Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Oh cool ze hebben m'n uitdraai teruggevonden :P

d.d. 2008 _O-



Naja 20.000km verder kan er ook weer niet zoveel veranderd zijn, nieuw luchtfiltertje erin en 't moet weer een eind hierbij in de buurt komen *O*


Ook maar even een db-killer besteld. Gisteren op de motor naar m'n werk gegaan (geniaal idee, koudste *#(@#)@$! dag van het jaar) en hoewel het allemaal lekker vol klinkt is het toch wat té vol voor bijvoorbeeld Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Ja inderaad. Of ik heb deze zonder het te merken losgetrokken toen ik de tank verwijderde toen ik mijn luchtfilter schoonmaakte.
Niet heel waarschijnlijk, eigenlijk is het best een stug stekkertje :P 't Is em wel 100% zeker, mag naar de rechter kant van je carburateurs. Als je dan toch bezig bent, stel gelijk de TPS even opnieuw af. Klusje van 5 minuten met een multimeter ernaast :)

Hmm de linkpijp krijg je meestal gewoon bijgeleverd, zit bij de prijs in (althans, als je nieuw koopt). Elke uitlaat voor de Bandit 600 zal er één nodig hebben omdat hij standaard vastgelast zit.
Ja dat is ook zo... misschien loop ik nog eens tegen een mooie aanbieding aan.

Ben het wel met je eens dat in de categorie "merkbaar" een achterveer en stuur prioriteit zouden moeten hebben :)
Check! :t ;)
Kom anders op de motor langs, gooien we hem er gelijk ff onder :P

(serieus dat kost een minuut of 10 :'))
 
Laatst bewerkt:
Oh cool ze hebben m'n uitdraai teruggevonden :P

netjes... ik heb nog een uitdraai uit 2004 van Madracing van mijn B12 met nog het eerst motorblok. 121PK/118NM , maar uiteindelijk geëindigd met 118PK/112Nm . dat gaf een betere kromme
 
Kom anders op de motor langs, gooien we hem er gelijk ff onder :P

(serieus dat kost een minuut of 10 :'))
Ja ik ben dus toevallig in de buurt omdat ik daar dus een ijshockeywedstrijd heb. Dat betekend dat ik met een flinke tas en wat sticks op pad moet (ow en een teamgenoot). Dus dat wordt 'm even niet op de motor :N

Alhoewel...

_O-
 
Niet heel waarschijnlijk, eigenlijk is het best een stug stekkertje :P 't Is em wel 100% zeker, mag naar de rechter kant van je carburateurs. Als je dan toch bezig bent, stel gelijk de TPS even opnieuw af. Klusje van 5 minuten met een multimeter ernaast :)


Heb helemaal geen TPS? :N

full

full


ben benieuwd of dit de originele carbs zijn |(

ziet er wel origineel uit volgens mij
 
Niet heel waarschijnlijk, eigenlijk is het best een stug stekkertje :P 't Is em wel 100% zeker, mag naar de rechter kant van je carburateurs. Als je dan toch bezig bent, stel gelijk de TPS even opnieuw af. Klusje van 5 minuten met een multimeter ernaast :)


Heb helemaal geen TPS? :N

[afbeelding]
[afbeelding]

ben benieuwd of dit de originele carbs zijn |(

ziet er wel origineel uit volgens mij
Heh how about that... Staat er iets van een typemarkering op met een getal tussen de 30 en 40? :+

Heb wel een vermoeden, maar da's lastig ff zo te checken.
 
Laatst bewerkt:
Hmm lijkt er sprekend op, los van de TPS. Wel het goede type dus, misschien 32’s van een B6? Of juist 38’s van een gixxer? Zou ik wat meer moeten nazoeken, nu even geen tijd voor. Al wat vergeleken op eBay?


 
Laatst bewerkt:
Goh wat lekker toch dat het alweer wat langer licht blijft overdag. Heb mooi een beginnetje kunnen maken aan het vervangen van mijn remschijven. Twee zandzakken achterop de buddy, remklauwen los en wiel er uit.

Die remklauwen hebben ook nog wel wat aandacht nodig. de cilinders lieten zich met moeite indrukken om van de remschijven af te schuiven. Ik denk dat ze vrij smerig zijn dus die gaan er binnenkort ook nog even af. Glijpennen en cilinders schoonmaken, stofringen en keerringen vervangen. Heb al een mooi setje op Ebay gevonden :Y

Maar de Bandit staat er nu dus zo bij:

full

Het kratje staat er alleen onder voor de zekerheid hoor, de voorvork leunt er niet op.

Na even wat kruipolie op de boutjes in te laten werken kwamen ze allemaal vrij makkelijk los na een tik en een eerste stevige slag. Daarna nog wat kruipolie er bij laten vloeien en zo kan het mooi even een nachtje intrekken :)

full


Het zat allemaal mooi mee :t
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig Deeffox :t
En dan moest je eerst nog een krat Hertog Jan leegdrinken :+
 
Hmm lijkt er sprekend op, los van de TPS. Wel het goede type dus, misschien 32’s van een B6? Of juist 38’s van een gixxer? Zou ik wat meer moeten nazoeken, nu even geen tijd voor. Al wat vergeleken op eBay?


[~[url="https://preview.ibb.co/czrYac/1_B6207_B8_A686_485_E_BFD4_49_DEA067_EAA6.jpg"]afbeelding~][/url]
Inderdaad, nou ja, ik weet in ieder geval
Dat ik die stekker niet kan aansluiten :X
Bedankt voor het meedenken :t Ook nog niet verder gezocht nee. Ben toch wel nieuwsgierig wat er dan op zit. Rijdt wel goed in ieder geval.
 
Inderdaad, nou ja, ik weet in ieder geval
Dat ik die stekker niet kan aansluiten :X
Bedankt voor het meedenken :t Ook nog niet verder gezocht nee. Ben toch wel nieuwsgierig wat er dan op zit. Rijdt wel goed in ieder geval.
Het zegt ook niet zoveel over hoe de motor loopt, onderin geven kleinere carburateurs juist een beter mengsel. De relatieve luchtsnelheid ligt er hoger dus bij een lager toerental heb je al een goede flow (met te weinig flow functioneren carbs minder). Nadeel is dan dat je bij hoge toerentallen domweg minder doorvoer kunt halen. Altijd een beetje een afweging dus.

Maar goed geen idee of het inderdaad een andere maat is, afwezigheid van de TPS is wel apart.
 
Goh wat lekker toch dat het alweer wat langer licht blijft overdag. Heb mooi een beginnetje kunnen maken aan het vervangen van mijn remschijven. Twee zandzakken achterop de buddy, remklauwen los en wiel er uit.

Die remklauwen hebben ook nog wel wat aandacht nodig. de cilinders lieten zich met moeite indrukken om van de remschijven af te schuiven. Ik denk dat ze vrij smerig zijn dus die gaan er binnenkort ook nog even af. Glijpennen en cilinders schoonmaken, stofringen en keerringen vervangen. Heb al een mooi setje op Ebay gevonden :Y

Maar de Bandit staat er nu dus zo bij:

[afbeelding]
Het kratje staat er alleen onder voor de zekerheid hoor, de voorvork leunt er niet op.
Lekker bezig :)
Na even wat kruipolie op de boutjes in te laten werken kwamen ze allemaal vrij makkelijk los na een tik en een eerste stevige slag. Daarna nog wat kruipolie er bij laten vloeien en zo kan het mooi even een nachtje intrekken :)

[afbeelding]

Het zat allemaal mooi mee :t
Daarna nog wat kruipolie? Hoe bedoel je dat?
 
Ik vond het volgende filmpje op youtube over vervangingsuitlaten voor mijn Bandit 650 uit 2006 (Oliegekoeld) schrok een beetje dat er ook een aantal pijpen bij zaten waarmee het vermogen wel heel erg omlaag gingen -O- . Ik schrok hier wel wat van, wel was het geluid veel mooier dan origineel *O* .

Ik zit nog te twijfelen of ik er een andere pijp op wil zetten want ik wil ook geen vermogen missen.

9ixcuas3pzdh.png


q4r2v1fplu2u.png
 
Laatst bewerkt:
Daarna nog wat kruipolie? Hoe bedoel je dat?
Nou ik heb dat wel eens als tip ergens gelezen of gehoord. De bouten een klein slagje los "kraken", dan weer war kruipolie erop die dan goed zijn werking op het schroefdraad kan doen. Zodat de bouten nog wat makkelijker eruit draaien. Geen idee of het ook echt zo werkt, maar er moest baby in bed gelegd worden dus ik dacht: "baat het niet, dan schaadt het niet" :P

(Had ik de tijd nog gehad dan had ik ze er waarschijnlijk gewoon gelijk uitgedraaid hoor) O-)

En misschien slaat het helemaal nergens op maar dat is dan hier aan te wijten:
En dan moest je eerst nog een krat Hertog Jan leegdrinken :+

_O-
 
Nou ik heb dat wel eens als tip ergens gelezen of gehoord. De bouten een klein slagje los "kraken", dan weer war kruipolie erop die dan goed zijn werking op het schroefdraad kan doen. Zodat de bouten nog wat makkelijker eruit draaien. Geen idee of het ook echt zo werkt, maar er moest baby in bed gelegd worden dus ik dacht: "baat het niet, dan schaadt het niet" :P
Dat heb ik echt nog nooit gehoord laat staan gedaan :P

Heb er nog nooit merkbaar effect van ondervonden bij vastzittende bouten, en eenmaal los is los, gewoon gaan :)


Ik vond het volgende filmpje op youtube over vervangingsuitlaten voor mijn Bandit 650 uit 2006 (Oliegekoeld) schrok een beetje dat er ook een aantal pijpen bij zaten waarmee het vermogen wel heel erg omlaag gingen -O- . Ik schrok hier wel wat van, wel was het geluid veel mooier dan origineel *O* .

