het Grrrote Triumph Tiger Topic Deel Drie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb destijds bij toeval een Lindstrands pakkie gekocht.


full
 
Heb destijds bij toeval een Lindstrands pakkie gekocht.


[afbeelding]

Zie dat je ook groot bent en de kleine ruit hebt geplaatst :)

Ik heb net de Rev'it Sand 3 gekocht. Looks passen wel bij de Tiger vind ik.

verder groot onderhoud laten uitvoeren (60.000km)...Kleppen gesteld, injectoren nagekeken, nieuwe olie, batterij, bougie, koel- en remvloeistoffen. Kan er weer tijd tegenaan. Rijdt als nieuw.

Voor de gelegenheid maar lage uitlaat gekocht. Dit weekend maar eens installeren ;)
 
En lekkere sound, die lage dempers.
Heb zelf een Mivv :p

De mijne is van Storm, wat een dochterbedrijf is van Mivv. De demper is dezelfde als de Mivv maar van RVS ipv carbon of titanium zoals bij Mivv. Maakt hem een beetje goedkoper ;)

Ben nu nog aan het zoeken naar centerstand stop. Plaatje lassen zal het beste zijn. Of misschien uitlaatklem met plaatje aan?
 
Och wat mis ik mijn tiger
Die staat warm in de winter stalling
En van achter het raam in de vrachtwagen lijkt het af en toe lente
Tot je uitstapt ......brrrrrrrrr
Nog 1 a 2 maandjes geduld helaas
 
De mijne is van Storm, wat een dochterbedrijf is van Mivv. De demper is dezelfde als de Mivv maar van RVS ipv carbon of titanium zoals bij Mivv. Maakt hem een beetje goedkoper ;)

Ben nu nog aan het zoeken naar centerstand stop. Plaatje lassen zal het beste zijn. Of misschien uitlaatklem met plaatje aan?
Ikzelf heb geen middenstand maar ik vermoed dat er hier wel iemand is die zo iets soortgelijk gemaakt heeft met een lage demper.

Ikzelf heb daarstraks men accu eruit gehaald en aan de druppellader gehangen, zodat ie klaar is voor het goede weer.
 
Goedemiddag,

Ik ben me aan het verdiepen in de Tiger 1050 (2007, 20089 of 2009). Ik heb al jaren een Speed Triple 2006. Daar heb ik Yamaha Remklauwen en rempomp opgezet, ik ben zeker geen coureur maar het verschil is enorm. Hoe remt de Tiger met de Nissin remmen? Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?

Gr.
Martijn.
 
Goedemiddag,

Ik ben me aan het verdiepen in de Tiger 1050 (2007, 20089 of 2009). Ik heb al jaren een Speed Triple 2006. Daar heb ik Yamaha Remklauwen en rempomp opgezet, ik ben zeker geen coureur maar het verschil is enorm. Hoe remt de Tiger met de Nissin remmen? Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?

Gr.
Martijn.

Hoi Martijn, ik kom van een Xjr af met bluespots, en moet zeggen dat de remmen van de tiger (zelf 2009abs) zeker niet onderdoen! Zit goed gevoel in en remmen doen ze naar verwachting. Het zullen nooi geen brembo monoblocks worden maar het gevoel bij mij is goed.
 
Ikzelf kwam van een thundercat (hebben dezelfde remmen als een r6 en r1 geloof ik) en ik moet zeggen dat de tiger zeker niet onderdoet, heb een 2007 zonder abs, wel met stalen remleidingen.
 
Goedemiddag,

Ik ben me aan het verdiepen in de Tiger 1050 (2007, 20089 of 2009). Ik heb al jaren een Speed Triple 2006. Daar heb ik Yamaha Remklauwen en rempomp opgezet, ik ben zeker geen coureur maar het verschil is enorm. Hoe remt de Tiger met de Nissin remmen? Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?

Gr.
Martijn.

Hallo Martijn,
Ik heb een 2009 zonder ABS (te koop overigens, zie blz. 94 van dit topic)), en dat stuurt, rijdt en remt meer dan behoorlijk :Y
Ik rij geregeld met de vrouw als duo, ook in de bergen, en ook als er een keer flink door geremd moet worden, vertraagd de Tiger, ook met duo, zonder problemen goed. :t

Zal wss ook een beetje afhankelijk zijn van het soort blokken die erop zitten.
Ik heb gesinterde blokken vóórop en die voldoen ruimschoots aan mijn wensen en verwachtingen. *O*
Ik rij en rem altijd met 2 vingers op het remhendel, en heb aan de voorzijde nog nooit "te weinig plaats" gehad :)
 
Goedemiddag,

Ik ben me aan het verdiepen in de Tiger 1050 (2007, 20089 of 2009). Ik heb al jaren een Speed Triple 2006. Daar heb ik Yamaha Remklauwen en rempomp opgezet, ik ben zeker geen coureur maar het verschil is enorm. Hoe remt de Tiger met de Nissin remmen? Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten?

Gr.
Martijn.
Starterkrans in de gaten houden. Was zwak punt bij de eerste reeks. Reparatie kost een bom geld.
 
Ok, bij mijn speed had ik in de bergen het gevoel dat ik moest bij blijven remmen. Met de Yamaha remmen met één of twee vingers gelijk goed. Ik denk dat ik bij verkoop de remmen weer ombouw naar origineel. De startkrans heb ik bij de speed ook moeten vervangen, € 450,-- en een uurtje werk. Bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik me in het voorjaar aanmeld met een Tiger.
 
ik ben op de motorbeurs wezen kijken.....
de tiger zit lekker, vond ze alleen flink aan de prijs.
en de tiger sport heeft helaas niet echt ruimte voor een topkoffer, tenzij je het een mooi gezicht vindt dat hij zover buiten de motor steekt.
ook naar de guzzi stelvio gekeken, en de vstrom 1000. die bieden net even meer ruimte lijkt wel.
het denken en beslissen wordt er niet makkelijker op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan