Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Yesss, wij (4 man) hebben de trein geboekt en gaan de Dolomieten onveilig maken. Ik heb denk ik een aardige route uitgestippeld, maar hoor graag wat jullie er van vinden! Feedback is welkom!
full
 
Stelvio rij je vanaf de zuidkant de pas op toch ?. Vanaf de andere kant is minder fraai.
Verder mooie trip hoor.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te horen!

Rondje is links om. Stelvio is dan dus vanuit het oosten. Moeten we maar veel 'omkijken'. Reden is een beetje de escape die we hebben met de Jaufen pas (die is op en neer en zo lang te maken zoals we willen). De ervaring leert dat de extra km's die we de eerste dagen pakken uit enthousiasme vaak opbreken aan het einde van de week ;-) (en we moeten een trein halen)
 
meeste passen heb ik ene jaar anders gereden dan het andere jaar........en het is vaak beide geweldig en toch weer anders.
 
Ieder zijn ding hoor. Maar naar de dolomieten met de trein :X

Wij doen het met de auto en aanhangers...
Ideaal om uitgerust te beginnen en te eindigen.
Als je niet de tijd hebt om helemaal binnendoor te gaan om op plek van waar je wil rijden aan te komen.
 
Wij vertrekken altijd vanuit thuis met de motor😎
Ieder zijn ding...
Mooie routes en met myrouteapp kun je michelin of tom tom of garminkaart kiezen en bij garmin seizoenssluiting aanvinken....ideaal dus....
Veel plezier met de voorpret..
toedeloe karin
 
Ieder zijn ding hoor. Maar naar de dolomieten met de trein :X

Ieder heeft daar zijn eigen beweegredenen voor. Ik snap bijvoorbeld niet dat mensen perse met de motor er naartoe willen rijden.
Snelweg is super duf en om dat te vermijden gaan ze dan maar verplicht tijd verkwanselen aan het binnendoor rijden.
En dan heb je nog de groep “imago geilers” die zich gedwongen voelen om er met de motor naartoe te moeten rijden omdat ze zich anders geen echte motorrijder vinden. Slaaf van eigen dwangneurose _O-

Ik ga met auto+aanhanger. Groot voordeel is dat je dan ook nog kan shoppen in italie. Lekkere pasta’s, wijn en kaas mee terug naar nederland.
 
Ieder heeft daar zijn eigen beweegredenen voor. Ik snap bijvoorbeld niet dat mensen perse met de motor er naartoe willen rijden.
Snelweg is super duf en om dat te vermijden gaan ze dan maar verplicht tijd verkwanselen aan het binnendoor rijden.
En dan heb je nog de groep “imago geilers” die zich gedwongen voelen om er met de motor naartoe te moeten rijden omdat ze zich anders geen echte motorrijder vinden. Slaaf van eigen dwangneurose _O-

Ik ga met auto+aanhanger. Groot voordeel is dat je dan ook nog kan shoppen in italie. Lekkere pasta’s, wijn en kaas mee terug naar nederland.

Je wil niet weten hoeveel auto's met motor op de aanhangwagen ik elk jaar voorbij rij in de file. Ik vindt met de auto, met een sukkeldrafje en regelmatig in de file staan bij baustelle nr tig, vermoeiender dan met de motor. maar inderdaad: ieder z'n ding.
 
Je wil niet weten hoeveel auto's met motor op de aanhangwagen ik elk jaar voorbij rij in de file. Ik vindt met de auto, met een sukkeldrafje en regelmatig in de file staan bij baustelle nr tig, vermoeiender dan met de motor. maar inderdaad: ieder z'n ding.

Duitsland is gewoon maffia met al die Baustellen. Om de 5 kilometer en Het schiet allemaal geen zak op, ze zitten gewoon tijd te rekken.
Tot iedereen het helemaal zat is, en dan is de weg vrij om tolheffing in te voeren -O-
 
Wij gaan met de nachttrein Dusseldorf-Innsbruck naar Osstenrijk/Dolomieten.
Liever ook met de motor dat hele stuk gereden maar komt met werk niet goed uit.
En we willen zoveel mogelijk tijd in de Dolomieten doorbrengen, dan moeten er keuzes gemaakt worden.
Ben benieuwd of ik in de trein kan slapen, er gaat in ieder geval genoeg bier in.
 
Je wil niet weten hoeveel auto's met motor op de aanhangwagen ik elk jaar voorbij rij in de file. Ik vindt met de auto, met een sukkeldrafje en regelmatig in de file staan bij baustelle nr tig, vermoeiender dan met de motor. maar inderdaad: ieder z'n ding.

We rijden al meer dan 20 jaar voor vakanties naar zwitserland, italie etc.. en heb amper files.
Doorgaans vertrekken we om 04:00 en dan rij je volledig filevrij naar Italie. Terugweg krijgen we het niet voor elkaar om om 4:00 te vertrekken :9 en hebben we wel met regelmaat een file te pakken. Maar wat maakt Het uit. Stuurtje vasthouden, ouwehoeren en dan ben je er zo door.
En je staat niet elke 2 uur bij de pomp in de rij.. Daarnaast rij ik lease van het werk en kost de brandstof me niks.
 