Ik zit nog te twijfelen of ik er een andere pijp op wil zetten want ik wil ook geen vermogen missen
Bijzonder... het zijn allemaal gewoon holle pijpen voor zover ik weet, of zijn de hurric en shark reflectiedempers? Van de absorptie dempers verwacht je domweg een vergelijkbaar resultaat, zit geen engineering aan. Bij vervangingsuitlaten altijd voor absorptie gaan.
 
Ik kan alleen vertellen dat mijn bandit 1200 met hurric supersport 118pk op het wiel doet ten opzichte van de 98 (ofzoiets) stock. Weet verder niet hoeveel verschil dat dan doet op een 650 maar mijn hurric bevalt me in ieder geval top
 
Ik kan alleen vertellen dat mijn bandit 1200 met hurric supersport 118pk op het wiel doet ten opzichte van de 98 (ofzoiets) stock. Weet verder niet hoeveel verschil dat dan doet op een 650 maar mijn hurric bevalt me in ieder geval top
De 1200 is dan ook een apart verhaal, toen die uitkwam in 1997 waren er in duitsland en frankrijk regels waardoor motoren onder de 100PK veel goedkoper waren in verzekering. in feite is de 1200 origineel teruggetuned dus en zo zijn alle 1200's uitgebracht. in de regel is +15pk vrij makkelijk haalbaar op een 1200, vergelijkbare (niet teruggetunede) motoren uit dezelfde tijdperk halen meestal ene pk of +5 max.
 
Ja klopt alles wat ik lees heeft een andere demper op een 1200 ook nog zin voor het vermogen. Ik wil best wel wat met geluid maar niet ten koste van bijna 10pk. Heb ook wel een leuke delkevic uitlaat gezien voor 180euro. Maar wat zou het verschil zijn tussen een duure en een goedkope, als je deze test mag geloven maakt prijs voor pk's niet uit want de slechte kosten bijna 500euro en hebben heel veel pk verlies.
 
Delkevic is sowieso geen topmerk. Die bieden ook een stel friemels aan wat ze dan voorbochten noemen, lijkt net spaghetti zo dun. Maar ja, weinig andere leveranciers (laat staan betaalbaar) en onze collectors rotten nu eenmaal bij het leven dus 't verkoopt wel.

Dat er een stel bij zijn die zoveel vermogen kosten begrijp ik niet zo goed, heb je wel eens zo'n "open uitlaat" van binnen bekeken? Schijn er eens een zaklamp in. Hoe de ene 10pk verliest en de ander er een paar wint gaat aan mij voorbij. Ik zeg niet "I call BS", maar het is haast onwaarschijnlijk dat dit gewone open uitlaten zijn net als de anderen. Je kúnt er haast niks verkeerd aan doen. Wat ik al zei, mochten het (semi-)reflectordempers zijn is het een ander verhaal, die moet je afstemmen op wat er doorheen moet maar die zijn ook wel vrij zwaar, en dan had er geen "duidelijk gewichtsvoordeel" bij de + gestaan.

Hoe dan ook, je keuze is natuurlijk niet gelimiteerd tot de zes opties uit dat filmpje. Ik vind zelf 500 euro voor een einddemper belachelijk, zeker als je er een keer één losgetrokken hebt en ziet waar het uit bestaat, en zal dat er ook niet voor geven. Er zijn zat merken die voor de helft van het geld prima kwaliteit leveren, zoals Leovince of Superpole. Dat gezeik over volume in Duitsland moet je met een korreltje zout nemen, men kijkt of er een killer inzit, soms. Dat is het ook wel, in mijn ervaring. Dus als dat je terughield, koop lekker een GPR. Heb ik onder de KTM en dat ding is super. Beetje luid, maar super.
 
Laatst bewerkt:
Dat noemt men anekdotisch bewijs :P



Zonder gein, over elk merk zijn mensen tevreden en ontevreden. Delkevic is goed betaalbaar en 't valt niet zomaar uit elkaar, da's ook wat waard. Daar zijn Danmoto's weer totaal niet goed in bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan