[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

had je niet eerst nog wat anders kunnen proberen? As vervangen kan altijd nog. Gaatje er dwars doorheen boren en er een boutje oid doorheen, spietje ertussen, wat dan ook.
 
had je niet eerst nog wat anders kunnen proberen? As vervangen kan altijd nog. Gaatje er dwars doorheen boren en er een boutje oid doorheen, spietje ertussen, wat dan ook.

Inderdaad. Waarom de hele as laten vervangen? Mogelijkheden genoeg om het te borgen.
 
Heb ook al kleine ijzerdraadjes geprobeerd, speling op de pook blijft. Trouwens andere pook helpt niet.
Ik hou er niet zo van om het met beun oplossingen te fixen. Zo is het ook niet uit de fabriek gekomen.
 
Had dat effe eerder gezegd, de dealer is nu op vakantie en de spullen wrs al besteld.

Zal ik de olie filter ook meevervangen of alleen 2.6L nieuwe olie in het blok ? gezien de olie toch afgetapt moet worden ( wat niet ouder is dan 1500-2000km ).
 
Laatst bewerkt:
had dat effe eerder gevraagd :+

olie opvangen en gewoon er weer in kieperen? (iets met millieu enzz)
Ja zoiets wil ik wel doen, zonde van de niet zo oude olie inderdaad. Ga het overleggen met de dealer zodra hij weer terug is van vakantie.
Jammer genoeg hebben ze geen 1 liter flessen bij de action ( 10w40 ) die ik bij kan mengen met de Procycle die ik nu heb.

Dealer heeft nog wel een GS500 blok liggen waar ik die as van kon gebruiken, maar hij vroeg daar nog veel geld voor ( 20 eur minder dan een nieuwe ).

Maar goed hij zal straks veel soepeler overschakelen, want soms sloeg de pook over de tanden heen van de as en ook die zijn aardig vlak geworden.
 
Laatst bewerkt:
wist niet dat je olie voor de motor had bij de action !.
tevens zou ik gewoon een gaatje boren hoor, boutje er door en niemand die het ziet

heeft er iemand nog een slipon demper liggen ?
of een volledig systeem in de buurt van kampen ?
 
Laatst bewerkt:
Ja zoiets wil ik wel doen, zonde van de niet zo oude olie inderdaad. Ga het overleggen met de dealer zodra hij weer terug is van vakantie.
Jammer genoeg hebben ze geen 1 liter flessen bij de action ( 10w40 ) die ik bij kan mengen met de Procycle die ik nu heb.

Dealer heeft nog wel een GS500 blok liggen waar ik die as van kon gebruiken, maar hij vroeg daar nog veel geld voor ( 20 eur minder dan een nieuwe ).

Maar goed hij zal straks veel soepeler overschakelen, want soms sloeg de pook over de tanden heen van de as en ook die zijn aardig vlak geworden.

oplichter die dealer :+

wist niet dat je olie voor de motor had bij de action !.
tevens zou ik gewoon een gaatje boren hoor, boutje er door en niemand die het ziet

heeft er iemand nog een slipon demper liggen ?
of een volledig systeem in de buurt van kampen ?

wist niet dat je olie voor de motor had bij de action !.
Actionolie bevat toch geen toegevoegde middelen dus kan gewoon in de motorfiets?

of een volledig systeem in de buurt van kampen ?
Ik heb nog wel een originele pijp liggen, voor 500€ mag je deze hebben (zit nog wel een Gs500 aan vast dan)
 
Daarom een nieuwe stang erop, weet de prijzen van cmsnl en die komen erovereen met die van de dealer. Volgens mij 1 en dezelfde leverancier.

gebruikt oud ijzer verkopen voor de hoofdprijs?

Dealer heeft nog wel een GS500 blok liggen waar ik die as van kon gebruiken, maar hij vroeg daar nog veel geld voor ( 20 eur minder dan een nieuwe ).
 
Je ziet het, moest ook even diep nadenken daar en 40 eur vondt ik echt veels te duur voor een stuk ijzer. had het graag zelf eruit gehaald, maar dan wel voor 15 eur.
 
Zo, mijn gs gaat over aantal weken een operatie zien, as waar de schakelpook op zit moet vervangen worden, want die tandjes zijn helemaal af, hetzelfde voor de pook. Is nog zeker mee te rijden, maar er zit gigantisch veel speling op, ook een andere pook helpt niet, jammer maar helaas. Laat tevens de koppelingsveren mee vervangen, omdat ik last heb van een klein beetje slappe veren als je snel wilt optrekken / doorschakelen.

Misschien de dealer porren zodat ik het meeste zelf kan doen ( kosten ).

Hoeveel kost zoiets? Dat zal wel een aardige duit zijn. :/


andere? ik heb die zwarte nog en hij is ook nog tekoop!

Joh, ga je stoppen met die gs? Welke ga je dan kopen? :P
 
Net de eerste rit van het jaar gereden :]

Reed heerlijk, alleen waren mijn handen compleet bevroren toen ik thuis kwam. Tjonge dat deed pijn :(
 
Hoeveel kost zoiets? Dat zal wel een aardige duit zijn. :/

:P

Ja, want rechter carterdeksel moet los, samen met het koppelingsgedeelte. Al is da niet gek veel werk, maar liever doe ik het zelf. Koppelingsveren kan ik zelf wel. Is niet meer dan een bout en veer.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kost zoiets? Dat zal wel een aardige duit zijn. :/Joh, ga je stoppen met die gs? Welke ga je dan kopen? :P


OPJjFyu.jpg
 
gisteren de nieuwe rem en kopelingshevels geplaatst.
Vooral voor de koppeling werkt het heerlijk. M'n vingers hoeven nu niet zo ver te reiken
naar de hendel.
full
 
Beste allen, ik wou mijn oliefilter vervangen van mij gs 500 alleen hierbij gingen 2 moeren los en de 3de niet. Hij draaide wel maar kwam niet los en het het tapeind blijft er ook in zitten, hierdoor krijg ik de delksel er niet af. Iemand hier ervaring mee. Draaien helpt niet en eruit trekkken lukt ook niet
 
Beste allen, ik wou mijn oliefilter vervangen van mij gs 500 alleen hierbij gingen 2 moeren los en de 3de niet. Hij draaide wel maar kwam niet los en het het tapeind blijft er ook in zitten, hierdoor krijg ik de delksel er niet af. Iemand hier ervaring mee. Draaien helpt niet en eruit trekkken lukt ook niet

net zo lang draaien tot het hele tapeind uit het blok is. tapeind kun je er dan later zo weer in draaien
 
Terug
Bovenaan Onderaan