Tja wij vinden samen gewoon.
een motorvakantie begin je vanuit thuis, en alleen tot zwarte woud of vogezen snelweg en daarna alles binnendoor....ons begin is al vakantie ...
Heb ook wel eens gekeken naar de nachttrein hoor want als je minder dagen hebt is dat een uitkomst..
Maar hebben ook meegemaakt dat men
Aanhanger boven op pas parkeert en dan motor van aanhanger af foto maken en motor weer terug op de aanhanger......🤔

Ach ja 😁
 
Ieder heeft daar zijn eigen beweegredenen voor. Ik snap bijvoorbeld niet dat mensen perse met de motor er naartoe willen rijden.
Snelweg is super duf en om dat te vermijden gaan ze dan maar verplicht tijd verkwanselen aan het binnendoor rijden.
En dan heb je nog de groep “imago geilers” die zich gedwongen voelen om er met de motor naartoe te moeten rijden omdat ze zich anders geen echte motorrijder vinden. Slaaf van eigen dwangneurose _O-

Ik ga met auto+aanhanger. Groot voordeel is dat je dan ook nog kan shoppen in italie. Lekkere pasta’s, wijn en kaas mee terug naar nederland.


Doen wij al tien jaar in mei en september. En het bevalt best. 1100 km in de regen is ook niks. Vaak meegemaakt
 
Die eerste dagen via de snelweg is echt geen straf, mits je een motor hebt die daar geschikt voor is , dus geen supersport .En je vakantie begint direct. De eerste 1000 km geeft gewoon plezier, je zwiert lekker tussen de auto's door en je schiet lekker op. Dan 's avonds ergens in een hotel lekker eten en slapen, de volgende dag weer verder. En als je op de thuisreis bent, kun je gemakkelijk doortoeren en heb je nauwelijks last van files. ( Vorig jaar vanuit Limoges, gedoe rondom Parijs, gedoe rondom Antwerpen ) . Daarvoor een keer vanuit Venetie naar huis en met medelijden gekeken naar de stakkers in de bloedhitte in de file. Nee, dan lekker rijden, gemakkelijk met 150-160 op de autobaan.




Tja wij vinden samen gewoon.
een motorvakantie begin je vanuit thuis, en alleen tot zwarte woud of vogezen snelweg en daarna alles binnendoor....ons begin is al vakantie ...
Heb ook wel eens gekeken naar de nachttrein hoor want als je minder dagen hebt is dat een uitkomst..
Maar hebben ook meegemaakt dat men
Aanhanger boven op pas parkeert en dan motor van aanhanger af foto maken en motor weer terug op de aanhanger......🤔

Ach ja 😁
 
Wat mij betreft ideaal: twee dagen heen, beginnen met snelweg, en later op de dag alleen snelweg om snel langs grote plaatsen te komen, dan schiet het flink op.
Paar dagen Dolomieten of zo, dan laatste dag naar Innsbruck (of Munchen toen ook nog) en nacht/autotrein terug.
Verschillende jaren gedaan met een grote groep (~20). Kei-gezellig, leuke afsluiter.

Tegenwoordig teveel gedoe met de trein, DB doet het niet meer, OBB heeft maar beperkte capaciteit, dus rijden we terug. Als je je er op instelt valt het wel mee.
 
Die eerste dagen via de snelweg is echt geen straf, mits je een motor hebt die daar geschikt voor is , dus geen supersport .En je vakantie begint direct. De eerste 1000 km geeft gewoon plezier, je zwiert lekker tussen de auto's door en je schiet lekker op. Dan 's avonds ergens in een hotel lekker eten en slapen, de volgende dag weer verder. En als je op de thuisreis bent, kun je gemakkelijk doortoeren en heb je nauwelijks last van files. ( Vorig jaar vanuit Limoges, gedoe rondom Parijs, gedoe rondom Antwerpen ) . Daarvoor een keer vanuit Venetie naar huis en met medelijden gekeken naar de stakkers in de bloedhitte in de file. Nee, dan lekker rijden, gemakkelijk met 150-160 op de autobaan.

+1 helemaal mee eens.
 
Fraaie toer !. Mijn motor (africa twin 750) is absoluut geen Autobahn-burner maar in 1 dag rij ik naar Grenoble op mijn gemak met max 130kmu. (Nooit werkzaamheden in France, peage is topweg!). Dan dagnummer 2 om 09:00uur sta ik aan de voet van de Alpen met een grijns. Een motoraanhanger regelen, op- en afladen en terugbrengen in Nld. kost ook 4u tijd (=400km): wordt vaak vergeten !.
 
Je hebt ook niet het voordeel van gratis te rijden met de bedrijfswagen. Dat zal hogerop wel de doorslag geven maar dat wordt niet vernoemd. Ik vertrek vanuit Brussel door de Franse Ardennen , Vogezen, zwarte woud naar de Dolomieten. Van de eerste minuut genieten en in twee dagen aangekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan