Even voorstellen en heel veel vragen

CharleyMcN

Rookie
8 feb 2018
3
0
Amsterdam
Hallo MF-Leden!

Met mijn 21ste verjaardag mag ik dan ook eindelijk gaan lessen! Prachtig nieuws. Sinds ik naar de randstad ben verhuisd heb ik geen motor meer aangeraakt en dat is best wel een gemis...

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Zoveel rijscholen, examens etc.
Dus: Hoe pak je het halen van een rijbewijs aan? Kan je eerst zelfstandig je theorie halen of moet je dan al een rijschool hebben gekozen? Hoe bepaal je welke rijschool/ Heeft iemand adviezen in en om Amsterdam/ Utrecht?

Handige info: Een verlaagde motor is voor mij wel prettiger....
 
Ik reed een GS 1000 met zijspan, dan heb ik nergens last van. Maar die sportmodellen en hippe Yamaha's zijn vaak hoog. Ik ben rond de 1.65 met korte beentjes. Vind choppers nog altijd 't fijnst zitten.
 
Welkom op MF :W

Vwb een verlaagde motor, wat is je lengte als ik vragen mag? Mijn vrouw had eerst een Honda Fireblade en had problemen met de hoogte daarvan ivm haar lengte. Nu heeft ze een Yamaha MT07 wat een erg rank model is. Ze kan met beide voeten plat op de grond, wat ze voorheen met die Fireblade dus niet kon. Bij het zoeken naar dat model ook nog gekeken naar een verlaagd model, maar dat was niet eens nodig.
Begreep dat de MT07 ook als lesfiets gebruikt wordt door diverse rijscholen, wellicht is dat een idee om mee te nemen in je zoektocht.

Verder gewoon beginnen met lessen, theorie zou je tegelijk mee kunnen beginnen. Na voldoende geoefend te hebben zal je instructeur wel aangeven dat je voor je bijzondere verrichtingen op kan. Als je in de tussentijd je theorie ook in de pocket hebt, kan je gelijk examen aanvragen voor deelname aan het verkeer. Dan lekker oefenen met rijden tot het examen. Succes iig :] :t
 
Laatst bewerkt:
Ik reed een GS 1000 met zijspan, dan heb ik nergens last van. Maar die sportmodellen en hippe Yamaha's zijn vaak hoog. Ik ben rond de 1.65 met korte beentjes. Vind choppers nog altijd 't fijnst zitten.


Leg eens uit. Je reed een GS 1000 met zijspan, maar je moet nog beginnen met lessen.
 
Leg eens uit. Je reed een GS 1000 met zijspan, maar je moet nog beginnen met lessen.
Heel apart inderdaad. Scherp. _O-

Al kocht ik in 1992 een nieuwe Jawa 640 en haalde mijn rijbewijs pas eind 1993. O-)
Rijden kon ik natuurlijk al lang. :X
 
Al kocht ik in 1992 een nieuwe Jawa 640 en haalde mijn rijbewijs pas eind 1993. O-)
Rijden kon ik natuurlijk al lang. :X
Hier nog één: 2003 kocht ik een ČZ 453, ruim 10 jaar later ging ik pas aan mijn motorrijbewijs beginnen O-)
Lekker een paar jaar mee naar school gereden :]

Klein geel plaatje er op geschroefd en het was net een brommer...
 
Hier nog één: 2003 kocht ik een ČZ 453, ruim 10 jaar later ging ik pas aan mijn motorrijbewijs beginnen O-)
Lekker een paar jaar mee naar school gereden :]

Klein geel plaatje er op geschroefd en het was net een brommer...
Haha geweldig verhaal. _O-

Ik was (toch) ook uiterst voorzichtig te werk gegaan met rijden en al eerder twee keer onterecht gezakt.
Terwijl ik op secundaire weggetjes reed voelde ik mij toch wat trots toen er andere motorrijders gingen zwaaien.
Ze zagen mij voor een heuse motorrijder aan. :+ :+

Nu 25 jaar later ben ik niet meer zo gek om onverzekerd te rijden.
Gelukkig is er nog steeds gekkigheid genoeg over voor andere leuke zaken. ;)
 
Ik,heb wel te jong brommer gereden (en dat vervolgens mijn dochters verboden....), maar nooit motor zonder rijbewijs. Heb overigens een 90cc Vespa waarmee ik als het uitkomt over het fietspad rij. Ziet er uit als een brommer.
 
:W Charley
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Haha geweldig verhaal. _O-

Ik was (toch) ook uiterst voorzichtig te werk gegaan met rijden en al eerder twee keer onterecht gezakt.
Terwijl ik op secundaire weggetjes reed voelde ik mij toch wat trots toen er andere motorrijders gingen zwaaien.
Ze zagen mij voor een heuse motorrijder aan. :+ :+

Nu 25 jaar later ben ik niet meer zo gek om onverzekerd te rijden.
Gelukkig is er nog steeds gekkigheid genoeg over voor andere leuke zaken. ;)

Ik had hem toendertijd gekocht van iemand die hem al 3 jaar stil in de kelder had staan. Het beestje was gebouwd in 1968 dus ik dacht die ga ik lekker op mijn gemak helemaal uit elkaar halen, opknappen, en weer aan de praat krijgen.

Één zaterdagje gepoetst, één zaterdagje nieuwe bougies er in gestoken en een nieuw accuutje en het ding liep als een zonnetje...
Dus toen bleef alleen nog maar rondrijden over om te doen ;)

Heb hem verkocht toen ik mijn autorijbewijs ging halen B| :X |(
 
Ik heb inderdaad een gelijksoortig verhaal. Op het platteland kan dat gewoon. :P
De rijschool is inmiddels gekozen, de proefles word volgende week geboekt! Dank allemaal voor de toelichting
 
Ik heb inderdaad een gelijksoortig verhaal. Op het platteland kan dat gewoon. :P
De rijschool is inmiddels gekozen, de proefles word volgende week geboekt! Dank allemaal voor de toelichting
Ho ho! Dordrecht is dan misschien geen hele grote stad, maar platteland zeker niet ;)

Heel veel succes maar vooral ook plezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan