iridium bougies, maar die verhelpen het probleem helaas niet. Hebben jullie suggesties?
Zou iets van de ontsteking/elektra verdenken als het af en toe is (stekkertjes etc ook nog goed?), hou me verder stil want ik heb verder geen ervaring met TDM's. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan