Tankdop reinigen

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.552
953
Zevenhoven (Zuid Holland)
Ik heb een vraag mbt de tankdop van een Diversion 600. Vorige week ging hij al lastig open je moet de sleutel naar 1 kant duwen en dan kan de sleutel draaien.

Ik heb er teflon spray ingespoten, maar vandaag kreeg ik er geen beweging in. Op mijn werk nog even geprobeerd, toen de zoek functie gebruikt en heb ik een beetje remreiniger ingespoten, nu gaat het slot weer rond en gaat de dop open, maar voor hoe lang....

Nu wil ik de dop en slot uit elkaar halen om binnen goed schoon te maken en te smeren oud.

Het er iemand tips hoe ik het slot schoon kan maken en hoe deze te smeren?
 
Ik heb eerder het vermoeden dat of je sleutel versleten is of je slot,of beide.
Dus mocht schoonmaken niet helpen dan zou je daar ook eens naar kunnen kijken.
 
Laatst bewerkt:
full


Daar is de afgelopen weken gewoon wat regenwater in gekomen en dat is met dit weer waarschijnlijk voldoende. Als je die dop mee naar binnen neemt (eventueel op de verwarming legt) en na een kwartier weer probeert is het probleem waarschijnlijk spontaan verdwenen.
 
Ik spuit mijn sloten altijd door met WD40, en nog nooit een vast of versleten slot gehad.
Bij zo'n oude motor kan het natuurlijk wel versleten of gecorrodeerd zijn.
 
Bedankt voor jullie berichten gisteren Slotfree erin gedaan en het slot draait nu weer soepel, ik denk een combi van remmenreinger (schoonmaken)en Slotfree (smeren).

Mss maar eens zo'n flesje in de buddy leggen
Dan kan je de buddy wel vol leggen met mogelijk handige flesjes. Voor elke calamiteit een andere. :+
 
Tja maar als je moet tanken is het wel makkelijk...

Klopt maar dit slotje ligt niet plat zoals op een tank...
En voor als hij slecht gaat starten een busje startspray.
Voor als je lek rijdt een busje bandenspray.
Als je motor sputtert een flesje carburateurspray.

Dat het niet standaard in het reparatiesetje zit allemaal! :+ ;)

Grapje hoor, ik had enkele jaren geleden standaard een busje remmenreiniger onder de buddy voor starthulp.
Toen de jaren stilstaande motor dit na een paar ritjes niet meer nodig had liet ik hem thuis.
Heeft toch gewerkt zonder sleutelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan