ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Kijk dat ziet er al beter uit, ik hoop prijs technisch nog tegen een mooi 2dehands setje aan te lopen ;) ik zal is bij onze Duitse buren gaan neuzen
 
mooi spul!

zie dat de black widow race bochten 420,- incl verzenden kosten, gaat wel een demper met flens op!
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier nog interesse in een originele ronde koplamp met bijbehorende beugels? Ik heb hem nog liggen en ga hem niet gebruiken maar kan de centen wel gebruiken voor een nieuw kettingsetje :Y

ZRX3.jpg


ZRX-12.jpg
 
Laatst bewerkt:
hoi mannen, ga de zrx toch behouden, maar heb nog een oud motorblok staan, met wat gaatjes erin, iemand interesse, krukas, nokkenassen zijn nog goed, carter niet meer, de kop is ook nog goed
 
mooi lampje, maar volgens mij is die niet origineel!

mooie knippers trouwens, rizoma?

Zou kunnen dat het geen origineel is, durf ik niet met zekerheid te zeggen maar het is wel degelijke kwaliteit. Geen caferacer/alibaba-spul in ieder geval O-)

Knippers zaten er op toen ik hem kocht, grote kans dat ze van Rizoma zijn ja. Is wel degelijk spul :9
 
Op de 2e foto zie je wat tekst op het glas staan. Kan 't niet helemaal lezen maar het zal vast iets van een keurmerk zijn. Misschien ff goed kijken wat er exact in staat voor eventuele gegadigden? (ik niet hoor)
 
Ik ben weer veels te lang weggeweest.

Zag foto's van een half jaar geleden.. ketting van Jan 3cm langer.
Bij mij was er een stukje van de spanner afgebroken.. ik zit nu rond de 80k op de teller.

Nieuwe kettingspanner, nieuwe koppeling voeringplaten, naaldlager van het koppelinghuis vervangen, onder karter losgehad en schoon gemaakt.

Nieuwe brug en 8cil low-noise compressor besteld (heeft er verder ook niets mee te maken).

Maar nu zit ze dus weer helemaal in elkaar (afgelopen dinsdag) en laat ze nóg een ratel in blok horen.
Dat is bijzonder ontmoedigend.

Nog geen idee waar de ratel vandaan komt. Ik vermoed, dat het afgebroken stukje stukje bij beetje op de verkeerde plaatsen terrecht is gekomen. Maat van me verdenkt de kruk-as.
We gaan eerst proberen de balansas te verdraaien. Hopelijk veranderd de melodie en/of het ritme.

Greetz,
D.
 
Owww.. even wat heel anders. Ze hebben me op de playboy gezet. T zal zijn vanwege de leesbril, die ik af en toe wil opzetten.
full
 
Ik ben weer veels te lang weggeweest.

Zag foto's van een half jaar geleden.. ketting van Jan 3cm langer.
Bij mij was er een stukje van de spanner afgebroken.. ik zit nu rond de 80k op de teller.

Nieuwe kettingspanner, nieuwe koppeling voeringplaten, naaldlager van het koppelinghuis vervangen, onder karter losgehad en schoon gemaakt.

Nieuwe brug en 8cil low-noise compressor besteld (heeft er verder ook niets mee te maken).

Maar nu zit ze dus weer helemaal in elkaar (afgelopen dinsdag) en laat ze nóg een ratel in blok horen.
Dat is bijzonder ontmoedigend.

Nog geen idee waar de ratel vandaan komt. Ik vermoed, dat het afgebroken stukje stukje bij beetje op de verkeerde plaatsen terrecht is gekomen. Maat van me verdenkt de kruk-as.
We gaan eerst proberen de balansas te verdraaien. Hopelijk veranderd de melodie en/of het ritme.

Greetz,
D.

Heb je toen ook de nokkenasketting vervangen,zo niet grote kans dat de ratel daar door komt,krukassen maken geen ratelend geluid.Als het geluid onderaan het blok vandaan komt zou het ook je primaire ketting of spanner kunnen zijn.
Ik heb een motor gehad die vooral ratelde als je optrok,achteraf bleek dat de primaire ketting zo slap hing dat hij bij het optrekken over de vertanding van de krukas schoot.
 
Laatst bewerkt:
Heb je toen ook de nokkenasketting vervangen. Als het geluid onderaan het blok vandaan komt zou het ook je primaire ketting of spanner kunnen zijn.

Die primaire spanner heb ik dus wel vervangen. Die zit toch voor het koppelingshuis?
Nokkenas ketting hebik idd niet vervangen. Is nog het proberen waard.

Thanks
 
toppie!

Niet echt geweldig weer om te rijden op het moment :P

@daduck: heb je de starterketting ook vervangen? ratel is inderdaad meestal iets van een ketting, krukaslagers is meer kloppen...
 
toppie!

Niet echt geweldig weer om te rijden op het moment :P

@daduck: heb je de starterketting ook vervangen? ratel is inderdaad meestal iets van een ketting, krukaslagers is meer kloppen...

Dat valt te bezien *D
full



Yamaha was een beetje vreemdgaan,dusssssssssss :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan