Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nacelle erop, na overspuiten in zwart.
Het is nog steeds niet zo diep zwart als de tank of het spatbord helaas... maar dat verbaast me eigenlijk niet, het was gewoon veel te koud in de garage om mooi te kunnen spuiten.
Met de lente/zomer doe ik het misschien opnieuw.
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/104340/0df8e1f0469fe7c601195023c422f29d[/img]
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/104342/811dbe606f56b089cc8882eaad4a92c4[/img]
Voor een paar uurtjes werk en twee tientjes aan spuitbuslak ben ik dik tevreden 8-)
 
Laatst bewerkt:
raar verhaal.
Niet alleen vele spelfouten, ook nog eens inhoudelijke fouten en meningen gepresenteerd als feiten.

Net alsof een motor die een ton haalt, een investering is :?

Denk niet dat er ooit een knuckle aan de ton is gekomen , maar een los blok kost op het moment meer als twee evo's ( en dan bedoel ik twee komplete motoren)
 
raar verhaal.
Niet alleen vele spelfouten, ook nog eens inhoudelijke fouten en meningen gepresenteerd als feiten.

Net alsof een motor die een ton haalt, een investering is :?

Zijn fundamenteel niet heel verschillend, zijn allebei discutabel, over de laatste is concescus, maar daarentegen vaak ook maar beperkt houdbaar! :+
 
Zijn fundamenteel niet heel verschillend, zijn allebei discutabel, over de laatste is concescus, maar daarentegen vaak ook maar beperkt houdbaar! :+
'Een Trommelrem heeft minder oppervlakte dan een schijfrem' klopt niet
'Remkracht komt uit remoppervlakte' klopt niet
'Hydraulisch kun je meer (rem)kracht overbrengen, dan met kabel' klopt ook niet, want met beide bereik je de max al vrij snel.

En daar draait het hele artikel om.

Maximale remkracht wordt bepaald door het contact van de band met het wegdek. Als dat niet zo is, dan is er een defect met de rem.
Daar draait nu ook juist abs om: het risico van ongewild over de max gaan van bandcontact met wegdek. Daar grijpt abs in. Niet op het functioneren van de remmen. Het gebruikt juist de remmerij als middel, met als doel het risico van verlies van grip bandje wegdekje te vermijden.
 
Denk niet dat er ooit een knuckle aan de ton is gekomen , maar een los blok kost op het moment meer als twee evo's ( en dan bedoel ik twee komplete motoren)
Wel even juiste vergelijkingen maken. EVO stamt uit de jaren tachtig en jonger. Er wordt gedaan of dan een ton apart is, voor welke motor dan ook.

Ik denk dat de eerste HD ook geen ton heeft gehaald, of zal halen. Maar ja, oude meuk. En jappanners hebben niks (meer) rijden van toen. Alleen wat verdwaalde engelsen en duitsers :)

Overigens vraag ik me af waarom en of een knuckle geen ton zou kunnen halen?
Of bedoel je 'zonder enige revisie'?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
,
full
 
[afbeelding]

Zo goed als klaar. Enkel een sissybar wil ik nog maken.
Lak heb ik al gekocht, maar wacht op warmere temperaturen om te spuiten.

Vind hem leuk zo , weet niet of een sissybar hem mooier maakt ( denk van niet)
Dat zadel , ik heb het ook wel eens gehad , vond het kompleet ruk , maar misschien zit jij er wel lekker op
Maar voor de rest goed gedaan
 
Zou der ook niet te veel meer aan doen, vind hem er gaaf zo. Blanke lak dr over en klaar 👌
 
Laatst bewerkt:
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een andere luchtfilter op mijn sportster hugger van 98 (883).
Ik vind die van Joker machine wel mooi, maar vroeg me af welke sproeiermaat ik dan best ineens in de carburator doefel.

Ik heb ook nog screaming eagles slipons.

Heeft iemand een richtmaat vanwaar ik best kan vertrekken? Of andere tips...
 
Ik ben me een beetje aan het orienteren voor een andere luchtfilter op mijn sportster hugger van 98 (883).
Ik vind die van Joker machine wel mooi, maar vroeg me af welke sproeiermaat ik dan best ineens in de carburator doefel.

Ik heb ook nog screaming eagles slipons.

Heeft iemand een richtmaat vanwaar ik best kan vertrekken? Of andere tips...
Op US sites staan prima richtlijstjes.

Heb t zo ff niet bij de hand (andere pc), maar goed te vinden.
 
T zelfde als BMW met abs, in DLD.

Harley was dot 4 of 5.1 niet gewoon. Dit is een bekend gegeven (oude remvloeistof icm abs), en had gewoon met veertig plakkers op de motor moeten zitten om in te dekken.

Maar ja.

Better safe than sorry. En ff remsvloeistofjes doorzuigen is ook niet het werk, ook al gaat t om veel modellen. Staan ze toch weer 20 minuten in de Harleyzaak, en kopen een shirtje met 400 dollar winst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan